Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

süspansiyonlu sele borusu

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Experiment 67 tarafından paylaşıldı.

  1. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    bayağı ağırlar ama...............
    [​IMG]
    [​IMG]
    540gr 165$ satış fiyatı var

    [​IMG]
    454gr lık bi model


    iki modelde çok güzel başka bildiğiniz marka,model varsa
    SİZDE EKLEYEBİLİRSİNİZ
     
    snoopist bunu beğendi.
  2. toprakec

    toprakec Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    Eskişehir/Antalya
    Seviye:
    hoşuma gitti, önerilen bir şey mi bu.Kullanan var ise yotum yapabilir mi?
     
  3. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    valla bence güzel ama tek sorun ağır olması malesef
    ama bel problemin varsa bayağı azaltıyo atlayıp zıplarken çukurdan geçerken beline gelen darbeyi en aza indermek için yapılmış

    başka böyle süspansiyonlu model varmı acaba ?
     
  4. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    [​IMG]
    416g 65mm çalışma mesafesi
    [​IMG]
    558 gr 100,5 mm çalışma mesafesi
    [​IMG]
    794 gr 335 mm uzunluk
    676 gr 290 mm

    [​IMG]
    Rock shox
    350mm x 26.8 (375g), 27.2mm
    $140
     
    snoopist ve hakkoy bunu beğendi.
  5. snoopist

    snoopist Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2008
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İSTANBUL / G.O.P.
    Seviye:
    çok güzel birşey ama çok ta pahallı. bunla bisiklet sürmek çok keyifli olur otobüs, minibüs sürer gibi olur :)))
     
  6. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    biraz ağırlar ama rahatına diyecek yoktur:D
     
  7. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    abi rock shox bunu bile üretmiş yuuh yaa :D benm için gerek yok benmki zaten yeni yapacağım düzenlemelerle otobüs gibi olacak yolda uyuymam inş :D
     
  8. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu da ekonomik bir model.Ağırlığı konusunda bilgim yok ama fiyatı 20 ytl.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    bicylerace bunu beğendi.
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    [​IMG]

    Bu boruyu elektraya takmıştı ağır ama çok güzel çalışıyor gerçekten...
     
    Experiment 67 bunu beğendi.
  10. fanatikcimbomlu

    fanatikcimbomlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    713
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    tam babam için:D
     
  11. ozgur_jeo

    ozgur_jeo Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    aynı zamanda da tam türkiye yolları için :D
     
  12. Anıl Kuşaksız

    Anıl Kuşaksız Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    837
    Beğeniler:
    576
    Şehir:
    İstanbul-Küçükyalı
    Seviye:
    acaba 10 euro olan modeller işe yarıyor mu ? hatta aralarındaki fark ne acaba o da ayrı tabi :D
     
  13. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    10€ olan modeller 1 hafta içinde bozuluyor genelde yada oturunca dibe çöküp orda kalıyor çalışmıyor...
     
    bicylerace bunu beğendi.
  15. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    cane creek çok iyi marka ağırlık sorun değilse sizin için süper bişey:D
     
  16. grigri

    grigri Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2008
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhabalar,
    Bu sele boruları performansı nasıl etkiliyor acaba? Yokuşlarda falan?
    Bilgisi olan var mı?
     
  17. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    düşünün, bisiklete binmiş pedal çeviriyorsunuz ve yoldaki bir çukurdan dolayı bir anda sele borusu kısaldı ve pedallar size yaklaştı. pedalı aşağı ittirseniz de sizden uzaklaşmıyor, fakat bisikletiniz aniden öne atılıp sizi arkaya savuruyor. dahası aşağıda olan pedal da yukarı çıkmaya çalışıyor ve dizinizi bükülmesi için zorluyor.

    hemen ardından, sele borusu uzuyor ve bu sefer de aşağı itmeye çalıştığınız pedal, ayağınızın altından kaçıveriyor. bir anda boş bulunup pedalı yakalamak için ayağınızı refleks olarak uzatıyorsunuz aşağı doğru, ama bütün kuvvetiniz boşa gidiyor ve bisikletiniz aniden ivme kaybediyor. sele borusunun uzaması bittiği anda bu sefer de siz hopluyorsunuz selenin üzerinde... sadece birkaç milim hopluyorsunuz belki, ama tekrar selenin üzerine düştüğünüzde sele borusu tekrar kısalıyor ve ilk paragraftaki senaryo, biraz daha düşük bir şiddette tekrarlanıyor. bu sefer poponuz da acıyor, çünkü büyük ihtimalle ilk oturuş şeklinizden farklı bir yere oturdunuz bu sefer ve belki de hassas bir noktanız arada sıkıştı :eek:

    yıllardır var olan kadro üzeri arka süspansiyonlarda, böyle durumlar yaşanmaması için alayında sadece arka tekerlek yaylanır. sürücünün kalçasıyla pedellar arasındaki mesafe süspansiyondan dolayı asla değişmez. bunun sebebini de artık biliyorsunuz ;)

    şu durumda, sele borusunu ortadan kesip de araya bir süspansiyon eklemek hiç de sağlıklı bir yöntem değil çünkü özellikle arazide, bisikletten düşmeye kadar varabilecek sorunlara yol açabilir... dahası, sele borusu çok büyük kuvvetlere maruz kalır çünkü üzerinde ortalama 70 kg'lık bir insan vücudu taşımaktadır. araya basit bir süspansiyon yerleştirmek her ne kadar en basit çözüm olsa da, maruz kalacağı kuvvetlerden dolayı çok iyi bir malzeme ve işçilik kullanılmalıdır ki kısa sürede yamulup patlamasın. bu da çok pahalıya mal olur... peki ne yapmalı? en uygun çözüm, biraz daha karmaşık bir mekanizma kullanarak sürücüyü aşağı indirirken aynı zamanda geriye doğru da itecek bir sistem oluşturmak.

    böyle bir süspansiyonun çalışma mesafesinin mümkün olduğunca kısa tutulması gerekir, çünkü özellikle düz süspansiyonlarda sele borusu ne kadar az kısalırsa denge de o kadar az bozulur ve sürücünün limitlerini aşmaz. sürücüyü geriye iten bir sistemde de çalışma mesafesi kısa olmalıdır, çünkü sürücü geriye gittikçe gidondan uzaklaşacağı için bu sefer de hakimiyet sorunları yaşanır...

    o yüzden çalışma mesafesi 100,5 mm olan düz sistemi hiç yapmasalar da olurmuş, boşuna ar-ge masrafına girmişler. rock shox'tan da düz bir sistem kullanmasını beklemezdim, prestijini düşürebilir. cane creek modelleri ise tam olması gerektiği gibi; sürücüyü aşağı indiği kadar geriye de itiyor ve çalışma mesafesi mümkün olduğunca kısa. fiyatı biraz fazla olmuş, fakat bir konuda ilk çıkan modeller her zaman yüksek fiyatlı olur çünkü ar-ge masrafının çıkartılması gerekir. zaman geçtikçe ilk ar-ge çalışmalarının üzerine küçük eklemelerle daha da düzgün çalışan sistemler elde edilebilir, o yüzden bundan 4-5 yıl sonra hem gayet kaliteli ve düzgün çalışan, hem de fiyatı uygun sele borusu süspansiyonlarının piyasada olacağına eminim... o zamana kadar kadro süspansiyonlarına devam :eek:
     
  18. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ne güzel anlatmışsın tane tane.. Slow motion video gösterimi gibi gözümde canlandı anlattıkların..

    Bence aksiyonu seven, toprak ve engebeli yollarda hız yapmayı seven arkadaşlar bu seleden uzak dursunlar. Ama uzun yol yapan, bagajını alıp arkasına asfaltın kenarından ilerleyen arkadaşlar için çok rahatlatıcı olabilir.

    Buna benzer yaylı seleler de var. Bunlar da çözüm olabilir.
    Bu arada bir apartmanda gördüğüm bianchiye takılı Pegeout mopet selesi geldi aklıma. sele değil yemek masası, üstüne gazete ser kahvaltı yap. o derece geniş. Hala o apartmanda bağlıysa fotoğrafını çekip yollamak isterim :D
     
  19. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    hehehe :D bencede cane creek en iylerinden beklemek daha ii gözüküyo hem ağırlık hemde bi masraf
     
    Ahmet Can Yakışır bunu beğendi.