Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

süspansiyonu kaynatırsam ne olur?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında heisenberg3910 tarafından paylaşıldı.

  1. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    arkadaşlar bende bianchi track var.çift amörtisörlü ve bu uzun yollarda çok yoruyor.acaba ben buna yeni bi orta süspansiyon alıp kaynatsam(sabitlesem),düz yolda bunu kullansam, dağda da yine eski süspansiyonu kullansam nasıl olur?kadroya veya bisikletin herhangi parçasına zarar verir mi?
    Bu ara süspansiyon bildiğiniz dandik bianchinin kullandığı süspansiyonlardan.
    Bisikletin resmi de aşağıda.

    [​IMG]
     
  2. Hasan Derya

    Hasan Derya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    409
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Atahan Akıllı bunu beğendi.
  3. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    öyle bir şey yapacağına. Amortisörsüz bir maşa yada suntor xcm lock out özellikli ekonomik bir maşa alırsın. Canın istediği zaman maşayı kilitler, canın istediği zaman açarsın.
     
  4. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Abi arka amortisörden bahsediyor arkadaş:in:
     
    eniskaratut, Elman TEMEL ve soneryen bunu beğendi.
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Zürey bence bu çözümünm yerinde ağırlığına göre sert bir yay al bisikletçiden mesela 2000 lb/s lik bunu taktıktan sonra iyice sıktığında yeteri kadar esnemezlik elde edebilirsin;)
    mesela ben eski akdromda öle yapmıştım 80 kilo olmama rağmen 2000 lb/s lik orta yay kullanıyodum ve yeterince sıkınca baya bir esnemezlik elde etmiştim..
    yaylanmasını istediğimde de gevşetiyodum:) özledim bak böle bahsedince ne güzel oluyodu böle darbeleri daha az hissetmek:rolleyes:
     
  6. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    teşekkür ederim.gerçekten güzel bi fırsat ama bisikletimi değiştirmeyi düşünmüyorum.alırsam yine çift amörtisörlü alırım.bu da bana biraz pahalıya patlar.şu an için gerek yok bence.:)
     
  7. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    teşekkür ederim.mantıklı gerçekten de.en kısa zamanda yeni bi amörtisör yayı alcam:)
     
  8. maksim

    maksim Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Şimdilik manisada askerim....
    Seviye:
    yay tek çözüm gibi...iyi olmasada bir çözüm daha var.bunu bir arkadşa yapmıştık.yay boyundan çok az daha kısa kesilen çelik bir boruyu yay yerine takmıştık...esnemez oldu esneyecek yeride yoktu:D
     
  9. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    o da güzel bi fikir ama yayı tercih ederim.o şekilde sabitleyince sanki alt bağlantı (moment)noktasından bi problem çıkar gibime geliyo
     
  10. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Pardon atlamışım teşekkürler. Fakat orta amortisörde de kilitleme özellikli olanlar var. Ben yine forumda görmüştüm. Fox'un 50 YTL. isteniyordu. Zaten bahsedilen boru vs. fikirleri üretime geçirse 20-30 YTL. masraf yapar. Bence arkadaşın sattığı arka amortisör düşünülebilir.
     
  11. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    öyle bişey daha güzel.teşekkürler.:)
     
  12. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    berkay,ceylan efsanesi.önüne geçemezsin;)
     
  13. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    zürey.arkadaşlar bi çok çözüm sunmuş.bence bunlardan mantıklı olanlar,1.daha sert bi yay monte etmek,2. ise arka shock'u (süspansiyonu)havalı ile değiştirmek.havalı süspansiyonda kafana göre hava basabilir,kafana göre esneme özelliği kazandırabilirsin süspansiyonuna.fakan yine masraflı olacaktır.durumunu bilemiyorum ama en mantıklısı daha sert bi yay,yani berkaya katılıyorum;)
     
  14. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:

    merhabalar..Öncelikle dediğiniz çöüzm mantıklı tabi ama benim dediğim şekil de bir yay alıp monte etmek en fazla 5 ytl tutar ;)

    Sonra diyelim ki yeni havalı veya yağlı bir shock almaya karar verdik burda da iş paramız var alalımla bitmiyor...
    Eye-to-eye denen bir ölçü var yani o shock'un bir ucundan diğer ucuna kadar olan uzunluğu bu en önemli nokta çünkü daha uzun veya kısa uzunluktaki shocklar geometrik açıdan kadroda olumsuzluklara sebep olurlar...
    Şu satılan fox'u tam bilmiyorum ama o kadar ucuza fox havalı shock bana pekte mantıklı gelmedi bir bakmak isterim eğer link atabilirseniz..:in:

    birde şöyle bir durumda var arkadaşın bisikletinin kadrosu çok büyük ihtimal hi-ten denilen çelik kadrolardan dolayısıyla böyle bir kadroya fox shock takmak ne derece mantıklı siz karar verin...

     
    Elman TEMEL bunu beğendi.
  15. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    ceylanı ürkütmeyelim kanka;)
     
    d.berkay bunu beğendi.
  16. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bu bisiklete fazla harcama yapmayı düşünmüyorum.yay en mantıklısı.çok teşekkür ederim:)
     
  17. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:

    kadro tahmin ettiğiniz gibi hi-ten çelik.geometrisine gelince zaten bu bisikletin geometrisini firmanın kendisi de bilmiyodur.hacı murat gibi bişey.demiri bükmüşler kadro olmuş:D.sizin de dediğiniz gibi yay en mantılısı.fiyat olarak da öyle.çok teşekkür ederim yardımlarınız için;)
     
  18. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    ne demek zürey her zaman ;)
     
  19. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Arkadasın bahsettıgı shock bu olsa gerek(yanılmıyorsam) ama fıyat kesınlıkle 50ytl degıl,yanı haklısın kardesım

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17768
     
    d.berkay bunu beğendi.
  20. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sabitlersen kırılma riski yükselir çünki imalatında kullanılan metalin yapısı ve kalınlığı esneme faktörünün darbede göreceği zararı azaltması düşünülürek yapılmıştır yani sabitlersen sertbir halde az dayanıklı hale gelebilir

    saygılar