Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

su yoksa iç lastikteki delik nasıl bulunur ??

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Tolga Can Sabah tarafından paylaşıldı.

  1. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    şelaleden dönüş yolunda arkadaşımın lastiği az da olsa inmeye başlamıştı ilk zamanlar idare ediyorduk ama çok geçmeden gidemez oldu çıkarttım iç lastiği baya şişirdim su döktüm ama ben deliği bulamadım arkadaşımda bulamayınca şişirip devam ettik. Yağmur yaklaşıyordu :boese157: ama lastik bir daha indi 4 veya 5 defa şişirmişizdir en sonunda bir yalak buldukta oradaki suya sokarak buldum deliği gerçekten çok küçüktü :eek:
    böyle bir durumda sizin geliştirdiğiniz bildiğiniz bir yöntem var mı ??
     
  2. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    800
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    valla şişirebildiğin kadar çok şişir lastiği, basınç artsın. Daha sonra ellerini once dış tarafta yakından gezdir, ardından iç tarafta yakından gezdir. tabi bu işlemi yaparken kulağını yakına dayaman gerekiyorki eline hava vurduğunda duyabilesin..
    Bu şekilde buluyorum ben patlağın nerede olduğunu.

    NOT: Bu arada mataranda su olmadan yola çıkma uzun sureli cıkıyorsan ;)
     
  3. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    teşekkürler,:in:
    ben sadece ellerimle denedim ama bulamadım meğer dinlemek de lazımmış:rolleyes:

    mataram yoktu ama sırt çantamda baya su vardı iç lastiğin üzerine de döktüm ama deliği bulamamıştım
     
  4. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    benim de tavsiyem bıyıkların olacaktır =)

    lastigi iyice sisirdikten sonra, burun ve dudagınızın üst kısmı hizzasında tutun ve yavas yavas cevirin.. bu bölge gelen basınclı havayı algılamada elinize göre daha hassastır.. bir yardımcınız da burnunuz olacaktır ki yabana atmayın.. bir anda burnunuzun içine içine üfleyen ve artan biraz da pis kokan o lastik kokusu deliğin oldugu bölgeyi tanımlamakta cok yardımcı olacaktır.. tecrübeyle sabittir..

    uygun olsam bile bu yöntemi kullanıyorum, ne gerek var su israfına =)
     
  5. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Ben yanaklarımla ve kulaklarımla hissetmeye çalışıyorum. :)
    Ellerime göre daha hassaslar çünkü. :)
    Lastiği yüzümün yakınlarında gezdiriyorum. Eğer hava hisseder veya duyarsam oraya yoğunlaşıp tam olarak deliği bulmaya çalışıyorum ve genelde de buluyorum.

    Bu arada; lastikleri iyice şişirin ama aşırı şişirip de patlatmayın, yolda kalırsınız sonra. Çünkü aşırı şişerek patlayan lastiğin patlağı yama tutmayacak derecede büyük oluyor.
     
    gokhan erdogan ve Tolga Can Sabah bunu beğendi.
  6. globaldriver

    globaldriver Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    Dubai
    Adı:
    Ugur Bilgili
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Rüzgar varsa dinleme ve üfleme biraz zayıf kalıyor, bunun yanında iç lastiği iyice silip içinde hava varken hafif hafis sündürürerek kontrol ederseniz küçük koyu renkli patlak deliğini görebilirsiniz. Ama biraz dikkatli bakmanız gerekir.
     
    gokhan erdogan ve Tolga Can Sabah bunu beğendi.
  7. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Merhaba

    Bunun için yama takımlarınıza ufacık bir alet ekleyebilirsiniz. Bulabilirseniz plastik bir 35 mm şeffaf film kutusu veya buna benzer şeffaf plastik silindirik bir şey bulun. 2 tarafını açın. Bir miktar sineklik telini bir tarafına gerin, diğer tarafını da sineklik teli ile kapatmadan önce içeriye ambalaj köpüklerinin ufalanınca dökülen topakçıklarından bir miktar atın ve sinek teli ile açık kalan bu ağzı diğeri gibi kapatın. Şimdi bu silindirin sineklik teli gerilmiş ağızlarından herhangi birini şişirilmiş lastik üzerinde gezdirirken patlağa rastladığınızda köpük boncukları bıngıl bıngıl oynaşacaktır :)

    Aşağıdaki basit resim umarım bir fikir verir.

    [​IMG]
     
    Mehmet Egemen, iCg, Salih AK ve 22 kişi daha bunu beğendi.
  8. havzali

    havzali Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    276
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Bu Dünya Benim Memleket :)
    Seviye:
    vay be hergün yeni şeyler öğreniyoruz bisikletforum sayesinde
     
    Tolga Can Sabah bunu beğendi.
  9. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim bu konuyu açmadan önce patlak yerini bulamıyordum şimdi bulacak patlak arıyorum :D seviyorum bu forumu
     
    basri bunu beğendi.
  10. murat seçkin

    murat seçkin Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2009
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    sakarya
    Seviye:
    hala bulamadınmı:boese157:
    şaka şaka:D
     
  11. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    aynen bende bu yöntemini kullanıyorum.. dudağınıza yada bıyıklarınıza doğru yaklaştırım gezdirdiğinizde daha kolay bula biliyorum..çamur tuttuğu için ellerimin üst tabakası biraz kalınlaşmış sanırım zor hissediyorum böle sıcaktır soguktur çok hassas değil..:).bu yüsden ellerimi kullanmıyorum..;)..
     
  12. devran yılmaz

    devran yılmaz Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    adapazarı
    Seviye:
    insan zamanla tecrübe ediniyor burda paylaşmanız çok güzel bizimde tecrübelerimiz artıyor sizin sayenizde teşekkürler
     
  13. peregrinus

    peregrinus Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Makinasını yapmış daha ne denir ki. :)
     
  14. emreden

    emreden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    508
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    Sabancı Üni - İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    elle deneyip kulakla dinlemek genelde yeterli oluyor. şüphelendiğiniz ama emin olamadığınız kısımlarda da tükürük idare ediyor :)
     
  15. gokhan erdogan

    gokhan erdogan Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.016
    Beğeniler:
    1.297
    Şehir:
    Luleburgaz
    Seviye:
    bence yanında küçük minik bir sabun taşı :D azıcık köpürt komple sürme şüphelendiğin bölgelerden başla köpükler çıkıyorya ok demketir :D sonra tükürüklede sağlamasını yapa bilirsin :D
     
  16. ali tatlı

    ali tatlı Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    olmadı üstüne pudra dök pudralar havada uçuşuyo :D
     
  17. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Eğer patlak (çok küçükse) dudak/kulak/göz ile belirlenemiyorsa, zaten yarım saate bir hava basıp devam edebillirsiniz. Büyükse zaten sesinden yeri anlaşılır.

    Ama neden patlağı arazide yapmaya çalışıyoruz ki? Ben riskli yerlere gittiğimde iki tane iç laztik taşırım. Ve sadece değiştiririm, eve gidince de patlağı yaparım.
     
    Umut Palabıyık bunu beğendi.
  18. ali tatlı

    ali tatlı Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    gurol a katılıyorum kesinlikle en mantıklısı :D
     
  19. Ediz Tevfik Özgan

    Ediz Tevfik Özgan Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    1.069
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Bendebu şekilde davranıyorum. Sanırım konuya noktayı koydunuz. Yedek lastiğin bir avantajıda bazen lastik yamanamayacak şekilde patlayabiliyor.
     
  20. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:

    patlak gerçektende çok küçüktü suyun altında bile bulmak için baya uğraştık yanıma yama seti yapıştırıcı ve pompa almıştım riskli yer sayılmazdı asfalt yol lastiğimin patlayacağına hiç ihtimal vermedim, patlamadıda ama yinede pompa vs. almıştım iç lastik yoktu ama bundan sonra olacak:in: bu saydıklarımı kendim için almıştım ama arkaşadışım dış lastiği eridiği için iç lastik küçük birşeyde hemen patladı deliği bulamadığım için şişirip devam ettik zaten ama yarım saat değil rüzgardan kaçarken her 5 dk. bir şişirmek gerçektende can sıkıcıydı :boese157: bu konuyu burada açmamın sebebi o anda az da olsa çaresiz kalmam çünkü deliği göremeyince umudumu kestim ama forum sağolsun nasıl bulacağımı anladım yoksa her beş dakikada durarak 30 km anca 10 saate fln alırdık :D

    iyi forumlar
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.