Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

takla

Konu, 'Frenler' kısmında superonlayn tarafından paylaşıldı.

  1. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    hani ön fren bazen sert sıkılırda takla atılırya..bu durumda ön maşanın süspansiyonlu olması takla atmamaya biraz yardımcı olurmu?
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ön fren ile takma atmak aslında teknik olarak yetersiz kalmaktan doğan bir sonuçtur. Çünkü yeterince iyi tekniğiniz varsa ön freni sıkarak bir kaç metre mesafeyi arka tekerleğiniz havada katedebilirsiniz. Tamamen size ve tekniğinize kalmış bir durumdur. Amortisör takla riskini azaltabilir ancak yok edemez diye düşünüyorum. Ayrıca çabalarsanız amortisörle de takla atabilirsiniz.
     
  3. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Amortisör ayarı kopnusunda bi sey diyemiyecem zemine ve egime göre ayarlamak gerekiğr.TAkla atmamak için ise ön freni sıkınca agırlıgınızı mumkün mertebe arkaya vermek ve gidonu düz tutmak aksi takritde düsmemek kacınılmaz olur...
     
  4. gky_ant

    gky_ant Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    ben ani durmalarda veya yokuşaşağı inmelerde yavaşlamak için hep önce ön freni kullanırım.
    ön frenin tekeri kilitlemeyecek seviyede ayarlı olması lazım
    ilk olarak ön fren peşinden hemen arka fren yaptığınızda abs fren yapmış gibi olursunuz. hem fren sırasında sürüklenmez hem de istediğiniz gibi manevra yapabilirsiniz. tabii ön amortisor bu şekildeki durmayı daha da kontrollü hale geitiriyor
     
  5. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    özel durumlar haricinde (kayma vs gibi tehlike yoksa) ben genelde iki freni aynı anda sıkıyorum.
    bide sorum olacak; fren kolundaki yaylı vida ne işe yarar? elle çevrilebilen uzun bir vida. bi ayar için mi acaba?
     
  6. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Frenleme zamanla zayıfladıkca,bu dedigin ayar vidasından teli sıkarak fren ayarını,ayarlayabilirsin..
     
  7. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    hidrolik disc fren kullaniyorum. inanilmaz guclu bi frenleme kabiliyrti var.ama simdiye kadar hic takla riski yasamadim en zor sartlarda bile.bence tamamen teknikle alakali.teknik gelistikce riski hissetme potasiyeli artiyo sanirim.amartosore gelince sadece arazi sartlarinda takla atmayi engellemeye yardimci olur fikrindeyim.ozellikle downhill de amortisorun esneme ve geri itme hizi ayarlarlari taklaya karsi cok onemli bence.
     
    SerkanEriş ve Murat CER bunu beğendi.
  8. no_name

    no_name Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2006
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    sivas
    Adı:
    mesut
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    ben 1 hafta olmadı hidrolik frenli bisikleti alalı fakat o kadar dehşet bir fren kabiliyeti varki ön frene dünden beri bir kere bile dokunmadım dün kartal sahilinde ön frene asıldım acil durumdan dolayı arka havaya kalktı allahdan gidonu düz tutup ağırlığı arkaya verince hemen arka yere indi yoksa çukur vardı önümde çukura yuvarlanacaktım bence ne güzeli ön freni kullanmamak,
     
  9. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    ben attım,anlatayım
    Evimiz Bursa Heykel üstü civarlarında,haliyle yokuştan bol birşey yok hatta yokuşlar 60 derece eğimli diyebiliriz,belki daha da fazla:D
    benim bir bmx im vardı,birgün yokuş aşağı pedal çevirerek gidiyordum(çocuk aklı işte) arka freni halletmişim bir tek ön fren vardı
    düşünmeden direk sıktım koca bmx ile 3 taklam var:) benim sadece sol kolum kırıldı bisiklette çizik dahi yoktu:D ama bir süre temkinli davrandım bisiklete
    fakat sıkıcı yaz aylarında tek eğlencem bisiklet olduğu için olaydan 1.5 ay sonra yine bisiklete devam ettim,işin tekniğini öğrendiğim için ön frenle istesem de takla atamadım...
    Ne demişler,eğitim şart..:eek:
     
  10. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Ben tam tersi düşünüyorum.
    Yani teknik geliştikçe riski hissetme oranı azalıyor..
    amortisör ise arazi şartlarına göre takla riski düz yolda bence daha fazla gibi..
    Yanılmış olabilirim,bu benim fikrim..
     
    cedrick41 bunu beğendi.
  11. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aman dikkat!! Bisikleti durduran % 70 ön frendir.. Ön freni kullanmamak diye bir şey yok ve de olamaz.. Diğer arkadaşlar yazmış, şartlara göre kullanacaksınız ön freni.. virajdaysanız , zemin kaygansa dikkat. Ayrıca dik inişte (zaten seleden geride olmak zorundasınız) ön freni dikkatli kullanın..Frenlerin ruhunu anlarsanız sorun olmaz..
     
  12. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    hertürlü taşıtta durdurma işlemini ön fren gerçekleştirir.İki terkerlilerin şansızlıgı ise ön fren kayarsa düşülmesidir motordan farklı olarak bisiklette ise denge ağırlıgı olmadıgı için takla atma riski çok çok fazladır o zaman ne yapıcaz panik fren çalışıcaz panik fren antiremanı bize takla atmamızı englliyicek makul fren basıncını bulmamızda yardımcı olucak ve antiremanlı ellerimizi panik anında bunu hemencik hatırlayıp sizi takladan kurtarıcak.Eğer takla kaçınılmazsa fren yapmayın yatırın bisikleti yana doğru hem vurucagınız yayaya az zarar verirsiniz hem kendinize bisikleti yatırma antiremanıda yapmanız şart tabi dandik bisikletle :)
     
  13. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    V frenler ile takla atmak da kolay çünkü v frenlerde freni dozlamak daha zor :D
    Bir süre sonra vücudunuz o kadar alışıyor ki sert frenlerde tam takla atıcak noktaya gelindiğinde bir bakmışsınız ki parmaklarınız frenleri gevşetmiş :)
    İş araziye gelince.Yeteri kadar tecrübe edinene kadar hız yapmayın :);)
     
  14. armağan balcı

    armağan balcı Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    hatay/samndağ
    Seviye:
    slm arkadaşlar 2 hafta önce bende takla attım adamın biri bisikleti taşıt yerine koymayınca hızlı geldiğimi algılayamadı yolun yarısına geldi tam arkasından geçecekken beni farkedip geri tam önüme geldi arka fren beni duramayınca öne abandım ancak buraya dikkat o hızla ön süspansyonsuz olsaydı en az 3 takla atardım ön tekerde 1 metre kadar gitmemi sağladı tam adama çarpacaken kendimi attım bana ve bisikletime pek bişey olmadı adamın suratındaki şaşkınlığı görmenizi isterdim kolay gelsin
     
  15. Erman Kurban

    Erman Kurban Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Hatırlatmakta fayda gördüm , siz siz olun ; bisikletinizin ön firen vidalarını her zaman kontrol edin.
    Bir zamanlar tamire verdiğim bisikletimi teslim aldıktan sonra güvenle hız yaparken, çok geçmeden kendimi yerde , bisikleti üstümde buldum. kaç takla attığımı bilmiyorum , o sırada aniden oldu sayamadım. yalnızca kanlar içindeydim. tam iyileşmem ise üç hafta sürdü.
    sorun neymiş peki ? ön freni tutan ana vidanın iyi sıkıştırılmamış olması. (v-firenden önceki sürümlerde) Daha sonra bisikleti incelediğimde , ön fren kablolarının , koskoca fren sistemiyle beraber , ön jant tellerine sarmaş dolaş girmiş olduğunu gördüm...
     
  16. cedrick41

    cedrick41 Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.565
    Şehir:
    izmit-merkez
    Seviye:
    ön amortisörlü bisiklette yığılma yani yükün öne yığılması söz konusu eğer süratiniz yeterli ise ve siz freni kuvvetli sıkarsanız bisiklet öne yığılacağından amortisör sıkışacak ve takla atmaya başlamış yada çok yakın olacaksınız tecrübeyle sabit!
    düz yolda risk daha az rampa aşağı inişlerde zaten risk daha fazla çünkü bisikletinizin maşa uzunluğu ve açısı downhill bisikletler gibi olmadığından takla riskiniz ani frenlemede düz yoldakinin 2-3 katına çıkacaktır!
     
  17. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaslar eğer ön frenle takla atıyorsanız daha freninizi hissedemiyorsunuz demektir.
    olabilecek en yüksek süratte giderken yokuş aşşağı önüme araba çıkmasıyla ön ferene asılmam bir oldu ki AVİD juicy 3 hidrolik fren kullanıyorum. ancak takla faln atmadım. vede oldukça kısa bi mesafede durdum. ki ön lastiği de arasıra kitledim.

    yani frenleme yaparken ön lastiği kitleseniz bile bisiklet üzerindeki duruş posizyonunuz önemli ve fren kolunu hissetmeniz önemli.
    çünkü ani bir duruş yapmanız gerektiğinde arkayı sıksanız bile bir işe yaramaz metrelerce arka kitli bi vaziyette gidersiniz...
    mümkünse ön fren kullanın arkadaslar yoksa canınızı tehlikeye atarsınız ani bir durumda.
    ayrıca arkası kalksada sorun olmaz alıştırma yapın arka tekeri yerden kesip ön tekerde bir 10-20 metre eğimli bir yerde çalışın bakın yararını sizde göreceksiniz...:)
     
  18. djayo

    djayo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Eylül 2006
    Mesajlar:
    459
    Beğeniler:
    390
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Teknik olarak durmak yada yavaşlamak için iki freni birden kullanmak bana daha mantıklı geliyor.