Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Suntour XCM Süspansiyonu Sökmeden Yayı Yağlama(Resimli Anlatım)

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Ali Menemen tarafından paylaşıldı.

  1. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bu güne kadar edindiğim bilgilere göre herkes maşayı yağlamak için, alttan komple söküyor. Hem çok uğraş veriyor hemde her yeri batırıyor. Hatta geri toplayamayanlar bile var:p :)

    Ben kendi kullandığım yöntemi sizlerle paylaşayım dedim. Sökmeden maşanın içindeki yayı ve maşayı komple yağlamayı anlatacağım tabiki Suntour XCM modelleri için(Resimler donma yaratmasın diye 240x320 boyutunda) :


    Maşamızın yağlanacak olan yerleri:
    [​IMG]
    Solda maşayı kitleyen bölüm yağlanmasa da olur ama ben aşınma olur diye onuda yağlıyorum, kitleme vidasını tutacağından asıldığınızda çıkıyor ve yağlayabiliyosunuz.

    İlk İşlemler;
    Öncelikle yağlamayı maşanın bacaklarından başlıyoruz:
    [​IMG]

    Ucu sivri olmayan herhangi bir cisimle koruyucuları çıkarıyoruz(Ben kontrol kalemi kullandım):
    [​IMG]

    İyice çıkarttıktan sonra bir bez ile içini ve çevresini silmeyi unutmayalım:
    [​IMG]

    Her ikiside çıkıp temizlendiği zaman yağlamaya geçebiliriz:
    [​IMG]

    Geldik zurnanın zırt dediği yere, yağ seçimi çok önemli plastik ve metal yüzeylere zarar vermeyen yağ kullanalım, ben Singer' in yağını kullanıyorum, nedenini sorarsanız dikiş makinesi, bisiklet, tabanca vb yerlerde çok iyi kayganlık sağlıyor:
    [​IMG]

    Maşamızın bacaklarını yağlıyoruz, bu işlem 1 sefer değil maşanın durumuna göre 3-4 sefer uygulanmalı, yağladıktan sonra çok yavaş bir biçimde maşayı bastırıp çekin ki yağ içine kadar ilerlesin. Bunu her yağlama işleminde uygulayın:
    [​IMG]

    Yağladıktan sonra biraz bekleyin ve koruyucuyu yerine oturtun:
    [​IMG]

    Asıl önemli olan 2. işlem;

    Maşamızın esneklik ayarının yapıldığı ayar vidasını çıkarmamız lazım:
    [​IMG]

    Ayar vidasını çıkartmak için üstünde belirtilen (-) yönde sonuna kadar çevirmemiz gerekiyor:
    [​IMG]

    Çevirdikten sonra ayar vidası bu şekilde yukarı doğru çıkacaktır, eğer çıkmassa kontrol kalemi ile nazikçe yukarı itin(Tavsiye: (-) yönde çevirerek açın):
    [​IMG]

    Bu şekilde çıkması lazım, eğer buraya kadar yaptıysanız işlem tamamdır, dikkat edin içine toz vb. maddeler kaçmasın:
    [​IMG]

    Şimdi çıkardığınızda üstten baktığınızda 3 tane önemli bölüm görünüyor. Bunlardan kırmızı olan ayar vidasına ait yer burayı yağlamamız gerekiyor ki esneklik ayarı yaptığımızda ayar vidası rahat dönsün, sarı ile belirtilen yer yağ dökülecek kısım, yeşil ile belirtilen yer ise yağı içeri pompalamak için.

    Şimdi ilk önce kırmızı ile belirtilen yeri yağlayın, daha sonra sarı ile ile belirttiğim boşluğa yağı dökün, yağı döktükten sonra yeşil renkli yeri ileri geri yaparak yağı içine pompalayın(Eğer yeşil renkli yer sabit ise zorlamayın).

    Yağı 3-4 kez tekrarlayarak dökün, her işlemde maşayı bastırıp çekin:
    [​IMG]

    Ayar vidasına ait olan kısmın yağlanması:
    [​IMG]

    Yaya ait olan kısmın yağlanması:
    [​IMG]


    Maşayı göstermiş olduğum şekilde yağladığımızda yağ ok yönünde ilerleyerek bütün sistemi yağlamış oluyor;)
    [​IMG]

    Umarım yararı olur kısa zamanda en etkili yağlama biçimi

    Ben bu işlemi yapmadan önce maşadan gıcır gıcır ses geliyor ve esnemesi iyi değildi şimdi bütün sorunlar kalktı, sanki sıfır gibi maşam oldu.
     
  2. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:


    Çok teşekkürler.. Bunlardan bir tanede bende de var ki bilmiyordum nasıl yağlayacağımı..

    Benim burada anlamadım yeşil alana pompalama işleminin nasıl yapıldığı. Pompala derken yağ kutusunu baş aşağı tutup kutuyu sıkıp sıkıp bırakmak anlamında mı?

    Teşekkürler tekrar..
     
    Ali Menemen bunu beğendi.
  3. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yeşil renkle işaretlediğim yeri maşa dikken kendinize doğru çekip bıraktığınızda yağı içeri itmeyi sağlıyor. İşaretli yer aslında bir çubuk üstten çekince düz gibi gözükmüş.
     
    Alper Kedek bunu beğendi.
  4. Onur Kahraman

    Onur Kahraman Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.448
    Beğeniler:
    987
    Şehir:
    EU
    Seviye:
    ali abi süper olmuş.bende geçen gün bu şekide yağladım.youtubede görmüştüm.ayar vidalarını sökmedim,yanlış takma olasılığımda var:D
     
    Alper Kedek ve Ali Menemen bunu beğendi.
  5. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Onur bence sök sistemin dağılma veya ayar vidasını yanlış takma olasılığın yok, kolonya kapağı açıp içine yağ döker gibi:) Çok basit bir sistem yapmışlar açınca bende şaşırdım:)
     
    Alper Kedek ve Onur Kahraman bunu beğendi.
  6. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    mükemmelsiniz:D:D
    ben ilk başta düşünememiştim koruyucuyu çıkarmamıştım...
    o yağ ordan aşşağı aktı ve nasıl olduysa ön diske geldi avid juicy 3 kullanıyorum ve ön frenim şu an iptal:D
     
    Ali Menemen bunu beğendi.
  7. Yasin Kukur

    Yasin Kukur Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Samsun-Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    tam ihtiyacım olan şey.

    geçmiş olsun kardeşim. :D:D
     
    Güvenç Terzierol ve Ali Menemen bunu beğendi.
  8. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Nasıl? Koruyucuyu çıkamadan üsütünden mi yağ koydunuz? Eğer öyleyse büyük bir tecrübe olmuştur:)
     
    Alper Kedek ve Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  9. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ya tamm ama lütfen ezmelyin beni:D:D

    ya yaptık bi hata yeni bi balata alıcam :D
    sorun yok tamm:D
    zinciri yağliyordum dedim bi deniyim ama denemeseymişim daha iyi olurmuş:D:D:D

    nese bu sefer böyle deniycem:D
     
    Yasin Kukur ve Ali Menemen bunu beğendi.
  10. Yasin Kukur

    Yasin Kukur Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Samsun-Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yağı dışına kaçırdın tabi, sonra olan oldu.

    bende de xcm var bugün aynı işlermeri yaptı fakat takozları çıkaramadım. Bende ayar düğmelerini söktüm, yayları ve çıkan diğer plastik aksamaı tinerle sildim, temizledim. Sonra hepsini yağlayarak monta ettim, güzelde oldu. Fakat çıkan yağı sürekli temizlemem gerekicek. :D:D
     
  11. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Plastik olan yerleri tiner ile silme. Eğer silersen aşınma meydana gelir, plastik kayganlığını kaybeder ve maşanın çalışmasını zorlaştırır, temizlemek için temizleyici spreyler avr onu kullan.
     
    Alper Kedek ve Yasin Kukur bunu beğendi.
  12. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    calışmasında bir fark oluyormu??

    yani tepkisi faln nasıl oluyor?? yine bildiğimiz XCM mi oluyor:D
    yani daha iyi tepki faln vs??
     
  13. Yasin Kukur

    Yasin Kukur Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Samsun-Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Kesinlikle tepkisi katıyla farkediyor. en az bi tümsekte daha hemen kavrıyor. Performansı çok güzel oluyor. tavsiye ederim ;);)
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  14. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Fark oluyor, engellerde daha iyi tepki veriyor çalışması daha rahat oluyor. Ama yağın ne kadar kaliteli ise o kadar iyi performans olur;)
     
    Alper Kedek ve Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  15. Alper Taşcı

    Alper Taşcı Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    bu yağlama işlemini kaç ayda bir yapmak yeterli olur benim maşamda xcm v2 ve 9 aydır kullanıyorum yaklaşık çok az hiç yok denecek kadar az bi sertleşme var
     
  16. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ayda bir titiz bir şekide yapmak yeterli, içine wd-40 gibi pas sökücü sıkmayın, gres sürmeyin. Sadece yağ koyun
     
    Alper Kedek bunu beğendi.
  17. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    oncelıkle emegınıze sağlık :) bende bu konudan yola cıkarak alttakı somunları sokup 2 parcaya ayırdım amortısoru sonrada pıstonları guzelce temızledım sonra dıs kısmındakı sıyah parcanın ıcını ıyıce sıldım ve pıstonlarda calısmadan kaynaklı asınma olan yerlerı hafıf zımparaladım sıyah lekelerı ve bolca gresleyıp gerı yerıne taktım sonuc ıse ;

    ataturk ormanında test ettım sonuc harıkaydı cok yumusak calısıyordu maşam...birseylerın ıcını acmaktan kesınlıkle usenmemek lazım....:)

    emeğinize sağlık , iyi forumlar.... :)
     
  18. dinçer karadayı

    dinçer karadayı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    kolay gelsin enalttaki somunları acaba nasıl söktünüz? maşanın dib tarafında'ki beşgen şeklinde'ki somunlar değilmi?
     
  19. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İyi günler kardeşim,
    O somunlar 10(veya 11)anahtar ile kolayca açılır ve çıkar...Kolay gelsin...
     
    dinçer karadayı bunu beğendi.
  20. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    İçini bu şekilde, yani sökmeden yağladığınızda ilk sürüşte koruyucu parçaların üzerindeki borulara simsiyah bir yağ tabakası çıkıyor arkadaşlar. İlk sürüşten hemen sonra onu kuru bir bezle silip almanızda fayda var. Zaten kötü bir görüntü oluyor silmezseniz. ;)