Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Street & DJ & XC Hybrid

Konu, 'Street & DJ' kısmında Sertac Kurt tarafından paylaşıldı.

  1. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Herkeze selamlar..

    Geçen sene bu zamanlarda yine bir bisiklet arayışına girmiş fakat hem bütçe hemde zaman problemim sebebiyle bir türlü arayışımı sonlandıramamıştım.

    Malüm.. okudukça, öğrendikçe, araştırdıkça buda olsun demekten bütçe alıp başını gitmişti. Bu seferde aynı hata düşmek istemediğimden kriterlerimi birazdaha belirgin hale getirdim diyebilirim.

    Gençliğimde BMX le uzun senelerimi geçirmiş olsamda bir o kadar uzun senelerdir de nerdeyse hiç iki tekerde zaman geçirmedim desem sanırım yalan olmayacak. Bu sebeple en biraz kondisyon sıkıntısı çekebileceğimi düşünüyorum ama bu beni bu hobiden uzaklaştıramayacak :)

    İşim gereği zamanımın büyük kısmını masa başında bilgisayar karşısında geçiriyorum. Hem biraz spor hemde heyecan olması adına düşündüğüm kriterlerdeki bisikleti toplamam adına yardımcı olacağınızdan şüphem yok açıkcası. Neyse lafı uzatmadan kriterlerimden bahsetmeye başliyim.

    Öncelikle kadro seçiminde yol göstermeniz açısından boy ve kilo bilgilerimi veriyim.
    Boy: 1.85cm
    Kilo: 78-80kg arası oynuyor.

    Başıktanda anlaşılacağı üzere kullanım amacım doğrultusundan biraz hybrid bir bisiklet arıyorum. Yani yeri geldiğinde kendi çapımda hoplayıp zıplayabileceğim, yeri geldiğinde ise sahil şeridi boyunca beni yormadan düz yol yapabileceğim bir bisiklete ihitiyacım var.

    1m, 1.5m den daha fazla yükseklikten atlayacağımı düşünmüyorum. Çok sıradışı haraketlerde yapacağımı sanmıyorum açıkcası.

    Body geometrisi alçak sele boğazı olan tarzların bana hitap edebileceğini düşünmekle birlikte bu yapının düz yol yaparken beni yorabileceği endişesinide taşımıyor değilim açıkcası. Bu konuda sizin düşüncelerinizide merak ediyorum?
    Aslına bakarsanız biraz hoplayıp zıplamak için seleyi indirdiğimde street bir yapıya bürünebilen fakat seleyi yükseltince düz yol yapabileceğim bir yapı benim idealim olan yapı.

    Aslına bakarsanız en büyük sıkıntım donanım, çünkü bu konuda ne yazıkki hangisi iyidir, hangisi f/p ürünüdür, hangisi hangi performansa hitap eder hiç bir bilgim yok. Bu sebeplede beğendiğim bisikletlerdeki donanımların farklılığı beni karar aşamasında ne maselef soğutuyor, bir türlü karar verip seçim yapamıyorum.

    Olmazsa olmazlarım ise sadece bir kaç tane ve bu konuda da dar bir çerçeve çizip önerileriniz aşamsında sizide sıkıntıya sokmak istemem. Ama yine de hidrolik disk fren ve min. 120 lik çatal en büyük olmazsa olmazlarım. Kadroda en çok zorlayabileceğim aksamın çatal olacağını düşünüyorum açıkcası. (Ağırlıklı ön ve arka teker hareketleri yapıcam bu sebeple çatal ve frenler önemli diye düşünüyorum.)

    Bisiklette açıkcaı hız ve vites oranı benim için en gereksiz kriterler. Yani 24 vitesmiş, 26 vitesmiş beni hiç enterese etmiyor. Bu sebeple ön dişli tekli bile olabilir. Totalde 8-10 vites bile bana fazla fazla yetecektir. Ayrıca durmadan vites ayarı yapmaktanda hiç haz etmiyorum. Onca zıplamaya vites ayarları sürekli kayabilir diye düşünüyorum çünkü.

    Hoplayıp zıplama esnasında zincir atmaması adına geride benim için önemli ama bu standart bir donanım olmadığı için belki sonradanda takılabilir.

    Yorumlarınızı ve önerilerini merakla beklemekle beraber sadece kağıt üzerindeki değerlerden ziyade kullanıcı yorumlarıda benim için çok önemli. Ayrıca hep beraber 1000TL (mecbur kalırsak bütçeye çok ufak bir miktar +,- olabilir.) civarında bir bütçeyle optimum çözüm üretebilirsek ayrı bir memnun olurum.

    İlla paket çözümler aramıyorum, body, maşa ve diğer donanımları kendimiz toplayarakta bir çözüm üretebilirsek onada varım fakat bu toplama sürecini benim tek başıma yapabilme olanağım yok :)

    Bu arada söylemeden edemeyeceğim, ismini vermek istemediğim bazı bisiklet markalarına ait servis, satış sonrası destek konularında hoş olmayan şeyler okuyorum. Bu konu benim için çok önemli açıkcası, uzun bir süreden sonra yeni bir bisiklet alıp satış sonrası servis ve destek konusunda iyi geri dönüş almazsam beni zora düşürebilir. Her şeyi kullanıcı hatası diye müşteriye şarj eden bir zihniyet istemiyorum, aradığımda ilgili ve tarafsız yorumlarıyla destek verebilecek bir servis bekliyorum vs.. vs..

    Konuyla ilgili umarım beklentilerimi ve kriterlerimi izat edebilmişimdim.
    Herkeze sevgiler.. merakla somut ve optimum önerilerinizi bekliyorum.
     
    Blasto bunu beğendi.
  2. burnout_54

    burnout_54 Bisikletkolik

    Kayıt:
    14 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.471
    Beğeniler:
    1.057
    Şehir:
    Coimbra
    Seviye:
    özet yok mu? :D
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  3. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    özetini bende aradım bulamadım:D:D
    oyüzden oturdum okudum..

    aslında arkadaşımız tam benim istediğim tarzda bir bisiklet istiyor...

    bununla ilgili forumda mod olan arkadaşımız ErKaL la konuşup bisiklet konusunda bende XC ve street yapıcağım diye...
    bana hussar önerisinde çünkü oda kullanıyor ve bu işte türkiyede en iyiler arasında...

    kadroda atlamayla zıplamayla oluşan bir deformasyon yok..
    bende oyüzden onu düşündüm...

    benim önerim türkiye de marin artık yavaş yavaş yaygınlaşmaya başlıyor ve HT trail modelleri var benim düşündüğüm...
    fiyat olarak uygun bu aradığınız özelliklere uygun bir bisiklet olarak düşündüm ki bende bundan istiyorum ancak almam pek mümkün değil

    marin nin B-17 model 2010 model
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    benim tavsiyem bu yönde...
    ama daha bilgili daha tecrübeli isimlerin önerilerinide merak la bekliorum..
     
    sonEr´´ ve Blasto bunu beğendi.
  4. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Yukarıda gvenc inde soyledigi gibi bisikleti aşırı zorlamayacaksanız kaynakları saglam bir xc kadrosuyla bu işi yapabilirsiniz.Amoeba hussar ekonomık seceneklerden biri oldugundan ve daha once surus deneyımım oldugundan öneride bulunmuştum.Bunun yanı sıra piyasada sizin isteğinize hitap edebilecek Specialized Hardrock veya Rockhopper serisi de alternatif olabilir.
    Olmazsa olmazlarınızdan 120 lik maşa konusunda size onerim Fox markası olucaktır.Bakımı düzenli yapıldıgında agırlık ve performans olarak en iyilerden biridir.Ancak fiyatları haliyle pahalı bir markadır.

    Specialized Hardrock Sport serisi
    [​IMG]
     
    Blasto bunu beğendi.
  5. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar öncelikle sabırla yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Haklısınız yazarken buncauzun olduğunu fark etmedim aslında. Fakat okurkende bi başladımmı su gibi akıp gidiyor :)

    Yukarıdada yazdığım gibi geçen sene bu zamanlarda ki araştırmalarım sonucunda vardığım bir kaç markadan biri marine di, diğerleri ise sp idi. Model olarak hardrock comp disk lere bakmıştım. Bu modeli body olarak begenmeme ragmen donanım olarak pek emin olmadım açıkcası.

    Birde arayışımdaki hybrid özelliği aslında çok vitesli sistemler için bir dezavantaj olabilir diye düşünüyorum ve bu sebeple XC modellere pek yanaşamadım. Dediğim gibi çok vites olayı benim için en gereksiz kriter.

    Bu arada kadro olarak yorumlar yaparken bu kadrolarda kriterlerime uygun donanım bilgiside verirseniz çok memnun olurum.

    Vitesler, aktarıcılar, frenler hangi marka model vs.. gibi. Farkındayım f/p ürünü ve optimum seçim yapmak kolay degil. Ama bütçem dahilinde de nelerden ödün verebilirim nelerden vermeyebilirim bunu tartmak istiyorum.
    Sanırım maşa olarak FOX tercih ederseim bütçemin yarısını maşaya vermem icap edebilir. Bu sebepten bütçem dahilinde 120 FOX maşa varsa model bilmek isterim. Yoksa FOX la hiç zehirlemeyin beni :)
     
    burnout_54 bunu beğendi.
  6. Blasto

    Blasto Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2010
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    İstanbul Tarzım:Freeride,Downhill
    Seviye:
    tam benim aradıgım bisiklet modeli :)
    gelicek cevapları simdiden sabırsızlıkla bekliyorum...
     
  7. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    gvenc

    Marin B-17 bayan modeli zannedersem. Ama çok benzer geometride farklı modelleride daha önce ilgilimi çektiği gibi yine gözümü çok boyadı :) Herşeyden önce görsel olarak şu an en begendiğim marka Marin.

    Juniper Trail (body olarak begendiğim)
    Bear Valley (body olarak begendiğim)
    Hawk Hill (body olarak begendiğim)
    Palisades Trail
    Fakat donanım olarak en optimum ürün B-17 gibi duruyor.

    Tüm modellere burdan erişebilirsiniz
    http://www.yasminsports.com/kategori.asp?kat=17&anakat=2

    Fakat gelin görün ki.. bu modellerle yine bütçemin üzerine çıkıyorum :brutal324
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  8. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bayan modeli değil diye biliyorum ki bisikletin kullanan kişinin resmini de koydum...
    eleman baya erkek:D ama bilemem tabiki:)

    ben mays gibi hussar almayı düşünüyorum...
    ama onun haricinde kron crazy hop da olabilir tam bilemiyorum...

    benimde aklımda olan turlara katılabilmek XC tarzında sürebilmek...
    ama yeri gelinci ufak bir rampa bulduğumda atlayayım da zıplayayımda...

    maşa olarak illaki FOX yerine
    rock shox tora 318 veya 302 Uturn maşa tercih edebilirsiniz ben öyle düşünüyorum...

    XC sürerken yada tur yaparken 100mm kullanıp inişte veya alapı zıplayacağım zaman 130mm olarak kullanmayı düşündüm...
     
  9. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Şimdi iyi güzel konuşuyoruz paylaşıyoruz. Fakat benim somut donanım isimlerine ve modellerine ihtiyacım var aslında.

    Olaki marine modellerinden birini tercih ettim yada Spec. hardrock tercih ettim. kardoyla üzerinde gelen donanımın ne kadarını kullanabilirim ne kadarını değiştirmem icap eder bunları merak ediyorum.

    Yada şu şekilde sınıflandıralım daha kolay olur sanırım:
    hidrolik disk fren olarak mevcut bütçeme sığdırabileceğim optimum ne tercih etmeliyim. Yine aynı şekilde ön ve arka vites için bütçeme sığdırabileceğim ne tercih etmeli. Hani şu markada şu serinin altına düşme mümkünse bunu tercih edebilirsin gibi somut cevaplar çok işime yarayacak. Tabi bu donanım olayı sadece fren vitesle bitse iyi.. daha bir sürü donanım parçası sözkonusu.


     
  10. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bilgi ve önerilerinizi esirgemezseniz sevinirim. Bana birinin bu konuda yol göstermesi icap ediyor.

    Donanım konusunda kim yardımcı olacak?
    İsterseniz MSN üzerindende konuşabiliriz.
     
  11. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    donanım konusunda yardımcı olayım biraz,

    anladığım kadarıyla bisikletin hem xc gibi hafif hem de street bisikleti gibi sağlam olmasını istiyorsunuz.

    o zaman, ilk başta kaliteli ve sağlam bi kadro bulmalısınız. bu konuda da aklıma specialized hardrock dan başka kadro gelmiyor.

    kadrodan sonra rock shox tora u-turn maşa kullanmanızı öneririm, bakımı kolay ve kalitli bir maşadır, isterseniz inişlerde 130mm kullanıp rahat ve hızlı iniş yaparsınız, istediğiniz zaman 85mm indirip yokuş çıkışlarında rahatlık sağlarsınız.

    frenler ise bence kesinlikle hidrolik olmalı, shimano deore hidrolikleri öneririm, ucuz ve kaliteli frenlerdir, daha güçlü bir tutuş isterseniz shimano slx ya da avid elixir r modellerine bakın derim,

    aynakol olarak yine deore veya slx öneririm, özellikle slx aynakollar fiyatına göre oldukça rijit ve hafif bir aynakoldur, pedal olarak shimanonun spd platform pedalları vardı bulabilirseniz onları alın derim, gezi yaparken spd ayakkabılarınızla sokakda dolaşırken ve hareketler denerken normal ayakkabınızla kullanabilirsiniz.

    aktarıcıları olarak seçeneğimiz çok, ister shimano slx-xt aktarıcılarını kullanın, isterseniz sramın x7-x9 modellerini kullanın, burda önemli olan aktarıcıya uygun vites kolu seçmektir, sramnın vites kolları shimano ile uyumlu değil, aynı olay shimano içinde geçerli tabii,

    jant olarak, yine sağlam jantlar seçmelisiniz, alexrims dm22 modeli sağlam ve uygun fiyatlı jantlardır, öneririm.

    bunlar şimdilik aklıma gelen bilgilerdir. ve bu parçalar dediğiniz tarzda sürmek için gereken minumum kalitedeki parçalardır, bundan daha kaliteli parçalarda kullanabilirsiniz fakat bunlardan daha düşük kalitede parça kullanmanızı önermem.
     
    sonEr´´, Blasto ve EmirhanKarasu bunu beğendi.
  12. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gurkan öncelikle teşekkür ederim oldukça somut örneklerle önerilerde bulunmuşsun.

    Aslında kadro olarak aradığım hafif ve sağlamlıktan ziyade hardtrail tarzı bir kadro. Yani düz sürüşte yormayacak, aynı zamanda seleyi alçaltıncada street tarzına bürünecek ve hoplayıp zıplayabileceğim.

    Kafamda iki tane kadro var ama bunlar tek body olarak satılmıyor bildiğim kadarıyla. Yani bisikleti üzerindeki donanımlarla tercih etmem icap edecek.
    MARIN - Northside Trail (http://www.marinbikes.com/2010/bike_specs.php?serialnum=1607) yada keseme udurabilirsem MARIN - B17
    diğeride..
    SPECIALIZED HardRock Comp Disk.

    Fakat gel görki HardRock Comp Disk le üzerinde gelen donanımın yeterliliği konusunda çekincelerim var. Üstelik üzerindeki donanım mekanik disk frenle geliyor. Ve benim olmazsa olmazım seninde dediğin gibi hidrolik disk fren.

    İlk giriş yazımı okudunmu bilmiyorum ama bütçemi 1000TL olarak belirlemiştim fakat MARIN için bütçemi birazdaha zorlamayı düşünüyorum. yukarda marine için verdiğim modeldeki donanımın yeterliliği hakkında bilgi verirsen çok makbule geçer.

    Sevgiler..
     
    Enes Düzgören bunu beğendi.
  13. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    northside trail hakkında ben kendimce söyliyeyim...
    bu bisiklet ve B17 benim en beğendiğim hayalimdeki bisikletler...

    northside dan bahsedersek üzeindeki donanım bence gayet yeterli...
    aynakol yeterli truvativ aynakollar gerçekten dayanıklı... düşük model olan isoflow aynakol bile çok rahat dayanıyor...
    kadro olarak zaten sizin istediğiniz ve benim istediğim özellekleri barındıran bir kadro...

    vites sistemi X5 ben kullanıyorum çok memnunum net ve kesin geçişler minimum zincir atması atlama zıplama için...
    jant seti all mountain diyor yeterlidir DM22 ler street için ve ağır ancak bunlar daha uygun olucağını düşünüyorum...

    northside çok güzelmiş gerçekten ben beğendim..
    maşa sonra da değiştirilir...
    ama şu anki 120mm lik raidon iyi kötü maşa değil...
     
  14. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:

    linkini verdiğiniz marin northside trail aslında tam olarak sizin ihtiyacınız olan bir model. maşası hakkında bilgim yok fakat genel olarak all mountain sürüşüne uygun, 120 mm çalışma mesafesi yüzünden yokuşlarda normal xc bisikletlerine göre biraz zorlanıcak olsanızda bunun yanında getirdiği avantajlar bunu pek umursamamanızı sağlayacaktır.

    özellikle merak ettiğiniz bir soru varsa sorabilirsiniz.

    güvenç benim tahminime göre üzerindeki wtb jantlar dm22lerden kat ve kat daha iyidir, dm22 geniş olmasına karşın çok ince profili nedeniyle gücünü biraz yitiriyor. yanal darbelerde oldukça iyi olsada alçak olduğu için bunny hop yada abubaca gibi hareketlerde kolaylıkla katlanabilir.
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  15. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    evk gürkan bende onu demek istedim... WTB zaten kendini kanıtlamış bir firma ve all mountain jantları bile bence yeterli olucaktır...
    ben sertaç kardeşimizin tam benim düşündüğüm tarzda bir bisiklet aradığını anladım zaten bence alabiliyorsa "northside" iyi bir seçim geliştirilmeye oldukça müsait bir bisiklet Trail HT lere bakarsanız eğerki rocky ridge modeli bu bisikletin daha üstü olan modelde
    140mm lik revolation var ki çok iyi bir maşadır all mountain için...

    üzerindeki maşa size yetmezse dedğim gibi ve Gürkan nın dediği gibi TORA U-turn maşa veya bulursanız pike u turn faln
    mükemmel bir bisiklet olur...

    ki bence bu tarz Hardtail All mountain ülkemizde de yaygınlaşsa bence alıcı kitlesi var yada ben öyle zannediyorum...
     
    gurkankas bunu beğendi.
  16. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar olumlu yorumlarınız için açıkcası çok memnun oldum. Bu demektirki doğru yolda ilerliyorum.
    En azından kriterlerime uyan bir ürün bulmuş olmam beni daha bi heyecenlandırdı.

    Doğrusu Northside ın kardosu geometrisi nerdeyse bana çok hitap ediyor. Street geometrine çok yakın ama XC sürüşü içinde sele boyu uzatılarak kıvama gelebilecek gibi duruyor.
    Eğer sizde üzerindeki kadro olarak yeterliliğine inandıysanız ürünü temin edebilip edemeyeceğimi ve fiyat konusunda araştırmalarıma başlayabilirim sanırım.

    Fakat kafama taklan bir kaç soru var. Birincisi Northside üzerindeki hidrolik fren takımı (Tektro Auriga) ve viteslerin yeterliliği. Yani SRAM X-4 ve X-5 bu konuda optimum performansı verirmi ve frenlerde bahsi geçen ayar sıkıntıları yaşarmıyım? Sürtme vb. sıkıntıların çözümü ve ayarı bu frenlerde kolay çözümlenebilirmi dersiniz?

    İkincisi ise aslında benim için daha öncede dediğim gibi vites sayısının önemsizliği. Bu sebepten ön dişlileri çıkartıp önde tek dişli kullanmam mümkünmü. Bunun için illa farklı bir dişlimi almam icap eder? Yoksa halihazırdaki 3 dişli yapı teke de düşürülebilir mi?

    Üçüncüsü, SR Sun Tour Raidan DA, 120mm lik maşada kilit varmı? Yani sispansiyonu devredışı bırakmak olağanmı? Ayrıca anladığım kadarıyla bazı maşalarda uzunluk ayarı yapılabilirken bu maşa sadece 120mm kullanılabiliyor. DOğrumu anladım acaba?

    Birde mevcut zincir ve dişli takımı için önde gerçi kullansam ne dersiniz?

    Bu konudaki cehaletim sebebiyle abuk bişiler sorduysam affola :)
     
  17. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    mevcut sistem size hayli yetecektir... vites konusunda korkunuz olmasın...

    önde evt tek dişli kullanabilirsiniz...
    gergi demek istediğinizi anladım o yüzden düzeltmeyeceğim:):)
    kullanırsanız sizin avantajınıza... ancak önde tek yaprak kullanırsanız bu geçerli...
    Fren sistemi yetecektir size ayar konusunda işini bilen birisine yaptırdığınız zaman sorun olmaz... zaten kurcalaya kurcalaya sizde öğrenip pratiklik kazanacaksınızdır...

    maşa olarak sorunuz üzerine sitesinden baktım hidrolik kitlemeli olarak okudum...
    kitleme sistemi hidrolikle çalışıyor çok hızlı kitleme ve açılma demek buda...

    evt maşa sabit travelli...
    Uturn sistemi başka markalarda var galiba yani travel ayarı..

    ancak Rock shox bu konuda oldukça başarılı..
    rockshox TORA RECON PİKE REBA DOMAİN REVOLATİON benim bildiklerim bu modellerde var bu modeller de içlerinde birkaç a ayrılıyor....

    ben uygun fiyat ve dayanıklılık olarak TORA öneriliyor uygnu fiyat performans diyelim rock shox bana göre verilen parayı hak eden bir firma...

    bence artık sizin bu bisikletin nasıl temin edileceğini bulup :D almanız:D:D
    yani ben olsam öyle yapardım:):)
     
  18. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mahsuru yoksa MSN adresinizi (tabi kullanıyorsanız) alabilirmiyim gvenc
     
  19. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Benim şahsi önerim kesinlikle Specialized Hardrock olacaktır... Hardrock ı aldıktan sonra aynakolunu tekli bir Truvativ hussefelt ile değiştirip gayet güzel şekilde sürülür... Daha öncede sizinle aynı düşüncede birisine önerdik aldı daha sonra minik parça değişiklikleriyle halada severek sürüyor. Hem bütçenize uygun hemde söylediklerinize göre uygun bisiklet odur. Ancak hiçmi başka alternatif yok, tabiikide var Giant Brass te bu sınıfta. Yine specialized da olduğu gibi kadrosu ömür boyu garantili ve kullanışlı bir bisiklettir. Aslında birkaç seçenek daha var ama bu tür bisiketler çok fazla talep görmediğinden distribitörlerde arz talep doğrultusunda ithalat yapıyorlar... Ama Türkiyede bulabileceğiniz en güzel fiyat/performans oranı en yüksek seçenekler yukardakilerdir.
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  20. Sertac Kurt

    Sertac Kurt Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Doruk bey, şahsi düşüncenizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
    Daha öncede dediğim gibi zamanında hardrock için çok gittim geldim ama bir türlü donanımı gözüm kesmedi.

    Açıkcası bütçemin tamamını hardrock a ayırdıktan sonra donanım için harcamaya bütçem kalmayacak. Bu sebepten alacağım bisikletin üzerindeki donanımın yeterliliğini tartmaya çabalıyorum.

    Hardrock comp disk te bile mekanik disk frenler var, üstelik maşa 80mm.

    Kısacası kadro olarak uygun gördüğüm halde bana ekstra maliyet çıkaracağı için hardrock u tercih edemiyorum.

    Tabi birde işin görsel kısmı söz konusu, marin görsel olarak bana bir tık daha fazla hitap ediyor. Ayrıca beyaz body aradığımdan hardrock comp disk tercih etsem dahi sonradan boyatmam icap edecek. Vs.. vs..

    Yoksa ömürbou kadro garantisi vb. seçenekler oldukça cezbedici.

    EK:
    Bu arada Brass 1 e baktım. Görsel ve geometri olarak hardrock dan daha çok hoşuma gitti, fakat gene mekanik disk frenle geliyor. :(

    Forumda markalara ait temsilciler varmı? Firma ismi vermek istemiyorum ama mesela marin nin ithalatçısı, giant ve hardrock un ithalatçılarından temsilciler forumda bulunurmu acaba? Kendileriyle soru cevap şeklinde fikir paylaşmak isterim.


    MARIN - Northside Trail (http://www.marinbikes.com/2010/bike_specs.php?serialnum=1607)
    [​IMG]


    MARIN - B-17 (http://www.marinbikes.com/2010/bike_specs.php?B-17&serialnum=1609)
    [​IMG]


    SPECIALIZED - HardRock Comp Disk (http://www.specialized.com/gb/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=47272&eid=4340&menuItemId=9335)
    [​IMG]


    SPECIALIZED - P.1 All Mountain Disc (http://www.specialized.com/gb/en/bc/SBCBkModel.jsp?sid=10P.AllMTN&eid=4348&menuItemId=9334)
    [​IMG]


    GIANT - Brass 1 (http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/mountain/2341/32142/?collections_id=4)
    [​IMG]