Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Suntour maşayı açtım. Yag ve gres hakkında sorularim var

Konu, 'Süspansiyon' kısmında OzgurIskin tarafından paylaşıldı.

  1. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Selam herkese ilk olarak. Bir süredir mesaj atmiyodum (bişi oldu ben de küstüm foruma :eek: ). Ara ara girip okuyodum. Neyse.. Herkesin keyfi yerindedir umarim. Daha evvelden demiştim maşamı açacam bakim yapmak istiyorum die. Çok süper bi parça degil belki ama yine de bi bakım yaparsam daha verimli çalışacakmış gibi hissettim.
    Öncelikle bisikletimi tanittigim konuda bana maşamın Suntour XCR TA oldugu söylenmişti (hiç bilmiyodum o zamanlar ne nedir diye de..) (http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=3554&highlight=suntour) Buna ragmen maşanın üzerinde XC PRO yazıyodu. Neyse ben suntour'un kendi sitesinden XCR TAnin pdf dosyasini indirdim ve ona bakarak sökme işlemine başladım. Sag bacagin içinden yayi çıkarttım sonra iç bacaklari diş bacaklardan ayirdim. Bu esnada bişey farkettim, pdf dosyasinda sag bacagin içinde rebound yayi olmasina ragmen bende yoktu böle bişi. (Suntour allforks menusu: http://www.srsuntour-cycling.com/SI...ndex.php?screen=sh.product_category&tnid=1155 ... XCR TA: http://www.srsuntour-cycling.com/SI...e6b0a527/index.php?screen=sh.detail&tnid=1188 (pdfsi de içerde)) Sonra daha inceleyince benim aslında ilk baş aklımda olan (bendeki maşanin xcr ta olmadıgı) oturdu iyice. Suntourdan XCR Pro nun linkine gittim ancak sitede XCR Pronun havali bi fork oldugu yazilmis. Ayrica herhangi bir pdf dosyasi da yok.
    Şimdi şunu söyliim, bu bendeki maşa tam olarak ne onu bilmiyorum. Marzocchi degil o kesin :p Nette pek kaynak bulamadim. Neyse ne oldugunun çok bi önemi yok dogru düzgün çalışsın da o da yeter.
    Şimdi gelelim maşaya:
    1:
    [​IMG]
    2:
    [​IMG]
    3-
    [​IMG]

    Şimdi arkadaşlar sormak istedigim şu. Bu ve başka forumlarda okuduklarim ışıgında, benim Motorex'in 5w ya da 10wlik yagina (ya da karisim yapacam 7.5w kullanacam) ihtiyacim var ki bunu Bauhausta bulabilirmisim. Bi de bunun disinda bi gresten bahsediliyo, ki maşayı sökerken bazi aparatlar gresliydi. Şimdi bu gres nasil bi gres olacak? 3. fotodaki gibi bişey olsa olur mu? (Shell Retinax WB 2 Grease) Tam olarak hangi marka/renk gres kullanmaliyim? Yeşil shimano gresten bahsediliyo, kullanmam gereken gres o mu?

    Ayrica asıl soracagim. Bu yag ile gresi temin edince bunlari nerede kullanacam?
    -Kırmızı ile içine aldigim yay gresliydi. Bunu temizledim tamamen. Buna tekrar gres sürülecek heralde?
    -Sari halkalarla içine aldıgım kısımlar temiz gibiydi ancak en altta bulunan beyaz parçalarda yag vardi (O-ring denen şey o mu oluyo?)
    -Yeşil okla işaret ettigim yerlere (iç borular?) herhangi bir yag sürülecek mi? Silikon içermeyen bi maddeyle her binişten sonra temizlenmesi lazim die okudum. Bi marka adı verebilir misiniz?
    -1 ve 2. resimlerde beyaz okla gösterdigim (dış borularin iç kısmı?) yerlerin içinden bayaa kir ve siyahlaşmış gres çıktı. Bu borularin iç kısmını tamamen temizledim. Buralara yeniden gres sürülecek heralde?
    -Sol bacak içinde lockout mekanizması var ve ben bunu açamadım (Elimde anahtar yok ben de zorlamak istemiyorum zarar vermiyeyim die) Bu tarafi açmam şart midir ki orayi da temizleyeyim? Ayrica maşayi kilitledikten sonra sürüş esnasında geri açılıyodu (Özellikle misal tek tekere falan kalkmak için gidonu kendime çektigimde..) Bu nasil giderilir?

    Genel olarak, nereye hangi yagdan/gresten sürecegimi anlatırsaniz çok sevinecem. Ayrıca elimde herhangi bir dokumentasyon olmadigindan, hangi yagdan ne kadar koymam gerektigini de bilmiyorum. Bir de ben 80 kiloyum. Suan sehir içinde biniyorum o sebepten zorlama falan yapmıyorum. 5w mi kullanmaliyim yoksa 7.5w mi (ya da 10w mi?) Yazin daha agir şartlarda çalişacak maşa orası ayri. Bütün bu yaglari gresleri falan bauhaustan almayi düşünüyorum. Orda vardir hepsi heralde.
    Daha evvelde Halil saolsun rock shox dokumentasyonlarindan bahsetmisti. Onlari okudum ama kafam karıstı hafif. Bir de hala neyden ne kadar koymam gerek bilmiyorum.
    Adim adim ve anlaşilir bi dilde anlatirsaniz çok sevinecem. Mesajlarinizi bekliyorum. Herkese iyi günler
     
  2. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Hmm sökemedigim parçayi sökünce içinden rebound yayi da çikti şimdi :) Henüz sol bacagi açamadim Ancak şuan için XCR TA modelinin pdfsindeki parçalarla uyumlu oldugu ortaya çıktı bendeki maşanın. (Yanlız üstinde XC pro yazıyo ?_?) Yag ve gres hakkinda bilgiye hala ihtiyacim var yanliz.
    Bu iş bitince komple adim adim açiklamali kaynak olacak :p
     
    Turhan Evci bunu beğendi.
  3. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Umdugumuz yardimi alamadik firk firk ;.( 3 ayri yag aldim bugün, Castrol Fork Oil (10w), Mobil Super FE 5w-30 (Semi synthetic motor oil), Mobil ATF 220 (Automatic Transmisison Fluid). Kullandigim yag ATF 220 oldu. Ne kadar koyacagimi bilmedigimden batirdim her tarafi. Ugraşilacak iş degil, umarim kaçirma sorunlari olmaz da bi daha açıp takviye yapmam.
    Onun dışında şuan süper çalışıyo orasi ayrı.
    Neyse iyi günler.
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Upps konuyu kaçırmışız :) Onun dışında halen çalışıyor olduğuna sevindim. Sr Suntour'lardan pek anlamam ancak gres konusunda söyleyebileceklerimden ilk aklıma gelen slikonsuz gres kullanman gerektiği...
    Eline sağlık :)
     
  5. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ya etraf batmasa foto çeke çeke yapacaktim da yani banyo testere filminden çıkmışa döndü heryer kıpkırmızı O_- Amatör ötesi iş oldu ama şuan harika kayıyoborular. Amortisörün iç kısmı Suntour XCR TAnin pdfsindekiyle ayni. Sag bacaktan çıkan yayi Shell ile gresledim iyice (artik silikonlu mu degil mi bilemiyorum), sonra iç bacakları takip az ittirdikten sonra alttan yag koydum işte de kaç ml koyacagimi bilmedigimden koy allah koy oldu :D E iç borulari tamamen ittirince otursun diye, koydugum yagin yarisi vijjk... dişari :D Haliyle ortalık savas alanina döndü. Neyse artik böle kullanacam yaza kadar, olmadi yazin açarim tekrar. Böle ev içinde ugraşilacak gibi degil.
     
  6. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bir şey diyeceğim ama kızma senin durumun aynı bir hikayeye dönmüş k..t yağı bol bulunca her yerine sıvamış:D ama iyi bir deneyim yaşamışın bende aynı maşayı kullandım 1 sene ama hic bakım yapma ihtiyacu duymadım genel bakım olarak sadece körüklerin oraları temiz liyordum o kadar zaten önemli olan yeri orası
     
  7. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ya bi yandan degdi, çünkü hakikaten çok güzel çalışıyo şuan. Ama işte neyden ne kadar koymam gerektigini bilmedigimden bi de ilk tecrübe.. batti etraf. Dış borularin içinden bayaa bi kir çıktı, çok kirlenmiş. Bu iç borularin açıkta kalan kısımlari neden plastik yaylanabilen parçalarla kapatilmaz anlamıyorum. Çok eski amortisörler öyleydi (ya da daha güncel, cannondale'in leftyleri).
    Avşa çok tozlu bi yerdir, 3 5 km git bisiklet hepten toz olur. Zorlamiştim orda bisikleti az biraz. Lockout mekanizmasini açıp maşayı iyice içeri sokup bıraktıktan sonra iç borularda kir geliyodu, ve de şu dust seallarda sürtme yapıyodu. Ondan bi açayım dedim neyse olan oldu bitti gitti zaten. :)
    edit: arka amortisörü yaptıgım gibi maşanin borularini da bez parçalarıyla kapatacam toz girmesin diye. Görüntü bozulabilir ama çok da umrumda degil. 4 aydir arka amortisörde hiç bi ses, sıkışma, geri açılmama falan gibi bi sorun yaşamadim. Şaft borusunda tek bi kir parçası yok :)
     
  8. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    sen bu olayı cözmüşsün sanırım benimde maşayı acma vaktim geldi hadi hayırlısı