Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Standart-Integrated Seatpost

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Aydın Hiçyılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Aydın Hiçyılmaz

    Aydın Hiçyılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar scott, bisikletlerinde satandart seatpost ve Integrated seatpost olmak üzere iki farklı seçenekte kadrolarını tanıtmaktadır. Anladığım kadarıyle aralarındaki fark integrated seatpostda sele borusu baya yüksek oluyor. Standart seatpostda ise sele borusunun yüksekliği gidonun biraz altında kalıyor. Arkadaşlar bunlar neyi ifade ediyor. Bilen varsa ve açıklarsa çok memnun olurum.

    Acaba Integrated seatpost kadronun max sele borusu yüksekliği ve standart seatpost kadronun olabilecek minimum sele borusu yüksekliği olabilir mi?
     
  2. Aydın Hiçyılmaz

    Aydın Hiçyılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Integrated
    Some high end road and track bicycle frames are made from one piece of molded carbon fiber with an integrated seatpost that is cut to length depending upon the rider, also known as a seat mast. The advantage is that it is lighter, can be molded into an aerodynamic shape, and removes the need to clamp an irregular tube shape. The disadvantage of this setup is that the seatpost height is not as adjustable. There is usually 2-3 centimeters of adjustment with the clamping device.

    Arkadaşlar, yukarıdaki yazı wikipediadan alınmış. Bu yazıdan anladığım kadarıyla integrated demek bir nevi kadronun ham haliymiş. Daha sonra kadronun sele borusu kişinin vücut ölçülerine göre kesiliyormuş. Bunun bu şekilde yapılmasının avantajı bisikletin kadrosunun daha hafif olabilmesiymiş. Fakat dezavantajı ise selenin yüksekliğinin daha sonradan ayarlanamıyor olmasıymış. Biraz yükseltiyim deseniz yapamazsınız. O bisiklet artık sadece size özel oluyor. Bu yüzden kesilirken çok dikkatli olmak lazım. Acaba kesmemek olabilir mi? Ağırlığına ben razıyım deyip ayarlanabilir sele olabilmesi mümkün mü acaba?

    Bide clamping device denen bir şeyden bahsediyor. Artık ne demekse. Bununla 2-3 cm ye kadar ayar yapılabileceğini söylüyor.
     
  3. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    "Integrated seatpost " bir karbon kadroyu, sele kelepçesi ile kullanılan standart sele borulu bir modele çevirmek mümkün olsa bile sağlıklı olacağını sanmıyorum.
     
    Aydın Hiçyılmaz bunu beğendi.
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Btünleşik sele borulu kadrolar hafifliklerinden ziyada kadronun daha esnemez olmasını sağlamarı sebebiyle geliştirilmişleridr...

    Fakat günümüzde bir çok üretici bunu denemeiş istenilen farklar yaratılamayınca bu modller en aza indirilerek prestij modeli olarak üretilmeye devam etmektedir...

    Bu modellerin en büyük dezavantajı sizinde azdığınız gibi sele borusu boyunun bir kere kesilerek ayarlanması ve sizden daha uzun birinin sizden sonra bunu kullanamayacak olması yada teknik inişlerde bunu değiştiremeyecek olmanızdır...

    Clamping denen parça ise o kesilerek ayarlanan kısım üzerine selenin monte edilebilmesi için kullanılan ara parçadır... Bu parçanın uzun olması sebebi ile 1-2cm kadar sele yüksekliğini değiştirmek mümkündür...

    [​IMG]

    Fakat bu parçanın ağırlığı sebebi ile bütünleşik kadroların bütün ağırlık tasarrufu ortadan kalkmaktadır... bütünleşik borulu bir kadro 1170gr civarlarında bir ağırlığıa sahiptir, buna birde 135gr gelen ara parçayı eklediğiniz zaman 1300gr hatta kadro boyuna göre 1350gr a kadar çıkabilmektedir...

    Aynı kadronun normal olanı ise 1050gr civarındadır ve ortalama sele kelepçesi ve sele borusu ile 1300-1350gr aralığına gelmektedir... hatta daha hafif sele boruları ile ağırlık daha da aşağıya çekilebilir rahatlıkla...

    Bu durumdada bütünleşik sele borusunun pek bir anlamı kalmamış oluyor. Hem pratiklik hemde hafiflik açısından...
     
  5. Aydın Hiçyılmaz

    Aydın Hiçyılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar, cevaplarınız için teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla bu kadrolar kesilecek başka çaresi yok. Kesilmeyen türü kadrolarda var ama ben onları beğenmiyorum. ( Kastettiğim Scott markasıdır. Scottun addict modeli. ) Scottun diğer kadroları ilgimi çekmiyor. Bu addict kadrosu tam bir yarış kadrosu. Hız ve çeviklik için üretilmiş. Tabi diğer markaları bilmiyorum. Belki yine böyle hız ve çeviklik için üretilmiş tam yarış bisikleti olupta ama sele borusu kesilmeyen, ayarlanabilen türde olan kadrolar vardır, bilemiyorum. Mesela diğer tüm markalarda bu tip bisikletlerinde bu yöntemi mi kullanıyor acaba? ( Fakat bisiklet modelinin kadrosu karbon ve addict gibi tam yarış için üretilmiş bir model olması gerekiyor.)

    Not: Arkadaşlar bir şeyi farketmemişim heralde. Yazıyı yazdıktan 10-15 dakika sonra farkettim. Demekki Hasan Beyin ilk cümlesini de tam okumamışımki şimdi farkettim. Sanırım, scott integrated ve standart diye iki farklı şekilde satıyor bisikleti. İntegrated olursa kadro kesilecek demektir. Eğer standart olursa ayarlanabilen sele olacak. Yani integrated kadroda içeri geçen bir ayrı parça yok. Tek parça. Standartta ise ayrı bir parça var. seleya bağlı. Aşağı yukarı inip çıkabiliyor. Standart kadroda bu oluyor. Scott ikisinide size seçenek olarak size sunuyor. Umarım yanlış anlamamışımdır.

    Peki o zaman arkadaşlar size fikirlerinizi sormak istiyorum. Yarış bisikletlerinde sizce hangisi tercih edilmeli. Bu konuda fikirleriniz varsa duymak isterim. Hasan Bey anladığım kadarıyla siz standardı öneriyorsunuz. Peki farklı düşünen arkadaşımız var mı acaba? Fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.
     
  6. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Görüntü olarak integrated olanlar hoşuma gidiyor. Üst seviye bir yol bisikleti alacak olsam muhtemelen böyle bişey tercih ederim. Bu sistemin dezavantajı var mı dersen , yol bisikleti için konuşuyorum, bence fazla yok. Dağ bisikletçiliğin de sele yüksekliği ile oynamak normal bir durum ama yol da pek ihtiyaç duyulmaz. Burada asıl tartışacağımız nokta yarın birgün kadroyu satmak istememiz durumu. Integrated sele borularının adaptörleri yanılmıyorsam 5cm' e kadar yukarı çıkabiliyor. Yetmediği durumlarda bir kaç cm daha fazlası için uygun bir adaptör bulma durumu da olabilir. Daha fazlasına ihtiyaç varsa, bisikleti alacak olan arkadaş gitsin kendisine uygun başka bir kadro alsın artık. Sadece seleyi yükseltmekle iş bitmiyor.
     
    Aydın Hiçyılmaz bunu beğendi.