Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Şuna bakarmısınız İlginç.

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Ayhan_Işık tarafından paylaşıldı.

  1. Ayhan_Işık

    Ayhan_Işık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar ben googlede gezinirken bi yol bisikleti buldum ''trek 3700'' adam bunun ayna koluna bir sistem yapmış:eek: bunu anlayamadım bu kavrama veya başka birşey olamazmı hani adam pedal çevirirp bırakır o pedal çevirmeye yardımcı olma felan ?
    Yorumlarınızı bekliyorum.


    [​IMG]
     
    sadana bunu beğendi.
  2. ADSL

    ADSL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    TREK 3700 MTB ye yakışmamış
     
  3. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Bu bir yol bisikleti değil, MTB.
    Acaba bisiklet daha hızlı gitsin diye 2'li makara sistemimi yapmış? Sanırım öyle.
     
  4. celil.mayaoglu

    celil.mayaoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2008
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İstanbul (Sonunda)
    Seviye:
    Altına da motosiklet ayaklığı takmış, çok ağır olmalı ki eve de çıkartamıyordur kesin :):D
     
  5. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Hani it bırak küçük oyuncak arabalar vardır. Bunların teker sistemine bağlı böyle ağır yuvarlak çemberler vardır. Hızlanma yavaş olurdı ve o ağır çemberin dönme hareketei ile arabayı bir müddet ileri çekerdi.

    İyi de bu bisikleti kullanan adam ne amaçla kullanıyor.. Sanırım evde otururken canı sıkılmış..
     
    Hasan Kuru bunu beğendi.
  6. ErsoyBulduk

    ErsoyBulduk Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    alete giden kablolara bakınca, küçük bir doğru akım motoruymuş gibi görünüyor. arkadaki büyük çantada da akü vardır büyük olasılık. motor makara miline bağlanmış makarada zincirle en küçük dişliyi çeviriyor olabilir.
     
    Ozan Güven ve Hasan Kuru bunu beğendi.
  7. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    Ben birisinde bu ayağa çok benzer bir ayak görmüştüm ve inanılmaz kullanışlı ve gayet hafif bir ayaktı. uzun turlar için çok çok ideal bi ayak bence. çünkü çantaların ağırlığıyla normal tek taraflı ayaklarla denge kurmak çok zor oluyor. buradaki de dediğim ayak gibiyse bunlar kapandımı tek tarafa kapanıyor yine. (ikisi toplanıyor). fiyatı da oldukça pahalıydı. yani dalga geçilecek bi durum yok burada.
    amaaaa o diğer sistemi ben de anlayamadım. ama aklıma en yatan bi şekillde enerji üretiyor o sayede fikriydi.
     
    Hasan Kuru bunu beğendi.
  8. nuriaktürk

    nuriaktürk Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Şubat 2005
    Mesajlar:
    2.525
    Beğeniler:
    1.474
    Şehir:
    cappadocia ürgüp
    Seviye:
    evet ayaklık bencede kullanım açısından büyük rahatlık olmuştur biisklettende anlasılacagı gibi sahibi uzun soluklu turlar yapmakda ve bisiklet yüklü ikne yan ayaklıklar pek iş görmedigi için bu yola basvurmus gayette basarılı bence.
     
  9. Hasan Kuru

    Hasan Kuru Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Denizli-Merkez >> Denizli Bisik
    Seviye:
    Açıklamanız çok açık teşekkürler.
     
    paramedik34 bunu beğendi.
  10. Hasan Kuru

    Hasan Kuru Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Denizli-Merkez >> Denizli Bisik
    Seviye:
    Bunu bende düşündüm bir türlü elektrik üretiyor diyebilir miyiz ?
     
  11. celil.mayaoglu

    celil.mayaoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2008
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İstanbul (Sonunda)
    Seviye:
    zaten arkada kocaman heybe tipi çantası var, o ufak makara da ancak arkada akü veya benzeri bi kapalı devre olması gerek ki takılı duruyor, dediğiniz gibi de onca ağırlığı mantıken de tek taraflı ayaklık tutamaz, şunu da bilirim akülerin ağırlığı inanılmaz fazladır boyut arttıkça doğru orantılı şekilde kat be kat ağırlığı artar; ki çoğu ayaklıklar artık demirden değil, ona yakın metalimsiz hafif alaşımdan ibaret ve çabuk kırılabiliyor, vidaları da dandik oluyo.
    dalga geçmekten çok bana fazla kaba göründü o ayaklık.
    oldu ki çoğu bisikletçi ayaklık kullanmaz bile, motosiklet gibi ön teker hava durunca motosikletmiş gibi gözümde canlandırıp öylesine bir espriydi yazdığım.
    Kısaca çekinerek de yazmak istemiyorum ama düpedüz motor ayağı bu.
    Oldukça kaba geldi gözüme.
    Asla alaycılık değil bahsetmek istediğim, daha pratik çözümler var artık günümüzde güneş pilleri gibi, şarj edilebilir çözümler gibi..
    Bu biraz sağ elinle kafanın etrafından dolanıp sol kulağını tutar gibi zahmetli yolu tercih etmesi belki alaycılık olabilir, netice olarak da kocaman ayaklık var, o da mecburi olmuş görünüyo bu fotoğraftan bakınca.
     
  12. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Arkadaşlar gördüğünüz şey bir motor;

    Owner: Dominic Harvey
    Vehicle: 2004 Trek 3700
    Motor: Crystalyte 408 Brushless DC
    Drivetrain: Hubmotor to BB to Nexus8 hub
    Controller: Crystalyte
    Batteries: 48.00 Volt, Lithium-Ion
    2 off 24V 10Ah
    System Voltage: 48 Volts
    Charger: 2 off 24V
    Instrumentation: DrainBrain -Speedo
    Top Speed: 26 MPH (41 KPH)
    Assisted speed: up to 34 MPH(pedalling hard)
    Acceleration: Very quick
    Range: 20 Miles (32 Kilometers)
    Haven't been for that long a ride yet - will when it stops raining
    EV Miles: Current: 360 Miles (579 Kilometers)
    Seating Capacity: 1 adult
    Curb Weight: 77 Pounds (35 Kilograms)
    Not totally sure - depends how much stuff I put in saddlebags
    Tires: Serfas
    Conversion Time: 2 Days actual -lot of time thinking
    Conversion Cost: AU$1500 motor -2 sets batteries/DrainBrain
    $500 Nexus8
    $450 Bike
    $170 Topeak bag/carrier



    Linkten bakabilirsiniz: http://www.evalbum.com/769
     
    semdekor bunu beğendi.
  13. semdekor

    semdekor Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    izmir-Narlıdere
    Seviye:
    Valla ben de çok beğenmiştim bu ayağı:) ilerde tur bisikleti alırsam bu ayaktan da bulursam hiç düşünmeden alırım:)
    zevkler ve renkler tartışılmıyor sanırım:)
     
  14. celil.mayaoglu

    celil.mayaoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2008
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İstanbul (Sonunda)
    Seviye:
    Peki, şimdiden hayırlı olsun size, ben de beğenmedim napıyım :) hatta ben bulursam size kargolarım buradan. Taktığınızı da görürüm güzel blogunuzda :)
     
  15. Ayhan_Işık

    Ayhan_Işık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Evet bu bay aakfamı karıştırdı çekişte yardımcım ıoluor makramı fln die ama akülü motor bu.
     
  16. ergün yurt

    ergün yurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    İst/avrupa yakası
    Seviye:
    elektrik destekli saat zembereği gibi sele nin altına ve kadronun alt köşesi ayna nın üst kısmından görünen alttaki ve üstteki birer batarya ilk hareketten sonra ürettiğini harcayan pedal çevirmeye destek gibidir diye düşünüyorum.
     
  17. funq

    funq Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    35 Kilogram!!!
     
    Ercan Saygılı bunu beğendi.
  18. ahmet türkölmez

    ahmet türkölmez Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    374
    Beğeniler:
    319
    Şehir:
    İSTANBUL / G.O.P.
    Seviye:
    bence bisiklet amacının dışına çıktığı için fazla söze gerek yok

    bu bisiklet değil

    MOTORSİKLET

    BU YÜZDEN BENCE BU FORUMDA BÖYLE ŞEYLERE BİR KELİME BİLE YAZMAYA VAKİT HARCAMAMALI :in:
     
  19. u.d.d.

    u.d.d. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Aralık 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    elektrikli bisiklet işte bu. O kadar fazla para harcamasının nedeni fırçasız doğru akım motoru (brushless) kullanması fırçalı kullansa idi daha ucuza halledebilirdi bu uygulamada aralarındaki verim farkının çok büyük sorun yaratacağını sanmıyorum. Olay şu ki motor özellikle yokuş çıkarken pedal gücüne destek oluyor. Motor-insan gücünün çıkabileceği en yüksek hız da 34mil/sa verilmiş bu da 53km/sa'ya denk geliyor.
    Buna benzer uygulamalar TR'de de var, ben bir firmanın elektrikli bisiklet yaptırdığını biliyorum ve buna benzer çalışıyor. Tabi bahsettiğim bisiklet daha şehir bisikleti kıvamındaydı . Biraz tuzlu olmuş ama sonuçta.
    Güneş pillerine gelince, bu konuda birazdan fazla bilgi sahibi olduğumu düşünüyorum ve bu fikri öneren arkadaşa PV (fotovoltaik) teknolojisinin ürünlerinin güç/fiyat oranını incelemesini rica ediyorum. Ayrıca bisiklet üzerindeki yüzey (ki düz yüzey neredeyse yok) güneşle ideal açıda olmaktan çok uzak. Dikkate alınması gereken bir başka özellik.
     
    Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.