Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sub 30' a daha fazla beygir gücü

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bisikletim Sub30 un üzerinde gelen Shimano FC-M 443 48x36x26T aynakolu, FSA GOSSAMER BB30 52/39/30 yol bisikleti aynakolu veya truvativ 52/42/30 aynakol ile değiştirirsem;
    1- Bisikletin düz yol hızında bariz bir fark elde edebilirmiyim
    2- Bu yeni aynakol yokuşlarda beni zorlarmı
    3- Üç yapraklı aynakolun 2 yapraklılara göre üstünlüğü nedir
    4- Fitness/ hibrit bisikletlerde üç yapraklımı yoksa yol bisikleti benzeri iki yapraklımı aynakol tercih edilmeli
    5- Eger hem bisikletin performansında artış hemde yokuş çıkmada zorlanma yaşanmıyacaksa bu aynakolla birlikte diğer hangi parçalarda değişiklik yapmam gerekir
    6- Bisikletin üstündeki ruble Shimano CS HG 50-9 11-32 . Rubledede değişiklik yapmam gerekir mi. (hız amacınına ulaşmak için 12-25)
     
  2. Ersin Erbeden

    Ersin Erbeden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    1 Haziran 2011
    Mesajlar:
    448
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bu konuya otomobillerden örnek vereyim.Ara vitesler son vitese oranla daha kısa olur.Eğer truvativ tercih ederseniz 42 lik orta dişli, kulladığınız dişliye göre bariz fark eder güç açısından.Düşük hızlar için arka vitesi düşüreceksiniz çevirebilmek için birşey farketmeyecek yani ara vites için bu kadar büyük dişliye gerek yok çünkü amaç hız,hız da yüksek vitesle olur.Bundan dolayı FSA nın oranları daha mantıklı ilk iki dişli optimum güçte hızlanmanızı sağlar üçüncü dişlide istediğiniz hıza ulaştırabilir.Ama tabiki alışana kadar bariz zorlanırsınız.Yanlız alıştığınız 1. vites hafifliğini beklemeyin illaki ağırlaşacak megarange rubleyle de tekrar hafifletilebilir.
     
  3. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bildiğim soruları cevaplayayım;
    1- Düz yolda bariz hız artışı elde edersin ama bacakların buna dayanır mı?
    2- Zorlayacağına eminim ama mutlaka alışabilirsin diye düşünüyorum.
    3-
    4- Sadece aynakol olarak düşünme tüm sistemi yol donanımına dönüştüren çok örnek var (Trek 7.5 ve üzeri, Speciallized Sirrus üst modelleri vs.) Düz yolda hız odaklı bisikletlerde bu sistem kullanılıyor.
    5- Üst cevapta yazdım, ruble, aynakol, vites sistemi vs. ama hıza en çok dönen aksamlardaki geliştirmeler etki eder. (Jantların ve lastiklerin hafifletilmesi, lastiklerin inceltilmesi ve yüksek basınçla kullanma, aynakol ve rublenin hafifletilmesi)
    6- Forumda birkaç konu vardı vites oranları hakkında onları araştır. Kullandığın yola bağlı olarak değerlendirmek gerekir.
     
  4. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    aynakol ve orta göbek değişimini yaptım. aynakol truvativ ısoflow 52/42/30, ortagöbek truvativ power spline 113 mm oldu. Sanırım bu yeni taktırdığım göbek rulmanlı. 22 euro fiyata göre rulmanlı bir göbek ilginç geldi. 9 vites 11-32 ruble olduğu gibi duruyor. Uyumda sorun yok. Sanki pedalda mm lik bir boşluk hissediyorum. Hız artışı ise yine senin bacaklarına kalmış. Yüksek kadans tutturmayınca ve rüzgar karşısında 70 dişli aynakol kullan isterssen yinede boş.
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Ben de dün gaza geldim kirlettim ellerimi. Değişim tamam. Kolum tam iyileşmediğinden henüz sınırları zorlamadım ama dediğin gibi iş bacaklara kalmış. Burada önemli olan nokta bastığın pedalın hakkını vermesi oldu. Ayrıca vites aralıkları daha keyifli ve konforlu gibi geldi bana. Sonuçta yokuşu denemesemde henüz benden geçer not aldı truvativ 52x42x30.
     
  6. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bisikletim belli bir hızı geçtiğinde (38-40KM) sanki pedal hafifliyor ve boşa çeviriyormuşum gibi oluyor. Sanırım çekiş sistemim ile elde edebileceğim maksimum hız bu. Yanılıyormuyum?

    Kadro: Carbon Steel Bianchi XC Meta Pro
    Maşa: Carbon Steel Bianchi Fork
    Aynakol : Shimano Altus 170UG Hyperdrive-C
    Ön Attırıcı: Shimano Altus
    Arka Attırıcı: Shimano Altus Integrated 6-7 SIS Max 28T Total 35T
    Ön Dişliler: Shimano SG 1-42 UH1, SG1-34, SG1-??? (Tam okuyamadım)
    Ruble: Shimano MF-HG 37SIS , ax28T III via, ax24T III via, ax22T III via, ax20T III via, ax18T III via, ax16T III via, ax??T III via (tam okuyamadım)
    Zincir: UG cn-ug50 Narrow
    Vites Kolları: SRAM MRX 170-32, MRX 170-71 Grip Shift
    Fren Kolları: Logan
    Ön-Arka Fren: Cantilever
    Elcik: Pro Grip Italy
    Sele: SMP Italy
    Sele Borusu: Ameoba Aluminium
    Jant Çemberleri: Beretta Italy 26x1.75 Alloy, Mod P26, 559X22 ETRTO
    Göbekler: Rotatex
    Lastikler: CST 26X1.50 Slick
     
  7. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    tolga birşey soracağım, rubleyi yol rublesi yapsam sonuç ne olur. Yani bana direk şu ruble uyumlu olur, marka ve modelide şudur diyeceksin. Senin carrarodaki rubleyi değiştirdinmi, yani şunu demek istiyorum tabi işin teknik yanını bilmeden rubleyide değiştirmeden tam bir verim alamazsın gibi geliyor bana. Bir cevap versene. Birde topa derya bey girse iyi olacak.
     
  8. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Haklısınız bisikletinizin dişli oranlarının el verdiği hız bu. Oranlarda değişiklik yapıp hızlanma ya da tersi yönde değişiklik yapıp yokuşlarda rahatlama sağlanabilir. Pedal boşa döndüğü zaman sınıra gelinmiştir.

    Bisikletiniz çok güzel ve özel bir MTB. Zaten ne kadar ince lastik de taksanız sonuç belli. Orjinalini mümkün olduğunca bozmadan bu özel bisikleti korumak ve sürüşten keyif almak en doğrusu.

    Keyifli sürüşler dilerim.
     
  9. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Tekniğim bu kadar iyi değil. Derya ağabey, Ferhat ve diğer arkadaşlar gelse süper keyifli olacak konu. Yol rublesi takılabilir mi bilemedim. Bendeki set Scott 2010 Speedster LTD 60 den çıkma. Ruble Sram MTB diye biliyorum. Carrarodaki ruble 9'lu Shimano modelini hatırlayamadım.

    Sen bu gidişle hız tutkunu karşılamak için safkan bir yol alacaksın gibi görünüyor.
     
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    ben hibritciyim arkadaş, hatta fitnes hibritciyim. Bu bisikleti alırken çok bilinçli aldım. Yani bu bisiklet ile yol arasındaki ayrımı, amacı çok iyi analiz ettimde aldım. Yol işine girmem. Ama tırıs tırıs giden hizmet bisikleti tarzındaki şehir bisikletlerinide hiç sevmiyorum.
     
  11. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Daha önceki mesajınızda rublenizin 11-32 olduğunu belirtmişsiniz 9`lu olarak. Yol rublesi yapsanız da en küçük dişli max. 11`li oluyor. Yani max. hızda bir artış sağlayamazsınız.
    Yol rublesinde en büyük dişli ya 26 ya da 28 olur, onda da yokuşlarda zorlanırsınız. Bence 11-32 sizin işinizi görür, değiştirmeye gerek yok.
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  12. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Verdiğin yararlı pratik bilgi için teşekkürler eser. yani şu durumda verdiğimiz 100 bangınot ve 2 aynakol ile başbaşa kaldık.
     
  13. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    ha bu arada yeni ortagöbekte özellikle sağ kola basarken bir boşluk hissi oluşuyor, belli belirsiz. Bunu nasıl anlarım.
     
  14. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    mehmet 100 kayme boşa gitmedi. Ruble 11 sabit kaldı ama aynakol 48, 52 oldu yani toplam hızda artış var. Daha fazla artış için rublenin 11 den az dişli olması ya da aynakolun 52den fazla dişli olması gerek. Bu durumda her bacak bunu verimli çeviremez. Sadece en son limitlere bakma ara viteslerde bence rahatlama, performans artışı var.
     
  15. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    başta tolga ve eser olmak üzere katkılarından dolayı herkese teşekkürler...
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  16. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    52x11 müthiş bir dişli oranı, çoğu yol bisikletinde 50x12 ;) oluyor, var sen gerisini düşün :)
     
  17. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.369
    Beğeniler:
    6.393
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    gördüğüm enseri fitnes hibriti şudur diyebileceğiniz model hangisidir. öncelikle deneyimlerinizi ve karşılaştırmalarınızı aktarırsanız sevinirim. Birde safkan tur olmayan bu hibritlerle tura çıkılırmı. Yani tura tur bisikleti ile mi çıkılır.
     
  18. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    :) Cevabınıza çok teşekkür ederim. Tamda öğrenmek istediğim buydu...
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  19. ercan günes

    ercan günes Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    aslında beklentilerimiz pararel mehmet bende hirbittten vazgecemeyenlerdenim ama olabilidiğincede fazla hız istiyorum araştırmalarım sonuçunda vardığım sonuç: sub sirrius shape pro gibi agresif kadrolara yol donanımı döşemek son gözdem tam bir fiyat performan makinası kanımja http://bisikletcim.com/urun/ghost-speedline-1800-flat-bar-28.aspx
     
  20. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.152
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aynakol büyük dişli 48 , ruble küçük dişli 11 ise 80 kadansla 700-32 lastik de saatte 70km üstünde sürat yapılabilirse bu bisiklete 52 ayna kol takma ihtiyacı pek gerçekçi olamaz . Ama hatalı hesap yapmış olabilirim. Kontrol edip geri dönülürse memnun olurum.