Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sram sistemler hakkında..

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Mehmet Akif MALKOC tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Akif MALKOC

    Mehmet Akif MALKOC Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    800
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Lagos
    Seviye:
    Arkadaşlar bu sram vites sistemleri 1:1 kullanıyor bildiğiniz gibi..bunun shimanoya göre avantajları ve dezavantajları nelerdir..sram x7 nin deore lx e tekabül ettiği söyleniyor..bu ne kadar doğru..sram kullanan yada bilen arkadaşlar biraz anlatırlarsa sevinirim..şimdiden teşekkürler
     
  2. Burak AŞIK

    Burak AŞIK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Şubat 2009
    Mesajlar:
    931
    Beğeniler:
    428
    Şehir:
    EskişehiR & İstanbuL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:

    Benim yazdığıma mukabil yazdın sanırım sende bu yazıyı...
    Bu bilgiyi bir tabloya dayanarak yazmıştım ama tabloyu şu an bulamadım eğer bulursam en kısa zamanda ekleyeceğim...
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Firsatini bulursam bu hafta icinde Shimano ve Sram'in karsilastirmali bir testinin cevirisini yapacagim. Eger acele degilse, biraz sabir ;)
     
  4. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    haberleri bekliyoruz dört gözle...
     
  5. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hangi sitelerden olduğunu bilmiyorum ama okuduğum makaleler de genelde SramX7'yi LX ile karşılaştırıyorlar. X9=XT X0=XTR şeklinde. Fakat genel olarak yazılanlar şu şekildeydi; "Sram kendini sürekli geliştiriyor, yani 2007 senesinde X7 eğer LX e denk geliyor ise 2008'de LX ile XT arasında denk gelmekte. Yani shimano çok fazla yenilik yapmıyor fakat sram gittikçe gelişiyor."

    Tabi artık LX kalmadı o nedenle herşey değişti. SLX serisi söylenene göre LX'ten daha üst düzeyde ekipmanlara sahip. Ben de SLX bazı parçalar kullanıyorum ve kendi fikrime göre SLX'in LX'e göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Kullandığım sram ekipmanı ise X7 ön vites arttırıcı. Çalışma performansı olarak ise ön vitese göre gerçekten çok iyi. Çamur içinde olan yarışların içinde neredeyse hiç sorunsuz şekilde çalıştılar. Aynı koşullarda arka XT arttırıcımda bazı performans düşüşleri oldu.

    1:1 vites kolları sadece sram, 2:1 vites kolları hem sram hem shimano çalıştırmakta.

    HaliliOzturk'ün yapacağı çeviri bundan daha açıklayıcı olacaktır fakat o zamana kadar bildiklerimi paylaşmak istedim
     
    gogogo bunu beğendi.
  6. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    merakla bekleyenler arasındayım...:)
     
  7. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    öncelikle ordaki 2:1 değil 1:2 olucak. 1:1 ve 1:2 olayını x-0 aktarıcı kutularının arkasındaki şekile dayanarak anlatıyorum.
    [​IMG]
    [​IMG]
    bu şekilde aşağı ok sizin kola dokunduğunuz parmağınız yukarı ok ise aktarıcıyı hareket ettiren tel olarak düşünün. 1:1 de tam olarak ortalanmış bir terazi görüyoruz. burda harcanan güçle yapılan iş aynıdır. 1:2 de ise uygulanan güç fazladır. 1:1 kollara göre 1:2 kollar daha serttir ama teli daha fazla çekerler. sramla shimanonun uyumsuzluğuda budur. shimano dan sram a geçtiğimde vites kolu hafif gelmişti ve vitesi küçültürken bir yerine 2 yada 3 vites değiştiriyordum. yani sram shimanodan daha az güçle kontrol edilen bir sistem ancak shimano teli sramdan daha fazla hareket ettirerek vites kolun sramdan sert olmasını ve vites geçişlerini daha kararlı hale gelmesini sağlar.
     
    Şahin Bulut, hsrv_khy ve Önder Tarım bunu beğendi.
  8. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  9. Mehmet Akif MALKOC

    Mehmet Akif MALKOC Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    800
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Lagos
    Seviye:
    yok arkadaşlar 2:1 konusunda bir sorun yok..sramın 2:1 ve 1:1 modelleri var..1:2 değil..sorum bu değildi..
     
  10. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    sorunu yaptığım yorumda açıkladığımı sanıyorum. 1:1 ve 1:2 nin başka bir açıklaması yok.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  11. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    sramın sitesine hiç bakmadım o 1:1,2:1 konusunda, 2 ay önce aldığım x-0 aktarıcının kutusu şuan elimde ve arkasında çizdiğim şekil ve 1:1 ve 1:2 ibaresi yer almakta.yani ben 1:2 ibaresini kafadan atmadım. emin olmadığım bir konu hakkında asla yorum yapmam.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  12. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Eger agirlik takintiniz yoksa x9/xt en iyi secim; bir ust model olan X0/xtr de carbon parcalar var ve bu yuzden daha hafif ve daha pahalli, teknik bir ustunlugu yok.
     
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:

    Benim bilgime göre burda bir terslik var, shimano da 2 ye 1 yani daha az enerji harcıyorsunuz ama vites daha geçmesi için daha çok tel mesafe katediyor, benim bütün denediğim Sram 1:1 sistemlerde vites değişimi için daha fazla enerji gerektiği idi.
     
    Şahin Bulut ve zafersidal bunu beğendi.
  14. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    shimano'da attırıcının 1mm hareketi için kablo 0,5mm hareket ediyor

    sram'da attırıcının 1mm hareketi için kablo 1mm hareket ediyor

    vites kolunun sertliği ve vites geçişi esnasında harcanan güç, yapılan iş çok sayıda etmene bağlı. attırıcı yayının sertliği ve vites kolunun ergonomisi de en az bu kablo oranı kadar belirleyici.

    bilimsel olursak,
    "iş = kuvvet x yol"
    "güç=iş/zaman"

    sram'da kablonun aldığı yol uzun ama kuvvet bir miktar daha düşük. bu nedenle yapılan toplam iş shimano ile benzer olsa da işin yapılış şekli farklı. birinde az kuvvetle uzun mesafe, diğerinde çok kuvvetle kısa mesafe. benim parmağım az kuvvetle uzun mesafeyi daha çok seviyor bu nedenle sram taraftarıyım.
     
  15. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Söylenecek pek bir şey kalmamış aslında :)

    Eğer gripshift ya da trigger vites kolu kullanmak istiyorsanız fakat shimanonun yumuşak vites geçişlerini daha çok beğeniyorsanız shimano arka vites uyumlu sram attack vites kollarını şiddetle tavsiye ederim ;) Sram attack, X7 seviyesinde bir koldur.(Yani LX e tekabül ettiği varsayılır) Yine shimano arka vites uyumlu Sram rocket serisi kollar vardı fakat artık üretilmiyolar. Onlarda attack'ın bir üst serisi olarak X9 seviyesindelerdi.Sanırım sram,shimano uyum stratejisinde gelişmeleriyle orantılı olarak biraz daha katı bir stratejiye doğru yöneliyorlar.

    Şuanlık sram attack gripshift+shimano xtr 971 arka vites kullanıyorum ve acayip memnunum. Oldukça seri ve yumuşak bir vites geçişi elde edebiliyorsunuz ;)
     
    kerembasaran ve aykut52 bunu beğendi.
  16. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    bu kutunun üstündeki şekil benim kafadan yaptığım bişey değil.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  17. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    siz hiç x-9 ve x-0 ı karşılaştırmadınız sanırım.
    aralarında 12 gram var sanırım öyle hatırlıyorum. 12 gr için kimse tam 2 katı fiyat ödemez. x-0 x-9a göre daha sağlamdır. ve zinciri tutan makaraları x-0 x-9a göre daha çok gererek zincir salınımını büyük ölçüde engelliyor. dh ciler eğer para sıkıntıları yoksa x-0 short cage aktarıcı kullanırlar hem daha sağlam hemde daha gergin zincir için.
    shimanoyu bilemem ama sramda x-9 la x-0 arasında teknik olarak kullanılan maddeden fazlası var.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  18. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    XO'nun yay sertliği ile ilgili direk bilgi bulamadım. İşte sram arkaattırıcıların özellikleri...

    [​IMG]

    Alt bacak yayı hakkında bilgi bulamadım ve tahminimce yay olarak bir farkı da yok. Fakat şöyle bir durum sözkonusu.

    [​IMG]

    Xo arka vitesin alt bacağını sökerek buradaki yayın çentiğinin girdiği yerde 3 ayrı delik olduğunu göreceksiniz. İşte sürüş tarzınıza göre yayı sert-yumuşak veya orta olarak konumlandırılabilme seçeneği mevcutmuş. Yani yayın daha sert yada başka bir maddeden üretilme durumu sözkonusu değil gibi görünüyor. Kasada bulunan yaydan bahsetsek amenna.orada durum farklı. Xo'da titanyum, X9'da çelik yay kullanılmış....
     
  19. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:


    Sagolsun Bisiklet canavari benim yerime karsilastirmayi yapmis. Hatta mtbr forumunda x9 dan x0'a gecis yapan eleman tek tesellisinin x0'nun gorunusun daha iyi olmasi ve top versiyon parca kullaniyorum demenin tatmini disinda bir ustunlugu olmadigini soyluyor.
     
    cruphasulie ve Deniz bunu beğendi.
  20. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    bu üstünlüğü belki xc de anlayamazsınız ancak şöyle bir street (ağır kullanım) karşılaştırmasınıda ben yapıyım.
    arkadaşımda x-9 short cage bende ise bende ise x-0 short cage arka aktarıcı var. ikisininde baktığınız zaman aynı olduğunu düşünüyorsunuz.
    180 denilen bir hareket var. giderken hoplayıp 180 derede dönüp geri geri gitme. arkadaşımın x-9 lu bisikletinde bunu yapıncazincir rubledeki yerinden oynayıp ya yukarı yada aşağı hareket ediyor bende ise zincir bulunduğu dişliden kesinlikle oynamıyor. aynakol göbeğine takılan gergiler var. arkadaşımda bu gergiden var bende ise gergi yok ve zincir salınımı benimkine göre daha fazla. hiç bir fark diyorsunuz ancak hiç elinize x-9 ve x-0 ı ayna anda aldınızmı?
    bunun cevabı evet ise zaten tartışma yapmazsınız bile hayır ise gidip ikisinide elinize alın ve yay kontrolünü ona göre ve ağır kullanım şartlarında karşılaştırın.
    ben bu karşılaştırmayı ağır kullanım şartlarına göre yaptım. xc yapıyorsanız pek bi farkı yok açıkçası ancak biraz freeride-downhill alanına geçerseniz x-0 ın farkını işte ozaman anlarsınız.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.