@veynah
Aslında onlarda ağırlığa bakarlar bu sebeple DH bisikletlerindede artık karbon kullanılmaya dipçiklenmeyeler artmaya başladı... Tabi sağlamlıktan ödün vermeden. Bide onların ağılıtan tasarrufu XC deki gibi olmuyor tabiyani amaç 18 den 14 değil 18 den 17.5 yapmak gibi diyebiliriz... Çünkü hafif bisikletler,n zıplamalarda ve dönüşlerdeki kontrol çok daha fazla ve biraz daha hafif bisikletle viraz dönerken daha az savrulduğunuz için kontrol kolaylaşır ve daha hızlı girilip çıkılabilir...
Bu şanzımanlı diye tabir edilen sistemler bakımı en aza indiren durdukları yerde pedal çevirmeden vites değiştimeyi sağlayan (mesela havadayken pedal çevirmeden istediği vitese geçebilmek için) sistemler ... Ayrıca bisikletin ağırlık merkezini yere daha çok yaklaştırdıkları için tutunmayıda arttırıyorlar bu sayede . Ve kullanıma uygun olarak sürüş esnasında minimum sorunla çalışıyorlar...
Ayrıca resimdeki aynakol değil arkadaşlar vites sisteminin kendisi ve ve sadece uyumlu yapıda üretilmiş kadrolara uygulanabiliyorlar... Yani siz o vites sistemine isterseniz Shimano saint krankta takabilirsiniz...