Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Specialized ama hangisi?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Mert E. tarafından paylaşıldı.

  1. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba,

    Bundan yaklasik 2 ay once izTV'deki "Bisiklet Sehri" belgeselini izlerken bir anda bir suredir zaten aklimda olan "bir bisiklet alsam da sehirde turlasam, haftasonlari kacamaklar yapsam, hatta yakin yurtdisi turlar gerceklestirsem" dusuncemi uygulamaya koymaya karar verdim.

    Foruma uye olmadan once aslinda sayfalarca okudum. Farkli markalarin farkli modellerini inceledim. Gecen sure zarfinda gerek vites, gerekse diger donanimlar konusunda az biraz bilgi sahibi oldum.

    Gunun sonunda kafamdaki markayi belirledim: Specialized. Niye diye sormayin, niyesi yok aslinda. Tek somut sebebi Specialized'in Body Geometry denen ve digerlerine gore daha cok ustunde durdugu ergonomik yapi calismalari olabilir belki. Muhtemelen bir pazarlik iluzyonundan baska bir sey olmayan bu konu bende ise yaramis da olabilir bilemiyorum. Ama dedim ya, tamamen kan uyusmasi meselesi sanirim.

    Uzatmayalim, Specialized'a karar verdim, ama hangi model olmasi gerektigi konusunda arafta kaldim.

    - Specialized Sirrus Sport? (SSS)
    - Specialized Crosstrail Sport? (SCS)

    SSS, kugu gibi yapisi, duz masasi, ince lastikleriyle hiz ve performansa dayali, yag gibi gidecek bir bisiklet izlenimi veriyor. Crosstrail ise gorece daha cok mtb benzeri ozellikleri, suspansiyonu, kalin lastikleriyle konforu on planda tutar sanirim.

    Ama iste kararsiz kaldigim nokta burasi?

    - SSS secersem surus keyfime diyecek olmayacak ama ya o ince lastikler yuzunden basim belaya girerse? 28lik lastikler -atiyorum- Belgrad Ormani parkuru, Polonezkoy'un arka bisiklet yollari vb. parkurlar icin cok mu kucuk kacar? Duz masa, cok basimi agritir mi eskaza buralara girersek veya hic girmemem mi gerekir? (Bisikletin buyuk kullanimi sahil yolunda, sehir icinde falan olur en azindan ilk basta ama yakin yerlere gittigimiz de olur) Hatta birakin bunlari, Istanbul sehir icinin delik desik, bombeli, mazgalli yollari endise duymami gerektirir mi?

    - SCS secersem 38lik lastikler ya bana hayalini kurdugum surus zevkini yasatmazsa? Ya konfor getirsin (ki getirecektir) diye takili olan suspansiyonlarin agirligina Barbaros'u cikarken lanet okursam? (kitleniyor da olsa...) Arada sirada yaptigim kisa turlarda asfalt yolda bana rahmet okutursa? Aslen Istanbul'un berbat yol kosullari icin asil almam gereken bisiklet bu mudur? Sonra forumdaki "suspansiyonlu masasi olup sabit masaya gecmek icin satilik masa arayanlar kulubu"nun yilmaz bir uyesi olmayayim? Niye insanlar suspansiyonlu masalarindan kurtulmak ister?

    Konuyu acmamak icin cok direndim ama isin icinden cikamadim. Fikirleriniz benim icin cok degerli, o yuzden simdiden cok tesekkurler.
     
    Engin Öz ve Mahsus Mahal bunu beğendi.
  2. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.654
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    SSE ( Speciliazed Sirrus Elite ) bu daha popüler bir bisiklet buna bakabilirsiniz.
     
  3. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba,

    Tavsiyeniz icin tesekkurler. O biraz butcemi asiyor. Bir de ileride uzun tur yapma ihtimali ve on bagaj koyma durumunu da gozonune alirsak, karbon catal su asama da cok da tercih ettigim birsey degil.
     
  4. Ozan Duran

    Ozan Duran Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Eylül 2012
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    696
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben okuduğum kadarıyla ihtiyacınızın Specialized Sirrus Sport olduğunu düşünüyorum.
    28'lik lastikler ve alüminyum maşa İstanbul'da sıkıntı yaratmayacak faktörler. Bir süre rahatsız gelebilir ama alışırsınız. Sert toprak zeminlerde bile sıkıntı yaşamazsınız.
    Sürüşlerinizin büyük çoğunluğu asfaltta olacaksa Sirrus Sport'u tercih edin.
     
  5. Hüseyin Keleş

    Hüseyin Keleş Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2013
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba, daha önce 2012 SSE bisikletim vardı, yeni sattım. Uzun turlara en uygun bisiklet bence bu. Şimdi şehir içi gezmelere kendime bir Crosstrail V Fren aldım. Yukarıda yazdıklarınızın hepsi yaşanacak şeyler. Kısa ve performans yapmayacağınız turlar için Crosstrail uygundur. Bence amortisörlü maşa da kötü birşey değil bu durumlara.
    Yok eğer uzun turlara çıkacaksanız, performans (yani ortalaması 25 km/h hızın üzerinde olan turlar) turları yapacaksanız bu işi Sirrus ile yapabilirsiniz.
    Ayrıca, bozuk zemin durumlarında hemen kenara 700x32C Schwalbe Marathon GreenGuard edinin. Hem yol konforunuz artar, hem de performanstan çok kaybınız olmaz. Ben öyle yapmıştım.
    SSE tavsiye ederim. Ama öne bagaj takacaksanız alum. maşa olmalı tabii.. Neyse SSS alın derim ben :)
     
  6. gökhangenel

    gökhangenel Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2013
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    .
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bütçemi aşıyor demişsiniz ama ben size illa SSE öneririm. örneğin sss ile normal sirüs arası çok fark yok ancak SSE ile SSS arası var. Yani SSS den sonra büyük bir adım var SSE ye ondan sonra ise komponent değişimleri ile pro ya kadar gidiiyor modeller. Bir kere SSE de E5 alu kadro var SSS de A1. E5 spec'in ürettiği en üst alu kadro A1 den daha hafif, ayrıca maşa karbon. 28 çok sert gelirse 32-35 takarsınız olur biter lastik olarak. geçenler de SSE de çok uygun bir kampanya vardı aktifpedal da şimdi yok sanırım. nakit alacaksanız kış sezonu kıran kırana pazarık olabilir belki. SSS alacasanız da arka aktarıcıyı daha iyi bir 9lu ile değiştirmenizi öneririm. selamlar..
     
  7. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Cevaplar icin cok tesekkurler. E5, A1'den ne kadar daha hafif? Yabanci kaynaklarda oyle atla deve fark yok diye yaziyor.

    Karbon masa konusunda da benzer yorumlar var. Genel kaninin aksine, kullananlar aradaki farki algilayamadiklarini, titresimleri ayni derecede hissettiklerini soyluyorlar. Bir de karbon masanin dayanim ve kirilma konusu var. :(

    Aslinda 850 Eur butce (SSE fiyati) toplam butcem. Ama bisikletle beraber kask, forma, pedli tayt/sort, aydinlatma, suluk, matara vb. derken bir suru daha masraf cikacak. aradaki farki ilk etapta bunlara harcamak isterim.

    850'nin ustune de zorlarsam cikarim ama o zaman da kisa ve orta vadede benim icin cok da farketmeyecek ozellikler icin 200 eur fazla vermis olmaktan cekiniyorum. Toparlarsam;

    - Karbon masa o kadar fark yaratiyor mu?
    - Bisikletin hafifligi cok mu farkli E5 frame'de?

    Yardimlariniz icin gercekten cok tesekkurler. Araniza katilmak icin sabirsizlaniyorum :)
     
    Mahsus Mahal bunu beğendi.
  8. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sirrus Elite veya cannondale bad boy deore. Bunla efsane bisikletler. Bu iki bisikletten pisman olmazsin. Taytini falan yavas yavas sonra alirsin alt modelini alipta daha sonra parca degistirmeyle ugrasma hic. Trail dag bisikleti, sehirde yorar seni. Uygun lastigi taktiginda sirrus ormana da girer dagada cikar. Ama dag bisikletine sehir lastigi takarsan bir sirrus asla olmaz. Saygilarimla
     
    Engin Öz bunu beğendi.
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    arkadaşlar Sirrus önermiş ama ben Crosstrail önereceğim:D
    zaten forumda şöyle bir dolaştıysanız amortisörlü bir şehir-tur bisikletiyle amortisörsüz arasında seçim yapacak kişiye çoğu defa amortisörsüz olanın önerildiğini görürsünüz. bunda haklılık payı da var. ağırlık ve hız kazancı bunun temelinde yatıyor.
    ***
    ben neden amortisörlü öneriyorum açıklayayım. sizin anladığım kadarıyla tek bisikletiniz olacak. dolayısıyla başka deyişle bisiklet adına bütün işi görecek bir şeye ihtiyacınız var. Crosstrail daha çok amaçlı bir bisiklet. dağ bisikleti gibi de kullanabilirsiniz, tur bisikleti gibi de, şehir bisikleti gibi de... kilitlenebilir bir maşası olması yeterli. yazdığınızdan anladığım kadarıyla konfor istiyorsunuz. Crosstrail sadece lastik ebatlarıyla konfor vermez aynı zamanda geometrisi nedeniyle de rahat sürüş imkanı verir. daha dik sürdüğünüz için daha rahat ve kontrollü seyehat edersiniz. Sirrus düz yolda daha avantajlıyken Crosstrail düz yol dışındaki her yerde avantajlı. üşenmeyip amortisörün kitlemesine bir tık yapmanız yeterli. :)
    ***
    diğer sorularınıza gelirsek. A1 kadro ile E5 kadro arasında toplasanız 150 gram fark vardır. E5 olan dipçiklemeden ötürü göreceli olarak daha zarif görünür ve içten kabloludur.
    karbon maşaya gelelim. alüminyuma göre fazlaca ağırlık kazancı sağlar. hıza ve konfora etkisi hissedilmeyecek düzeydedir. ancak yarışçıysanız 1000'de 1 fark bile önemlidir. yarışçı değilseniz karbondu titanyumdu sizin zevkinize kalmış.
    keyifli sürüşler
     
    Mahsus Mahal bunu beğendi.
  10. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    MehmetAli07 hic sirrus kullandiniz mi? Veya benzeyen ust sinif bir sehir bisikleti? Bu yorumdan sonra kullanmadiginizi dusunuyorum.
     
  11. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Gürkan bey biraz daha açar mısınız? Üst sınıf şehir bisikleti derken, crosstrail'de bulamayacağım şeyler nelerdir?

    Mehmet Ali bey, detaylı açıklama için teşekkürler. Dediğiniz gibi tek bisikletim olacak. Her yola gelmesi tabii ki önemli ama araziye çok çok nadir çıkarım diye tahmin ediyorum. Bununla beraber büyük ölçüde şehir içinde kullanacağımı düşünüyorum.

    Öncelikli hedefim bisikletten zevk alabilmek. Dolayısıyla amortisörü kitlesem de o zevki verebilecek en optimum bisikleti arıyorum.

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
     
  12. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    evet Gürkan deneme amaçlı kullandım. Trek FX de kullandım. imzamdaki yine aynı tarz olan Scott SUB da bana ait. yine aynı şekilde imzamdaki amortisörlü şehir-tur bisikleti de bana ait. :mad:
    biraz dikkat lütfen
    ***
    ayrıca herkesin Sirrus tavsiye ettiğini ve bunda büyük ölçüde haklılık paylarının olduğunu söylemiştim. ben nedenleriyle birlikte kendi tavsiyem olan Crosstrail'i öneriyorum. kesinlikle daha rahat:in:
     
    Laçin Aslan bunu beğendi.
  13. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    En onemlisi pedaldan alinan enerjiyi daha verimli bir sekilde kullanmasi crostailde bir kisim enerji, kardonun daha esnek geometriye sahip oldugu icin emilir. Bu kotu birsey degildir, bazen hayat kurtarir dagdan 70 - 80 km hizla asagiya inerken bir cukura teker girdiginde bu enerjinin emilmesi sizi dusmekten veya bisikletin kirilmasini onleyebilir. Ama sehir icinde boyle bir dagdan yuksek hizla ineceginizi dusunmuyorum. Bu esnekligin dezavantaji pedal cevirirken her pedalda esnetilen kadro her seferinde tepki vermektedir. Esnetilen lastigin geri eski halini almasi istegi gibi. Bu tepkilerin pedal cevirme frekansina denk geldiginde rezonans olusur ve selenin uzerinde hoplamaya baslarsiniz. Genellikle bu duz yolda olusur. Ve enerjinin cogu bosa gider. Sehir bisiklerinde bu rezonansa kapilma olasiliginiz cok azdir. Konfor olayina gelince sehir bisiklerinde onemli olan amortisor degildir. Amortisor konfor demek degildir, kayalardan atlarken fazla enerjiyi emmek icin gereklidir. Sehirdeki kotu yollardaki en kotu cukurlar bile daglardaki kosullarla kiyaslanamayacak kadar kucuktur.
    Sehir bisikletinde onemli olan bisikletin tepkisi, trafigi kontrol ederken gorustur. Arkaya baktiginiz anda arabayi gorebilmez gordugunuz anda gidonu cevirdiginizde beklenen tepkiyi almaniz onemlidir.
    Saygilarimla.
     
  14. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Hiç araziye girmeyeceğim, ya da ileride bir de dağ bisikleti alabilirim derseniz kesinlikle Sirrus. (Bozuk asfalttan bahsetmiyorum ;) )
    Nadir de olsa araziye gireceğim, 2. bisikleti almam derseniz Crosstrail.
    Sirrus ile mesela Belgrad ormanı yollarına giremezsiniz. (Aslında girersiniz de girdiğinize pişman olursunuz ve zevk vermez) :)
    Seçiminizi bu kriterler üzerinden yapın.
     
    Engin Öz ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  15. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    MehmetAli07 bu arada scoot sub da harika bir bisiklet neden begenmiyorsunuz anlamadim. herkesin bir tarzi var tabi anladigim kadariyla siz daha cok dag bisikleti tarzi seviyorsunuz. Ama benim tarzim urban riding, yakinda arabalara kanca atmaya basliyorum. Benim onerecegim bisiklet tabiki sirrus olacak:)

    Ben sehirde sehir lastikleri ile cyclocross kullaniyorum, 10 kilo olan agirligiyla yokuslu bir sehirde yormuyor, cyclocross kullanmamin bir diger sebebi ise vites araliklarinin cok olmamasi. 36-46 ayna kol ve 28-12 ruble ile kadansi cok degistirmeden vites degistirebiliyorum. ama frenleri yetersiz kaliyor.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  16. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Herkese cevaplar icin tesekkurler.

    Araziye cok sik girmem, girsem de girecegim en fazla tali yol, veya toprak yol olur. Belgrad'a veya Polonezkoy'e bile gitsem, asfalt yoldan cok da fazla ayrilacagimi dusunmuyorum. Bununla beraber biraz da spor amacli kullanacagimdan daha cok kondisyon amacli kullanacagimi dusunuyorum.

    Bu yuzden sanirim tercihim Sirrus'tan yana olacak.

    Sirrus'un Elite mi, Sport modeli mi olacak konusunda kararsizim. Aralarinda ciddi fiyat farki var. E5 aluminyum kadronun veya karbon masanin cok da fazla fark ettirmeyecegini dusunuyorum artik, donanimlarini da yavas yavas degistirim; bu yuzden son kararimi sanirim tamamen gorsel ozelliklere bakarak (renk kombinasyonlari vs) tercihimi yapacagim gibi gorunuyor.

    Neticede icime sinsin istiyorum.
     
  17. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Arkadaş tavsiye için sadece Specialized Sirrus ve Crosstrail arasında öneri istemiş. O yüzden ben bu ikisi arasındaki fikrimi belirttim. Yoksa Scott SUB çok güzel bisiklet. Beğenerek biniyorum. Hatta Sirrus mu Scott Sub mu dense ben Scott öneririm.
    Specialized'in E5 kadrosu güzel ama onun fiyatı da gereksiz şekilde uçuyor. :D
    ***
    Dikkat ettim de tarzlarımız aynıymış. Bende büyük oranda şehirde sürmeyi severim. Nadiren toprak yola giriyorum. Eğer bisikletlerimi teke düşürmek istesem cyclocross alırdım.
    Şehir için en iyi bisiklet modelini biliyorum ama o marka maalesef Türkiye'de yok. :D
    özelden mesaj attım.
     
  18. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Mehmet Ali bey, Scott Sub 35 bildigime gore Nexus gobekten vitesli model oyle degil mi?

    Nasil memnun musunuz o sistemden? Bizde pek ragbet goren bir sistem degil malum.
     
  19. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    çok memnunum. keşke öbür bisikletim de göbekten vites olsa. ilerde bir bisiklet projem için yine göbekten vites kullanacağım.
    rağbet görmemesinin sebebi bu vites türü diğerlerine nazaran çok daha sonra çıktı ve bilinmiyor. bir de bütçeye ve kullanım yerine göre bir sürü vites modeli varken göbekten viteslerde sınırlı sayıda model var. bütün bunlar markaların bisiklet modellerine az sayıda göbekten vites koymasına neden oluyor. sadece tur bisikletlerinde ve şehir bisikletlerinde var. üst seviye modellere konduğu için de pahalı oluyor.
    ***
    kısaca anlatmam gerekirse kapalı bir sistem. darbeden zarar görme olasılığı yok. pislik derdi yok daima tertemiz. hız olarak istediğim bütün hızları veriyor. Shimano Nexus 8 örneğin 24 vitesin bütün hızlarını veriyor. bence şehir ve tur bisikletleri için en ideal sistem :in:
    pek bilinmediği için göbekten vitesler hakkında detaylıca bilgi veren bir başlık açacağım. bu ara araştırma yapıyorum.
     
    Mert E. ve Engin Öz bunu beğendi.
  20. Engin Öz

    Engin Öz Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    "Şehir için en iyi bisiklet modelini biliyorum ama o marka maalesef Türkiye'de yok. "


    Açıkçası merak ettim paylaşır mısınız o en iyi modeli?