bi adam
Üye
- Kayıt
- 14 Mayıs 2016
- Mesaj
- 38
- Tepki
- 38
- Yaş
- 30
- Şehir
- Karşıyaka | İzmir
- İsim
- Ömer
- Bisiklet
- Specialized
Selamlar arkadaşlar.
Uzun bir süredir - yaklaşık 3 hafta- bisiklet arayışı içerisindeydim. Tabii bu arada belirtmem gerekir ki en son bisikletim, ilkokulda karne hediyesi olarak alınan bisikletimdi. Bir de 2-3 yıl önce memleketimde kullandığım vitesleri bozuk bir bisiklet vardı. Ama nedendir bilmiyorum, son zamanlarda beni bir bisiklet merakı sardı ve kendimi daha fazla durduramadım.
İlk önce, ne tür bir bisiklet almam gerektiği konusunda arayışa girdim. Başlangıç için şehir/tur hibrit bir bisikletin en iyi olacağına karar verdim. İş bundan sonra zorlaştı belki de. Merida, Giant ve Specialized arasında defalarca kez gidip geldim.
Merida Crossway 100 baktım uzun süreler. Süspansiyon vs. belki de beni kendine çekti. Ama sonraları kullanım karakteristiğim için pek de mantıklı olmadığını anladım falan. Son ana kadar aklım Crossway 100'deydi. 13,5 kilogramlık ağırlığı da az biraz düşündürdü beni.
Giant Escape 2/Escape Air modelleri de cezbetti haliyle. Escape Air'in hafifliği, Escape 2'nin tasarımı olsun. Tabii bu sırada bu modeller hakkında Türkçe, İngilizce bulabildiğim her şeyi okumaya çalışıyorum. Ne bilgi edinirsem kârdır diye düşünüyorum falan.
En son Specialized'a da bakmak istedim. Fiyat olarak belirlediğim miktar 2.000 liranın bir lira bile üstü olmamasıydı. Sirrus Sport 2015 modeli aşağı yukarı bu fiyat bandındaydı. Marka tamam, donanım eh işte ama tasarımı tam olarak içime sinmemişti ne yalan söyleyeyim. Bir de herkes kadrodan memnun olsa da bir tık üstünü istiyordu falan.
Derken... Gözüm birden Sirrus Elite'i gördü. Tabii fiyatını da. Benim üst limitimi 600 küsür lira kadar aşıyordu kendileri. Ama tasarımı beni benden aldı. Süspansiyonsuz bir şekilde darbeleri emen karbon maşası vs. Ağırlığı da orta karar. Hatta şehir/tur bisikleti için "hafif" bile diyebiliriz. 10,3 kg kadar bir şey.
Sözün kısası az önce Türkiyede kalan son modeli aldım kendime. Aktif Pedal ve Panda Bisiklet'te yoktu. Erdoğanlar'da da kalan son bisikleti aldım. O kadar mutluyum ki anlatamam. Bu arada aldığım model 2015 modeli. Yani son karbon maşalı çıkan seri. Fiyatını merak edenler için, 2.641 lira normal fiyatı. 2.430 lira havale fiyatı. 2.300 lira da benim telefon üzerinde pazarlıkla indirebildiğim fiyat.
Açıkçası şu an gelmesi için sabırsızlanıyorum. Muhtemelen pazartesi elimde olacaktır. O zamana kadar hayal kurmaya devam. Temsili olarak aşağıya bir fotoğrafını koyuyorum. Modeli bilmeyen arkadaşlar bakıp fikir yürütebilirler. Bir de teknik özellikleri de ekleyelim, eksik kalmasın.
__________
__________
Kadro: Specialized E5 Premium Aluminum, fully manipulated butted tubing w/ smooth welds, internal cable routing, tapered/integrated headset, fender/rack eyelets
Maşa: Specialized FACT carbon w/ Zertz, alloy steerer/crown
Renk: Satin Sterling/Gloss Black/Red
Boyut : XS,S,M,L,XL
Vites Kolları: Shimano Acera Rapidfire Plus, 2x9, w/ optical display
Arka Aktarıcı: Shimano Alivio, 9-speed, top mount
Ön Aktarıcı: Shimano Acera, top swing, dual-pull
Ruble: Shimano, 9-speed, 11-32
Aynakol: Shimano Acera, 9-speed, 48/36/26, w/ chainguard
Zincir: KMC X9, 9-speed, reusable Missing Link
Jant Seti: 700c, alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
Ön Göbek: Double-sealed, QR, 32h
Arka Göbek: Double-sealed, QR, 32h
Dış Lastik: Specialized Espoir Sport Reflect, 60TPI, wire bead, Double BlackBelt protection, 700x30c
Jant Telleri:Stainless, 14g, w/ brass nipple
İç Lastik: Standard, presta valve
Furç: 1-1/8" sealed Cr-Mo bearings integrated w/ headset, 15mm alloy cone spacer
Gidon Boğazı: Specialized 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Gidon: Specialized flat, 6061 double butted alloy, 10-degree backsweep, 4-degree upsweep, 31.8mm
Elcik: Specialized Body Geometry Targa, lock-on, closed end
Fren Takımı: Alloy V-brake, linear pull
Fren Kolları: Die-cast alloy
Sele: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
Sele Borusu:Alloy, 2-bolt, micro-adjust, 12.5mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
Sele Kelepçesi: Alloy, 31.8mm
Pedal : Sirrus, 1.5mm Varus angle, nylon body, symmetric alloy cage, low profile bearing system, toe clip capable
Uzun bir süredir - yaklaşık 3 hafta- bisiklet arayışı içerisindeydim. Tabii bu arada belirtmem gerekir ki en son bisikletim, ilkokulda karne hediyesi olarak alınan bisikletimdi. Bir de 2-3 yıl önce memleketimde kullandığım vitesleri bozuk bir bisiklet vardı. Ama nedendir bilmiyorum, son zamanlarda beni bir bisiklet merakı sardı ve kendimi daha fazla durduramadım.
İlk önce, ne tür bir bisiklet almam gerektiği konusunda arayışa girdim. Başlangıç için şehir/tur hibrit bir bisikletin en iyi olacağına karar verdim. İş bundan sonra zorlaştı belki de. Merida, Giant ve Specialized arasında defalarca kez gidip geldim.
Merida Crossway 100 baktım uzun süreler. Süspansiyon vs. belki de beni kendine çekti. Ama sonraları kullanım karakteristiğim için pek de mantıklı olmadığını anladım falan. Son ana kadar aklım Crossway 100'deydi. 13,5 kilogramlık ağırlığı da az biraz düşündürdü beni.
Giant Escape 2/Escape Air modelleri de cezbetti haliyle. Escape Air'in hafifliği, Escape 2'nin tasarımı olsun. Tabii bu sırada bu modeller hakkında Türkçe, İngilizce bulabildiğim her şeyi okumaya çalışıyorum. Ne bilgi edinirsem kârdır diye düşünüyorum falan.
En son Specialized'a da bakmak istedim. Fiyat olarak belirlediğim miktar 2.000 liranın bir lira bile üstü olmamasıydı. Sirrus Sport 2015 modeli aşağı yukarı bu fiyat bandındaydı. Marka tamam, donanım eh işte ama tasarımı tam olarak içime sinmemişti ne yalan söyleyeyim. Bir de herkes kadrodan memnun olsa da bir tık üstünü istiyordu falan.
Derken... Gözüm birden Sirrus Elite'i gördü. Tabii fiyatını da. Benim üst limitimi 600 küsür lira kadar aşıyordu kendileri. Ama tasarımı beni benden aldı. Süspansiyonsuz bir şekilde darbeleri emen karbon maşası vs. Ağırlığı da orta karar. Hatta şehir/tur bisikleti için "hafif" bile diyebiliriz. 10,3 kg kadar bir şey.
Sözün kısası az önce Türkiyede kalan son modeli aldım kendime. Aktif Pedal ve Panda Bisiklet'te yoktu. Erdoğanlar'da da kalan son bisikleti aldım. O kadar mutluyum ki anlatamam. Bu arada aldığım model 2015 modeli. Yani son karbon maşalı çıkan seri. Fiyatını merak edenler için, 2.641 lira normal fiyatı. 2.430 lira havale fiyatı. 2.300 lira da benim telefon üzerinde pazarlıkla indirebildiğim fiyat.
Açıkçası şu an gelmesi için sabırsızlanıyorum. Muhtemelen pazartesi elimde olacaktır. O zamana kadar hayal kurmaya devam. Temsili olarak aşağıya bir fotoğrafını koyuyorum. Modeli bilmeyen arkadaşlar bakıp fikir yürütebilirler. Bir de teknik özellikleri de ekleyelim, eksik kalmasın.
__________
__________
Kadro: Specialized E5 Premium Aluminum, fully manipulated butted tubing w/ smooth welds, internal cable routing, tapered/integrated headset, fender/rack eyelets
Maşa: Specialized FACT carbon w/ Zertz, alloy steerer/crown
Renk: Satin Sterling/Gloss Black/Red
Boyut : XS,S,M,L,XL
Vites Kolları: Shimano Acera Rapidfire Plus, 2x9, w/ optical display
Arka Aktarıcı: Shimano Alivio, 9-speed, top mount
Ön Aktarıcı: Shimano Acera, top swing, dual-pull
Ruble: Shimano, 9-speed, 11-32
Aynakol: Shimano Acera, 9-speed, 48/36/26, w/ chainguard
Zincir: KMC X9, 9-speed, reusable Missing Link
Jant Seti: 700c, alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
Ön Göbek: Double-sealed, QR, 32h
Arka Göbek: Double-sealed, QR, 32h
Dış Lastik: Specialized Espoir Sport Reflect, 60TPI, wire bead, Double BlackBelt protection, 700x30c
Jant Telleri:Stainless, 14g, w/ brass nipple
İç Lastik: Standard, presta valve
Furç: 1-1/8" sealed Cr-Mo bearings integrated w/ headset, 15mm alloy cone spacer
Gidon Boğazı: Specialized 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Gidon: Specialized flat, 6061 double butted alloy, 10-degree backsweep, 4-degree upsweep, 31.8mm
Elcik: Specialized Body Geometry Targa, lock-on, closed end
Fren Takımı: Alloy V-brake, linear pull
Fren Kolları: Die-cast alloy
Sele: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
Sele Borusu:Alloy, 2-bolt, micro-adjust, 12.5mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
Sele Kelepçesi: Alloy, 31.8mm
Pedal : Sirrus, 1.5mm Varus angle, nylon body, symmetric alloy cage, low profile bearing system, toe clip capable