Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

SUB30 da aynakol değişikliği (hız makinası yapmak)

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.417
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bisikletim Sub30 un üzerinde gelen Shimano FC-M 443 48x36x26T aynakolu, FSA GOSSAMER BB30 52/39/30 yol bisikleti aynakolu veya truvativ 52/42/30 aynakol ile değiştirirsem;
    1- Bisikletin düz yol hızında bariz bir fark elde edebilirmiyim
    2- Bu yeni aynakol yokuşlarda beni zorlarmı
    3- Üç yapraklı aynakolun 2 yapraklılara göre üstünlüğü nedir
    4- Fitness/ hibrit bisikletlerde üç yapraklımı yoksa yol bisikleti benzeri iki yapraklımı aynakol tercih edilmeli
    5- Eger hem bisikletin performansında artış hemde yokuş çıkmada zorlanma yaşanmıyacaksa bu aynakolla birlikte diğer hangi parçalarda değişiklik yapmam gerekir
    6- Bisikletin üstündeki ruble Shimano CS HG 50-9 11-32 . Rubledede değişiklik yapmam gerekir mi. (hız amacınına ulaşmak için 12-25)
     
    Uğurcan Avan bunu beğendi.
  2. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bu konunun cevabı bana da lazım aslında. Bende de 28 38 48 var değiştirmek için senin sorularının cevabı bana da cevap olacak.
     
  3. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.792
    Beğeniler:
    1.346
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sub 30 kullandım ve şimdi yol bisikleti kullanıyorum. Teknik değil ama pratik birşeyler yazayım.
    Hız için aynakolu değiştirebilirsiniz ancak lastikler ne olacak, lastiği de değiştirebilirsiniz ama bu defa da bisiklet kullanım amacında köklü bir farklılık talep etmiş olacaksınız. Zaten kadro açıları gereği oturuş pozisyonunuz, 52 aynakolun verdiği hızı uzun süre tolere etmenize engel olacak. Bence düşündüğünüz değişiklik sadece ağırlığı bir miktar azaltmanıza yarar, haricen hızla ilgili farkedilir ve bisikletin amacı dahilinde sürdürülebilir verimli bir değişiklik olmamış olur. Ayrıca truvativ aynakol bildiğim kadarıyla oldukça ağır.
    Ayrıca bisiklet zaten rotorlarıyla diğer ekipmanlarıyla yeterince ağır, dişlileri büyütmeniz çok da fayda sağlamaz. Mevcut dişlilerin bu ağırlıktaki bir bisikleti kullanım amacına göre optimal bir şekilde taşıdığını düşünüyorum.
     
    nihat ezer ve horsepower bunu beğendi.
  4. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    BB30 modeli farklıdır. Sub30 (68-110mm) ile kullanılamaz.
    Gerekirse BB30 sistemi ve kullanımı konuda daha ayrıntılı yazarım.

    1- Sadece aynakol değişimi bariz hız farkı oluşturmaz. Hızda bir çok etken var, en önemlisi aerodinamik durum. (+ hareketli aksamların hafifliği ve uyumu)
    2- Yokuşlarda dişlilerin küçük ölçüsü avantaj sağlar.
    Örneğin: Yokuşlarda aynakol ön 34T ile ön 39T arasında etkili fark vardır. Uzun süren, yine örneğin %10 ölçekli ve ortalama 2-3 km mesafali bir yokuş çıkarsanız, aradaki 5 diş farkın ne demek olduğunu çok iyi anlaşılır.
    3- Eğer yol ve hız söz konusu ise 3 yapraklı aynakol konu dışıdır.
    4- Fitness/Hibrit, City veya benzer makinelerde 2'li aynakol kullanabilirsiniz. Örneğin 34/50T (12-28/12-32) sistemle yol ve yokuşda rahatlıkla işinizi görür.
    5- Aynakol değişimi bütün sistemi etkiler: Fren/Vites sistemi, zincir, ön aktarıcı, arka aktarıcı, hatta duruma göre ruble değişimi gerekebilir. Burada kullanılan malzeme arasındaki uyum etkilidir. Örneğin: Shimano Ultegra ile Shimano DuraAce 7900 malzemeler, üst seviye olsa bile birbiriyle etkin çalışmayabilir ve bazen uyum sorunu çıkarırlar.
    6- Rubleniz (11-32) 9'lu sistem uyumlu. Sadece rubleye göre sistem ayarlanmaz. Ruble uyumu ve ölçüsü, bütün sistem tamamlandıktan sonra düşünülmesi gerekir.

     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Yılmaz bey tüm yazdıklarınıza katılıyorum ama "3- Eğer yol ve hız söz konusu ise 3 yapraklı aynakol konu dışıdır." şu cümlenizi biraz açarmısınız.Şimdi 30-39-52 aynakol ile hız yapılamaz konu dışımıdır yada bu kadar konu dışı ise Shimano neden ultegra seviyesinde 3 lü aynakol tercihi sunabiliyor bizlere.(çok eski modeller değil yeni modellerde de mevcut) Şahsen bende hızı seviyorum ve tercihimi 3 lü aynakoldan 30-39-52 den yana kullandım.Sebebine de gelince 200 km üstü turlarda özellikle 200 km yi geçtikten sonra tırmandığınız eğimi yüksek rampalarda 30 diş tercihi beni çok rahatlatıyor.3 lü aynakolun yarış platformunda tercih edilmemesinin nedeni hızdan ziyade (çünkü aynı diş oranlarıyla aynı hız yapılır) fazladan ağırlık,sık vites değiştirmemek,yarışan insanların yeterli kondisyona sahip olmasından 30 dişe ihtiyaç duymadıklarından ve son olarak da ender bir kaç tur hariç parkurun 220 km nin üstünde olmamasından kaynaklıdır.Ayrıca yarışçılar sabit aynakol kullanmıyor yarışın parkuruna göre alternatif olarak aynakol değişikliğinde bulunuyorlardır.Zamana karşı etapları 56 ayna dişlisi ile koşarken Mesela İspanya turunun son etabındaki 200 km yoldan sonra tırmandıkları yüzde 20 lik o rampayı ben 39 diş ile tırmandıklarını zannetmiyorum ki o eğimdeki yaptıkları hız ve kadans görüntüsü de 39 dişe göre değildi.Kısaca o adamlar her parkura göre aynakol değiştirme imkanına sahip bizlerde öyle bir şans olmadığı için 3 lü aynakol en güzel tercihtir her duruma hitap eder diye düşünüyorum.

    Diğer tüm yazdıklarınıza aynen katılıyorum.İyi forumlar.
     
  6. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Açalım: 3'lü aynakol yol bisikletine yeni başlayanlar içindir, kullanıcıyı yola ısındırmak içindir. 3'lü aynakol, acemiler içindir, turcular içindir ve benzeri durumlardır. Shimano'da Ultegra'yı veya diğerlerini zaten benzeri durumlar için kullanıcıya sunar.

    Siz bu 30-39-52 aynakol kullanarak hızda yapıyorum, rampa çıkıyorum diyorsanız. Bu sizin başarınızdır ve artık 2'li aynakola geçme zamanınız gelmiş demektir. Diğer yazdığınız bilgilerin, benim mesajımla bir ilgisi bulunmuyor.
     
  7. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Shimano teknik kitabının neresinde ultegra ve 3 lü aynakol acemiler içindir,turcular içindir kullanıcıyı yola ısındırmak içindir yazıyor gösterirseniz çok mutlu olacağım Yılmaz bey.Konuyu açan arkadaşın sorusu üzerine konuşuyoruz, yarış koşmak veya sprinter olmak için tartışmıyoruz bu konuya dikkat ederseniz daha uygun konuşuruz gibi.Sanırım kardeşinizi tanıyorum herkesten de kardeşinizdeki performansı beklememek lazım.

    Siz beni tamamen yanlış anlamışsınız benim 3 lü seçme sebebim tercih meselesidir kendi tercihimdir.Sebeplerini de bir önceki mesajımda dile getirdim."Hızda yapıyorum rampada çıkıyorum" amacıyla değil 200 km üstü turlarda dizlerimi rahatlatmak için ve her etap için farklı aynakol kullanacak sayıda aynakolum ve param olmadığı için tercih ediyorum.Sonuçta 30 -39 ve 52 dişlerin hepsi ayağım altında hangisini istersem veya müsait isem onu kullanabiliyorum.Kısaca yol aynakolunda 3 lünün amacı bana göre geniş kullanım olanağı sağlamaktır.

    Diğer yazdığım bilgiler ise sizin "yol ve hız söz konusu ise 3 lü aynakol konu dışıdır" cümlenize idi.2 li aynakol ile 3 lü aynakol arasındaki aynakoldan kaynaklanan hız farkını da yazarsanız buna da çok mutlu olur sayenizde öğrenmiş olurum.Dediğim gibi diğer tüm yazdığınız maddelere aynen katılıyorum ama bu madde de farklı düşünüyoruz.

    Not:Eğer ki ultegrayı başlangıç dura ace i hız ve performans olarak kabul ediyorsanız dura ace serisinin de 7803 olmak üzere 3 lü aynakol sistemi vardır.7800 serisi de çok eski değil bir kaç sene öncenin yarış koşulan serisidir.
     
    Mesut C. ve Osman D. bunu beğendi.
  8. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    http://sheldonbrown.com/gears/ bu siteden hesap yapabilirsin. ben bi ara çok kafa yordum vites ve kadans denklemine :)

    şu anki sisteminde 48x11 en büyük dişlide 90 kadans ile gidersen 51km hız yaparsın...
    52x11 yaparsan sistemi 55km hız yaparsın aynı devirle çevirmekle...
    ruble değiştirimen bir işe yaramayacak hatta 12 yaparsan hızın düşer.

    4km için değer mi bilmem orasını...