st martin 2010 parçaları tanıtımı

kamil şahin

Aktif Üye
Kayıt
26 Ağustos 2009
Mesaj
122
Tepki
207
Şehir
istanbul
ilk olarak st martinin şuan üretimde olan kadrolarını tanıtmaya çalışıcam:
st martin diamond:
(link)
(link)
(link)
(link)

100 % cromoly bi kadrodur.
top tube : 17.9", 18.7" veya 19.4"
chainstays : 12.0"
head angle : 75°
seat angle : 71°
BB height : 11.8"
1.730 kg
gri veya kırmızı renkleri mevcuttur.sökülebilir arka fren pivotları vardır.2010 modellerinde kadroyu azıcık daha basık yapıp çok daha sağlam hale getirdiler.
zincir gergisi kendi üzerindedir onun için dışardan başka gergi alıp takmaya gerek kalmıyor.spanish bottom braket gerekiyor. (ispanyol tipi orta göbeğe ihtiyaç vardır, yani orta göbek vidalı değildir sadece rulman vardır bu göbekler daha hafiftir vede euro orta göbekler gibi kadronun diş yeme ihtimali yoktur.bildiğim kadarıyla türkiyede bu kadrodan hiç yok.



st martin eiffel:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

100 % bu kadroda cromolydir.
top tube : 18.2" veya 18.9"
chainstays : 12.0"
head angle : 75°
seat angle : 71°
BB height : 11.8"
1.760 kg
2010 da kadronun üst boru ile alt borunun birleştiği yere 2 kat güçlü kaynak yaptırarak daha sağlam hale getirdiler. gri veya bordo renk seçenekleri vardır. Türkiyede benim bildiğim kadarıyla 2 tane var bu kadrodan belki daha fazla vardır ama benim bildiğim 2 tane var.bu kadroda ipanyol tipi orta göbek gerektitir zaten 2010 model çoğu flatland bmxinde ispanyol tipi orta göbek kullanılmıştır.sökülebilinir gyro vede fren pivotlarıvardır. kadro ince mil için uygundur.2009 da bu kadroya gerdirme gerekirdi ama 2010da yeni yeniliklerin içinde kendinden gerdirmeli yaptırılmıştır kadronun üsten vede alttan basık olması bize hareket yaparken daha çok yer sağlayacaktır.



st martin gaia:

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)


100 % cromolydir
top tube : 18.5"
chainstays : 12.0"
head angle : 74.5°
seat angle : 71°
BB height : 11.8"
1.69 kg / 3.73 lbs
bu kadro 2009 da dizayn edildi ve satışa 2010 da çıktı aynı st martin eiffel deki bir geometrik bir açıya sahiptir ama arada ufakta olsa farklar vardır bulardan 1 tanesi kadroyu özel kılan sele altındaki borunun tamamen olmamasıdır. normalde sele altındaki borunun delikli olduğunu görmüştüm ama bunu ilk defa görüyorum:D diğer kadrolardaki gibi ispanyol tipi orta göbek gerekir, sökülebilinir gyro vede fren pivotları vardır.yine arka mil yeri ince mile uygundur.kendinden zincir gerdirmelidir.bu kadro Türkiye de yoktur.

kadro bölümü bu kadardır aslında st martinin class x,happy place,wells 1,wells2 gibi bir sürü kadrosu vardır ama 2010 da üretimde olan kadroları açıklayabildim sadece.

st martinin maşalarına geçelim yine sadece 2010da üretimde olanları açıklıycam
st martin mikado maşa:

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

100de% cromolydir.
0° derece offsetdir yani yarım tur barspin attığımızdada teker aynı yerde kalır ileri-geri gitmez.ince 5mm pivotları vardır ayrıca bu pivotlar sökülebilinirdir.ön freni 2 fren koluna bağlamak isteyenler için 2 kablonun geçebileceği genişlikte vede şekilde üst vidaya sahiptir( resimde gösteriliyor ),bu vida 7075-T6 alloydur.177 mm şaft borusu uzunluğudur.bütün maşa sadece 820 gramdır.kırmızı vede siyah renkleri vardır.bildiğim kadarıyla bi tek Bünyamin
abide var ama daha var mı bilmiyorum.2009 da st martin champagne 1 vede 2 diye başka maşalarıda satışta vardı ama 2010 da üretilmedi.

st martin gidonları hakkında konuşucam sadece 2010 da üretilen parçaları açıklıycam.
st martin eien bar:

(link)

2010 da 2 boyutta satışa çıkmıştır;7" yüksekli vede 22" genişliğinde veya 8" vede 23 " genişliğindedirler.1 derece backsweep vede 1 derece upsweep vardır. yani bu ne derseniz 1 derece içe doğru eğiklik 1 derecede yukarı doğru.19mm kalınlığındadır vede 100 % cromolydir.fabrika verisine göre 630 gramdır.sadece kırmızı ve siyah renlerde satışı vardır.Türkiye de 2 tane var bu gidondan.

st martinin jantlarına gelelim 2010 da tek model üretimdedir.
st martin domino:
(link)

frensiz kullanım içindir. hitchiker yaparken eli acıtmaması içn tasarlanmıştır.sadece 36 delikli şekli vardır.425 gramdır.siyah veya gri renkte seçenekleri vardır.türkiyede bildiğim kadarıyla bu janttan yok.

st martinin dişlilerine geçelim 2010 da tek model sunuyor bize st martin ve bence dizayn olarak çok şekil :D

st martin english dişli:

(link)
(link)
(link)
(link)

şimdi bu dişli extra vede extra hafif dişli, peki neden?
çünkü, 2 diş olması gerekenyere 1 diş koymuşlardır yani 1 diş var 1 diş yok 1 diş var 1 diş yok şeklindedir
çünkü,4mm kalınlığındadır.
çünkü,her yeri delikli bir dizayna sahiptir
çünkü,19 mm yerine 22mm lik bir mile uyar
çünkü,cromoly yerine alüminyumdur
bu yazdığımdan anlaşılacağı gibi 22 mm millere uyar 2 dişten 1 i eksiktir 4mm kalınlığındadır vede çok fazla delikli bir yapısı vardır vede alüminyumdan üretilmiştir.22mm millere uygundur ama adaptör sayeseinde 19mm millerede uyar.bu dişlinin bir çok dişli seçeneği vardır.
16T= 15 gram
18T= 19 gram
20T= 25 gram
24T= 32 gram
renk olarak gri,siyah,lacivet,krom (krom rengi sadece 2010 da üretilmeye başlandı)
bildiğim kadarıyla Türkiyede 3-4 tane var.ben açıkçası bu dişliyi önermiyorum çok narin bir dişli ve çok yumuşak bile kullansanız hemen yamuluyor.

st martinin pegler bölümünde yine tek seçeneğe bağlıyız
st martin hollopegs:
(link)
(link)

pegin uzunluğu 110mm boyutundadır. bu parçada alüminyumdan üretilmiştir vede çok hafiftir.pegde daha çok hafiflik sağlamak için 3 tane uzun delik açılmıştır.pegin bitiş kısmı yuvarlak vede kalın yapılmıştır bu pegin yere sürttüğünde veya çarptığımızda daha geç erimesini veya kırılmasını sağlar aynı zamandada pegin ömrünü uzun tutar.çiftinin ağırlığı fabrika verisi olarak 250 gramdır.sadece Hakkı abinin bisikletinde vardır bildiğim kadarıyla.bide 2 çeşitte satışı var düz alıp siz zımpara yapıştırcaksınız yada direk tornadan bakla halinde tırtıklı olarak çıkan var.

st martin boğazlarına geçicem diğer parçalardada olduğu gibi yine tek ürünle karşımızda st martin
st martin x26:

(link)

boğazın uzunluğu 26mm dir yani bilinen en kısa boğaz boyutudur( tabi bazı 0mm lik boğazlar vardır ama onlar gidonu 2" yükselttikleri için çok tercih edilmiyor zaten aradaki boyutlardada başka boğaz yoktur. ) fabrika verisine göre boğazın ağırlığı 170 gramdır ama bu ağırlığa + 4 tane vidada eklenektir fabrika verisinde vida ağırlıkları hesaba katılmamıştır.1 vidanın ağırlığı 12 gramdır 4 vida 48 gram eder buda bütün boğazı 218 gram yapar, 4 vidalı olması sebebi ilede dünyadaki en hafif boğaz sıralamasında 2.liği alır. (dünyanın en hafif boğazı sqeuncy hook stem vidalarla 168 gram)

burada st martinin crankleri hakkında konuşucam geçtiğimiz yıllarda 2-3 çeşidi olan st martin bu yıl karşımıza sadece 1 crankle çıkıyor
st martin holloflat:
(link)

dünyadaki en hafif crank değildir ama en yakınla arasında çok fark yoktur.2009 da 549 olan bu crank dişli vidasındaki sorunlar yüzünden - benim dişliyi tutan vida kırıldı sonra tornacıda daha sağlamını yaptırmak gerekiyor - o kısım yeniden dizayn edildi vede ağırlığı 590 grama çıktı.Hakkı abide 2010 modeli var vidası taş gibi hiç bir sorun yok demekki bu sorunun üstesinden gelmişler.crank uzunlukları 145mm,150mm,160mm olarak karşımıza çıkar renk olarak gri,lacivert,siyah vardır.hollo kelimesi hole den gelir hole delik demektir. crankteki sol kolda vede milde delik vardır yanı sol koldan parmağınızı milin içine sokup sağ kola deyebilirsiniz.bu sebeptende holloflat adını almıştır.bu parçada yine alüminyumdan üretilmiştir ama mili cromolydir.

şimdide st martinin bar endlerinden bahsedicem her zamanki gibi tek model olarak karşımızda.
st martin barend ( çok yaratıcı isim ):

(link)
yumurtadan esinlenilerek yapılmış bi tasarımı vardır bu yapı düşme çarpma anında gücü eşit bi şekilde yayar vede bu özellik extra sağlam olmasını sağlar. st martin genelde hafif parçalar yaparak az da olsa sağlamlıktan ödün verir ama bu parçada extra sağlam yapmışlar çünkü normal bir barendden daha kalın.1 tane alyan vida ile gidona tutturulur.yine alüminyumdan yapılmıştır.

st martin göbeklerinden konuşmak istiyorum azıcıkta tekrar tek modelle karşımızda. o tek modelde ön göbek arka göbek üretmiyorlar. yine extra hafif vede değişik tasarımıyla karşımızda
st martin hollohub:

(link)

normal bi göbek gibi görüntüsünün arkasında bi canavar yatar. hafiflik için göbeğin dış kabında 3 tane uzun delik vardır. şimdi diyelim bu göbekten aldınız nasıl bmx e takarsınız, ben somon takıcak yer göremiyorum? kendinden vidalı sistemi vardır dışarda gördüğünüz vidaları açarak maşaya oturtulunur,peki takmak bitti mi? yooo hayır çünkü bu göbeği yakmak için 17mm kovan boru anahtarına ihtiyacımız olucak normalde ince miller 15mm dir yani normal ince mil için kullandığımız anahtarlarla takamayız.pekala tekrar özelliklere döneyim st martin yine en iyi yaptığı şeyi yapıp en hafif parçalardan birini yaptı. bu göbekte 2 rulman vardır (bazılarında markalarda 4 tane varda karışmasın ) en iyi flatlandçılardan bi tanesi( elimden geldiğince ceviri yapayım ) "göbeğin iyi olup olmadığını boşta çevirdiğinde ne kadar döndüğünde değil hareket yaparken göbekte büyük baskı varken nasıl döndüğünde anlarsın" dedi bu göbekte tam o tanıma uyan bi göbektir kendisini boşa dönerken değilde üstünde baskı varken dönmesiyle gösterir. sadece 36 tel için delikli olan modeli vardır.


elimden geldiğimce yazdım hatam varsa düzeltirseniz bende öğrenirim.:in:
 
Scudo

poytatu

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Ağustos 2008
Mesaj
419
Tepki
375
Şehir
İstanbul
Şu ana kadar St.Martin' in hiç malzemesini kullanmadım ama malzemeler hafif bazıları çok aşırı hafifliğe kaçıldığı için sağlamlık faktörü 2.plana atılmış gibi...Ama Kamil kardeşimin dediği gibi cranklerde ve dişlilerde esnemeler ve kırılmalar olabiliyor.Bende WeThePeople Royal Crank(profil crank) var şu anda sağlamlığına tapıyorum.:DOnun dışında St.Martin' in malzemelerinden bir şikayet duymadım güzel hafif malzemeler.Tasarımlar çok güzel üzerinde çalışılmış hiç bir estetikten kaçınılmamış. Güzel paylaşım kardeşim teşekkür ediyorum sana.:in: