Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sputnik Fixed Gear

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında burak koçak tarafından paylaşıldı.

  1. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    Herkese merhaba,

    oldukça kötü durumda olan bu XB3 kadroyu büyük ihtimal forumdan tanıyor olabileceğiniz Eyüp Sezer'den aldım,

    kadronun üzerinde 2 kat boya vardı ve son kat fırça ile atılmışa benziyordu,
    boya sökücü işlemi ardından günler boyu zımpalandı,
    lugları oldukça değişik olduğu için epey uğraştım tüm boya artıklarını temizlemek için,
    bunun dışında Eyüp Bey ile yaptığımız hiçbirşey kesmek yok anlaşmasına rağmen ben dayanamayıp tüm fren taşıyıcılarını,
    pompa tutacaklarını ve üzerindeki tüm çıkıntılarını kestim.

    kadroya gelicek olursak,
    beklediğimden çok daha kötü bir lug işçiliği var,
    fakat ilginç lugları için hala uğraşmaya değer gibi geliyor.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ahmet Turan BABACAN ve Raven_35 bunu beğendi.
  3. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    farkedenleriniz olmuştur, dropout da bir parça aşınma var, yani kısacası kullanılamaz durumda drop out u.

    [​IMG]

    ben de madem değişecek bari track end takılsın diyerek track end siparişi verdim hubjub dan.

    şimdilik durum böyle.
     
    Ahmet Turan BABACAN ve tansu berkay bunu beğendi.
  4. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Nerede degistireceksiniz acaba drop outlari
    Luglar krom kaplanirsa cok iyi olabilir gercekten cok şık duruyor
     
  5. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    henüz belli değil, zamanla haberdar ederim sizi de,

    track end ler geldi bugün, çok güzel değil şekilleri ama idare ederler..

    [​IMG]
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  6. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Benim XB3'e arkadaş geleceğini biliyordum fakat baktım foruma da ilk esintileri gelmiş. :) Eyüp Abinin kadro zevki iyidir güvenirim ona. Yalnız kafamı ilk senden duyduğumdan beri kurcalayan lug'lar ve üzerindeki kaynak artıkları oldu. Şahsen bendeki XB3'te muntazam durum ve güzel bir işçilik eseri gibiydi. :7: Fotograflardan ilkizlenime gelince sağ drop-out üzerindeki mechul kodu aynen sende de görüyorum, ki bende de aynı numara var ya da 296 olarak her neyse çözemedim. Sonra 5. kare dikkatimi çekti orada bir çift arka ayak ve kuyruk ucu gibi bir kediye ait olduğunu düşündüğüm uzuvlarda var sanırım :p Konuyu kedi ile fazla dallandırmadan kadronunda 27" çembere göre olduğunun da farkında olduğunu varsayarak proje ne şekilde yol alacak öğrenmeden edemeyeceğim.
    Track-end ler güzel, fiyatta 15.5o$ düşünülürse oldukça iyi.


     
  7. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    fiyat malesef 15.50$ değil malesef 15.50€ da değil tam tamına 15.50£ :D

    doğukan lug işçiliğine gelicek olursak aslında doğru mu farkettim tam emin değilim ama kadrolarımız arasında çok büyük bi fark var,
    seninkinde luglar borulara birleştirilirken tek bir usta, brazing denen sarı kaynak işleminden önceki kimyasal sürme işlemini yapmış ve boruları ısıtarak işlemi bitirmiş,
    fakat benimkinde ben biraz seri üretim izleri gördüm,
    mesela her lugda minik kaynaklar vardı,
    bu gösteriyor ki her kadro basitçe tutturulmuş ve konulmuş bi kenara brazing işlemi için,
    daha sonra brazing işlemini yapan usta o beyaz kimyasalı sürmek yerine dolu bir kaba batırmış ve çıkarmış,
    fotoğraftaki izi bu şekilde açıklayabildim.

    [​IMG]
     
  8. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    15€ ? Üf... Ne diyeyim, uygulama sorunsuz olsun da sağlık olsun. Bu denli batırma çıkartma işine gelince açıkcası bende kaynak artığı luglarda kesinlikle yok, çok temiz ama şimdi bende pimpiriklenmedim değil hani, Eskişehire gidince altını üstüne getiricem olmadı. Gidişat ne şekilde olacak peki? Boya, komponent seçimleri, gidon vs?
     
  9. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    875
    Beğeniler:
    2.183
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Buna "tacking" deniliyor.. 70ler ve 80lerde bu tarz seri imalat işlemler yaygındı..

    Bu çok ilginç gerçekten! Ama ben kadronun batırıldığı şeyin "flux" olduğundan şüpheliyim. Çünkü öyle olsa bile elde brazing ile bütün o yüzeyin çizgisi çizgisine bronz kaplanmaması gerekir.
    Öylece sıvı bronza batırılmış olabilir mi?? :eek: Galvaniz gibi? Bana en mantıklı gelen şey bu.

    Bu arada ben de merak ettim! O track dropoutları nerede/kime taktıracaksınız???
    Ayrıca bir fikir; onların ham şekliyle de sınırlı değilsiniz, takmadan önce şekillendirmek mümkün ;)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  10. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    burçak bey aslında baktım epey track endlere, düşündüm de dediğinizi ama dremel ile 4 mm kalınlığında bir çeliğe girişmek pek akıllıca gelmedi :D daha büyük aletler gerekiyor gibi..

    flux denilen şey de evet öyle batırılacak birşey değilmiş daha çok köpük kıvamında.. dediğiniz daha olası..
     
  11. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    875
    Beğeniler:
    2.183
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Evet, Dremel'le cok zaman alir, cok fazla da uc harcar. Ama iyi bir mengeneye sabitleyip, kaba disli eğelerle o kadar da zor olmaz. Bu parcalar cok sert bir celikten degildir.
    Avuc taslamayla (garip ama aletin adi bu :)) cok daha hizli, ama riskli olur. Alete cok hakim degilseniz bir anda parcanin yanlis bir tarafini ucurabilirsiniz!

    Flux kopukten daha cok pastaya benziyor.. En azindan kadro yapiminda kullanilan tipi boyle. Buna ek olarak Gas Fluxer kullananar da var (Bu sistemde flux, gaz olarak kaynak salomasina besleniyor)
     
  12. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Devamı gelicek mi?
     
  13. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    Devamı gelicek tabiki, bahar sonu gibi track end leri takılacak, sonra boya parça vs bakacağım. temmuz gibi bitmiş olur büyük ihtimalle.
     
    R.HarunYeniçeri bunu beğendi.
  14. ozgurerdem

    ozgurerdem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Eskişehir-Bolu
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Bekliyoruz burak...
     
  15. C.ozal

    C.ozal Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2012
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Peugeot
    valla hevesle okumaya başladım ama tam hikayenin en hararetli yerinde hikaye bitti.. devamını bekliyoruz
     
  16. Murat Bolel

    Murat Bolel Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2012
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    muğla
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    track end ler nasıl takılacak ben onu çok merak ediyorum (ayriyetten satıldığını ilk defa gördüm) özellikle takıldıktan sonra nasıl olacak falan.
     
  17. _gurbuz_

    _gurbuz_ Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    bisikletin son hali nasıl acaba?? bu arada, o sterlinler verdiğiniz parça, 2d bir programda çizilip lazerle veya cnc ile kestirilse burada çözülemez mi? zannetmiyorum ki ingiliz de farklı bir metot kullansın.. araştırdınız mı bunu acaba? mümkünatı var mıdır?
     
  18. alper turan

    alper turan Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2010
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Güzel bir klasik hayırlı olsun umarım çalışmalarınız sonucunda güzel bir bisiklet ortaya çıkar.Luglar evet biraz abartılı olmuş fakat daldırma işlemi fırçalama işleminden daha iyidirkör noktalara daha kolay ulaşılabilir belkide bu sayede kadro birleşim noktaları bu kdr sağlam kalmıştır.işinize karışmak gibi olmasın ama pompa tutma noktaları tmm artık kullanılmaz görüntüyü bozar da,fren kablo tutucularını niye kestiniz?Kontra pedal yapma gibi bi hevesinizmi var yoksa?(bu tip freni kimseye tavsiye etmiyorum uzman değilseniz yapacağınız kazanın sayısını kimse tahmin edemez) Drop outları take-end lerle hiç değiştirmeyin bence.Klasik arabaya spoiler takılmış görüntüsü vereceğinden eminim.Drop outların hasar görmüş yüzeylerini kaynakla doldurtup basit eğe işçiliğiyle bile bu işi halledebileceğinizi düşünüyorum.takeendler üzerinde talaş kaldırarak işlem tehlikeli ve uğraştırıcı.Sonuçtan memnun kalmazsanız eldeki ürünlerde heba olur.kolay gelsin...
     
  19. alper turan

    alper turan Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2010
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    cnc ile çok daha güzel ve kadroya uygun parçalar çıkartılabilirdi.Hiç değilse iç bükey ve aslında olduğu gibi somun gevşeme ihtimaline karşı güvenli.Fakat vereceğiniz ücret 15.50 Sterlinden çok daha fazla olurdu.Tanıdık hısım akraba olursa orası ayrı tabi.Kaynak dolgu sonrasında düzeltme (eğe yada freze ile)diyorum ben hala;) kaynak biraz yumuşak olur ama ztn somunu sıkıp jantı sabitlediğinizde kaynak noktasına belki temas bile etmeyecek.
     
  20. olgun şenel

    olgun şenel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    585
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    İzmit/Burdur/Mozambik
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Takip etmek açısından burada bir mesajım olsun...

    Projenizi ilgi ile izliyorum. Track end olayını da tabii ki :)