Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

specialized FSR xc comp yada Trek Fuel EX 8

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında servet aktas tarafından paylaşıldı.

  1. servet aktas

    servet aktas Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    hollanda
    Seviye:
    arkadaslar oncelikle merhabalar. Forumda yeniyim ve sizlerin yardimina ihtiyacim var. bisiklet surmeyi seven bir insanim ve iyi bir bisikleti hak ettigimi dusunuyorum bu nedenle de kendime saglam ve dayanikli bir bisiklet almayi dusunuyorum yasadigim yer hollanda yaklasik olarak 17 milyon nufusu var 25 milyon bisiklet var yani demek istedigim burada herkez bisiklet suruyor,

    almak istedigim bisiklet bu iki resimde ki bisikletten biri olacak ancak bunlar 2.inci el bisiklet

    Trek Fuel EX 8 yaklasik olarak 1 yillik ve fiyati 950 euro

    bu da resmi

    [​IMG]

    buda specialized FSR xc comp 3 aylik bisiklet ve garantisi hala duruyor sadece 3 kere surulmus ve daha daga yada ormana girmemis fiyati ise 950 euro

    [​IMG]

    sizce bunlardan hangisi daha iyidir yardimlariniza ihtiyacim var simdiden tsk ederim
     
    sadana bunu beğendi.
  2. Sedat YUKARIÇUKUR

    Sedat YUKARIÇUKUR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Fatih / İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Üzerlerindeki parçalar net görünmüyor. Elbette cok daha tecrübeleri arkadaşlar fikirlerini belirtecektir. Ama benim seçimim şu görünümlere bakarak elbette specialized olurdu. Bisiklerler hollandada satılıyor sanırım. Bu fiyata burda bulunca anında alınırlar :)
     
  3. özgürakbuz

    özgürakbuz Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    622
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    bence trek onun parçaları daha ii
     
  4. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Üzerinde takılı olan parçaları görmeden bir şey söylemk zor ama Trek kadro, ön ve arka süspansiyon olarak mükemmel. Sanırım her halükarda Trek tercih ederdim.
     
  5. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Bence sen Trek Fuel EX 8 bunu seç. Her yönü ile güzel.1 yıllık olması pek o kadar da önemsenecek bir durum değil. Gayet temiz. Tabi bunu gören ve Sağlıklı kararı verecek olanda sensin. Umarım Güzel bir seçim yaparsın. Kazasız sürüşler diliyorum. Ayrıca Foruma da Hoş geldin. :).Şimdiden hayırlı olsun... İyi forumlar.

    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain_full_suspension/fuel_ex/fuelex8/

    Trek Fuel EX 8 modelinin linki..Daha net görebilirsiniz.

    http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=22033

    Specialized FSR xc comp modelinin linki..İyi forumlar.
     
    aykutkarasac bunu beğendi.
  6. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Ayrıca, eğer arka süspansiyonu kilitli değilse ikisini de almayın derim. Bu bisikletler sırf asfalt yolda kullanım için değiller.
     
    sadana bunu beğendi.
  7. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Süleyman abi güze bir noktaya değindi bende çift süspansiyon kullanıyorum ve Darbe emici özelliği var yoksa inanılmaz yoruyor..Şehir içinde dahi çok yorar..İyi forumlar.
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  8. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Fotoğraflardan çok anlaşılmıyor ama Trek Fuel EX 8 eğer temizse, yani kondisyonu içine siniyorsa, bunu seçebilirsin. Nedeni kadrolardan daha ziyade donanımlar.

    Her ikisinin kadrosu başa baş sayılır. Specialized'in kadrosu M4 Alu 2009 model. 120mm/120mm esnemeye sahip bir model. Trek ise 2008 model Alpha Red aluminyum kadroya sahip ve 120mm/130mm "ön" esnemeye sahip. Her ikisinin arka amortisör dizaynları olması gerektiği gibi. Trek'deki ABP (Active Braking Pivot) sistem cidden çok başarılı. Speciazlied ise FS konusunda zaten çok tecrübeli ve yeni bir sistem kullanıyor. Kısaca Teknik özellikler, kalite ve sağlamlık açısından her iki kadro kafa kafaya.

    Donanımlara gelirsek işte burada ciddi fark var. Trek ön arka FOX amortisör kullanıyor. Fox Float 130 RL "Ön" ve Fox RP2 "arka". Her ikiside piyasanın en başarılı modellerinden sayılır. Ön maşa için diyecek bişey yok, arkada FOX RP2 yi ben de kullanıyorum ve çok iyidir. Buna karşılık Speci. önde Tora 302SL kullanıyor arkada kendi üretim bir modeli var. Speci. de arka amortisörde lock out var. Trek de ise "Fox Rp2" lockout yok ama buna ihtiyaç yok. FS bisikletlerin tasarımları artık eskisi gibi değil :) Burada lock-out özelliği kaydadeğer bir avantaj yaratmıyor bence. Trek'de LX ağırlıklı bir donanım var, Speci. de ise Deore ağırlıklı. Aynı şekilde Trek'de frenler yine bir üst model; Avid Juicy5/Juicy3. Donanım farkı doğal olarak fiyat farkını da getiriyor tabi. Sıfırlarını dikkate alırsan Trek ciddi şekilde daha pahalı satılıyor.

    Kısaca seçimin hangisi olursa olsun hatalı olmayacak, her ikiside fevkalade güzel bisikletler. Yalnız daha sonra bisikletimi upgrade ederim gibi düşüncen varsa Speci. sana biraz para harcatır :)


    Trek :
    Frame Alpha Red Aluminum w/R1i Trail Tuned Suspension, ABP pivot, Full Floater, Aluminum EVO Link, Hi/Lo chainstays, oversized sealed bearings, 120mm rear wheel travel
    Front Suspension Fox Float 130 RL w/air pressure, rebound, lockout, alloy steerer, 130mm
    Rear Suspension Fox Float RP2 w/ Pro Pedal, rebound, custom tuned
    Wheels
    Wheels Bontrager Race
    Tires Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25; 120 tpi, folding
    Drivetrain
    Shifters Shimano Deore LX, 9 speed
    Front Derailleur Shimano Deore LX
    Rear Derailleur Shimano Deore XT Shadow
    Crank Shimano Deore LX 44/32/22
    Cassette SRAM PG970 11-32, 9 speed
    Pedals Shimano M520, clipless
    Components
    Saddle Bontrager Race
    Seat Post Bontrager Race Lite
    Handlebars Bontrager Race, 40mm rise, 31.8mm
    Stem Bontrager Race, 7 degree, 31.8mm
    Headset Aheadset w/cartridge bearings, sealed, alloy
    Brakeset Avid Juicy 5, hydraulic disc; 185mm front, 160mm rear rotor



    Specizlied
    Our M4 manipulated alloy frame is updated for `09 with a new rocker design and 120mm travel. Sealed cartridge bearing pivots provide reliable performance. Specialized-exclusive X-Fusion shock offers adjustable rebound and lockout control for fine-tuned performance. The RockShox Tora 302 SL fork delivers a full 120mm of travel and tunability, with externally adjustable rebound, preload and lockout. Specialized alloy adjustable rise stem is lightweight and 3D-forged with a stiff four-bolt face plate for tuned fit and perfect steering precision. Avid Juicy 3 SL hydraulic brakes provide exceptional stopping power and reliability, with alloy-backed pads and size-specific CleanSweep rotors. Durable, low-profile Shimano Shadow SLX rear derailleur. Technical Specifications Display Geometry (bike metrics) FRAME FSR XC M4 tubing w/ new rocker design, bolt on cable guides, 120mm travel, sealed cartridge pivot bearings, disc only, replaceable rear derailleur hanger REAR SHOCK X Fusion 02RLA, Custom tuned for Specialized, rebound adj. w/lock-out, 7.5x1.75", 2 bearing upper shock mount FORK Rock Shox Tora 302 SL, 120mm, alloy steer, external rebound and preload adj. w/ LO, S/M" "Standard", L/XL "Stiff" Coil spring. HEADSET 1-1/8" Threadless, loose ball bearings w/ seals, black steel cups STEM Specialized adjustable rise, four bolt 31.8mm clamp, 3D forged, S:75mm, M:90mm, L/XL:105mm HANDLEBARS Specialized XC low rise, butted alloy, 640mm wide, 8 degree up, 8 degree backsweep GRIPS Specialized thin lock on grip FRONT BRAKE Avid Juicy 3SL full hydraulic, alloy backed brake pads, cleansweep S/M: 185mm, L/XL: 203mm rotor REAR BRAKE Avid Juicy 3SL full hydraulic, alloy backed brake pads, cleansweep S/M: 160mm, L/XL: 185mm rotor BRAKE LEVERS Avid Juicy 3 SL Hydraulic FRONT DERAILLEUR Shimano Deore, 34.9mm clamp, top swing, bottom pull REAR DERAILLEUR Shimano RD-M672 SLX Shadow, 9 speed, long cage SHIFT LEVERS Shimano SL-M531 Deore, trigger CASSETTE Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t CHAIN KMC X9, 9-speed w/ reusable Missing Link CRANKSET Shimano FC-M442-8, Octalink Spline, replaceable rings w/ alloy outer, S: 170mm, others: 175mm CHAINRINGS Shimano 22S x 32S x 44A BOTTOM BRACKET Shimano BB-ES25, Octalink spline, 68mm x 118mm PEDALS Specialized, 1pc., alloy body and cage, 9/16" RIMS Specialized RHD, disc, double wall w/ eyelets FRONT HUB Specialized Hi Lo disc, CNC flange, QR, 32h REAR HUB Specialized disc, sealed cartridge bearing, high/low flange w/ OS contact side, 32h SPOKES 1.8mm (15g) stainless, black, alloy nipples FRONT TYRE Specialized The Captain Sport, 26x2.2", 60 TPI, wire bead REAR TYRE Specialized The Captain Sport, 26x2.0", 60 TPI, wire bead INNER TUBES Specialized 26x2.0", Schrader SADDLE Specialized MTB, 7mm steel rails, 143mm SEATPOST Specialized 6061 alloy, black, 30.9x350/400mm, setback head, 2-bolt micro adjust SEAT BINDER Alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID
     
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Güzel bir FS seçerseniz sizi yormaz. Ben aslında all-mountain tarzi bir FS düşünürken yol performansı için 100mm lik Anthem'i almıştım, belki biliyorsunuz. Eski hardtail bisikletimden 1kg daha ağır bir FS ye terfi etmeme rağmen yokuş performansım hiç değişmedi, bu konuda çok ciddiyim. Ayrıca arkadaş belliki dağda bayırda kullanmak için bir bisiklet istiyor. Her iki seçimi de son derece yerinde.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Güney abi gerekli açıklamayı gayet güzel yapmış... eline sağlık...
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  11. servet aktas

    servet aktas Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    hollanda
    Seviye:
    Abiler ellerinize saglik guzel bilgiler yazmissjniz ve Tr de boyle bilgili insanlarin olmasi da cok sevindirici.

    Bisiletlere gececek olursak

    trek in ozellikleri su sekilde

    Omschrijving:
    In prima staat, afgezien van een slag in beide wielen. Door iemand met ervaring te verhelpen, of nieuwe wielset erin. De rest van de fiets werkt perfect.


    Specificaties:
    Frameset: Alpha Red Aluminum w/R1i Trail Tuned Suspension, ABP pivot, Full Floater, Aluminum EVO Link, Hi/Lo chainstays, oversized sealed bearings, 120mm rear wheel travel
    Voorvering: Fox Float 130 RL w/air pressure, rebound, lockout, alloy steerer, 130mm
    Achtervering: Fox Float RP2 w/ Pro Pedal, rebound, custom tuned
    Wielen: Bontrager Race
    Banden: Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding
    Versnellingshendel: Shimano Deore LX, 9 speed
    Voorderailleur: Shimano Deore LX
    Achterderailleur: Shimano Deore XT "Shadow"
    Crankstel: Shimano Deore LX 44/32/22
    Cassette: SRAM PG950 11-32, 9 speed
    Pedalen: Shimano M520, clipless - tevens platformpedalen erbij!
    Zadel: B ontrager Race
    Zadelpen: Bontrager Race
    Stuur/Stuurbocht: Bontrager Race, 40mm rise, 31.8mm
    Stuurpen: Bontrager Race, 7 degree, 31.8mm
    Balhoofd: Aheadset w/cartridge bearings, sealed, alloy
    Remsysteem: Avid Juicy 5, hydraulic disc; 185mm rotors

    Not : trek teki disikler on ve arka da 185 mm dir

    specializedi i yazmiyacagim cunku her hangi bir degisiklik yok fabrika vikidinda ki gibi
     
  12. servet aktas

    servet aktas Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    hollanda
    Seviye:
  13. servet aktas

    servet aktas Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    hollanda
    Seviye:
    selamun aleykum arkadaslar

    en sonunda Trek fuel ex8 i bu gun aldim ve bisiklete bindigimin farkina vardim...sormak istedigim tek bir sey var bisikletin uzerindeki lastikler arazi ve dag lastikleri olarak tahmin ediyorum bunlari asfalt ile degistirmek istiyorum cunku bu gun biraz test ettim cidden asiri bir sekilde yoruyor

    aklimda olan markalar ise

    Schwalbe
    vredestein
    michelin
    continental race king 2.2
    continentalsport contact

    arkadaslar konunun basinda da belirtmistim genel olarak asfallata surecegim diye simdi bisikleti secmemde bana yardimci oldunuz sizlerden ricam bir de su lastik isinde yardim etmenizdir

    orjinal lastikleri ise su

    ontrager Jones XR w/Kevlar bead, 26x2.2/2.25"; 127 tpi

    buna gore bir lastik almam gerekli mi

    2.2 yada 2.25`` lik

    simdiden cok tsk ederim
     
  14. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Öncelikle tercihin çok yerinde olmuş, güle güle kullan.
    Düzgün yol için 2.2 gibi kalın bir lastik almana hiç gerek yok, ekstra ağırlık olur bu. Continenral Race King 2.0 alabilirsin. Akışkanlık ve hafiflik olarak çok iyi bir lastik.
     
  15. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Allah herkese bu iki marka arasında seçim nasip etsin şu üç ayların yüzü suyu hürmetine..:eek:
    Darısın alamayan imkanı kısıtlı arkadaşların başına..:in:
     
  16. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    :in:
     
  17. servet aktas

    servet aktas Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    hollanda
    Seviye:
    Arkadaslar yardimlariniz icin Tsk ederim ve sunu diyebiliri
    ki trek cidden iscilik yapmis cunku harika bilesenler var bisiklet tahimince 12 yada 11. 5 kilo civarinda cok hafif tartmadim ama bana gore o civarda birsey

    Umarim sizlerinde boyle guzel bir bisikleti olur

    tekrardan tsk ederim
     
  18. lindemann

    lindemann Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2006
    Mesajlar:
    1.666
    Beğeniler:
    1.201
    Seviye:
    almadan önce her ikisiyle de bir deneme sürüsü de yapsaydin, sürüs konforunu görmek acisindan... hayirli ugurlu olsun ...