Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sürüş esnasında yorgunluk

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Arseyus tarafından paylaşıldı.

  1. Arseyus

    Arseyus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2015
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    Yeraltı Dünyası
    Seviye:
    Hayırlı akşamlar arkadaşlar.

    Kaç gündür tuhaf bir durum yaşıyorum sürüş esnasında. Sakin başlıyorum sürüşe ve düşük vites ile gidiyorum ve böyle çok iyi oluyor fakat 1 saat sonra sürüş esnasında ayak ve kol bölgelerinde ağrılar başlıyor işin tuhaf yanı şu ki performansım düşmüyor yani pedallamaya devam edebiliyorum.

    Böyle bir sorun ile karşılaşan oldu mu?

    Sormak istediğim diğer bir soru ise hibrit şehir bisikletlerinde doğru kadro ve sele ayarından sonra vücut tam dik bir oturuş pozisyondamı olucak yoksa hafif önemi eğilimli olucak? Ben kadro ve sele ayarı gereği tam dik duramıyorum biraz öne eğilimli duruyorum buda hemen kollara ağrı gitmesini sağlıyor bu yüzden hibrit şehir bisikletinde doğru vücut pozisyonu nasıl olmalı?

    Bu konuda düşüncesi ve tecrübesi olan birileri yardımcı olursa çok güzel olur.
     
  2. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.780
    Beğeniler:
    2.170
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Senin mantıkla yol bisikleti kullananlar ölsün :)

    Birazcık belini kullanıp koluna daha az yük binmesini sağlayacaksin kolun, pedaldan güç alan bacakların, belin ve kolların vücudunun ağırlığını güçleri ölçüsünde paylaşacaklar. Eğer elin agriyorsa belini hiç kullanmiyorsun demektir.
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  3. Yigit Kotuz

    Yigit Kotuz Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arka arkaya bisiklete binince yaşadığım durum bu anlattığınız. Mesela adele kaslarımda böyle laktik asit birikmiş gibi oluyor ama devam edebiliyorum buda kasın geliştiğini gösteriyor
     
  4. Arseyus

    Arseyus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2015
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    Yeraltı Dünyası
    Seviye:
    Evet benimde aklıma yol bisikleti gelmedi değil. Yalnız tura çıktığım gibi direkt bileklerim ağırmaya ve tur bitişinde ise kollarım ağırmaya başlıyor. Bunu çözemiyorum.

    Arka arka'daki kastın mola verip tekrar devam etmekse zaten benimde sorunum bu. Mesela 10 km sakince sürüyorum mola verip devam ettiktan sonra sorunlar başlıyor. Bu sorun bendede kas gelişmesinden ötürüyse iyi bir şey ama tam emin değilim belki farklı bir sebebide olabilir.
     
  5. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.358
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    No pain, no gain :)
    Sık sık sürüş pozisyonunu değiştirin, tavsiyem bu olur. Bunuda barend, kelebek gidon vb. gibi şeylerle çok rahat yapabilirsiniz.
    Şehir bisikletlerinde ne kadar dik bir pozisyonda olursanız belinizi o kadar rahatlatırsınız.
     
    bjkadirap bunu beğendi.
  6. AnılDemir41

    AnılDemir41 MounTain Bike

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    23 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    116
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Anıl
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Doğru sele ölçüsü,gidonu ayarında tutmak(ne çok gevşek ne çok sıkı),kendi ölçüne göre sele seçimi ve gidon genişligide yapabilirsin. Biraz da hamlık söz konusu olabilir.
     
  7. C.Koc

    C.Koc Bianchi Touring 727 m

    Kayıt:
    15 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Benim bisikletimde gidon çok önde ve yatıktı kollarım çok ağrıyordu gidon boğazını daha kısa ve 35 derecelik bir gidon boğazı ile değiştirdim keşke çok önce yapsaydım şimdi daha dik oturuyorum çok rahatım...
     
    mehmetlevent bunu beğendi.
  8. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.743
    Beğeniler:
    10.823
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Sizin için büyük bir kadro kullanıyor olabilir misiniz? Bisiklet üzerinde öne doğru gitme- eğilme problemi yaşıyorsunuz açıkça. Bunu rahat yapamadığınız için seleyi öne eğip, gidona daha rahat ulaşıyorsunuz. Fakat bu pozisyonda kol kaslarınız yani gidonu tutan elleriniz, vücudunuzun ciddi bir yüzdesini taşımak zorunda kaldığı için bir süre sonra ağrı veriyorlar.

    Gibi görünüyor :)

    ---------------------------------------------------------------------------------

    İlk deneme olarak selenizi raylarından biraz gevşetip ileri alın, sonra tekrar sıkın. Ve yere paralel konumda dursun, bu şekilde rahat etmeye çalışın.

    Yeterli gelmezse gidon boğazınızı biraz küçültün ki öne doğru daha az gitme ihtiyacı duyun
     
    SerkanH, Arseyus ve AnılDemir41 bunu beğendi.
  9. Bartu Bilgi

    Bartu Bilgi Lüleburgaz

    Kayıt:
    15 Haziran 2014
    Mesajlar:
    318
    Beğeniler:
    185
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Adı:
    Bartu _39
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Siz yoruluyorsunuz bende seleden cekiyorum gecmedi bir turlu

    Lüleburgaz'dan gönderildi
     
  10. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Dün çankaya - yaşamkent arası ortalama gel git 40 km yaptım.
    Öncelikle bu barend olayının önemini anlayıp hemen yaşamkentte olan bisikletçimden aldım ve taktırdım. 40 TL ye XLC marka . (bu iyi dedi bilmiyorum)
    Ve geri dönüşte ve yokuşlarda oldukça rahatlattı beni ve ayakta depar atar gibi gitmeye başladım.
    Birde T bar dedikleri bişey var onu da taktırmak istiyorum. Zira giderken vücud direk yol bisikleti pozisyonunu istiyor. Ve eğiliyorum .
    Hep derdim bu yol bisikleti pozisyonu ne kadar anlamsız !! Ve kendi kendime kapak verdim dün.. Kesinlikle güzel bir sürüş sistemi.
    Bu T bar olayını tavsiye eder misiniz ? benim onu da taktırasım var.
    T bar.jpg

    almış olduğum xlc barend de buydu .
    xlc.jpg





    burada da daha farklı modeli var.
    Tahmini Teslimat Zamanı
     
  11. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.358
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    Bisikletiniz şehir bisikletiyse barend ya da tribar yalan bence. en mantıklısı kelebek gidon. yeri gelir barend olarak yeri gelir tribar olarak kullanabilirsiniz kelebek gidonu arka tarafından tutarsanız hiç durmayacağınız kadar dik bir pozisyona sokar.
    Tribarda daha fazla öne eğilirsiniz bu da dolayısıyla daha fazla bel ağrısına neden olabilir. Tribar ayrıca biraz aerodinami için kullanılan bir parçadır.
    Dağ bisikleti kullanıyorsanız barend yeterli gelecektir.

    Özetle Tribar gereksiz, bisikletinize ya da tercihinize göre barend ya da kelebek gidon hatta kelebek gidonu daha çok tavsiye ediyorum. Ayrıca barendi biraz daha ucuza alabilirdiniz ben zira komple kelebek gidonu xlc marka o da 50 liraya almıştım.

    Rahatlık bu:
    12998537_10154153360537235_8563013722348436928_n.jpg

    Bunlarda kendi içinde ayrılıyor, marka açı ve fiyat şeklinde. Ben bu xlc'ninkinden gayet memnundum satori marka olanla bunun arasında kalmıştım boğaz çapından dolayı bunu almak zorunda kaldım. iyi ki bunu almışım diğerinin açıları bana göre değildi. ha bi de akrep gidon diye bi şey var o sizin daha çok hoşunuza gidebilir. kendinden barendli gidon gibi düşünebilirsiniz
     
    hakanemrez bunu beğendi.
  12. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @sspl bende tam nasıl bişey diye bakıyordum foto yolladınız. Teşekkürler.
    Bunu aldığımız zaman bir önceki gidon değişiyor o zaman öyle mi ?
     
  13. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.358
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    pr_01_822.jpg
    bu da akrep gidon dediğim malzeme
     
  14. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Peki bunda uzun yol yapınca öne doğru yatma isteği geliyor bende.
    Bu kelebek gidonda bu durum nasıl olur acaba ?
     
  15. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.358
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    @hakanemrez aldığınız yere monte ettirirsiniz çok kolay montajı zor değil biraz üzerinde düşünün bence hangisinde rahat ederim gibisinden farklı malzemeler farklı açılar var hepsinde birinin verdiğini diğeri vermiyor.

    Her zaman gidon üzerine yatamazsınız, yatmayın zaten tehlikelidir. ani durumlarda tepki süreniz uzadığından size ekstra tehlike oluşturur. ben şuan drop bar kullanıyorum onun kadar yatamasamda bi önceki kelebek gidon maceramda yeterli seviyede yatış imkanı sunuyordu bana. alan geniş bi kere daha güvenli daha rahat oluyordu bu yatma işi.
     
    hakanemrez bunu beğendi.
  16. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet, her insanın verdiği vücut tepkimesi farklı.
    Ben direk kollarımı gidon üstüne koyma isteği geliyor eğilerek.
    Bu kelebek gidon olayında nasıl bir durum olur onu da merak etmiyor değilim.
    Barend fiyatına nerdeyse kelebek gidon..
    Bir de XLC markası nasıldır ?
     
  17. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.358
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    @hakanemrez ben 3 bisikletimde de çeşitli aksesuarlarını kullandım bu markanın hatta şuan hala ufak bi bagajı var bende ben memnunum marka olarak.
     
  18. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Teşekkürler.. Şimdi acaba hangisi diye düşünüyorum.
    Barend kullanımı hoşuma gitti, hatta yokuşlarda direk oradan kullandım. Belki de hep oradan kullandım desem yeridir.
    Bunları kesin denemek gerek. Yol yaparken %10 luk rahatlatıcı pay bile çok önemli bunu hissettim.
     
  19. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.358
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    @hakanemrez uzun yolda her şey önemli. barend iyi güzel ama bir yerden sonra yeterli gelmeyecek eminim. şahsen bana gelmemişti. ben kelebek gidona bir sürü farklı tutuş pozisyonu sağlayabildiği için geçmiştim yanlardan tut barend olsun üstüne yat tribar olsun yokuştaşken en üstünden tut rahatlatsın belin ağrırsa en altından tut dik tutsun seni farklı farklı ne kombinasyonlar yakalayabilirsiniz siz düşünün. barend de maksimum 2 farklı pozisyon yakalayabilirsiniz öyle düşünün. pozisyon farklılığı verebilen gidonlar olarak en başarılıları drop bar ve kelebek gidon bence. zaten onların kulvarlarında çok farklı tutuş pozisyonları gerekiyor öyle diyebiliriz. uzun yolda da öyle yollara giriyorduk ki bileğim uyuştukça farklı pozisyon arıyordum. hele çift sargı yapınca çok rahatlatmıştı beni kelebek gidon. şimdi drop bara çift sargı yapıcam :) muazzam bi hissiyatı var.

    Hele bu kelebek gidonu açılı gidon boğazıyla birleştirirseniz çok güzel bi şey yakalayabilirsiniz. bana da bol bol dua edersiniz :)
     
  20. hakanemrez

    hakanemrez Musician & Academician

    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @sspl Haklısın uzun yolda insan bisiklet üstünde baya bir pozisyon arıyor :)
    Ben daha alalı 8 gün oldu ve 110 km yaptım. Spor yapan biri olduğum için performansım fena değildir. Fakat yokuşlarda error veriyorum ara sıra. Kondisyon arttırmam gerek farkındayım.
    O yüzden bu gidon işini halletmem gerek. Ve kelebek gidon olayı ciddi anlamda bende güzel bir hal almaya başladı sayende :)

    Bunun için örnek foto yollayabilir misin ? merak ettim..