Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tandem bisikletle Sicilya turu 1/7: Palermo-Termini

Konu, 'Yabancı bir ülkede şehirlerarası turlar' kısmında Hüseyin Çelebi tarafından paylaşıldı.

  1. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.073
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Dünya turlarından etkilenmeyenimiz var mı bilmiyorum. Hangi araçla olurlarsa olsunlar hepimize küçük tekimize büyük gelen dünyamızı dolaşan turlar bizi kendine çeker, bizi herşeyi bırakıp bir anda kafamızdaki tüm düşünce kırıntılarını yok etme yerlerini yepyeni kırıntılarla doldurma isteğiyle doldurur. Elbette düşünen biri için bu turların ne götürdüğünü görmemek imkansızdır. Çoğunlukla tek deneme şansı verdiklerini de. Yani yol bitmeden gerekli başka birşey biterse ya da bir aksilik olursa tekrar başlama şansı yoktur.

    Bu da bizi bu tandem turunun sebebine getiriyor. Bir yazılım testi uzmanının ifadesiyle: in god we trust the others we test. Yani tanrıya güveniriz, geri kalanları sınarız. Başka bir ifade de bir işin yapıldığından emin olmak istiyorsan kendin yapacaksın der. Eğer birgün tandem bisikletle dünyayı dolaşacaksan mesela önceden denemeler yapacaksın, başkalarının ne yaptığına bakmadan kendinin yapabileceğine emin olacaksın. Ne yapılacağı ve süre belli olunca sıra yer seçmeye geldi haliyle. Vize, maliyet ve programlarımızı dikkate alarak Sicilya’nın çıkarma için uygun olduğuna kanaat getirdik. THY’den temmuz 2011’de alıp kullanamadığımız ve açığa aldığımız biletlerimizi kullanmak istediğimizde açığa alınan biletler için 1 yıl sure olduğunu bu sürenin sonunda kullanma şansımız olmadığını öğrendik. Kısa mesaj atmak veya aramak için bahane arayan şirketlerin sıra böyle konuları haber vermeye gelince aynı performansı gösterecekleri günleri özlemle bekliyoruz. Altyapısı hazır bir şirketin bu haberi mesela son 1 hafta kala vermesi çok basit bir iş.

    Neyse tandem bisiklet kiralayan bir şirketle irtibata geçip günlüğü 50 euro’dan bir haftalığına tandem bir yol bisikleti kiraladık. Sezonun sonları olduğundan otel rezervasyonu yapmadık, hem ne kadar mesafe gidebileceğimiz belli değil hem de rastlayacağımız güzel yerlerde kalmamıza engel olabileceğinden her akşam için yaklaşık alanları belirlemekle yetindik. İtalya ve özellikle Sicilya için çok uyarılar var bisikletçiler için ama gülüp geçtik tabii.

    Sigorta konusunu halletmemiz mümkün olmadı, kime sorduysak ha? hı? Dur bi sorayım.. dan başka birşey duymadık. Çoğu standart seyahat sigortasında bisikletli bir kazada başınız ağrıyabilir, kapsam dışı kalıp büyük masraflara girebilirsiniz. Özellikle de yarış vb ise kesinlikle kapsam dışısınız ama tur için de tandem bisiklet olduğundan sorun çıkarma ihtimalleri var. Sözlü verilen kapsam dahilinde elbette güvencesiyle yetinmeyip yazılı belge istediğiniz de alamıyorsunuz. Sonra çalıştığım şirketin yaptığı sürekli seyahat sigortasının çok geniş kapsamı olduğunu ve ailemi de kapsadığını farkedince uğraşmayı bıraktım.

    Rota için fazla uğraşmama gerek kalmadı, tandemin gideceği yollar belli onlar da harita da açıkca görülüyor. Kesinlikle gidelim dediğimiz Etna var sadece, havaalanı da Palermo’da olunca turun rotası belli oldu. Palermo’dan çıkıp bir milli parktan içeri girip Etna’ya ulaşacağız. Dağın çevresini dönüp başka bir milli parktan geçip sahile inerek Palermo’ya döneceğiz. Hesaplamalarıma gore 7 gün pedallamamız yeterliydi. 20 Ekim Cumartesi sabahı ulaşıp yarım gün pedallayarak şehirden uzaklaşacaktık. Cuma günü tekrar Palermoya veya çok yakınına dönecek Cumartesi bisikleti teslim edecektik. Pazar sabahı ise dönüş yolculuğu başlayacaktı.

    Tandemle ilk denemeleri her İstanbullu çift gibi Büyükada’da yaptık. Büyük ada çevresindeki yolun Sicilya’daki kısa yokuşlar içeren uzun yollara benzer olduğunu düşünürsek epey karşılaştırılabilir şartlar oluşuyordu. Bir tek uzun tırmanışları test etme şansımız yoktu ama onları da tahminen hesaplamak çok zor değildi. İlk testlerden sonra kesinlikle yapabileceğimize ikna oldum, ben biraz yüksek güçte dayanıklılık kazanmalıydım ama diğer kalemlerde yeterliydik. Sonuçta kendi kiloma göre güçlü olsam bile ağır bir araç olan yüklü tandem üstünde bunun bir anlamı olmuyordu. Çok fazla tork gerekiyordu yüklü tandem için.

    Adadaki eski bisikletlerin bıktıran sorunlarından sonra kiraladığımız bisikletin teknik özellikleri bizi umutlandırıyordu. Eşimin daha önceki kısa sureli tecrübelerini saymazsak ilk ciddi bisiklet sürüşleriydi ve kafasında bisikleti sürekli sorun çıkarıp duran bir alet olarak görmesini istemiyordum. Dünyanın en çok sorun çıkaran aleti bilgisayardan sonra bir de bisikletle uğraşacak değildik. İçimizdeki canavar mekaniği durdurup sadece çalışan, kurcalamamıza gerek duymayan bir makina istiyorduk; bir nevi ibike istiyorduk :)

    Bir taraftan da hazırlıklara giriştik, ben trainer üstünde fırsat buldukça pedal çevirirken Funda da işten eve yürüyordu. Bisiklet kıyafeti için benimkileri kullanacaktık, ek birşey almaya pek gerek kalmadı. İki adet kasmımız da vardı. Ekim sonunda hava değişken olacağından bol formadan yağmurluk ve polar’a kadar neyim varsa ikişer ikişer doldurdum. İki sırt çantamız olacaktı, yükümüz fazla ağır değildi. Hem taşırken hem uçakta büyük kolaylık olduğundan oradan alabileceğimiz pahalı olmayan hiçbir şeyi yanımıza almadık.

    Sonunda o gün gelip çattı ve sabah 06:00 uçağıyla once Roma’ya oradan da Palermo’ya gittik. Romadaki bozuk havadan sonra güneşli Palermo bizi sevindirdi. Zira fırtınalı bir havaya denk gelsek perişan olabilirdik. Havaalanında italyan işi bir organizasyonla bisikleti kiraladığımız dükkanının gönderdiği elemanla buluşup bisikleti teslim almaya gittik. Bisiklet fotoğraftakinin aynısıydı ama komponentler 2000'li yıllardan kalmaydı. Flight deck'li ultegra ve paralel itkili xtr v-fren'ler :) Sicilyanın genelinde göreceğimiz gibi buradaki taşıtların çoğu çok eski.
    Çantaları yerleştirip bisikletle ufak deneme turları attım ve içimi bir korku kapladı. Yol bisikleti gidonlu bisiklet neredeyse hiç sürmediğimden ve oturma pozisyonunun farklılığından bisiklete hakim olmam epey zor oldu. Tabii pozisyona ve kontrollere alışacağımı biliyordum ama beni korkutan ilk gündü zaten. Çok uykusuz ve yorgun olduğumdan il capteno t'imoe bicclietta yani uyuyan şoför otobüs devirdi olabilirdik.

    Neyse kısa bir giyinme ve paketlemeden sonra dükkanı bizim için açan elemanın rehberliğinde Palermo'nun biraz dışındaki mekandan şehre doğru yollandık. Bu sürede ben de bisikletin vites sisteminin büyükada'dakilerden farksız olduğunu görmüş oldum. Ne kadar ayar yapsak da ömrü bitmiş sistem ayar tutmadı bir türlü. Palermo trafiğini yabancı olduğum kontroller ve pozisyonla kelle koltukta geçip elemanla bir hafta sonra buluşmak üzere ayrıldık.

    Yine bir macera başlıyordu, olacak mı? yapabilecek miyiz? Yükle ve bisikletle birlikte feci düşüşler aklıma geliyor; bitmez yokuşlarda almak zorunda kalabileceğimiz geri dönüş kararları ve elde telefon imkansız bir tamir için faydasız çabalarımızı hayal ediyordum. Hepsinde de tam bu ana geri dönüp tekrar başlamak ve o hata her ne ise onu yapmamayı dileyektim. Belki de dileğim gerçekleşti ve bana o hatayı yapmama seçeneği verildi bile.

    [​IMG]

    tüm tur için rotamız bu oldu, planlanandan çok ufak sapmalar var. ok işaretinin olduğu noktalar konaklama yerlerimiz.



    [​IMG]

    bu da ilk günün rotası. Amaç 40-50 km sürerek kendimizi, yükü ve bisikleti test etmek. Şehirden uzaklaşmak da diğer bir amaç. İlk ciddi güne ufak sorunları halletmiş ve yol bulmayla vakit kaybetmeyeceğimiz bir noktadan başlayacağız. Hedef sahildeki Termini kasabası. Bugün için Termini merkezde olduğunu söyleyen bir otelde oda da ayarladık.
    yola çıkmadan önce bizi neyin beklediğiyle ilgili kısa bir sunum:

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    bu günün profili. sahilde kısa sert iniş çıkışlarla ilerleyeceğiz.


    [​IMG]

    burada tam uç noktadan geçmeyi planlamıştım ama anayoldan ayrılacağımız noktayı bulamadım. Çantanın derinliklerindeki garmin'i çıkarıp takmayı akşama bıraktığımdan gps'in nimetlerinden faydalanamıyoruz.



    [​IMG]

    ilk defa kullanacağımız tandem yol bisikleti. Kadrosu demonte edilip normal bisiklet kutularına koyulabiliyor. Medeni bir ülkeye gidersek ilk alacağımız şeylerden biri böyle birşey.



    [​IMG]

    Palermoyu terkettikten sonra ilk karşılaştığımız kasaba ve ilk gördüğümüz eski bina. Yoğun iş yükünden dolayı detaylı plan ve araştırma yapmadık, elimizde daha önceki iş gezimde havaalanından aldığım bir Sicilya karayolları haritası ve bir rehber kitaptan koparılmış 3-5 sayfa var. Koca kitabı taşıyamayacağımızdan lazım olabilecek yerleri koparıp aldık.



    [​IMG]

    arka planda tipik pizzacı ve Sicilyalı teyze ön planda tipik yükümüz ve kyafetimiz. Çantayı bagajların üstüne lastiklerle tutturduk. Ufak bagajların yükü taşımasına imkan yoktu. Ön tarafta bagaj olsa daha iyi olabilirdi.



    [​IMG]

    yolda pay falan yok ama problem değil. Geçilebilecekse geçiyorlar, yoksa vites ufaltıp bekliyorlar biraz. Avrupalıların Sicilya'da aman dikkat edin demelerine neden olan hareketler şunlar olabilir: yol boşsa hız kesmeden yanınızdan biraz uzaktan geçiyorlar, iki küçük otomobil (gerçekten küçük, mini vb) beklemeden yanınızda yanyana gelebiliyorlar. Aranızda en az 1 metre kalıyor, üç tarafta rahatsız olmuyor pek. Hız sınırı vb takan yok, arada epey gazlayan tipler oluyor ama sizi görünce diğerleri gibi davranıyor bunlar da.



    [​IMG]

    büyük bir paten grubu hızla geçiyor. Birbirimize ilgiyle bakıyoruz. Sicilya'da bize göre çok fazla bisiklet olsa da tandem pek olmadığından çok ilgi çekiyoruz.



    [​IMG]

    her an karşınıza bir heykel veya sanat eseri çıkabiliyor. Çoğunun hikayesini bilmiyoruz.



    [​IMG]

    hava epey sıcak olduğundan ağaçlık bölümler iyi geliyor. Rüzgarın kesildiği noktalarda akdeniz sıcağı kendini hatırlatıyor.



    [​IMG]

    yol boyunca raylar bizi takip ediyor. Biz de molalarda raylara yakın durup bu fotoğraftaki gibi farketmeden kendimizi çekiyoruz.


    [​IMG]

    uzakta Palermo ile aramızdaki burun.



    [​IMG]

    manzarası mükemmel bir ev daha. Bölgede normal yol, tren yolu ve otoban yapılmış olmasına rağmen bunları denizi doldurarak yapmak akıllarına gelmemiş. Bu yüzden insanlar kendilerini saran denizi vızır vızır bir otobanın ardından izlemiyorlar.



    [​IMG]

    burunda sipsivri yükselen 2 tepe var. Uzun süre orayı Palermo zannettik.



    [​IMG]

    sözkonusu otoban. Messina ve oradan anakaraya bağlanıyor. Sahil çok sarp olmasına rağmen sayısız tünel ve viyadükle işi halletmişler.



    [​IMG]

    yol epey tenha, ağaçlar ve rüzgarla birleşince mistik bir havası oluyor.



    [​IMG]

    ilerideki burunda bir kale görünüyor.



    [​IMG]

    yanına çıkınca mola, tek tük bisikletliler görünüyor.



    [​IMG]

    güzelim Akdeniz, yüzmek isterdik ama başka zamana.



    [​IMG]

    güzelim plajlar bomboş. Çöp atma konusunda bize yakın bir performansları var :)



    [​IMG]

    yol boyu sürekli göreceğimiz kaktüs ve meyvesi. Sahraya ne kadar yakın olduğumuzu hatırlıyoruz.



    [​IMG]

    sağı solu bırakıp kaleye bakıyoruz. Gözetleme için ideal bir burunda yapılmış.



    [​IMG]

    kaptan ve 302'si.



    [​IMG]

    ikinci kaptan.



    [​IMG]

    birşeyler yeme zamanı. ilk yemeğimiz patatesli, peynirli pizza dilimleri oluyor.



    [​IMG]

    bitmiş halde hedef kasabaya ulaştık.



    [​IMG]

    girişteki eski köprü.



    [​IMG]

    otelin yerini bulalım. İtalya kasabaları öyle girip aradığınız yeri bulabileceğiniz yerler değiller.



    [​IMG]

    kasabaya bitirici bir yokuştan sonra ulaşabildik, otel aşağılarda bir yerde olmalı ama merkez bulunduğumuz nokta. Bir İtalyan klasiği.



    [​IMG]

    rastgele bir görüntü. Diğer kasabalara göre oldukça tipsiz kalıyor binaları. Yine de çok güzel noktaları vardı. Sanayi bölgesi olması nedeniyle yapılaşma yeniz ve yızlı olmuşa benziyor. Sanayi dediğim az ileride bizim standart sanayi sitelerinden biri var.



    [​IMG]

    otele yerleştikten sonra kasabaya geri yürüyoruz. En az yarım saat alıyor merkeze gelmemiz, otelin yakınında yiyecek içecek alacak yer olmadığından yorgunluğun üstüne bir de yol yürüyoruz. Tur boyu yemek bulmanın en büyük problem olacağını bilmiyoruz tabii.



    [​IMG]

    Güzel sokaklar biraz neşelendiriyor bizi.


    50 km civarı bir yol yaparak ilk günün hedefine ulaştık. Uykusuzluk ve yorgunluk yüzünden pilimiz bitmiş durumda. Merkezde yemek yiyecek bir mekanı güç bela bulduktan sonra geri dönecek taksi bulamayınca bir 40 dakika daha yürüdük otele. Özellikle küçük yerlerde mekanlar yemek değil içecek ve abur cubur servisi yapıyor, geç açılıyorlar. Taksi vb gibi toplu hizmet veren işler çok erken paydos ediyor.
    Uyuduk mu bayıldık mı bilmeden düşüp kalıyoruz. Yarın dinlenmiş uyanmayı hayal ediyorum bir taraftan. Zira ilk ciddi tırmanış yarın başlayacak ve 1500 m rakımlara ulaşacağız.
     
  2. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Güney İtalya,özeliikle de Sicilya için giden arkadaşlar çok tehlikeli diyorlardı.Herhangi bir sıkıntıyla karşılaştınızmı bu konuda? Bu arada Fiat 500 ve manzara çok güzel sanki kartpostallık olmuş.İyi turlar dilerim.
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  3. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Hüseyin, ben de mesaj atacaktım; sesin çıkmıyor, tur fotoğrafları da yok diye ;)
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  4. Aziz Özkan

    Aziz Özkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Mart 2010
    Mesajlar:
    793
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    çok güzel, tur tebrik ederim :)
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  5. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bir sonraki günkü rotanızda cefalu var, umarım durup layıkıyla gezmişsinizdir, bence rotanızın en albenili noktalarından birisi cefalu.

    Scilyayı pedallamış biri olarak bende nacizane bir kaç kelam edeyim;

    Sicilya, avrupa insanı için korkutucu bir yer, ancak "io sono turco" dediniz mi sizden çekinirler :D Bunda düşük eğitim düzeyi yüzünden halen daha revaçta olan eski alışkanlıkların payı büyük. Nesilden nesile aktarılan "türkler öcüdür, canavardır, asıp - keser, çok güçlüdür..." gibisinden mitler scilyalılar arasında dile gelir; deyimlere, küfürlere, atasözlerine yansır. Scilya, özellikle de messina limanı, yüzyıllardır haçlı seferlerinin merkezi olduğundan, dolayısıyla adamların bizlerden tırsması, mitolojilerinde, mitlerinde bizlere yer vermeleri oldukça normal.
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  6. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.073
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    giden arkadaşlar ne yaparken bir tehlikeyle karşılaştılar bilmiyorum ama biz tek bir kere dahi trafikte veya yerleşim yerinde gezinirken bir tehlike yaşamadık. Ya şanslıydık ya da çoğunlukla yerleşim yeri dışında olduğumuzdan sakıncalı insanlarla bir araya gelmedik, bilmiyorum artık nedenini. Palermo yoğun yasadışı göç nedeniyle sokaklarında tedirgin olabileceğiniz biryer. Yankesicilik vb gibi ufak suçlar yaygınmış ama biz pek kalabalık yerlerde gezinmedik. Palermo'nun ara sokaklarında turun sonunda dolaştık ama tipimiz kaymış ve yorgunluktan çok gergin göründüğümüzden bulaşmadılar muhtemelen :)

    Cefalu'da dönüşte kaldık, iyiki de kalmışız. Keşke daha fazla zamanımız olsaydı dediğimiz bir yerdi.
    Ben Turko'yum ulan dememi gerektirecek bir durum şükür ki olmadı. Ama otellerde vb Türkiye'den geliyoruz diyince epey ilgi gördük, Avrupa'nın geri kalanını nasıl karşılıyorlar bilmiyorum ama bizi epey kendilerine yakın gördüklerini düşündüm. Benim kişisel gözlemim sadece. İngilizce biliyor olsalar Türkiyenin Sicilyasından olduğumu söyleyip bedava pizza bile yiyebilirdim ama bilmiyorlardı. Tüm tur boyunca ingilizce konuşabilen 2 kişiyle karşılaştım.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  7. Cem Şentin

    Cem Şentin Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    1.333
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Güzel bir tur olmuş. Bu arada İtalya'yla Türkiye arasındaki benzerliklerin en önemli nedeni 2 ülkenin de Akdeniz kıyısında olması. Bu arada Sicilya'da kaktüs görmen doğal. Çünkü orası 2,5 yüzyıl Arap egemenliğinde kaldı. Bu arada kasabanın adı İtalyancada "Kaplıcalı" demek. Çünkü kaplıcanın İtalyancası "terme".
     
    Hüseyin Çelebi bunu beğendi.
  8. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.073
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    teşekkürler. İtalya ile Türkiye arasında ciddiye alınır en ufak benzerlik olmadığı görüşündeyim. Görünürde benzer noktalar var ama çok farklıyız çok :)
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  9. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu gün farkettim, okulda olduğum için fotoğrafları göremiyorum. Evde inşallah.. Fotoğraflar ve anlatımına hastayım dostum (tanışmıyoruz ama kan çekiyor:))
     
    SerkanNamazcı ve Hüseyin Çelebi bunu beğendi.