Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sram frenlerde ayarlama sorunu

Konu, 'Frenler' kısmında Ali YILDIRICI tarafından paylaşıldı.

  1. Ali YILDIRICI

    Ali YILDIRICI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2011
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    358
    Şehir:
    ISTANBUL
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    herkese merhaba

    bisikletimde yeni bir set kullanayım dedim ve sram xx set aldım ancak bu sramların kaliperlerin konik vidalama sisteminde ayar da sürekli sıkıntı yaşıyorum

    shimanoların üstündeki sistem gibi direk pullar vs olmadan kısa bir vida ile kullansam sıkıntı olurmu kullanan varmı yada hic

    normal ayar yapar gibi gevşetip vidaları tekeri dondurup fren sıkıp tekrar aynı işlemi yapıp fren kolunu sıkı tutup vidaları eşit sıkıyorum

    bu işlemi 20 kere yapmama rağmen ayar bir türlü olmuyor illa sürtüyor belki balatalarda yakın olabilir ama genede merakım bu konik vidalar olmadan da sram frenler kullanılabilirmi ve hiç deneyen oldumu

    şimdiden teşekkürler cevaplarınız için

    saygılar
     
    Levent Sönmezer bunu beğendi.
  2. Levent Sönmezer

    Levent Sönmezer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhabalar.
    Ben Avid Elixir CR kullanıyorum. Merkezi buldurmak için konik pullar oldukça rahatlık sağlıyor..(Ben denedim jant akortu 0.02 seviyesinde ise kullanılabiliyor)
    Bu ayarı kaç kere yaparsanız yapın petleri biraz alıştırmadan bu sesi hep alırsınız..
    Dikkat etmeniz gereken şeyler sırası ile;

    Jant akortu çok iyi seviyede olmalı,
    Pet yayları pistonları rahatlıkla içeri basabilmeli,
    Konik pul vidalarını 1Nm civarında sıkın fazla kuvvet uygulamayın,
    Kaliper -Adaptör gövde vidaları bildiğiniz gibi 5-6 Nm sıkılmalı,
    Rotorların civataları (12 adet) 6.2 Nm sıkılmalı,

    Eğer bunlar tamam ve hala sürtme varsa, pet kontak ayarını fren kolundan sonuna kadar açın.
    Disk doğrultma levyeniz varsa , değme yapan bölgeyi çok yavaş esnetmelerle almaya çalışın.

    Bunlar uygulanırsa hiçbir sorun kalmaz zaten.

    (Sanırım sizde araştırmışsınızdır Fakat ; okuduğum kadarı ile XX setlerden kimse memnun değil. Birçok yazı var kaliper piston hataları ve fren kolu gövde pistonu oringleri ile alakalı.Ben bu yüzden elixir CR yi tercih etmiştim.Avid 185mm CS3 ön arka rotorlarla mükemmel fren elde ediliyor. Avid' in en kötü uygulaması bence ki harcadıkları mühendislik zamanına yazık, taperbore piston gövdesi elde etmiş ama pet kontak yüzeyi için tamburun hortuma bağlandığı kısmı unutmuş...Nasılmı??? Kontak ayar tamburunu çevirince hortumda beraberinde dönüyor ve kasılıp kalıyor hortumlar:) Spindel (Mafsal)bir yapı oluşturabilirdi..

    Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın diyeyim ben.
    Saygılar Sevgiler.
     
    Ali YILDIRICI bunu beğendi.