Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sprey Boyalar

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında mehmetklyr tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetklyr

    mehmetklyr Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba.... Bisiklet seçimi bölümünde elimdeki bütçeye göre bisiklet önerilerinizi dinledim kısaca ve sonuç biraz daha bekleyip daha ii bişe alana kadar elimdei bisanla idare etmem yönünde.... Sanırım ölede yapıcam... Ancak benim elimdekiyle idare edebilmem için bu bisiklete idare edecek seviyede fren ve vites sistemi ekletmem gerekiyor... Yenilemek daha doğrusu... Bu ikisi en makul seviyede kaça patlar bana.... Frenler tutsun vites değişsin yeter.... Ön ve arka vites attırıcılarım sağlam... Teller ve kollar değişcek o kadar... Frenler kolundan papucuna kadar full değişcek....

    Birde boyasında bazı aşınmalar var... Kendi çapımda sprey bi boyayla boyasam olurmu... İdare etmesi açısından... veya başka bir şekildemi boyamalıyım.. yetenekliyimdir el işlerinde... siz bana boyayı söleyin yeter... Ben yapabilirim yani... Aptalca gözükmesin yeter....

    Şimdiden teşekkürler... Başınızı ağrıttıysam affedin....:(
     
  2. mehmetklyr

    mehmetklyr Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    Bi şey daha var... Yokuş çıkmak için pedala yüklendiğim zamn pedal bir miktar boş basıyor... doğal olarak güç kesildiği için yokuşi çıkamıyorum... Bunun sebebi ne olabilir....
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mehmet boya konusunu Çağrı'ya bırakarak elimden geldiğinde bişeyler söyleyeceğim :). Vites, fren sistemindeki fiyatlar için; www.deltabisiklet.com , www.velespit.com veya www.yesilbisiklet.com adreslerinden istediğin modeli seçip beğenip bakabilirsin :).
    Pedalın boşluk yapmasının bir kaç neden olabilir. Eğer ayna kolun yatay olarak sallanmıyorsa, büyük ihtimalle ruble veya arka göbeğinin "freewhell" denen kısmının boşluk yapmasından, aşınmasından kaynaklanıyordur. Bilen birine kontrol ettirip, gerekirse değiştirmelisin.
     
  4. mehmetklyr

    mehmetklyr Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    tşk haliliöztürk... Sanırım elimdekini modifiyelicem... Ama çağrıyada ulaşsakta boya işinde fikir verse... Bisikletleri neyle boyuyolar acaba... Gidip yağlı boya sürcek diilim.. Sprey boya yattı kafama ama onunda radndumanı ne olur bilemiyorum.. Birazdan gidip bisikletin tüm aksamlarını ayırıp temizlicem, yağlıcam.... Zaman içerisindede yeni parçalar alcam... Ama ilk olarak kadroyu boyamalayım.. Sevgili arkadaşlar bi help...
     
  5. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    Alibeyköy de yıldız bisiklet var oraya tlf et ve sor bisikletin kadrosunu kaça boyarlar..ama tek birşey var kadroyu sen kızıyacaksın. onunda kolayı var. boya sökücü yada solvent..! ben boya sökücüyü tercih ederim..solvent'e bulaşma derim.( ben bulaştım ve nasibimi aldım da ) www.yıldızbisiklet.com dan tlf' i öğrenebilirsin
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Boya sökücü ile kadroyu iyice temizledikten sonra selulozik tiner ile kadroyu çok iyi temizlemen gerekiyor. Boya sökücü asit olduğu için eldiven kullanmanı şiddetle tavsiye ederim. Daha sonra, Çağatay'ın söylediği yerde biskletini bir ihtimal boyatabilirsin. Ben RoadRunner'ı orada boyattım. Elektrostatik boya ile boyuyorlar. Benim yakın bir arkadaşımın babasının olduğu için kolaylık sağladılar sağolsunlar, belki benim yönlendirdğimi söylersen daha fazla yardımcı olurlar (Gerçi ilk Çağatay'ın aklına geldi ama :))
     
  7. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    ya cocuklar benim de yardiminiza ihtiyacim var, bu soruyu daha once bisiklet meselelerinde gurselin actigi bir "bisiklet pufleri" topicinin altina gecen gun ilistirivermistim, ama sanirim ya oraya postalanmadi, ya ben simdi bulamiyorum, ya da kimse farkinda degil :(

    durum su, benim TREK 3700un kadrosunda degil ama sele ve gidon boynundaki bir iki cizikte dis mekanda kalmaktan pas belirtileri baslati (metal yuzeyi kahverengiye donuyor) simdi ben genelde metallerde pas icin wd40 kullanirim, ancak bu sivinin ayni zamanda boya cozucu ozelligi de oldugu icin buralari onunla temizleme ve besleme konusunda cekincelerim var..

    ne onerirsiniz?

    (bu arada wd40in boya cozerligini benim kromolini boyarken kesfetmistim, mehmetklyr kardesim belki isine yarar, boyanin attigi yerlerden baslayarak wd40la ovarak kazimistim tum govdeyi, ama sonrasinda cok iyi temizlemek gerekiyor, cunku wd40 metal uzerine degen yeni boyayi da cozuyor :D boya olarak da bauhausdan aldigim metalik bir sprey boyayi kullanmistim, uzerinde metallere uyumlu oldugundan bahsediyordu, ama cok zaman oldu (5 - 6 sene falan minimum) eger kutuyu bir yerlerde bulabilirsem tam olarak ne oldugunu sana yazabilirim...)

    phew :D iste butun derdim bu!!! :D

    NOT: bir de birileri kadro bakimiyla ilgili bir topic acsa ne guzel olur? kilicreis sagolsun kadrolarla ilgili pufleri yazmis ama bakim konusunda ben birsey bulamadim.. benim atlamam da olabilir, oyleyse de beni ozelden uyarirsaniz mutesekkir olurum :D
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Trek 3700'ün sele borusu, gidon, gidon boğazı gibi kadro komponentleri değidiğimi kısımları aluminyum değiller. Bu yüzden paslanması doğal. Pasa karşı yapılacak "geçici" çözüm çok. Ancak ona harcayacağınız para ile gidip o parçaların ekonomik aluminyum olanlarından alsanız, aynı para ile hem daha iyi, hem daha uzun ömürlü, hem de daha hafif parçalar edinmiş olursunuz :).
     
  9. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    cevap icin tesekkur ederim! :) aliminyum olmadiklarini biliyorum (yani kararmaya baslayinca ogrenmis oldum :p) ama bisikletim daha cok yeni :eek: bir kac ufak ekleme de yaptim, bir sure fazla masraf yapmak istemiyorum, kameralarim kiskaniyor sonra :p Kisaca, sizce sakincasi yoksa su gecici cozumleri alabilir miyiz sizden :D

    simdiden tesekkurler!
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    :) Tabi ki. En basiti; Minik bir zımpara ile paslanmaya başlayan bölge, birazcık da dışına taşarak zımparalanır. Daha sonra o zımparalanmış bölgenin dışında kalan kısımlar bant ve gazete kağıtları ile kaplanır. Sprey boya ile, zımparalanan kısım boyanır. Gazete kağıtları sayesinde başka yerlerde kötü izler, noktalar vs kalmaz :). Kurumaya bırakılır. Tertemiz bir gidona sahip olunur. Aynısı diğer parçalar için de uygunalanabilir ;).
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  11. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bant ve gazete kagıtları demişsin peki aluminyum folyo ve streç film olur mu?? hafta sonu biz de sprey ile bisiklet boyayacaz da:D
     
  12. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Olur olmasına Sercan ancak bu dediklerin boyayı emmedikleri için akma yapabilir.
     
  13. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bir bisiklet için kaç kutu sprey gider..ince profilli yol kadrosu
     
  14. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu kaç kat atacağına, elinin yatkınlığına, sprey boyanın kalitesine, astar kullanıp kullanmamana, kadronun malzemesine göre, eski boyanın temizlenip temizlenmemesine, hatta iyi temizlenip temizlenmemesine göre değişebilir Çağatay.
     
  15. mehmetklyr

    mehmetklyr Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    peki ben bişe sorayım o zaman... Anladığım kadarıyla sprey boya ile bisikletimi boyayabilirim.... Ne yapmam gereklei adam gibi boyayabilmek için.... Astar vs... demişsiniz.... Nedir bu ürünler tam olarak.... Boyayı gidip bir nalburdan alabilirmiyiz.... vs... vs... vs...
     
  16. mehmetklyr

    mehmetklyr Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    bişey daha varki.... Sprey boyayı direk zımparalanmış kadrıya süremeyiz sanırım.... Yüzeyi pürüzsezliştermek için bişeler yapcaz sanırım... Ama asıl olan bunu nasıl ve neyle sağlayabiliriz...
     
  17. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    mehmetklyr kardesim ben detaylari daha bilgili olduguna inandigim haliliozturk beye birakacagim ancak kendi deneyimimden nasil yaptigimi anlatayim:

    Once cok ince metal bir kazima aletiyle kabaran yerleri aldim, sonra 2 tur zimpara kullandim, birisi kalin (daha buyuk bir numara) digeri ince (daha kucuk bir numara) en kalinini almamani tavsiye ederim, kadro icin cok puturuklu kanimca.. Elinde yuzeyini hissettigin zaman dogrusunun hangisi olabilecegine dogruya yakin karar verebiliyorsun zaten, nalbur da sana yardimci olur diye dusunuyorum..

    govdeyi once kabaran yerlerinden baslayarak 1 sefer kalinla, hemen arkasindan da inceyle rotuslulayarak seviyeleri yuzeye yaklastirmaya calistim... burada benim amacim yuzde yuz kadroyu boyadan soymak degildi, onun icin ciddi boya cikarici solventlerle banyolar falan giriyor isin icine, ben biraz daha kaba bir iscilik yaptim, yani kadronun uzerindeki boyayi zimparaliyarak tamamen soymasam da ciddi oranda incelttim. yuzeyi duzledim, sprey boyanin (daha once kullandiysan nasil isledigini bilirsin, yagliboyadan daha akiskandir ve yuzeyi hemen kaplar) alt yapisini bu sekilde hazirladim. bir astar kullanmadim, ama zimparalama islemi bittikten sonra (benim kadrom kromolindi dolayisiyla ozellikle camur aldigi alt kisim paslanmisti) wd40la pasli yerleri ince zimpara kagidini kullanarak iyice temizledim.

    Burada zor kisim basladi.. wd40i temiz, pamuklu bir bez ile govdenin uzerinden mumkun oldugunca almak.. cunku boya cozucu ozelligi sprey boya yuzeye yapisinca onu kayganlastirmaya ve kabartmaya itiyor.. bir, iki gun pes pese bekleterek kusan tum yagi govdeden temizledim. temiz ince zimparayla son bir parti daha gectim, ondan sonra da bahceye gazete kagitlarini yaydigim gibi kadroya giristim..

    dogru mu yanlis mi yontemim bilmiyorum, amacim pasdan kadroyu komple kurtarmakti.. kadrom saglam, passiz, armasiz, ama olsun, onun aslen ne oldugunu ben biliyorum :)

    umarim bu yardimci olur.. yanlis yaptigim birsey varsa bilenler uyarirsa cok sevinirim, ben de ogrenmis olurum :)
     
  18. mehmetklyr

    mehmetklyr Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    görüntüden hoşnutmsun peki... Ayrıca kaç kutu boya kullandığını ve önerdiğin markayı söleyeiirmisin....
     
  19. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    hmmmm... guzel soru.. ilk kurudugunda kendimle gurur duymustum :) ama benim bisikletin kadrosu bir Gios Torinoydu ve bu bisikletlerin diger adi, "mavi bisikletlerdi" ben de bauhausda sadece murdum erigi rengi bulmustum :p yani zaman icinde benim mavi beyaz bisikletimin murdum erigi olmasi biraz tuhaf olmadi desem yalan olur :p

    ben 2 kutuyla isi hallettim.. ama haliliozturk beyin soyledigi gibi yaptigin iscilikle dogru orantida bir is bu..

    kolay gelsin..
     
  20. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mehmet ve Bikergrrl üzülerek söylüyorum ki, artık zımpara devri kapandı :). Çünkü zımpara metale zarar veriyor. Artık boya sökücü ile tüm boyayı kaldırıyorsunuz (hatta pası bile kaldırıyor sanırım boya sökücüler, çok keskin olmasa da asit oldukları için) ve selulozik tiner ile kadroyu temizliyorsunuz. Tabi bunları yapmadan önce bisikletinizin tüm parçalarını sökmenizi tavsiye ederim ;). Daha sonra 2-3 kutu sprey boya ile astar vs kullanmadan boyayabilirsiniz. Astar kullanmak isterseniz, ben bu işi daha iyi bilen birine danışın derim. Çünkü çok fazla teknik detayı olabilir, kimseyi yanıltmak istemem.
    Kadronuzda pürüz yaratacağını düşündüğünüz bir yer varsa çok ince zımpara ile zımparalanabilir. Bauhaus'u bu yüzden seviyorum; İstediğiniz ürünü çeşit çeşit bulabiliyorsunuz ve her zaman bilgi alabileceğiniz bilirkişiler orada mevcut :). İmkanınız varsa değerlendirin derim ;).
     
    bikergrrl bunu beğendi.