Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Specialzed Sirrus Hakkında

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Murat Yüksel tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Yüksel

    Murat Yüksel Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    [​IMG]
     
  2. ekrem tutku

    ekrem tutku Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2013
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    2000 lira butce ayirdi isen kardesim baska markalara bakmani da tavsiye ederim . ghost a bakabilirsin mesela yada ben carraro big 929 aldim 1200 lira cok iyi o da . sonucta hersey sende bitiyor kardesim . sedona bakabilirsin . al bi bisiklet cok para vermeden eklemek istedigin ozellik olursa eklersin zaten bunlari yapiyorlar kendini bu 4 bisiklete sartlandirma cok fazla da detaya girme is sende bitiyor sonucta . tesekkurler
     
    Murat Yüksel ve gok bunu beğendi.
  3. Murat Yüksel

    Murat Yüksel Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Biraz takıntı gibi birşey oldu. Şöyleki benim çevremdeki arkadaşlarımın hiçbirisi bisiklet kullanmıyordu. Ben bisikleti özlediğimi farkettiğim zaman araştırmalara başladım. Bu özlem durumunu arkadaşlarıma anlattım hatta onların da kanına girdim. Hepsi sırayla bisiklet aldılar benim sayemde. Hatta ismini vermiyim bir bisiklet mağazası benim sayemde 5 tane bisiklet sattı :) Şaka bir tarafa bu zaman diliminde param oldu bisiklete ayıramadım vs faktörler baktım ki 2 yıl geçmiş. Bu iki yıl içerisinde arkadaştan aldığım külüstür noname bisikletle ve arkadaşlarımın aldıkları bisikletlerde baya bir sürüşte yaptım. Trek, Specialized, Sedona. Gelin görünki sirrus tan aldığım zevki hiçbirisinden alamadım. Her insan bir bisikleti çok sever ya, hikaye o yani...Aslında dediğiniz doğru, olay bende kullanıcıda bitiyor ama işte o kadar para ayırıncada sevdiğiniz, iyi birşey olsun istiyorsunuz. Ghots ve Fuji denemediğim markalar. "carraro big 929" a baktım. Güzel bisiklet ama amartisör ve disk fren kullanma taraftarı değilim kendi sürüş mantığımca..Ben teşekkür ederim...
     
    gok bunu beğendi.
  4. Nzm!

    Nzm! Aktif Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    11 Ocak 2013
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba Murat,
    Titreşim problem değil diyorsan Sport al derim.Kadro olarak 2013 Sport ta E5 kadroya geçti.Eski Sport (arkadaşlarında var) A1 kadro idi.Yani yuvarlak hatlı.Şimdi herşey aynı sadece kablolama dışında.Elzem mi(?) sadece görsellik.Mantık Sport tan yana.Üzerindeki parçaları zaten beğenmeyip değiştireceksin.Elite ile de arasında ağım-şahım bi fark yok bu açıdan.Elite alsanda , onun parçaları da değiştereceksin zamanla.Bence; Sport alıp aradaki fiyat farkını üst parçalara yatır.Zaten parayı kadroya veriyorsun.Ben daha bu bisikleti alıpta parçaları değiştirmeyeni görmedim.Üzerine Shimano LX V-Fren Set 9 lu City'yi koyarsan bu bisikletle dünya turuna çıkarsın.
    Yukarıda yazdığım gibi;''titreşim problem değilse'' için geçerliii... Çok uzun turlar yapacaksan, günlük 100-110km gibi işte o zaman neden karbon maşa almadım diyeceksin kendine. Aralıksız yaklaşık 40-50km kullandıktan sonra sıkıntılar bileklerden başlıyor. İşte burada da maşa devreye giriyor.Bu arada benim maşa İstanbul'a gelmiş.P.tesi elimde :D
     
    Murat Yüksel ve gok bunu beğendi.
  5. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    992
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Yabancı bisikletlerin en önemli zaafları donanımda yaşanıyor.Bisikletlere genel olarak baktığımda Sirrus profesyonel 3.287.87 TL olanda yol yarış donanımı var.Sram apex Amerikan menşei aparat mevcut.Aynakol 2t.Bu tarz bisikletler dik yokuşlarda epey efor kaybı yaşatır.Düz yol için tasarlanmış model.Bu tarz süren bir arkadaşım var.Yol yarış bisikleti almak niyetinde olduğunu söyledi.Bisikletini satışa çıkardı.Performans olarak yol yarış bisikleti keyfini vermediğini söyledi.Sirrus pro modelindeki apex sram yol donanımını sport af modeline eklersen sana hiç bir avantaj sağlamaz.Bana göre yol donanımı için yol yarış bisikletini alınmasından yanayım.Bu konuda deneyimli arkadaşım var.Sonuçta istediği performansı alamadı.Karar vermek için asfaltta tam performans veren yol yarış bisikleti ya da tatmin edici nitelikte city sport tarzı bisiklet almaktır.Bunun yanında arazi-şehir dual sport hybrid bisikletlerde mevcut.Trek,Cannondale bisikletleride özellikle yarışlarda aşina olunan bisikletlerdir.Sirrus pro için maddi gücüm yok demişsin.Olsaydı da alman taraftarı değildim.Sirrüs pro haricinde diğer bisikletlerin donanımları düşük gözüküyor.Ben olsam mademki karbon maşa takıntın var.Sirrus elite 2013 1950 tl için ufak çaplı modifiye olarak Deore octalink aynakol,octalink göbek ve arka aktarıcı slx olursa iyi olur. Slx aktarıcı kullandığım ve sorun yaşatmıcak,güzel aktarıcıdır.Ön aktarıcıların o kadar yüksek olması gerekmez.Değiştirmezdim.Üzerindeki aparatlarda sıfır olduğu için değişmeli olarak indirimde kullanırdım.Aparat fiyatları için düşük fiyata alınmaması için bisiklet sitelerinden araştırma yapardım.Arka lastiği kalın takmana gerek yok.Jantın ve tellerin sağlam olması gerekiyor.Marka olarak iyi jant ve telleri var.Ağırlık için jant ve teller önemlidir.Gösterdiğin bisikletlerin tam donanım özellikleri yazmıyor.Aktifpedal sitesinde ön aktarıcı ve arka aktarıcılar arasında yazdıklarına göre farklılık gördüm.Mesela elite af 1625 tl için arka aktarıcı shimano deore ve ön aktarıcı acera yazıyor.Eğer bu durumdaysa normaldir.Fakat senin yazdığına göre arka aktarıcının acera ve ön aktarıcının deore üst model olması bana saçma geldi.Bisiklette çok fazla modifiyeye gidilmemesi gerekiyor.Bisikletle beraber alınırsa çok hesaplıya gelir.
     
    Murat Yüksel ve Nzm! bunu beğendi.
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Salcano CYC02 Apex kullanıyorum. 50/34 aynakol ve 12/30 ruble ile her yol koşulunda çok iyi performans aldım. 34/30 yokuş tırmanmak için yeterli bir kombinasyon. Apex uzun bacaklı arka vites 32 dişe kadar destek veriyor zaten. Üçlü aynakol kullanmanın çok gerekli olmadığını düşünüyorum. İkili 50/34 aynakolların avantajı çok fazla. Çapraz vites yok gibi, ağırlık avantajı var, vites kombinasyonları kolay ve etkili.
    Karbon maşa gerçekten ihtiyaç olmaya başlıyor. Olursa süper olur.

    Sorularınıza gelirsek ben olsam sizin şartlarınızda;
    * Karbon maşalı Elite modeli alır, bir takım 700x37C lastik alıp başka değişiklik yapmadan en az bir sezon binerdim. Sezon içerisinde ise Apex çekiş sistemi için bütçe yaratır sistemi tamamen değiştirerek kullanmaya devam ederdim.
    Elite model + Apex çekiş sistemi süper bir sirrus olacaktır.
    * Sport yada AF almak konusunda karbon maşadan vazgeçilecekse Af'ye gerek yok Sport alıp ileride Apex sete geçmek hala mantıklı.
    * 700x32C lastikler hız için çok performanslı ve yeterlidir, kilo kaygısıyla değiştirmeye gerek yok. Önce bir süre kullanın memnun kalmazsanız konfor için 37 - 40C bir takım lastik düşünebilirsiniz.
    * Aldığınız yerde değişim yapılır fakat fiyattan sıfır yada ikinci el fiyatını düşeceklerini sanmıyorum. Bu yüzden ya hemen satılığa çıkarıp sıfıra yakın ikinci el fiyatına satmaya çalışacaksınız ya da kullanıp ikinci el fiyatına satacaksınız. Arada taş çatlası %20 fark eder.
    * Apex set için fiyat konusunda yurtdışı sitelerden uygun fiyatlar bulabilirsiniz.

    Kolay gelsin
     
    Murat Yüksel bunu beğendi.
  7. Murat Yüksel

    Murat Yüksel Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    :) Çok teşekkürler....Sirrus eski kadrodan yeni kadyoya geçince küfretmiştim. Bu ne ya rezil bir tasarım diye. Şimdide eski kadro kötü geliyor bana. İlginç hakkaten. İçsel kablolama işlevsel olarak fazla bir fark yaratmıyor ama görsel olarak çok hoş...İnternette v-frenli full deore set e baktım. Sport+deore set, fiyat olarak 2013 elite ile neredeyse aynı oluyor. (biraz daha fazla) Bu ikili aklıma yattı gibi...Bakalım şu sram olayını biraz daha araştırmak istiyorum....Abi karbon maşa olayına hakkaten çok sevindim. Hadi bakalım. İzlenimlerini çok merak ediyorum...
     
  8. Murat Yüksel

    Murat Yüksel Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sram Apex evet yol bisikleti mantığında. Ama Apex in kendi sitesine baktığımda özetle şöyle bir açıklama yapmışlar. Yeni dişli çapları ve özellikleriyle hız yapabileceğiniz ve uzun yokuşlarda rahat edeceğiniz bir set yaptık. 3'lü çarkları ve ağırlığını çekmek zorunda değilsiniz diye. Ben bisikleti yolda sadece hız yapmak için kullanmayacağım sonuçta ama ufak çarkı hakkaten hiç kullanmıyorum. Yokuşta sınırlarıma dayandığımda direk iniyorum bisikletten zaten nadirende olsa. Ağırlık olarakta avantajı var sram in. Yurtdışında fullset fiyatına bakınca 800$ gibi fiyatlar çıkıyor karşıma. Yol bisikleti tarzı double clutch vites değiştisicileri çok pahalı. Zaten onları almak istemediğim için onları çıkarttığım zaman 500$ a iniyor. Sonuç olarak çok istesemde her türlü pahalı bir donanım oluyor malesef. Sram apex satan türk bir firma bulamadım. Şu an sport+deore full set aklıma yattı gibi. Jantta marka olarak ne önerebilirsiniz?....Ayrıca çok teşekkür ederim açıklamalı yanıt için.
     
  9. Murat Yüksel

    Murat Yüksel Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tolga Bey,

    Sizin kadar dişli oranlarından anlamıyorum tabi ama Sram in kendi sitesinde apex in açıklamasında tam istediğim gibi bir sistem olduğunu anladım ama fiyat olarak beni aşıyor. Sport+deore full set mi önerirsiniz yoksa hiç değişiklik yapma (sistem) sonra apex e geçersin mi dersiniz. Deore ye geçersem daha sonra değiştirmek istemem gibi bir durum oluyor sanırım. 37C lastikler kalın gibi geldi bana. 32C+iyi bir jant markası idare eder sanırım. Karbonmaşa sonradan alınabilecek bir parça ise (satan yere sormam lazım) sonradan ekleyebilirim. Kısaca sport+deore vrenli full set+arka lastik 32C+iyi bir jant markası(marka bilmiyorum ki) gibi duruyor şu an...

    Çok teşekkürler detaylı cevabınız için.