Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tamir gerektirmeyen bisiklet

Konu, 'Bisikletle İlgili Teknolojik Gelişmeler' kısmında OĞUZ.UZ tarafından paylaşıldı.

  1. OĞUZ.UZ

    OĞUZ.UZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]http://static.squarespace.com/stati...1404873807102/PB_fullshot_cs.jpg?format=1500w

    priority bicycles, tamir gerektirmeyen bisiklet, her tamirci bilir ki hareketli parçalar zamanla yıpranır ve bozulur. priority bicyles'ın kurucusu David weiner bunu en iyi bilenlerden. Weiner, evinin yakınındaki Walnut Creek, california'da 6 yıl bisiklet tamirciliği yapmış ve işinin büyük kısmının hep aynı sorunları gidermek olduğunu görmüş: vitesi ve frenleri ayarlamak, zincirleri yağlamak ve patlak lastikleri değiştirmek.
    Weiner nihayet bisiklet tamirciliğini bırakıpyazılım geliştirme kariyerine soyunmuş fakat içindeki bisiklet tamir sevdası bitmek bilmemiş. Yıllar boyu en üst düzey bisiklet firmalarına finans ve lojistik yönetim yazılımı geliştirdikten sonra, bisikletlerin bakım gereksimlerine son noktayı koymayı kararlaştırmış. Weiner, hafif ve paslanmaz bir kadroyu son derece dayanıklı parçalarla birleştirip bazı bileşenleri tamamen ortadan kaldırmış ve hep hayalini kurduğu şeyi, yani bakım gerektirmeyen bisikleti üretmiş.
    Nedenmi sağlam?
    1) Göbekten vites
    bu bisiklet hantal bir vites sistemi yerine, üç vitesli göbek ile çalışıyor. Göbekli vites, kayışın arka tekerleğin dişli çarklarına sabitlenmesini sağlıyor, o yüzden zincir çıkması sorunuyla daha az karşılaşılıyor.

    2)zincir
    Metal zincirler paslanıyor, yıpranıyor ve zamanla bollaşıyor. Kayışlı sistem sistem ise 10 kat daha uzun ömürlü, yağlanma gerektirmiyor ve daha akıcı sürüş sağlıyor


    3)Frenler
    kablolu frenler zamanla basıncını yitirebiliyor ve fren pabuçları tekerleğe sürtünebiliyor. Arka tekerlekte kontra pedal freni bulunuyor ve sadece pedal geriye çevrildiğinde sürtünme uygulanıyor.


    4)Tekerlekler
    Esnek ama dayanıklı dış kaymana sahip delinmez tekerlekler, sivri nesnelerin lastiği delip geçmesini önlüyor. Bisikletin beraberinde gelen pompa sürücülerin lastiklerini sürekli şişkin tutmasını sağlıyor.



    http://www.prioritybicycles.com/#mission alıntı: popular sience
     
    sspl, suat akman ve Cenk_ bunu beğendi.
  2. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.307
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ama yine de tamir gerektirmeyen bir bisiklet degil. :in:
     
  3. OĞUZ.UZ

    OĞUZ.UZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    ama herşeye rağmen yakışıklı :)
     
  4. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    düzlük için çok güzel ama ülkemin yokuşunda 3 vites yemez. yapan adam kafasına göre ayar vermiş sadece.
    marathon plus lastikte patlamaya dayanıklı ve kullanan yorumlarında hiç patladı çatladı yorumu okumadım.
    çok mattah bir şekli görüntüsüde yok.

    not: amma kötüledim haaa :)
     
  5. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bisikletin en iyi yanı zincir denilen pislik ve yağ canavarından bizi kurtarmış olması, üstelik çok sade ve güzel görünüyor, ama uzun mesafeler yapılabilecek bir bisiklet değil
     
    suat akman bunu beğendi.
  6. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    o kayış zorlanma ve ani yüklenmede nasıl sıyırmayacak ? keşke sıyırmıyor olsa hepimiz o sisteme geçelim.
    ön göbeği iki günde dağıtacağımın garantisinide veriyorum :)
    3 vites nereye yetiyor çok merak ediyorum.

    bi bisikletin lastiği patlamasın yeter zaten insan daha ne ister. onuda yapan yaptı. ufak tefek arıza yapsın o kadarda olacak. lastik patlamasın yolda kalmayalım yeter.
     
  7. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.035
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yapan düşünmemiştir sıyıracağını. Bunu düşünerek gerçekten çığır açtınız...
    Göbek de illa dağılır zaten!

    Hemşerim hiç görmediysen kayışlı sistem azcık şaşırmış gibi yap yeter.
     
    Tolga Günsezer, Mert S. ve Murat B. bunu beğendi.
  8. UtkuSener

    UtkuSener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Mart 2013
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    464
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bütün mekanik araçlar tamir ve bakım ister :D Bisiklet kadar basit bir makine ne kadar dert açabilir insanın başına? Tarifeli uçuş yapan yolcu jeti kullanmıyoruz arkadaşlar bisiklet bu :D
     
  9. Reha Oğuz Altuğ

    Reha Oğuz Altuğ Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Güzel bisiklet bence.
    Ancak ben üzerinde emek harcadıkça bisikletimi daha çok seviyorum.
    Bu nedenle biraz tamirat, bakım iyidir diyorum ;)
     
    Haluk Eke ve Kirpi (mert) bunu beğendi.
  10. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    çok şaşırdım. kayışın icadı sırasında orda yoktum.
    te allam.
     
  11. Cenk_

    Cenk_ Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2014
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    162
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    3 vitesden kasdı (acaba diyorum)
    1. vites, daha küçük olan 4. vites, ve en küçük olan 7 veya 8. vitesler olabilirmi?
     
  12. Burak_Dingiloglu

    Burak_Dingiloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Schwalbe Marathon Plus Tour 26 x 1,75 lastikler yanaklardan yarıldı. Yanlış anlaşılmasın bu lastiği kötülemek için değil şu haliyle bile sapasağlam lastik tabii riskli . Ayrıca lastiğe bıçak saplamışlar bunu resimlemedim ama buna rağmen binlerce km. yaptım gene sapasağlam.
     

    Ekli Dosyalar:

  13. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    647
    Beğeniler:
    909
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    vites oranları arasında çok fark olmadığını, kontrapedalın sürekli frenleme yapılması halinde ısınarak işlevini yitirdiğini ve ön fren bulunmadığını düşünerek bisikletin düz bir coğrafya için tasarlandığını söyleyebiliriz bence.
     
  14. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Sıyırmayacak.
    Fixed gear olarak kullanan arkadaşım bile var. (Fixed gear'da zincire normalden çok daha yüksek kuvvetler biniyor)
    Onda bile sıkıntı olmuyor.
     
  15. Yavuz S.

    Yavuz S. Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    13 Eylül 2014
    Mesajlar:
    1.170
    Beğeniler:
    2.639
    Şehir:
    KKTC
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    arkadaş o nasıl bi bisiklet pisliğidir koloni oluşturmuşlar orada :D bende maraton plus kullanıyorum(700x32 yani 28 1,25) 1000 km kadar oldu daha hiç patlamadı.
     
  16. Burak_Dingiloglu

    Burak_Dingiloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Daha yeni temizlediydim oysa, havalar kötü. Yağmur çamur olunca daha sık sık temizlemek gerekiyor sanırım.
     
  17. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    o yorumlarımı makarasına yaptım çok anlaşılmadı sanırım. cahil bakış açısıyla konuştum. düzelteyim ben o yorumu :bsmagryr:
     
  18. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Evet. Bana da cahilce yazılmış bir mesaj gibi geldi. O yüzden doğrusunu yazma gereği hissettim.
     
  19. muraterdem42

    muraterdem42 Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    konya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    orta ve üst yaş kesimine ve tabi ki bisiklet tamiri ile uğraşmak istemeyen kullanıcılara hitap eden bir bisiklet olmuş. "tercih eder misin? " diye sorsanız sadece şehir içinde günlük gezmelerimde ve de bisikletçi olmayan ama haftasonu bisiklet sürmeyi seven arkadaş gruplarım arasında tercih edebilirim. Sonucunda düşünülüp üretilen her şeye saygı duymak gerekir. nitekim insanlar bunu-bunları tasarlayıp üretebilmek için nice emekler harcıyorlar.
    paylaşım için teşekkür ederim.
     
  20. Haluk Eke

    Haluk Eke Aktif Üye

    Yaş:
    67
    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    "orta ve üst yaş kesimine ve tabi ki bisiklet tamiri ile uğraşmak istemeyen kullanıcılara hitap eden bir bisiklet olmuş"

    Alt yaş kesimi arkadaşım @muraterdem42! Sana beş direk avans veriyorum, var mısın Karaincir'e kadar yarışa?
     
    Demir C., Sarper Tuncer, sspl ve 1 kişi daha bunu beğendi.