Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sram Vites grubu Tavsiyesi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında ozantuna tarafından paylaşıldı.

  1. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Yaklaşık iki yıldır Sram X0 kullanıyorum daha önce uzun süre deore,lx enson XT grubu komponentler bir ara XTR vites fren kolu kullandım.Bazı arkadaşlarımın bisikletlerinde XTR kullandım.Fakat hiçbiri özellikle arka viteste beni bu kadar etkilememişti.Artık uzun süre kulladığım için çok rahat şunu söyleyebilirim kişisel tercih değil bariz bir üstünlük en dik yokuşta tork düşmeden zinciri dişlinin üzerine yapıştırıyor.X0 grubu en üst seviyesi fakat x9 da aynı mekanizmayla çalışıyor.Rulmanlı dişliler titanyum yaylar vb. beni pek ilgilendirmiyor ama vitesi değiştirmesi mükemmel.Ön vites kolu için bir şey diyemem onun bir farkı yok Ama arka vites sistemini değiştirecek arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.
     
    irfancan, Fırat Ayanyan ve aykut52 bunu beğendi.
  2. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    peki 2008 xtr vites koluyla karbon bacak shadow xtrı kullandınızmı.bu tamamen kisisel tercih meselesi.hem fiyat olarak hemde verdigi performans olarak xtrı tercih ederim.vitesimi yokus yukarı cıkarken pedala uyguladıgım en yuksek torkta bile vitesim cok sessiz ve rahat geciyor.bence onemli olan bu.ayrıca vites kablosu teli iyi yaglanmıs ve iyi ayarlanmıs bir xtr rapidfire vites kolu sramın twist shifter kolları kadar hızlı vites atmaya yarıyo inanılmaz derecede hizlilar.bu tamamen kisinin tercihine kalmıs.bence xtr hem daha ucuz hem daha hafif.
     
    kron_xc4000 esk bunu beğendi.
  3. ilyasss

    ilyasss Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Ekim 2007
    Mesajlar:
    965
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    arkadaşlar bende daha önce 2007 xtr kullandım arka aktarıcı ama sonradan sram x9 kullanmaya başladım ve hala kullanıyorum.gercekten bence sramın vites kalitesi daha ilerde gerek vites geçişi gerek yay mekanızması bence xtrden daha kaliteli.
     
    aykut52 bunu beğendi.
  4. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    dedigin shadow cıkmadan once dogruydu.ama shadow cıkınca isler cok degisti.
     
  5. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    Aykut arkadaşıma aynen katılıyorum sonuna kadar xtr..
     
    İbrahimBAKAN bunu beğendi.
  6. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Shadow olan XTR da kullandım kendimin değil arkadaşımın okadar uzun süre değil ama tüm gün değişerek binmiştik fakat emin ol geçişlerdeki keskinlik rahatlık X9 kadar bile değil.iki hareketle en küçük dişliden enbüyüğe zinciri attırabiliyorsun.Bir müddet kullan farkı göreceksin,ben illa XTR diye tutturan biriydim.Zorla denedim diğer arkadaşlarında en azından seçenekleri varsa denemelerini öneririm.Zaten bu benim gibi amatör binicilerin değil Sram'ın 1e 1 vites değişim oranı tüm testlerde üstün görünüyor.
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Insan oglunu hep mesgul edecek konulardan birisidir bu, tipki diger örnekler gibi;

    Mercedes vs BMW
    Intel vs AMD
    Galatasaray vs Fenerbahce (gerci bu artik belli, tabi ki Galatasaray :) )
    Shimano vs Sram

    Kisacasi bu isin icinden cikmanin imkani yok. Tamamen beklenti ve zevk meselesi. Hatta belki de algi meselesi...

    Benim tercihim mi soracak olursaniz, Shimano derim.
    Siz hic arka bacagi ortadan ikiye bölünmüs X.O gördünüz mü? Ben gördüm :)
    Siz hic icindeki dislileri ömrünü tamamladigi icin teli yerinde tutamayan Sram vites kolu gördünüz mü? Ben gördüm :)
    Siz hic üzerinden 25 yil gecmesine ragmen tikir tikir calisan Sram vites gördünüz mü? Henüz kimse görmedi, cünkü Sram'i o kadar test etme imkanimiz olmadi. Shimano'nun ise XT'si bile bir grup olarak 25. yilini gecen yil tamamladi.

    Acikcasi ben Shimano'nun, tel oranindan kaynakli olarak daha ince ayar gerektirdigini, bu nedenle de her zaman %100 performans alinamadigini düsünüyorum.

    Sram kullanmam mi? Kullanirim cünkü X.9 lu bisikletleri Deore'li fiyatina satiyorlar. Ama ekonomik anlamda cok rahat olursam Shimano'dan (bu zaman itibariyle, gelecek ne gösterir bilinmez) sasmam.
     
  8. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Bu nasıl olabilir ki, çünkü X9 normalde XT den daha yüksek fiyatla satılıyor. Aynı şekilde X0, X7 leri düşünürsek shimano hep daha ucuz. Sram bisiklet üreticilerine ayrıca ucuz fiyattan mı veriyor?
     
    gencizmirli ve ozantuna bunu beğendi.
  9. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Shimanonun gerek tel oranından gerek de kulakçığa bağlandığı yerdeki
    yay mekanizmasından (b-tension diye geçiyor o ayar)
    daha sessiz, sakin, sarsıntısız vites değişimi sağlıyordu,
    Shadow'da o kısım iptal olunca daha sert ve net bir geçişe sahip oldu,
    ama bir yandan vites kollarına uygulanması gereken kuvvet de arttı,
    sramları andıran bir çalışması oldu.

    Ayar konusunda Halil %100 haklı,
    2-1 oranından dolayı vites değişiminde parmak kuvvetinden
    attırıcının yayına iş düşüyor, buda ince bir ayar gerektiriyor
    shimanonun klasik sistemlerinde, en ufak ayarsızlıkta
    tıkır tıkır sesler geliyor vites geçmeyebiliyor (vites koluna sonradan
    biraz daha kuvvet uygularsanız geçtiğini görüyorsunuz)
    Sramda vites koluna daha fazla kuvvet uygulandığından sonuç
    olarak daha net ve set geçiyor. Aradaki farkı sadece yay kalitesine
    yüklemek pek doğru değil gibi geliyor...
     
  10. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    x9 da kullandım triger vites kollarıyla 1 sene.ama yokus cıkarken vites kucluttugmde arkada bi kuturtu kopuyodu bunu sevmiyorum.ayrıca yeni rapidfireler onceki serilere gore cok daha hizlilar.onceki modellerde once koldaki boslugu alıyodun snra vites kolu teli cekiyo veya bırakıyodu.simdiki serilerde ise kola bastıgın an vites gecisi gerceklesiyo.rapidfirelar trigerlardan cok daha performansli ve hızlılar ve mekanizma olarak uzun ömürlüler.arkadasım 3 sene boyunca 760 serisi xt arka attırıcı kullandı bi cok yarısa girdi.binlerce km yaptı sehirlerarası turlara cıktı.ve attırıcıyı 3 sene sonra soktugunde en ufak bir bosluk bile yoktu.ama bnm kullandıgım x9 arka attırıcı 1 yıl kullnmıs olmama ragmen ve arkdasmın yarısı kadar bile km yapmamıs olmama ragmen uzerinde cizik bile yoktu ama attrıcının percinler oynuyodu triger vites kollarnın mekanızmasının boozulmasıda cabası.halil arkadasımın dedigi gibi ortadan kırılan xo cok duyuldu goruldu.ama kırık xtr dahaca goremedik cıkalı 1 sene oldu ama.duyan ve bilen varsa resimlerini koysunki cahil kalmayalım.shadow cıkmadan once sırf kadroya vurma sorunu olmadıgı icin sram derdim.ama saglamlıkta verdigin paranın hakkını almada uzun ömürde herzaman shımano...
     
    Cem BİLGİN ve kron_xc4000 esk bunu beğendi.
  11. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    şimdi konu eğer arka aktarıcı ise çok ama çok uzun yıllar xtr kullanmama rağmen bana göre xo son nokta. tamamen sökülebilen sekmanlı yapısı,1e1 oranı,sert ve sabil yapısı estetiği,vs.arka bacağı ortadan ikiye ayrılan sram arka aktarıcılar sadece 2007 karbon bacaklı tipler.ayrıca xtr shadow aktarıcıda karbon yani buda onunda kırılabileceği anlamına geliyor ayrıca xo 2008 modelinde iç bacağı aliminyum yapıp dış bacağı karbon bırakarak bu kırılma riskini ortadan kaldırdı.eğer konu vites kolu ise ozamanda kesinlikle rapidfire xtr derim .sramın twist shifteri gerçekten çok uzun ömürlü değil ama çok ucuz ve hafif buda onu çok cazip kılıyor .ayrıca unutmayalımki sramında shimano shifter benzeri
    sistemi var
     
  12. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    2004 model sram x9 trigger shifter kullanıyorum ve bakım için içini açtığımda değil aşınma veya diş bitmesi birbiri üstünde çalışan parçalarda çizik bile yoktu, düzgün bir şekilde kullanıldığı ve bakımı yapıldığı takdirde çok uzun yıllar daha çalışacağını düşünüyorum. bozulmaz diye birşey tabiki söyleyemeyiz fakat kullanım ömrü bir bakımdan kullanım şekli ile doğru orantılı bunu kimse inkar edemez ve birisi sram trigger shifter vites kolunu bozdu diye sram kalitesiz denemez.
     
    kron_xc4000 esk bunu beğendi.
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Kendi yazdiklarim tamamiyle kisisel deneyimlerim ve arkadaslarimdan aldigim tecrübe aktarimlari. Özellikle vites kollarinin ömrü konusunda Cagri cok dertliydi. Bu sanirim biraz da kullanim tarzindan kaynaklaniyor. Yani birer birer, nazik nazik vites degistirmekle yaris, antrenman veya aksiyon heyecani ile 3er 4er vites degistirmek arasinda da mutlaka fark olacaktir.

    Acikcasi uzun süredir dag bisikletim olmadigi icin ve satin almayi planladigim icin özellikle Almanya'daki piyasayi cok yakindan takip ediyorum ve izlenimim bu yönde. Canli örnege rastladigimda marka-model belirterek aktarmaya calisirim.
     
    zafersidal ve İsaAlp bunu beğendi.
  14. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Aykut'un burada bahsettiği şahsiyet benim :) Cidden o attırıcının (sallantısı hariç) vites geçişi performansının hastasıydım. Düzgün ayarlandığında yokuşlarda (ters yay olmasının da etkisiyle) zincir çok yüksek strese binse dahi tıkırt diye vites değişimini gerçekleştirebiliyordu. Bir kaç defa düşmelerden dolayı bacak yamulması oldu. Boru anahtarıyla düzelttik. Rublenin gevşemesiyle oluşan vites ayarsızlığı sebebiyle Polonezköy yarışında alt bacağın içteki kolu kırıldı. (Buradan da anlaşılıyorki karbon olsun oluminyum olsun bi yerden sonra kırılır :) ) Sonra bi şekilde tamir edip uygun fiyata sattım. O attırıcının her hangi bir ekleminde en ufak bir boşluk dahi yoktu söktüğümde. Şimdi x9 arka vites kullanıyorum. Bir defa teknik iniş denemesinde düştüm. Arka vitesin alt bacağında hafif bir yamulma oluştu. yine boru anahtarıyla düzelttim. Fakat alt bacakta boşluk oluştu. Şuanlık vites performansını etkilemiyor ama bana göre olmaması gereken bir durumdu. Ek bilgi olarak x9 arka vitesin alt bacağı sökülmezken Xt lerin alt bacağı sökülebiliyor. Bu da göz önünde bulundurulması gerekne bir avantaj.

    Gel gelelim rapidfire'lara. Yeni çıkan serilerde shimanonun iyi iş çıkardığı bir gerçek. Boşalma kolları artık daha seri.Kola bastığınız an vites düşüşü gerçekleşiyor. Eski serilerde vites koluna bastıktan sonra tırnak boşalıyor fakat damak tutuyordu. Vites kolunu serbest bıraktığınızda vites düşüşü gerçekleşiyordu.Artık yeni rapidfire'lerin daha seri olduğunu söyleyebilirim.

    Son olarak bu iki farklı sistemi değerlendirirken vites geçiş performansı, uzun ömür, ağırlık etkeni, kadrodaki duruş pozisyonu, fiyat ve buna benzer bir çok etken sayesindeiki firmanın ürünlerinin bir biri üzerinde üstün olduğu yönleri var. Size kalan bu üstün yönleri öğrenip sizin alacağınız parçadan istediğiniz beklentilere en uygun olanını seçmek ;)
     
  15. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:


    Çamura bulanıp Yüklenilirse Kırılmayacak Bir arka attırıcı yoktur sanırım.XTR değil ama ben eski XT kımıştım.
     
  16. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:



    HaliliOzturk Arkadaşım X9 lu bisikletler Türkiyede genel olarak daha fiyatlı.Ama tabi bu dediğim birbirlerine denk komponetlerle oluşturulmuş kombinasyonlarda geçerli.Komponent olarak fiyatlara bakıldığındada X9 XTR ile XT arası fiyatlandırılıyor.Amerika fiyat oranlarıda aynı tek fark Euro dolar aradaki parite kadar bize fazla fiyata satıyorlar.
    :boese157:
     
  17. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    attırıcının camura bulanmasıyla alt bacagının ortadan kırılmasının ne gibi bi alakası var anlayamadım.
     
    kron_xc4000 esk bunu beğendi.
  18. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Kol Zinciri sarıyor tam o anda yüklenilirse yukarı doğru katlanır ve kırılır kopar.Ortadan sağdan eklenti noktasından o an nereye gerildiyse ordan geçen sene güzelbahçede yapılan yarıştada beş tane görmüştüm,istersen internetten resimlerini bulabilirsin.Bacağın bağlantı noktasındanda kopabilir,dönerse ortasındanda kopabilir yada yamula bilir.
     
    aykut52, gencizmirli ve zafersidal bunu beğendi.
  19. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    Sonuçta Sramda Shimanoda kırılır ama kullanıcı hatasıda olabilir Ben Shimano 970 Xtr dan çok memnunum yeni seti ne zaman çıkacaksa artık onuda düşünmeden alırım sokakdaki küçük çocuk bile shimanoyu biliyor artık isim yapmış shimano mercedes gibi buda kaliteyi gösterir kanımca bu arada yeni Xtr set ne zaman çıkacak bilgisi olan varmı ?