Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tandem bisikletle Sicilya turu 3/7: Petralia Soprana-Belpasso

Konu, 'Yabancı bir ülkede şehirlerarası turlar' kısmında Hüseyin Çelebi tarafından paylaşıldı.

  1. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    1. gün: Palermo-Termini
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=112000
    2. gün: Termini-Petralia Soprana
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=112775

    En zoru 3. gündür. Yıllar önce (20 sene falan) okuduğum bir macera romanında peşlerindeki katillerden kaçan gruba liderlik eden adam yanındakilere bunu söylüyordu. O zaman dikkatimi çekmemişti ama adam enerjiniz bitecek, gözleriniz kararıp düşeceksiniz, bacaklarınız sizi artık taşıyamayacak vb yerine acılar içinde kıvranıp yürüyemeyeceksiniz, yaralarınız kanayacak, eklemleriniz şişecek, güneşten dudaklarınız patlayıp birşey yiyemez hale gelecek ve sinekleri bile kovarken acı çekeceksiniz gibi şeyler söylüyordu. Güneşi bayramdan bayrama gören memlekette en fazla 6 saat yürümüş olan ben için yanlarında bol yiyecek ve içecek olduğundan öyle diyordur diye geçiştirilecek bir ayrıntıydı. Ta ki bisikletin üstünde ardı ardına her seferinde 10-12 saat kalana kadar. Aslında motor yağı reklamlarından da uyanmam gerekirdi ama bir şekilde kaçmış dikkatimden. Yakıt veya yiyecek yani enerji önemli bir limitti ama en önemlisi değildi. En önemli engel fiziksel ve ruhsal mekanizmaların sürekli aşınma ve darbelere karşı işlevini koruyamamasıydı. Tüm yolda kalmalar, kazalar, düşüşler incelendiğinde enerji bittiği için olanlar diğer sebeplere göre çok daha azdır. Ne kadar yerseniz yiyin bacak dönecek durumda değilse sonuç almak imkansızdı.
    Romandaki adam diğerlerine 3. günü atlatırsanız kurtulursunuz diyordu. Çok uzun sürüşler yapılan bir turda 3. günün sabahı seleye oturmak nasıl birşey derseniz işte böyle birşey:
    http://www.youtube.com/watch?v=UU-g1_V7X44

    Hedefsiz gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. Ya da rotasını kaybetmiş gemiye.

    Bugün bu iki sözün anlamını tam olarak öğrendik. Onun haricinde gayet iyi bir gün oldu. Efsane bir düşüş bekleyen varsa bugün de öyle birşey olmadı. Şöyle bir çatırdı sesi ve Funda yanımda. Çizgi filmlerdeki gibi birbirimize baksak ve yavaşça sollasa beni. İkimiz de tek teker son kasabaya kadar gitsek. Ama buna benzer birşey olmadı ve egzotik bölgelere giden 3. sınıf şehirlerarası taşımacılık firması yolcuları gibi geç, yorgun, bıkkın, ağrılar içinde ama keyiften kızamaz halde hedefimize yaklaşık olarak ulaştık.

    Güzeller güzeli Petralia Soprana kasabasından ayrılıp Gangi, Nicosia, Agira, Regalbuto, Santa Maria di Lucatia kasabalarından geçip Belpassoya ulaştık. Toplamda 120 km yol alıp 1500 m tırmandık ve 8 saat 40 dakika sürdü. 1100 m irtifalı Soprana'dan (hemen samimi olduk ismi kısaltıyoruz) 500 m rakımlı Belpasso'ya giderken bu kadar tırmanmanın nedeni yolun çok inişli çıkışlı olması. Net olarak 500 metre alçalmış olsak bile Kartepe'ye çıkmış kadar olduk toplamda.


    [​IMG]

    rota bu şekilde. Sahile ve Etna'ya ulaştığımız kritik bir gün. Gün boyu geniş bozkırlarda vadiler ve tepeler arasında yol alacağız. Hedef Etna eteğindeki kasabalara ulaşmak.
    Kırmızı ile çizilen GPS tarafından kaydedilen ve gerçekte izlediğimiz rota. Sarı ise benim gitmeden önce evde hazırladığım rota.


    [​IMG]

    profil testere gibi. bitirdi bizi :)



    [​IMG]

    Soprana tepenin üzerine uzanmış. Gangi ile arasındaki vadiye iniyoruz sabah serinliğinde. Koyunlar çorak toprakta birşeyler arıyor.



    [​IMG]

    ara ara kara bulutlar da var ama hava gayet açık. Yol da yeterince düzgün ve tenha.



    [​IMG]

    Soprana Gangi arasında çizdiğim rotayı takip etmiyoruz zira kağıt üzerinde anayol denen yol tarlaların arasında bir köy yolu. Biz anayoldan şaşmayıp bugünkü ilk rotadan sapmayı gerçekleştiriyoruz.




    [​IMG]

    vadiden yukarı tırmanıyoruz. Soprana karşımızda.



    [​IMG]

    Gangi.



    [​IMG]

    kıpkırmızı kaktüs meyveleri. Kasabalar genelde çok dik yamaçlara ve tepelere yapılmış. Kolay ulaşılabilir arazilerde pek bina yok.




    [​IMG]

    Sol üst köşede Nicosia öncesi yol ayrımında kararsız kalıp levhayı takip ettiğimiz yer. Nicosia'da ne olacağını kırmızı çizginin şaşkınlığından tahmin edebiliyorsunuz :)



    [​IMG]

    bir süre sonra bu yol ayrımına geliyoruz. Benim hazırladığım rotaya göre sağdan gitmemiz gerekiyormuş ama hem doğru yöne gitmediğinden hem de levha vb olmadığından hiç dikkate almadım sağ tarafı. GPS'de sicilya haritası yok, rotayı Google Earth ile hazırlayıp yüklemişim eğer ayrılırsam bipliyor yanlış döndüğümü farkediyorum. Sağa dön diye birşey yok yani cihazda :)
    GE ile rota hazırlarken otomatik takip ettirmişim anayolları ve belirgin hata yaptığı yerleri de düzeltmişim o kadar. Bu tip seçimlere hazır değilim.



    [​IMG]

    Anayolu bir süre takip edince ısrarlı bipler üzerine geri dönüp en azından levhanın gideceğimiz yeri gösterdiği sol tali yola giriyoruz. Nicosia'ya kadar bol iniş çıkışlı tali yoldan gideceğiz. Alet yine ötüyor ama levhaya güvenip devam ediyorum.



    [​IMG]

    Kayalığın üzerinde bir kale ve vadi tabanında bir köprü.



    [​IMG]

    çiftlik hayatı.



    [​IMG]

    ve Etna'yı kendi gözlerimizle ilk gördüğümüz yer. Dağın doruğundakinin bulut olmadığını farkedince anladık Etna olduğunu. Sadece bugün değil uzun süre bizi izleyecek.




    [​IMG]

    Etna henüz çok uzakta. Bugün dağın eteğine ulaşacağımıza inanmak zor.



    [​IMG]

    Nicosia'ya doğru derin bir vadiye iniyoruz. Kayalıkların arasından geçiyor yol.



    [​IMG]

    Etna'ya doğru eğilmiş şeklini aldığı bulutlar gibi ilerleyip dağa kavuşma azminde. Hareket halinde yakalanmış özel bir sahne.



    [​IMG]

    Nicosia'ya az kaldı. Normalde olmamız gereken yol bu köprünün üstüydü galiba. Neresi anayol neresi ara yol belli değil.



    [​IMG]

    ve diğer kasabalar gibi kartal yuvasına inşa edilmiş Nicosia. Birazdan tadına bakacağız.



    [​IMG]

    mini bir tünel.



    [​IMG]

    ve girişte bizi bu levha karşılıyor. Arabanın gittiği yoldan geldik ve gideceğimiz kasaba Agira geldiğimiz yönde !?




    [​IMG]

    Kasabanın içine girip öte taraftan çıkmamız gerekiyor. Elimizdeki haritada kasaba bir nokta ve yol üzerinden geçiyor. Mecbur sarıyoruz dimdik rampaya. Bisikleti itmek çok zor olduğundan ne olursa olsun çevirmek istiyorum, zincir kesilecek diye korktum epey. Donanımı çok eski bisikletin ve üzerindeki zincirler 5 seneden eski değilse şaşarım.



    [​IMG]

    ara sokaklara dalıyoruz. Bir şekilde tepeyi devirip diğer taraftan inecek ve anayolu bulacağız.



    [​IMG]

    Burayı da zorla çıkıp tepede iyi haberi almayı istedik.



    [​IMG]

    ama olmadı arkaya geçiş bulamadık. Mecburen buralardan kasaba girişine geri indik.



    [​IMG]

    Kasaba girişindeki diğer yoldan çıkıp merkeze ulaştık ve en az 5 kişiye yol sorduk. Gösterdikleri yanlış yönlere 3 defa girip geri döndükten sonra kendimizi anayola hiç benzemeyen bir sokağı takip ederek dışarı attık.
    Kasabaya ilk gelişimizle çıkışımız arasında tam 45 dakika geçti ve sadece 4 km yol gittik :)




    [​IMG]

    zor bir tecrübeyi arkamızda bırakıp Agira'ya doğru yola çıkıyoruz. Yiyeceğimiz çok azaldı birşeyler almamız lazım buradan.
    Agira da diğer kasabaların bir kopyası gibi. Dik bir yamaçta kurulu, etrafa hakim bir de kalesi var.



    [​IMG]

    macellan ve miço. Boynu biraz bükük sanki kaptan'ın :)



    [​IMG]

    öğle arasından önce Agira'ya varamazsak her yer 2 saat süreyle kapanacağından halimiz harap olacak.


    [​IMG]

    geç kaldık ve her yer kapalıydı ama şansımıza girişten biraz ileride açık bir fırın vardı. Karşısında bisikleti parkedip yiyecek ve 2 lt'lik şişelerle su alıyoruz. Sicilya'da su en alakasız yerlerde bile satılıyor.



    [​IMG]

    Fazla kalamayıp yolumuza devam ediyoruz. Planın epey gerisindeyiz.



    [​IMG]

    Agira'dan sonra sert bir inişle göl hizasına ineceğiz.



    [​IMG]

    virajlar çok sert.



    [​IMG]

    birbiri ardına geliyor sert dönüşler.



    [​IMG]

    beraberinde eğim de dik olunca epey heyecanlı bir iniş oluyor.



    [​IMG]

    Agira da bir kartal yuvasına kurulu.



    [​IMG]

    terkedilmiş halde bir bina.



    [​IMG]

    bölgede yaygın olan taşımacılık şirketinin otobüsü.



    [​IMG]

    iyi ki çıkmıyoruz buradan.



    [​IMG]

    Funda risk alıp fotoğraf çekmeye devam ediyor.



    [​IMG]

    karşılaştığımız otomobiller lastiklerini öttürerek dönüyorlar virajları. Genel olarak hızlı araç kullanıyorlar.



    [​IMG]

    Buralarda gölge bulunca kaçırmayıp molayı vermek gerekiyor.



    [​IMG]

    Agera'dan aldığımız fırın mamullerini götürüyoruz.



    [​IMG]

    Etna görüş alanımızda. Bu sefer çok daha yakın.



    [​IMG]

    Regalbuto bir sonraki durağımız. Yine birşeyler yiyip su almamız lazım.



    [​IMG]

    bu sefer tam rota üzerinde giriş yapıyoruz.



    [​IMG]

    Bu güzel meydanda durup sağ köşebaşındaki pastanede birşeyler yiyoruz. Fotoğraf çekmemişiz nedense. Google street view mükemmel bir çözüm bu durumlarda.



    [​IMG]

    Regalbuto'dan sonra yine sert bir inişle zemine ulaşıyoruz. Yaklaşık 200 m irtifa ve düz, insanı düşüncelere daldıran bir yol. Etna tam karşımızda.



    [​IMG]

    O tepelerin ardından geldik.



    [​IMG]

    zamana direnen duvarlar.



    [​IMG]

    tam gerilim romanı yazılacak mekan. Bahçe ve meyveler çok güzeldi.



    [​IMG]

    şık bir köprü.



    [​IMG]

    kendimizi özel hissediyoruz.



    [​IMG]

    Ekim ayında kurumaya yüz tutmuş ırmak.



    [​IMG]

    köprüyü çok beğendik.



    [​IMG]

    Catania anayolunda bir grup bisikletçi. Peşlerinden tam yol ileri diyerek epey süre hızla gidiyoruz.



    [​IMG]

    ta ki hararet lambası yanana kadar :)



    [​IMG]

    Catania'ya çok yaklaşmadan anayoldan ayrılıp Etna'ya tırmanmaya başlıyoruz. Etraf yine çok güzel, sakin.



    [​IMG]

    da vinci mekanizmalarından biri sanırım.



    [​IMG]

    Gölgeler uzasa da güneş hala yüksekte. Pek çalışkan çöpçüleri yok adanın.



    [​IMG]

    mola için çok güzel bir nokta.



    [​IMG]

    :ci:



    [​IMG]

    güzel köylerden geçerek ilerliyoruz.



    [​IMG]

    ilginç bir yapı daha.



    [​IMG]

    bicicletta


    Belpasso'da devam edip etmemeye karar vermemiz gerekti. Hava kararıyordu ve 7 km daha devam edip 200 m tırmanmanın kötü bir seçim olduğunu düşündüm. Çok yorgunduk ve devam ettiğimiz her dakika kendimize zarar verip sonraki günleri riske atıyordu. Yarın dinlenme ve Etna'ya çıkış günüydü ama yorgunluğu biriktirmenin de anlamı yoktu. Funda devam edebileceğini söylemesine rağmen burada kalmakta ısrar ettim. Etna'ya giden otobüs buradan geçiyordu ne de olsa :)



    [​IMG]

    kulakları düşmüş şoför. Burada tarihi bir an yaşandı ve Funda yemek yerken bir an uyuyakaldı :)



    [​IMG]

    veriler


    Yarın otobüsle Etna'ya çıkıp geri geleceğiz. Bir nevi dinlenme günü yani.
     
  2. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu kadar esprili yazmanın nedeni, kendi halinize gülecek duruma gelmenizden herhalde? Çok güzel deneyimler ve çok güzel resimler için teşekkür ederim.
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  3. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    teşekkürler abi, unutulmaz bir hatıra oldu bizim için. Hani masanda otururken birşeylere dalarsın ve eskileri düşünürken bulursun ya kendini. İşte bu tur şimdi o anlardaki düşüncelerimizde çok sık yer alan anılarla dolu.
     
    Osman D. ve ihtiyar bunu beğendi.
  4. SerkanNamazcı

    SerkanNamazcı Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.625
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    Giresun/Görele
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kaptan pedal yaşadığı şekilde turları anlatmaya birde yazım tarzının güzel oluşu ile birlikte harika bir iş çıkarmış ortaya..
    Yani son fotoğraf benim +10 verdiğim artık güneşin yerini aya bıraktığı zaman dilimi gibi olmuş ya'da Yaylaya bütün gücünle çıkarsın ve akşama doğru kekik kokusu ile uykun gelir ya.. Böyle bir şey hissettim bir an..
    Saatler 23:57 pizza beni epey bi iştahlandırdı diyebilirim :)
    Kaptan pedal her daim kaynayan bir demlik çayın var bu taraflarda..
    Rüzgar ne zaman eserse sesli veya sessiz ömür yettikçe buralardayım...
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  5. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    [​IMG]

    UFO yakalamışız haberimiz yok :p :cool:
     
  6. Atalay ÇELİK

    Atalay ÇELİK www.fb.com/birazgunesbirazpedal

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    5 Kasım 2013
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    Kütahya - Çanakkale
    Adı:
    Atalay ÇELİK
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhabalar yazınızı büyük bir zevkle okudum ancak 4 5 6 7. Kısimlarini bulamadim. Henuz yazilmadı sanirim. Dogrumudur?
     
  7. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.074
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:

    Turun kalan günlerini yazmaya enerjim olmadı henüz ama Funda beni geçip güzelce yazdı tüm turu.
    Farklı bir gözle bakmak ve geri kalan günleri de görmek isterseniz:
    http://ruzgarustu.com/2014/07/29/bisikletle-sicilya-turu/

    Ben havalar soğuyunca turları yazmaya dönebilirim ama bu aralar hiç vaktim yok.
     
    Atalay ÇELİK bunu beğendi.
  8. Atalay ÇELİK

    Atalay ÇELİK www.fb.com/birazgunesbirazpedal

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    5 Kasım 2013
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    Kütahya - Çanakkale
    Adı:
    Atalay ÇELİK
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Devam edeceğim okumaya :)
     
  9. ciftlan

    ciftlan Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    TEKİRDAĞ
    Bisiklet:
    Mosso
    müthiş ya. acaip özendim size. mükemmel bi iş çıkarmışsınız. tebrik ederim.
     
  10. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Söyle eski ve güzel konulara can verelim :) benim gibi sonradan foruma uye olan arkadaslar boyle seylerden mahrum kalmasinlar . anlatiminiz ve turunuz şahane olmuş . sanırım çalışmaya başlayınca araba almak yerine bisiklet alacağım ben surekli :) bu guzel turu gordukten sonra tandem ile tur yapmazsam olmaz :)