Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tek Bisiklet olarak Klasik

Konu, 'Klasik Bisikletler' kısmında Firochromis tarafından paylaşıldı.

  1. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba

    Bir yol bisikleti arayışım var bir süredir ve cyclocrossdan endurance kadar değişik türler üzerinde epeyce durruktan sonra yolum buraya düştü. :)

    Yapım gereği klasiğe değer veren biriyim. Evimde lambalı müzik sisteminde plak dinlerim, her fırsatta daktiloyla; en kötü dolmakalemle yakınlarıma mektup yazarım. Fotoğrafı film kullanarak çekip projeksiyonla izlerim vs. Bunları yazma amacım, klasiği severim ama bir yandan da kullanırım.

    Forumun bu bölümünden takip ettiğim pek çok kişinin birden fazla bisikleti var. Peki, tek bisikletiniz olacak olsaydı yine de klasiği tercih eder miydiniz? Ben izlemek üzere değil binmek üzere çelik kadrolu klasik bisiklet düşünüyorum. Aynı fiyatlara da sözgelimi Cannondale Caad 8 gibi (veya Specialized Allez, veya Corratec Dolomiti vs.) referans bir alüminyum kadro alabiliyorum.

    Bu bölümde kaç kişi sadece klasik bir çelik kadro kullanıyor?

    Sizin bu konuda ki görüşleriniz nedir?
     
    Erhan Ertan ve bua bunu beğendi.
  2. ERDİNÇ DURAN

    ERDİNÇ DURAN Yaşadığım kadar daha yaşasam yeter.

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    6 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    726
    Beğeniler:
    2.712
    Şehir:
    KOCAELİ
    Adı:
    ERDİNÇ DURAN
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    2 adet bisikletim var, ikiside çelik kadro... 3. bisikletimide tamamlamak üzereyim o da klasik(benim nazarımda) bir çelik kadro ... :)
     
    Firochromis bunu beğendi.
  3. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bu kadar pahalı alacağınız klasik bir bisiklet gerçek anlamda kaliteli ve özel bir model olur ki, bu kadar para vermeye değer mi tamamen zevk meselesi. Çelik diyorsunuz ama o paralara zaten özel bir çelik olur. Koleksiyoner bir klasik bisiklet olur. Örnek verdiğiniz bisikletler beş bin tl. Beş bin tl'ye mal olacak ya da olmuş bir klasik bisiklet gerçek bir klasik olur ve özel olur böyle düşününce değer bence...
     
    _murdoch_ ve Firochromis bunu beğendi.
  4. Burak Saatçioğlu

    Burak Saatçioğlu Go Higher

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Haziran 2015
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Burak Saatçioğlu
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Hangi amaçla kullanacağına bağlı biraz, sahil sürüşü yapıcam performans kasmayacam diyorsan tabiki çelik alıp klasik bisiklet yapabilirsin kendine. Normalde karbon bisiklet kullanıyorum ama çok güzel bir klasik kadrom var bir gün onu tamamlayıp keyif sürüşlerine çıkıcam. :D
     
    Firochromis bunu beğendi.
  5. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba, ilk mesajımda belirtmemişim, bahsettiğim kadroların 2. el fiyatlarından bahsediyordum. 2000TL civarı bir bütçem var.
     
  6. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Saatte on yüz bin kilometre hız yapayım ve 5.5 kg bisikletim olsun gibi bir kaygım yok. Zaten 6-7 kg fazlam var. Ama öte yandan tabi ki performanslı kullanayım, kendimi geliştireyim istiyorum.
     
  7. Burak Saatçioğlu

    Burak Saatçioğlu Go Higher

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Haziran 2015
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Burak Saatçioğlu
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    @Firochromis Performans artımı olur mu en iyisi aktif kullananları beklemek cevap için :)
     
  8. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @Firochromis Bütçeniz yine iyiymiş kaliteli model marka için....
     
  9. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selam,
    genel anlamda yapılan yorumlar konusunda hem fikir değilim. Ancak ilk paragrafınıza hitaben beni çok iyi anlayacağınızı da düşünerek bir kaç tavsiyede bulunmak isterim.
    Öncelikle bisiklet anlamında hayat felsefenizden odaklı bir modellemeyi kafamda oluşturduğumda bu bağlamda benim tahminim, malzeme duygusu odaklı malzemelerin birbiri ile entegre edilerek kullanabileceği Commuter/Randonneur tarzında bir bisiklet hiçte fena olmayacak gibi geldi... Metalin verdiği güven ve sağlamlık duygusuna, ahşapın dokusu, sıcaklık hissi, derinin o kadifemsi dokunuşu eklenerek bir kombin oluşturulabilir sanki...
    Metal bir ön/arka rack, bunları objeden bir sanat eseri dokusu kazandıran masif ahşap seperatörler ya da çelik bir porteur gidona el emeğinin eseri olabilecek şekilde parafin kaplı renkli ipler ile dikilmiş deri gripler... Kulağa hiçte fena gelmiyor dimi?

    Bu ve bunlar gibi canladırmalara ek olarak, beklentiler ve bütçe doğrultusunda da klasik bisikletleri bambaşka şekilde yorumlamak, yeniden inşâ etmekte tabii ki mümkün. Burada önemli olan, klasik bisikletten beklentinin tam olarak netleştirilmesi ve beklentiler doğrultusunda evrilmesi yönünde olacaktır. Bunları özellikle altını çizerek belirtiyorum, ki "klasik" - "antika" ve tabii ki "eski tip" konvansiyonel sıradan bisikletler ülkemizde doğru, amacına yönelik tercih edilmediği içinde gerek algısal gerekse uygulama olarak tamamen yanlış şekilde yorumlanmakta ve aktarılmaktadır. Tüm bunların aksine konvansiyonel bisikletleri bir yana bıraktığımız takdirde "klasik/ikonik" bisikletler ile de standartın çok üstü değerlerde bisikletler oluşturulabilmektedir. Bu standartın üzeri değerler gerek sağlamlık, gerekse hafiflik gibi faktörlerde de kritik esneklikte uygulanabilirlik göstereceği üzere kullanım ve performansa yönelikte bu alanda ayrılacak olan bütçeye göre de farklılık gösterecektir.
    Bisiklet/adet konusuna değinecek olursam standart bir kullanıcı için benim önerim daima 1 adetle sınırlı olması yönünde olup, bu bisiklete dair bütün güzellikleri o bisiklet eşliğinde yaşamaktır, ki ben bunu malesef başaramamış birisi olarak şuan için neredeyse büyük çoğunluğu el yapımı olan 50 adete yakın bir bisiklet koleksiyonuna sahibim. Kısaca özetlemek gerekirse "klasik" bir bisiklet söz konusu ise doğru tespit ve yönlendirmeler ile hareket etmek en yerinde yöntem olacaktır. Aksi halde klasik bisiklet çerçevesinde emeğinizin, zamanınızın ve buna ayıracağınız bütçenizin karşılığını vermeyecek, sonu hayal kırıklığı ile pişmanlık olan son kaçınılmaz olacaktır.
    *Bütçe konusuna gelince fiyat belirtmekten hoşlanmam, lakin öyle parçalar vardır ki istekler ve kullanım yönüne göre yukarıda telaffuz edilen rakamların çok daha üzerine çıkabilmektedir. Mesela örnek vermek gerekirse; bir Cinelli mod b 14 gidon seti, Phillippe stem, Cookbross gibi spesifik parçaları edinmektense yerine çok iyi bir bisiklet sahibi bile olunabilmektedir. Burada anafikir, klasik bir bisiklet söz konusu ise, toplanması muhtemel klasiğin aslına uygun neyi istediğidir, toplamak için bir araya getirenin ne istediği değil. :tskler:
     
  10. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.886
    Beğeniler:
    9.303
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merhaba,

    burada cogu kisi eski kadrolari spreyle boyayarak vs. vs. falan restore ediyorlar ve klasik diyorlar ama gercek klasik olmadigini bence bilmiyorlar.

    2000Tl bir bütceyle almanya gibi bir yerde normal iyi bir retro yada güzel bir 80li yillardan bir bisiklet buluna bilir ama türkiyede bulunurmu bilemem.
    Yalniz alacaginiz bisikletin üzerinde en az shimano 600 grubu ve üzeri olsun yoksa 2000TL vermeye degmez.

    Birde söyle düsünün, mesela arka aktariciniz dura ace falan diyelim ve bir gün kirildi sayalim, iste burada olaylar baslar, o parcayi bulmak öncelikle zor olur ve buluncada cok pahali olur. Yani klasik bir bisiklet masaraf acinca zor duruma girbilirsiniz.

    Bence 2000TL'ye ikinci elden yada yeni bir bisiklet alin.
    Kalssik alacaksaniz da bütcenizi artirin ve en azindan hakiki bir klasik alin ki üzerinde dura ace yada campagnolo set olsun. (Tabiki hakiki klasik bisiklet alirken hangi marka ve model klasik gurubuna girer bunu bilmek gerekiyor, her eski 70li 80li yillarin bisikleti klasik olmaz)
     
    Firochromis bunu beğendi.
  11. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Çok kıymetli cevaplar geliyor başlığa, öncelikle katılan her arkadaşıma çok teşekkür ederim. İnanın forumun bu bölümünde kendimi daha rahat hissediyorum ve bu bile beni çelik kadrolara yakınlaştırıyor.

    Daha önce yazmıştım, bisiklet alma sürecim uzadı ve aslında şu ana kadar benim için çok sağlıklı bir süreç oluyor. Yol bisikleti almak kafamda belirince, "Her Türk MTB'ci Doğar" bilinciyle tipleri ve kullanımları mtb'ye en çok benzeyen yol türü olan cyclocrossla başladım araştırmaya. Sonrasında bir tık daha yola yaklaşıp endurance kadrolara baktım ve sonrasında alloy kadroları inceledim. Her bir durakta telefonla veya sanal ortamda irtibat kurduğum satıcılar oldu. Kimseye bisikletini alacağımı ima etmedim ama sorular sorunca ister istemez beklentiler oluştu. Belki o arkadaşlar da benden gelecek parayla başkalarına ümit verdi vs. Ben bu tip şeyleri kendime dert ediyorum o yüzden de şimdiye kadar alma ihtimalim olan bisikletten pek bahsetmedim. Neyse ki bu bahsetiğim bisiklet yakın bir arkadaşımın, aramızda yanlş anlama olmaz. Konunun daha sağlıklı ilerleyebilmesi için sizden bu bilgiyi esirgememem gerekiyor.

    İşte gıyabında konuştuğumuz kadro. Fondriest Megachrome (1996). Üzerinde Campy Veloce/Centaur bileşenler ve Campy Proton jant seti var. Bisikletin üzerinde Sram/Shimano yerine Campagnolo olmasını çok ama çok önemsiyorum ama Veloce'lerin bisikletin kullanıldığı dönemin bileşeni olmamasını o kadar da önemsemiyorum. Hatta fiyatın makul olması bakımından işime geliyor. Aramızda Usta restoreciler var. Ben onların görüşlerine ve yaptığı işlere müthiş saygı duyuyorum ama benim bu bisiklette aradığım saf orjinallik değil; işlevsellik. (Yazar burada sanat toplum içindir demek istiyor.) Eğer Veloce arttırıcı kırılırsa işime gelir, yerine Record takıveririm :) Anlatabiliyorum değil mi, tarihi yeniden yaratmak amacım değil; haddime de değil. Ben ruhu olan, sürüden ayrılan aşkla kullanabileceğim bir bisikletim olsun istiyorum. Sağolsun bisiletin sahibi olan arkadaşım da oldukça iyi bir iş çıkarmış. Zaman geçip sizlerden yeni bilgiler öğrendikçe bisiklet üzerinde orjinalliğe yaklaştıracak çalışmalar varsa, yapabilirim tabiki.

    Başlık boyunca kullandığım "Klasik" ifadesi de aslında benim açımdan yanlış bir tabir oldu. Arabalarla modelleyeceksek, 67 Mustang bir klasiktir de 67 Peuget'a klasik denmez. Kelimenin doğru kullanımı belki bu ama ben bu niyetle kullanmadım. 96 Fondriest kadro klasik diye nitelenebilecek bir kadro olmayabilir. Benim konumum kelimenin doğru manasıyla "Klasik" sahibi olmak değil de, geçmişin değer gören, belki o dönem yaşıyor olsak satın alma gücümüzü aşacak olan bir kadroyu günümüzün modern tasarımlarına tercih edip etmemek.

    [​IMG]

    Bisikleti alınca yapacağım ilk şey elma yeşili brooks sele ve gidon bandı almak olacak. Tabii kararımı bir vereyim de o konuları detaylı konuşuruz.

    [​IMG]
     
    Murat Cömez ve kellemusic bunu beğendi.
  12. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Selamlar benim tavsiyem celik bir kadro alip yeni vites sistemi ve yeni bir jant almaniz 1990 yilindan kalma aluminyum kadrolu bisikletimi severek kullaniyordum performans anlaminda bir sikinti yaratmiyordu lakin disli oranlarindan oturu kadans tutturma sorunum vardi.Kisacasi isteginize ve zevkinize gore bir klasik kadro begenin aklinizdaki tasarimi yeni donanimlarla toplayin
    Örnekler:

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
     
    Erhan Ertan ve Firochromis bunu beğendi.
    Son düzenleme: 11 Kasım 2015
  13. ömer faruk erdoğan

    ömer faruk erdoğan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    manisa
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @Firochromis Güzel bir soru, burada paylaşılması gerekilen bir konu başlığıydı, önemli bir boşluğu dolduruyor bence.

    Elimden çokça klasik kadro geçti, yarı klasik yarı modern diyebileceğimiz 95 sonrası çelik kadroları da dahil edersem bir çok farklı bisikleti kullanma fırsatım oldu. Halihazırda 3 tane çelik kadrolu 2 adet karbon kadrolu bisikletim var, al bin git kabilinden.
    80-90 arası klasik çelik kadromun üzerinde campagnolo 11li set var, yani performans olarak da kullanabiliyorum. Başka bir 80'lerden klasik bisikletim var, üzerinde 7li campagnolo set var bunu da performans odaklı gayet rahat kullanabiliyorum. Performans odaklı kullanırken 9 kilogram üstünde olmadıkça bence çelikmiş veya aluminyummuş bir fark yok (yarışmıyoruz bu arada-antrenmandan bahsediyorum). Burada aslolan vites sayısı değil bence dişli sayıları ve arka açıklıktır, 11li setimde ruble 11-27 iken, 7li set 13-28 oranına sahip, aralarında 1,5 kg fark var.
    Ne tek bir çelik kadrom olsun ne de bir tane karbonum olsun isterim. Hava yağmurlu ise veya yerler yaş ise, performans odaklı kullanabildiğim çelik kadromu veya maddi değeri yüksek nadir bulunan cinsten çelik kadromu kesinlikle dışarı çıkarmam. Performans odaklı kullanmadığım, paslanmasının benim için çok da önemli olmadığı (ingilizlerin winter bike dedikleri) klasik bisikletimi (bambu çamurluklu) kullanırım. Veya Karbon bisikletimi dışarı çıkarırım. Veya aluminyum kadromu dışarı çıkarırım.
    Elimdeki karbon kadrolardan birinde 14-25 dişli oranıyla dura ce 7200 set var, ama ben bu bisikleti performans odaklı kullanabiliyorum.
    Önceden parçalamış olduğum başka bir 70lerden çelik kadrolu klasik bisikletimin üzerinde Huret 6lı vites sitemi vardı (arka açıklık 126mm) - (genelde kimse beğenmez dudak bükülür ama sorunsuz işlemekteydi) çok hafifti, ayrıca Mavic gl330 tubular jant seti vardı, vittoria cx lastikli 8 kg civarıydı, ve dişli oranı da tırmanışa elverişli (14-27) olmasından dolayı performans odaklı her türlü kullanabiliyordum. Ama yağmur yağdığı zaman hiç dışarı çıkaramıyordum. Şimdi bu bisikleti sattığıma pişmanım diyebilirim.
    Ayrıca klasik pist bisikletlerinde arka açıklık 120mmdir, Bu modern pist bisikletlerinde de böyledir. Yani ikisinden de aynı performansı alabilirsiniz, bunu bilen avrupalı daha çok çelik kadrolu klasik pist bisikletlerini kullanmakta.
    Yine avrupalı winter bike dedikleri karda kışta çamurda kullanabildikleri çamurluklu, rack/porteur gibi taşıma amaçlı aksesuarlı, klasik bisikletleri kullanmaktalar. performansa gelince çoğunun klasik bisikleti var, yarışan kesim karbon tercih ediyor.

    Reynolds 753 / Columbus KL / İshiwata 015 borulu klasik çelik kadro
    Mavic cx18/gel280/gl330 / Fir İsidis / Campagnolo Victory/record/sigma crono tubular gibi çemberler veya Zipp 280 gibi 11li modern grupset kullanımına izin veren karbon klasik çemberler (önceki saydığım çemberler /li sistemleri kaldırmayabilir)
    Veloflex / Challenge / Vittoria 360 TPI tubular lastikler
    Tune / American Classic / Circus Monkey / Zipp / Hope gibi hafif teker göbekleri
    Modern veya klasik bir grupset (cidden farketmez)
    Karbon gidonseti ve sele borusu veya alu Thomson pasterpiece gibi sele boruları ile alu gidonsetleri
    Titanyum veya karbon raylı hafif seleler
    Bir de Titanyum kaset kullanırsanız 7 kgı rahatlıkla görebilirsiniz

    performans odaklı kullanabilirsiniz, seçtiğiniz dişli oranlarıyla heryere gidebilirsiniz
     
    Firochromis, Yunus M. ve kudretozbay bunu beğendi.
    Son düzenleme: 13 Kasım 2015