Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Strada' mı, Cayo' mu ('yol' cular bir yol gösterin )

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    iki yol bisikleti. Biri alman diğeri avusturya. Yani ikiside germen. Fiyatları peşin ödemede her ikisininde 3500 tl ye düşer. İkiside karbon, ikisininde ağırlığı 7.6 kg civarında. İkisininde jant seti dt swiss. KTM Strada 4000 mi focus cayo 2.0 mı.
    Not: Her nekadar sevsemde, bir bisiklete sırf markası için eşek yükü ile para vermek istemediğimden diğer anlı şanlı markalar kafadan elenmiştir.
     
  2. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Strada 4000 kullanıyorum, memnunum...
     
  3. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Berki bey bizim gibi bisiklet müptelalarına bisikletten memnunum demek -afedersiniz sözüm meclisten dışarı -hakaret etmek gibidir. Lütfen dibine dübürüne varıncaya dek ayrıntıdan boğulmuş bir yazı yazın ki bizde feyz alalım.
     
    Berke Şahan bunu beğendi.
  4. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    hahaha kardeşim güldürdün beni :) şöyle söyleyeyim; ben ilk görüşte aşık oldum, 2 ay kadar bekledim bana uygun ölçüdeki kadrosunu, hafif-çabuk hızlanan-sağlam bir full carbon bisiklet, triatlona da katıldım, önümüzdeki sezon bir terslik olmazsa pek çok yarışa katılmayı düşünüyorum, fiyatı özelliklerine göre çok çok makul, yarışlara katılma niyetin varsa tavsiye ederim, özellikle öğrenmek istediğin bir şey varsa sorabilirsin, bu arada çevremdeki daha profesyonel arkadaşlar her ne kadar almadan önce biraz mesafeliydilerse de hepsi çok beğendi ve tam not verdi
     
  5. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Acik ara Cayo 2.0 :)

    Aslinda burada amac da onemli. KTMnin kadrosu daha konforlu, focus daha agresif ve yaris disiplinine daha uygun. Yaris dusunmuyorsaniz ancak yol bisikletinin hiz ve atikligini hissetmek istiyorsaniz KTM nispeten konforlu kadrosuyla öne cikiyor. Gerci yinede Focus tercih edilebilir, o sizin isteklerinize gore degisir.

    Ancak dedigim gibi Cayo acik ara onde.
     
  6. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Cayo evo olsa belki ama öyle bir fark çok iddialı olmuş...

    Ktm Strada 4000 (2012 model) 7.6 kg (sitesinde ağırlığı verilmiş ve tüm bilgileri net), arka aktarıcı ultegra gerisi 105, jantları dt swiss r1800 sele fizik ardea sele borusu gidon rihtchey lastikleri de schwalbe ultremo zx, ayrıca maşası da sprinte çok uygun, ve ben bu aletle yarıştım, neticede tdf'a katılmayacağız ;) yarış mesafeleri belli...

    Cayo 2.0'ın donanımı ve ağırlığı nedir? Sitesinde bilgi yok, yabancı forumlarda 8.5 kg olarak bahsetmişler, eğer öyleyse bu ağırlıkla iyi yarışılır, özellikle yokuş aşağı giderken ;)

    Mehmetsunu ağırlıkları yakın demişsin ama model ve yılını da belirtip ağırlık bilgisini netleştirirsen daha sağlıklı yourum yaparız
     
  7. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Mobildeyken yazdiklarim silindi o yuzden kisa kesiyorum.

    Strada 4000 icin yarisa uygun degil demedim yanlis anlasilmasin. Focus kadro acilarindan dolayi yaris disiplinine daha uygun.

    Agirlik konusunda diyecegim KTM sitesinde agirlik yazan nadir firmalardan. Bisikletin kilosunu belileyen birsuru faktor var ve 7.6 kg bu siniftaki bir bisiklet icin cok iyi bir deger oldugundan dolayi muhtemelen en ciliz versiyonunun agirligi olmali. Yinede hic inandirici gelmedi bana ustelik o ekipmanlarla.

    Sora setler ile yarisanlar oldugunu dusundugumde ben secimimi olasi 1 kg hafiflikten ziyade profit bir kadrodan yana kullanirdim.

    Donanim karisik ama attirici ve kollar ultegra.
     
  8. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisikleti aldığım zaman tartma imkanım oldu ve değerler tuttu, ağırlık konusunda sorun yok kadro boyu da 55,

    Sora setle yarışıp kaçan grubu yakalayabilen arkadaşlar var mıdır bilmiyorum ben görmedim, ama varsa sağlam bacak vardır aynı zamanda, ülkemizdeki yarışlar genelde sprinterlere hitap ediyor, yani yokuşlu yarış pek yok, ama Kuşadası triatlonuna katılanlar 1 kg değil 100 gr'ın ne demek olduğunu derinden hissederler o yokuşu 6 kez çıkarken, geçen yıl nispeten daha ağır ve sora sistemli bir bisikletle kan kustum, bu sene uçtum gittim yorulmadım bile, ağırlık benim için önemli, yokuş çıkan herkes için önemli, ama düz yolda da çok hissettiriyor, dediğim gibi kaçan grup kaçar gider...

    Kadro açısı konusunda bir şey diyemiyorum, ama bizim yarışların mesafeleri belli; yaşım itibarı ile bisiklette master 40 km, olimpik tri 40 km, sprint tri 20 km, kadro bakımından o derece fark olacağını sanmıyorum bu iki bisiklet arasında böyle mesafeler için, mesafeler daha uzun olsa alet de tarmac olsa sesimi çıkarmam ;)

    Ne olursa olsun arkadaş bisikleti almadan önce mutlaka her iki modeli de görsün denesin, aslında cayo 2.0 kullanan birisi de tecrübelerini paylaşsa daha iyi sonuç alırız.
     
  9. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Forum da cayo 2.0 kullanan Barış Güney' den aldığım bilgiye göre ağırlığı pedalsız 7.8 kg. Bu bilgiyi bayilerde teyit ediyor. Strada' da bu ağırlık sitesinde 7.6 kg olarak verilmişti. Bisikletlerin üzerindeki donanımlar gördüğüm kadarıyla birbirine yakın özellikte ve açık bir fark sağlamıyor. Buraya bisikletlerin fotolarını ekleyebilecek eşsiz teknik becerim olmadığı için bu mevzuyu belagat ile götürmeye çalışacağım ama Berki' nin konuyu açtığı üzere kadro geometrilerinde de ciddi bir fark göremedim ben. Veya bakmayı bilmiyorum. Bisikletlerin kendi sitelerinde kadro açı ve uzunluklarına ait bir tablo aradım bulamadım. Yalnız yarışlarda artık standart olduğu üzere tekerlek mesafesi (wheel base), oturma borusu, alın borusu açıları (seat tube, head tube) kopya edilmiş gibi. Sadece cayoda üst boru (toptube) daha eğimli. Bu durum yarış bisikleti için nasıl bir ataklık sağlıyor bilemiyorum.
    Gelelim esas mevzuya. Tutku sahibi olsamda iktisadı seven bir insanım. Şimdi bisiklet kelimenin her anlamında benim için bir araç olduğu için _şimdi sitede görüyorum adam 7000 eyroluk bisikletin fotosunu çekmiş siteye koymuş işte benim bisikletim diye- bisiklet sektörüne rekabet girmesini ve kalite bisikletlerin uygun fiyatlara satılır olması hoşuma gidiyor. Umarım bu fiyat 3000 tl lerin altına düşerde millet yollarda daha fazla yarış görür.
     
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sanırım üst boru eğimi konusunda gözlemimde bir yanlışlık var.
    Neyse Berki diyorsunki istediğini sorabilirsin. Şimdi benim altımda halihazırda aynakolu değiştirilmiş (truvativ 52-39-30 dişli herhalde böyleydi) bir scott sub 30 var iyi hızlanıyor kerata, fazlaca çevik ve rijit. yalnız bir aşamadan sonra bu hız bana yetmez dedim. (uzun yol ortalama 25-28 civarında) Eğer yarış bana hakkaten ciddi bir fark (hız noktasında) sağlamayacaksa yani bu ortalamaların üzerine çıkamayacaksam niye alıyım diyorum. Sitede ferhat köse uzun turlar için 35 km ortalamadan bahsetmiştide benim de ağzımın suyu akmıştı ta ozaman. Tabi bisikleti götüren karbon kadro değil kaslardır sonuçta, onuda biliyorum.
     
  11. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Uzun yol ortalamasını etkileyen kişisel özellikler haricinde çok faktör var, eğim-trafik-yolun kondisyonu, grupla çıkılması ve draft vs., dolayısıyla kıyas yapmak çok güç, kendi adıma önceki ve sonrak bisiklet ile kıyas yaptığımda büyük fark görüyorum, eski bisiklet 52-39 ve sora sistemli yaklaşık 10 kg bu 50-34 105 ve 7.6, kullandığım pedallar da look keo easy oldukça hafif, hızlanması tırmanışı ve düz yol sürati çok iyi, sonuçta hız noktasında mutlaka artın olacaktır, ama yarış dedin mi işin rengi değişir, atak yapmak tutunmak gibi hususlar tamamen taktik ve kondisyonunla ilgili ama şunu rahatça söyleyebilirim bu bisiklet yarışta seni taşır eğer rakiplerine yakın kondisyonun varsa, o konuda şüphen olmasın

    2012 modeli varsa ve 3500'e alabileceksen hiç durma al, 2013 modelinin kadrosu aynı renki mat ama daha pahalı olacak bilgin olsun...
     
  12. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ey güzel berkicim, bu ..., göbekle yarışlara katılıp bide rezilmi edicez kendimizi. yaşta olmuş 42.
    2012 Modeli için gidicem satıcının önüne, vuracağım tezgahın üzerine 3500 bangınotu. Gör bak nasıl elleri ayakları boşalıyor adamların dizi dizi yunus emreleri görünce.
     
  13. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    hahaha :) abi süpersin! ben de başlarken düşünmüyordum ama bak 2 senede ne hale geldik ;) hadi hayırlısı, umarım istediğin modeli bulabilirsin, eğer alırsan haberimiz olsun mutlaka...
     
  14. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ne demek, gündüz vakti havai fişek gösterisi bile yaparım..
     
    horsepower bunu beğendi.
  15. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu arada önemli bir noktayı atlamışız. Focus kadrolar için 5 yıl garanti veriyorlarmış. Garanti süreleri karbon malzemede nedir ne değildir bilmem ama 5 yıl garanti imalatıma güveniyorum demek oluyor. Berki ktm de garanti durumu nedir. İmalat nerede yapılıyor. Kadro, maşa vs ...
     
  16. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ktm karbon kadrolar tamamen Avusturya'da üretiliyor, firmanın sitesinde bisikletin çeşitli hasarları için 5-3 ve 2 yıllık garanti süreleri var, karbon malzeme için strese ve zorlamaya bağlı kadro maşa hasarı için 3 yıl garanti vermiş, bu da alıntı;

    "KTM bicycles and KTM forks made of carbon have a 3 year guarantee. Bicycles that are subject to extreme stress (DH, dirt, freeride) are also limited to a 3 year guarantee."

    Tam metin: http://www.ktm-bikes.at/service/garantie.php?lang=EN

    Ktm üretimden sonra röntgen taraması ile hasar kontrolü yapıyor, en azından alırken sağlam olduğunu biliyorsun, malzemenin direnci biraz da kullanımı ile ilgili, ben 67 kiloyum, aynı şekilde kullanmak kaydıyla benim kullandığım bisikletle 85 kilodaki birinin kullanacağı bisikletin kondüsyonu 3 yıl sonunda aynı olmaz, her madde yorgunluk yaşar karbon da dahil, genel olarak karbon madde için çukurlara girmezsen hor kullanmazsan sorun olmaz bence,

    Zaten 3 yıl beklemezsin daha iyisini alırsın abi boşver ;)
     
  17. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    ''Ktm üretimden sonra röntgen taraması ile hasar kontrolü yapıyor''
    En yakın bayi nerede hemen gidiyorum...
     
  18. berki çınar

    berki çınar Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Güzelçamlı-Kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
  19. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    yardımların için teşekkürler.