Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sürekli inen lastik...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Ayhan YILDIZ tarafından paylaşıldı.

  1. Ayhan YILDIZ

    Ayhan YILDIZ Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Herkese merhaba...
    Sedona 321 bisikletim var, uzun zamandır bir arka lastik problemi yaşıyorum. İki ya da üç kere iç lastik ve jant teli ayarlamaları yapmama hatta jantın iç bandını yenileme rağmen gece bıraktığımda bir gün sonra inmiş halde buluyorum.

    Acaba asfalt da biraz sert kullandığımda iç lastik sürekli patlar mı ? yoksa jant ile ilgili midir ?

    Biraz fikir üreterek kalıcı çözüm bulmaya çalışıcam. Sorun Jant damı? Lastik demi ? bende mi :) acaba...

    Şimdiden teşekkürler...
     
  2. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:
    Sibopunuzu kontrol edin..

    Kullandığınız lastiğin iç kısmını karanlıkta yüksek ışıklı bir fener altında iyice bakın.. Parlak cisimleri çıkartın..
     
    Ayhan YILDIZ bunu beğendi.
  3. cem deviren

    cem deviren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2010
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    yalov(A)ntalya
    Seviye:
    evde size gıcık olan birileri mi var? aklıma hiç bir şey gelmiyor açıkçası iç lastik değiştirdiniz mi acaba?
     
    Ayhan YILDIZ bunu beğendi.
  4. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Lastik patladığı için yamandıysa ve yamada tam yapışmama sorunu varsa yük altında değilken lastik iner. Eğer hiç yamanmadıysa muhtemelen ince zımba teli gibi bir şey batmıştır ve havayı çok yavaş kaçırıyordur. Genelde bu tür durumlarda hareket halinde hava akışı sıfıra yakındır. En iyisi iç lastiği dışarıdayken patlama sınırlarının içinde sonuna kadar şişirip suya daldırmak. Ayrıca saha harici bir yerdeyseniz (ev gibi) bali ile 24 saatlik yamalar yapmak sorunu kökünden halledecektir. Tabi iç lastik değişimi de bir çözüm...:)
     
    Ayhan YILDIZ bunu beğendi.
  5. Ayhan YILDIZ

    Ayhan YILDIZ Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Henüz o kadar kötü değilim :)

    iç lastik 3 kere değilti bu süreçte, şimdi her akşam elimde tamirciye kadar geitirip, lastiği şişiriyorum, sonra 2-3 saatlik bir tur, sonra tekrar garaj ve ertesi akşam yine inik bir lastik...
     
  6. Ayhan YILDIZ

    Ayhan YILDIZ Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teşekkürler..

    Evet son olarak iç lastiği bir kere daha değiştiricem, yine aynı senaryoyu yaşarsam sannırım jant ve lastiği değiştiricem :)
     
  7. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Dış lastikte göremediğiniz ve bu sebeple çıkarmadığınız küçük ince iğne benzeri bir cisim var muhtemelen.

    Dış lastiği janttan ayırarak detaylı inceleyin...
     
    Tolga Ayla bunu beğendi.
  8. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    jant ve lsatigi degistirmeden once

    Dış lastigin ic kısmını dikkatlice kontrol edin.. belki de cok ufak da olsa birseyler saplanmıs ve orada kalmıs olabilir...Bu yüzden siz ic lastik degistirseniz de yeni lastigi de delecektir.. Bu sekilde ben de yedek iç lastigimi delmiştim. Sonrası yol ortasında yama ve detaylı dış lastik taraması... Elinizle dış lastigin iç kısmını kontrol edin, elinizi çizen/rahatsız eden birşey olacak mı? ya da yukarıda diger pedaldostlarının dedigi gibi karanlıkta el feneri ile bir kontrole girin (bu daha cok batan cisim metalse işe yarar; digerlerinde bazen gözden kaçabilecek bir yöntem)

    Sorunun ic lastikte ooldugunu düsünüyorsanız iç lastigi cıkartıp şişirdikten sonra su dolu bir legen - kova vs yardımı ile deneyin..

    Jantta çapak (pürüzlü alan, cıkıntı) varsa iç lastiği zedelemiş olabilir.. Ya da gevşek bırakılmış bir jant teli.. Jant tellerine metal birsey ile hafif vurun.. Tınısı digerlerinden çok çok farklı ve elinizle bastırdıgınızda digerlerinden daha cok esneyen bir tel varsa belki de o batma yapıyordur.. [Not: Tellere sırasıyla vurup cıkardıgı sesleri kontrol ederek akort zamanı geldi mi gelmedi mi diye kontrol eden arkadaşım var ve bu yöntem komik gibi gözükse de gercekten yol gösteriyor=) ]


    Ayrıca "garaj" demişsiniz eğer bu garaj ortak kullanım alanı ise bir gün bisiklet turundan sonra bisikleti evinize taşıyın ve sabahı yine inmiş mi inmemiş mi kontrol edin... Çocukken park halindeki araçların lastiklerini indirmiş biri olarak söylüyorum bazen kimin olduğunun onemi yoktur lastigin, Gıcıklık hedef dinlemez =)

    En kısa zamanda sorunu çözersiniz umarım..
     
  9. Kadir.Celik

    Kadir.Celik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    İstanbul-Konya
    Seviye:
    Teker sürekli patlıyor mu? Dış latiğinizin iç yanaklarını kontrol edin bence.
     
  10. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ooov...:)

    Bu durumda dış lastik içine batan bir cisim veya tellerden kaynaklı (jant şu aşağıdaki yapıda değilse) bir tahrik unsuru olmalı?

    [​IMG]
    http://www.alexrims.com/product_detail.asp?btn=2&cat=2&id=72
     
    Ayhan YILDIZ bunu beğendi.
  11. Ayhan YILDIZ

    Ayhan YILDIZ Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teşekkürler Eray bey, iç lastik deki patlamalar iç yüzey de oluşmakta, ki tamirini yaptırdığım ustaya getirdim, fazlasıyla kontrolünü yaptıgını hatta iç yüzeye çift kat koruma bandı çektiğini söyledi (BikeAndOutdoor). Ama şu noktada doğrusunuz dün fark ettim bir telin gevsek olduğunu.

    Karar olarak zaten iki senedir kullandığım ve maşaallah hiç bir deforme olmayan lastik ve jantı artık değiştireyim diyorum. Zira artık yolda giderken acaba havası indi, acaba şu aradan geçerken lastik savurur mu endişesi yaşamak istemiyorum...

    Tekrar herkese öneri ve çözümleri için teşekkürlerimle...
     
    GiciK eRay ADALI bunu beğendi.
  12. Ayhan YILDIZ

    Ayhan YILDIZ Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet sorun sanırım jant tellerinde. Fiyat açısından ekonomik ama orta kullanımda işime yarayacak marka/model öneriniz varmı ?
     
  13. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Maalesef...:(

    Arkadaşlar bu konuda önerileri ben de merak ediyorum. Şöyle sorun çıkarmayacak ve pahalı da olmayacak orta karar jant önerileri ne iyi olurdu. Özellikle kullandıklarınızdan...