Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

tek amortisorlümü tek amortisörlümü

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında mustall165 tarafından paylaşıldı.

  1. mustall165

    mustall165 Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    arkadaşlar konudada bahsattiğim gibi bir bisiklet alcam ama tek mi çift amortisörlü
    olmasına bi türlü karar veremedim sizce hangisi olmalı ve neden
     
  2. 1_2_3

    1_2_3 Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2008
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    ben daha çok yeniyim ama tek amortisörlü alman gerektiğini biliyorum, eğer paran çoksa çift amortisörlü olan trek fuel ex serisinden alabilirsin
     
  3. barışveçelik

    barışveçelik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    444
    Şehir:
    bahçelievler
    Seviye:
    düz yolda kullancaksan tek amasörlü al arazide kullancaksan cif amasörlü ;)
     
  4. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    İlk önce sürüş tarzını belirlemen gerekli,

    Eğer XC(arazi sürüşü)yapcaksan tek
    Eğer DH(Tepe İnişi )yapcaksan çift(Marketlerde satılan çift amortisörlerle yapılmaz iniş)
    Eğer Street sürceksen amortisör aralığı(mm) yüksek bi bisiklet almalısın.

    Yol istemiyosun anladıgım kadarıyla
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tam amortisör sadece DH için kullanılmaz... Her sakallıyada dede denmez:D

    Bende Specialized Epic kullanıyorum FS ama XC ve Aggresive XC için oldukça uygun bir kadro ve bunun için tasarlanmış...

    Ama piyasada gerçekten çift amortisörlü olarak satılan pisikletlerin fiyatları 1300-1500€ civarlarından başlıyor... O marketlerde satılanlar çift yaylı, tekerlekli araçlardır sadece bisiklet diyemiyorum yani...
     
    sertel, ZeRq, Ali Hekimoğlu ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  6. sessiz_dj

    sessiz_dj Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2008
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    tek amasörlu bısıklet dıyebılırım ıkı amasörlu bısıklet masraflı ayrıca senı yokuş yukarı cıkarken cok fazla yorar bunu bısıklet kullanırken cok ıyı anlarsın benım için her zaman tek amasör yada amartisör bısıklet tercıhım olmuşturr
     
  7. G.Cem

    G.Cem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2007
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar,
    Öncelikle yighitjan arkadaşımızın diğer dediklerine katılmasamda, ilk cümlesinde dediği "ilk önce sürüş tarzını belirlemen gerekli" lafı çok doğru. Bu tarzı belirledikten sonra senin için en uygun bisikleti bulmak daha kolay olacaktır. Bundan sonra ise sevgili yöneticilerimizden H.Çağrı :) bence zaten konuyu kısa ve net bir şekilde özetlemiş.
    Yokuş yukarı çıkarken yorar gibi yorumlar ise tüm FS bisikletler için geçerli olmadığından, günümüz teknolojisinde üretilmiş olan ileri seviye bisikletler için önyargılı ve çok yanlış olan yorumlardır.
    Ben kullanmakta olduğum Trek Fuel Ex serisi çift süspansiyonlu bisikletten yokuş çıkarken bile o kadar memnunum ki; şahsen kıyaslama yapabildiğim Trek 6500 ile arasında çok fark olduğunu ve arka amortisörü kilitlemeden bile daha net tepkili ve atak bir yapıya sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
    Sonuç olarak bu tarz bisikletler tek amortisörlülere göre daha pahalı olduğundan eğer ağırlıklı olarak şehir içi kullanılacaksa tabiki tercihini tek amortisörlülerden yapmanı tavsiye ederim.
     
  8. mustea7

    mustea7 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    981
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    nolursa olsun çift amaörtüsörlü seni yorar
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    dat daaaaat yanlış cevap... :)

    İyi geliştirilmiş kaliteli bir FS, mesela Türkiyede bulunabilen Specialized Epic, Scott Spark, Trek Fuel, Giant Anthem gibi modeller hiç bir şekilde arka mafsallarının düz yolda ve yokuşta esnemesine izin vermeden ve hiç yormadan fazla güç sarfettirmeden yol alabiliyorlar...
     
  10. mustea7

    mustea7 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    981
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    haklısınız ancak o bisikletlerin fiyatlarınıda biliyorsunuzdur
     
  11. pasha

    pasha Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2008
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    edirne
    Seviye:
    Forumda Daha Cok Tek AmortİsÖrlÜ Bİsİklet Tercİh Edİlİyor.benİm GÖzlemlerİme GÖre.
     
  12. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet çünkü FS kullanıcak şekilde bisiklete binen insan sayısı az XC için ise FS şimdilik fazla geliyo... FS tutkunu değilseniz ve bisiklete o kadar para ayırmayı düşünmüyorsanız böyle oluyor... Ama şahsen şuan bana diski ve arka süspansyonu olmayan bisikletler tuhaf görünüyor... Çok alıştım galiba :D
     
    Levent Temiz bunu beğendi.
  13. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Aynen FS olsun ama çamurdan olmasın:)
     
  14. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:

    Dediklerime katılmıyormussunuz:)

    Yanlış bişey söylediğimi sanmıyorum,bu söylediklerim bisiklet camiası tarafından kabul edilmiş şeyler.:):)
     
  15. akustik

    akustik Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2008
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    yani bende bu forumdan öğrendim ve burdaki tavsiyelere dikkate al.
    ki ben dinlemeseydim şimdi bi iki tekerlekli demire biniyordum.
     
  16. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Umarım şimdiki tercihinle eğlenceli sürüşler gerçekleştiriyorsundur...

    Bu arada yakın zamanda forumu bir kaç FS ile coşturacaz inş... O zaman bir FS nasıl olmalıdır belli olacak :D
     
  17. G.Cem

    G.Cem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2007
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet doğrudur. Aslında biraz açıklık getireyim yanlış anlaşma olmasın. Arazi sürüşü yapacaksan tek, DH yapacaksan çift diyerek kesin bir sınırlama getirmişsiniz. Benim katılmadığım nokta bu ayırım noktasıdır. FS tarzı bir bisiklet kullanmak için illa DH yapmak gerekmediğini, arazi sürüşleri içinde özellikle uzun süreli arazi sürüşleri içinde FS tarzı bisikletin artık rahatlıkla kullanılabildiğini söylemek istemiştim. Zaten günümüzde bazı yarışçılar XC yarışlarında bile FS tarzı bisikletler kullanmaya başladılar. (FS diyorum ama yanlış anlaşılmasın çünkü DH bisikletleride Full Suspension olmasına rağmen bildiğiniz gibi süspansiyon çalışma mesafeleri ve tabiki açıları çok farklı)
    Geçen sene Muammer Yıldız'ın İzmir yarışına Spark ile katıldıktan sonra yaptığı bir röportajda Scale ile kıyasladığında bisiklete hakimiyetin daha fazla olduğunu ve daha fazla güven verdiğini, bu sebepten dolayı ister istemez daha hızlandığını ve ekstra teknik antreman yapmadan kendisine fark atan bazı rakiplerinden daha hızlı olmaya başladığını söylemişti.
    Umarım katılmadığım noktayı bu sefer tam açıklayabilmişimdir. Bir önceki yazımda tam açıklayamamış olduğum için özür dilerim.
    İyi günler:)
     
  18. akustik

    akustik Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2008
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    tavsiye ve yardım eden arkadaşlara sonsuz teşekkürler....
     
  19. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Hehe bu tartışma sürekli olacak heralde.

    Ben kendi kullanımıma bakınca %90 arka amortisöre ihtiyacım olmadığını, %50 ise ön amortisöre ihtiyacım olmadığını söyleyebilirim. Bir süre Epic kullanmış biri olarak arkada amortisör olmasının kontrolle birlikte konforu da oldukça arttırdığını belirtmekle beraber, bu kısımların bir kaç metre yada bilemedim en fazla 1km olduğunun da altını çizeyim.

    Tabiki seçimden yana bakarsak bu teknik detaylarla birlikte, ekonomik yarısabitler (HT) bulunan ülkemizde ne yazıkki ekonomik bir çift amortisörlü (FS) bulunmamaktadır.
     
  20. CenkJK

    CenkJK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    Şişli
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ne olursa olsun kiloya bağlı olarakdan çift amortisörler her pedal çevirmenizde esneme yapar buda ufakta olsa güç kaybı yaratır rampalarda ise ne kadar güç amortisörlere o kadar basınç hea dersenki yok ben orta amortisörü kilitler yokuş yukarı öle çıkarım o zaman çift amortisör almandaki amaç kaybolup gider sırf dağ taş inicem diede gidipde çift amortisör alınmaz mantıklı düşündüğün zaman ama yok ben hobi amaçlı sırf haftada 2 kez dağ taş çıkıcam diyorsan oda senin tercihin