Sun Ringle Charger Pro 650B Wheelset ve BST Technology

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar.

Sun Ringle Charger Pro 650B Wheelset Jant Seti ilgimi çekti. Ancak set tubeless midir değil midir anlayamadım. Jantın özellikleri arasında geçen ve başlıkta da belirttiğim" BST Teknoloji" nedir acaba ? Bilgisi olan var mıdır ?

Jant Özellikleri Aşağıdaki gibidir :

Sun Ringle Charger Pro 650B Wheelset
Built for riders who are all about “cleaning the line” versus pinning it against the clock, the Charger is built for riders who demand a wheel that can withstand All Mountain versatility. Designed by SUNringlé with Stan’s NoTubes™ BST technology, the Charger lives up to “Any and All” Mountains

Specifications:
•Stan's No Tubes™ BST Technology (W/Rim Tape)
•28mm Rim Width
•Premium, Cartridge Bearing, Straight-Pull Hubs
•Quick Release, QR15, 20mm Thru-Axle Front Axle Options
•Quick Release, 135x12, 142x12 Rear Axle Options
•Wheelsmith Straight-Pull, Double-Butted Spokes
•Wheelsmith Alloy Nipples
•Cro-moly skewers
•Weight: 1690g - Weights are based on the lightest possible configuration

Fiyat 840.49 $.
 
Scudo

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
@Abdullah Çanakçı

Orda dikkat ettiyseniz " No Tubes" diyor. neye dayanarak tubeless dediniz acaba?
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
@İbrahim Aslanhan

Tubeless ile No tube aynı şey değil mi zaten İngilizcede?
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa burak

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@İbrahim Aslanhan

No Tubes ile Tubless aynı şey "no" ve "less" kelimeleri "yok" anlamına geliyor.
 

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
@Abdullah Çanakçı


Şuan iş yerinde site yasaklı açamadım. akşam evden bakacağım. Özelliği nedir acaba jant sisteminin ki o kdr pahalı ?
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
@İbrahim Aslanhan

Linkteki Pdf'de baya bi liste var özellik olarak, karşılaştırmalar falan var standart tubelesslere göre anladığım kadarıyla.

 Short sidewalls trap air better when runningtubeless
 By making the inner rim sidewall the same shape as the tire bead we can trap air pressure much better when
running tubeless.
 When tubes are used the lower side wall of a BST rim will eliminate many of the pinch flats that occur when the
tire is driven into the top of the rim.
 The combination of short sidewalls and wider internal rim widths makes a 24mm wide rim perform like much
wider 30mm wide rims but in a much lighter package. This is why the ZTR rims have won so many races it's not
just the light weight but the tire performance every rider gets from this rim.
 The rim and tire are the largest rotating mass we have on a bicycle. When we can reduce the rim weight by 100
to 160g we gain speed.
 Tire performance is greatly improved thus allowing riders to run pressures lower than ever before.
 Lower pressures will make the bike smoother over rough terrain.
 Lower pressures will have less rebound when hitting rocks roots etc.
 This lower pressure will allow the tire to conform and absorb much of the impact putting suspension into the
bicycle.
 The combination of the lower air pressure better tire stability makes riders faster and with better control.

Özetle anladığım kadarıyla bi kaç maddede tubeless olmasına rağmen diğer tubelesslere göre daha az psi basabiliyomussunuz, bu da bozuk yollarda geri tepmeyi azaltıp daha konforlu sürüşe daha hızlı gitmeye vs. etki ediyormus. Baya yarış falanda kazanmışlar buna borçluyuz falan demiş :)
 
Kayıt
12 Mayıs 2014
Mesaj
36
Tepki
21
Şehir
Ankara
http://i.imgur.com/CgW3HVN.png
1 numaralı resim standart jantta nasıl durduğu düşünüldüğü, 2 numara aslında nasıl durduğu, 3 numara BST sisteminde nasıl durduğu.
 Düşük jant yanakları havayı daha iyi hapseder.
 İç jant duvarını kancalı yaparak tubelless kullanırken hava daha iyi hapsedilir.
 Düşük iç jant profili nedeniyle jantlar kıstırma patlaklarını minimize eder.
 Düşük yanak profili ve geniş dahili çerçeve sayesinde 24mm'lik jant 30mm gibi iş görür. Fakat daha hafiftir.
 100-160 gram kadar daha hafiftir.
 Lastik performansı yükseldiği için sürücülerin daha düşük basınçta kullanmasını sağlar.
 Düşük basınç zorlu arazide daha rahat sürüş sağlar.
Düşük basınç nedeniyle daha düşük geri tepme(zıplama) oluşur.
 Düşük basınç sayesinde lastik süspansiyona etki etmeden daha fazla darbe kontrolü sağlar
 Düşük basınç ve stabilite sürücüleri daha hızlı ve kontrollü kullanmasına olanak sağlar.
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
@Abdullah Çanakçı

Hahaha bi yandan cost raporu hazırlarken çeviremedim ben bu kadar :)
 

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Teşekkür ederiz Abdullah Çanakçı kardeşim.

FLOOD oldu pardon. B.sayarın salaklıgından netteki problemden ötürü.