Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Soruyorum size Lastik patlamasın diye

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Ender Alıcıoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Sevgili forum arkadaşlarım,

    Hepinize merhaba. Şimdi size danışacağım konu için , lütfen gülmeyin . Ne yapayım her gezide lastik patlatmaktan bıktım.

    Benim bisikletim tandem. Eşimle biniyoruz. her gezide ön lastiğim daha çok olmak üzere patlıyor, ama diken yada birşey girip , değil. Açtığımızda tekerin yere bastığı taraftan , delik buluyoruz. Yani cant tarafından değil, cant teli filan değil, yani. Dış lastik içide tertemiz, taş, çöp hiç birşey yok.

    1-)Ben diyorum ki , dış lastiği açsam içine solüsyon sürsem temizleyip, kesip solüsyonladığım iç lastiği, eksiz bu dış lastiğin içine yapıştırsam. dışardan gelecek darbeleri yumuşatmazmı. Yani böyle bir şey olurmu ve faydası olurmu?

    Dış , ve iç lastiğim yeni bisikletin üstünde gelen (Delta Tandem).ama şimdi iç lastiği değiştirdim.

    Dış lastik ebadım (56-559) 26 x 210 yazıyor ve hava olarakta 50 yazıyor ben her gezide 45 hava basıyorum. Ve taş gibi oluyor.

    2-)Çıkartığım iç lastikte ise 26 x 1.75 /1.90 / 1.95 / 2.0 / 2.10 / 2.125 yazıyor. Mubarek nerdeyse tüm lastiklere olacak. Şimdi acaba bu lastik,bu kadar çok dış lastik ebadına uyuyor ve şişirince benim dış lastik büyük ya , ondan iç lastik çok mu incelip ilk darbede deliniyor acaba?

    3-)Birde bu düşüncem doğruysa ben 26 x 210 gibi birebir uyan iç lastik bulamazmıyım?

    Bana yardım edecek arkadaşa şimdiden teşekkür ederim.
    Hoşçakalın.
     
    hdeveci bunu beğendi.
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    İç lastikleri üreticiler genelde 1,75-2,10 aralığı için üretirler. Benim daha önce kullandığım 2,25'lik Schwalbe Racing Ralph lastiklerim de patır patır patlıyordu ki düşünün bir de ben bu lastiklerle yarışa giriyordum :). Daha sonra yanımda patlak tıkayıcı köpük taşımaya başladım. Ama asıl sorunumun çözüldüğü an, ağırlığına bakmaksızın bulduğun en kalın iç lastiği alınca oldu. Bayağı etli ve hatta açıkta bile şişirmesi zor olan bir lastik. Markası vs yok. Ama 35 havayla kullanıyorum sürekli ve henüz hiç patlamadı yaklaşık 2 hafta oldu.
    Ender Abi diğer taraftan şu 2. bir iç lastiği şerit gibi kesik dış lastiğe yapıştırmak da olur tabi ki ancak sırf bunun için üretilmiş, daha sert bir malzemeden imal edilmiş şeritler var. Onları da deneyebilirsin.
    Direk olarak 26x2,10 iç lastik bulmak sanıyorum ki biraz zor. Üzerinde öyle yazsa bile bu takılabileceği max. lastik ebadını anlatıyor olacak. Yani 26x1,75-2,10 yazan lastikten çok farkı olmayacak.
     
    efeugur ve Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  3. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Halilciğim merhaba

    Verdiğin bilgilere teşekkürler. Senin verdiğin bilgi ile ben kafamdan sorunu çözdüm gibi. Demek iç lastiklerinde ince etlisi ve kalın etlisi varmış. Ben şimdi yeni iç lastik arayacağım. Senin dediğin gibi. Bendeki iç lastik hakikaten ince,

    Varsın ağır olsun. benim için iç lastik ağırlığı çok önemli değil yeterki, zırt ,pırt patlamasın. Diken , çivi girse insan o kadar üzülmeyecek. Geçmeseydin diken ,çivi üstünden diyecek. Ama düz yolda giren bir madde olmadan patlayınca çok kızıyor insan
    Verdiğin bilgilere teşekkür ederim.
    Sana , neşeli mutlu, bol pedallı günler dilerim .

    Hoşçakal.
     
    hdeveci bunu beğendi.
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Rica ederim Ender Abi, bisikletçilerin en sevmediği durumdur lastik patlağı bilirim.
    Bu arada es geçmişim sanırım, dış lastiğin de et kalınlığı önemli. Bir de dişleri fazla aralıklı bir lastik kullanırsan patlaması daha kolay oluyor. Ancak sık dişli lastikler daha zor patlıyor. Tecrübe ile sabittir. Asfalt lastiklerinde ise bu değişken sadece et kalınlığı :).
    Umarım sen de patlaksız günlere kavuşursun...
    Sevgiler...
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  5. mehmet_svm

    mehmet_svm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    625
    Beğeniler:
    443
    Şehir:
    İstanbul/Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    arkadaslar size birsey soylesem inanırmısınız benim bisan ihlas 'ın hic lastiği patlamadı biliyormusunuz jant değisti dış lastik değisti ama ic lastik hic değişmedi yeni bisiklet alırsam bisanın ic lastiklerini takacağim...
     
  6. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ender abi bir fikrim var
    ben eczaneden bir flaster bant almıştım 8-9 cm eni olması lazım yada 10 bilmiyorum
    (iç kısımdan hastanede pansuman için kullandıkları pomat ı tutturdukları flaster kalın sık dokulu olanı...)

    şimdi bu dış lastiği çıkartıp
    ters çevirsek ve iç kısımdan yapıştırsak...
    ve sonra sana antalyada bisikletçileri gezer en ağır iç lastikten 2 adet buluruz...
    bence olay çözülecek...
    bende benim maxxis lere yapacağım
    halil in dediği gibi maxxis mofo xc de diş mesafe araları fazla ve kolay patlıyor lastikler...

    nasıl bi fikir bi düşün derim ben ;)
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  7. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dİken,çivi,cam parçası... vs. kaynaklı patlaklara en iyi çözüm Tubeless lastiktir.
    Bunun için tubeless jant seti almanız ve tubeless lastik kullanmanız gerekir. Lastiğe batan diken,çivi ...vs. yerinden çıkarılmadığı sürece lastiğin hava kaçırmasına sebep olmaz. Tubeless lastiği safdışı bırakan tek olay büyük patlaklar yani yarılmalardır. Bisikleti; tubeless lastiğimin içerisine cok ucuza aldığım büyük boy oto lastik spreyi sıktıktan sonra kullanıyorum. Sprey 2 hafta kadar idare ediyor, zamanla tamir edici özellliğini kaybediyor ki yenilenmesi gerekiyor. Lastik değişimlerinde(zemine göre) iç kısmı kontrol ettiğimde en az 1-2 tel,çivi.. vs. buldum her seferinde. :in: Belki on defa patlamış olmasına rağmen hiç sorun yaşamıyorum. :in:
     
  8. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Merhabalar verdiğiniz cevaplara çok teşekkür ederim.

    'mantis' şimdilik tubleks lastiğe geçmem zor. Çünkü cantımıda değiştirmem lazım . Ama verdiğin fikire çok teşekkür ederim. Hakikaten çok faydalı olmuş.

    Bu gün kendime Antalya' da bir bisikletçiden kalın iç lastik buldum. IRC diye bişey dedi en iyisi bu dedi .( Tabi Antalya'ya göre en iyisi) Başka bir yer yok ki daha iyisini alalım. Aldım , tam çıkarken sipop kısmı dikkatimi çekti çok kısa geldi , bunun uzunu yokmu dedim ( araba sipoplu) Öyle birşey daha çıkmadı dedi. Halbuki benim eski yarılan iç lastiğim uzun sipoplu.

    Halbuki benim cantım çift kat cant, bu herhalde çok kısa gelecek ve hava basarken, sipop kesin içine kaçacak.


    Satıcı herşeyi biliyor da , uzun sipop ve çift kat cantları daha bilmiyor. İşte bizim Antalya ' da yaşadığımız en büyük sıkıntı bu. Ben amatör olarak ,bisiklete bindiğim halde , senelerdir bu işi yapan bu satıcıdan daha çok bisiklet ve parçalarını tanıyorum. İşte bunlar için büyükşehirde yaşamak lazım. Aradığını bulursun . Satıcı bu işi zevkle yapar ( Gürsel bey, Ulaş gibi ve daha bir çokları). Çünkü kendisi de bu bisiklete biniyordur. Bisikleti ve bisikletçiyi seviyordur. Bizim burdakiler gibi, sadece ticari amaçlı değildirler.

    Ve inanın kafam kızmak üzere . Kızıp Antalya ' da bisiklet üstüne bir dükkan açacağım. Kısmet.

    Hepinize iyi,neşeli ve bol pedallı günler dilerim.
     
    hdeveci, skull_mrt ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  9. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yeşil bisiklet ve delta da patlak önleyici şeritler vardı.. bide yeşil bisiklette gorupte kullanamadığım slime diye bir sıvı var. bunlar işe yaramıyormu bilenler ve özellikle kullananlar cevaplarsa sevinirim..
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  10. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ercanım merhaba

    Senin verdiğin fikir de iyi gibi geldi bana . tek düşüncem flasterler üst. üste dönerek yapıştığı için iç lastik acaba flastre yapışmazmı. Ama onuda pudra dökerek çözebiliriz.

    Benim teker çapı 210 santim olduğuna göre eder sana 420 santim flaster . Flaster kaç paraydıııı.?? bi de pudra
    Sana neşeli,bol sıcak sulu vede havuzlu günler dilerim. ( ercan Afyon da kaplıca da)
    Hoşçakal
     
  11. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    slime patlak onleyici serit. tam senin sorununa birebir.lastigin yere degen kizminin arkasina yerlestiriliyor.bayaa etkili.slime sivi ve seriti bi arada kullanirsan.nerdeyse patlama riski "0" a dusuyor.
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  12. Natural_animal

    Natural_animal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Patlak bence biraz kader kısmet meseleside.......
    Hani çocuk bisikletleri için üretilmiş lastikler var. Dolgu ne patlıyor nede hava basmak gerekiyor. Öyle bişey olsa ne süper olur. Patlaksız hayat :p
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  13. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Patlak önleyici sıvılar kesinlikle çok işe yarıyor.
    Ben çok memnunum. Şu anda iki bisikletimizin 4 lastiğinden birinde silime yok ve o lastik sürekli patlıyor. ( slime olmayan )
    3 tane lastiğimiz 2500 km ye gelmesine rağmen hiç patlamadı.
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  14. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Aslında patladı da çaktırmadı ;)
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  15. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:

    ataruh beni bilgilendirdiğin için teşekkürler.:)

    Hiç bilmediğim için soruyorum:p
    Bu dediğin patlak önleyici sıvılar sipoptan sıkılıyor herhalde bunu anlayabiliyorum. Acaba görevlerinin içinde diken batmasın da, herhalde dikeni çıkarınca da mı ? hava kaçmasını önlüyor. bu 1
    2. side darbede veya hiç birşey girmeden olan patlaklarda da işe yarıyormu. ?Bilmediğim , hiç kullanmadığım için soruyorum.?;)
    teşekkürler . Hoşçakal.
     
  16. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:


    beverly beni bilgilendirdiğin için sağol

    Ama bir yazıda okumuştum şimdi tam kim yazdı hatırlamıyorum. Bu şritin de lastiği kestiği yazılı idi acaba bunlarda kalite kalitemi yada şunu al bunu alma gibi bir seçim varmı . Teşekkür ederim.

    Hoşçakal
     
  17. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    :D
    Aynen öyle oldu.
    Slime lı olanlardan birini 2 kere patladıktan sonra ( yarılma şeklinde ) attım.
    Aslında kesip içindeki slime yeni lastiğe boşaltmaya çalıştım ama yanımda boşunu taşıdığım slime şişesinin ağzını siboba uyduramadığım için diğerine boşaltamadım. şimdi Keşke 3. yamayı yapıp kullansaydım diyorum. Nasıl bir balansı olurdu acaba zıp zıp zıplardı herhalde.
    Burada da slime bulamadığım için.
    İşte bu slimesız lastik bundan sonra 6 kere patladı deli etti beni.
    tabi iki yamadan sonra iç lastiği attığım için 3 iç lastik atmış oldum.
    Bence slime çok gerekli.
     
  18. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.485
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Siboptan sıkılıyor ama motor tipi olanlardan olmalı. diğerlerinde olmuyor. sibop kapağını açtığınızda oradan çıkmaya çalışıyor. orayı tıkıyor.
    1-diken vb. hepsini önlüyor. zaten en fazla indiğini görüyorsunuz . patlağı alta getirip şişirdiğinizde ( slime alta toplansaın diye ) devamediyorsunuz. hangi sebepten patladığını bilmiyorsunuz.
    2-jant kesiklerini kastediyorsunuz sanırım. evet onlardada işe yarıyor.
    lastik ( dış lastik ) yarılmadığı sürece çok sorun olmuyorlar.
    ayrıca eğer yamamanız gerekiyorsa patlağı bulmak ta çok kolay oluyor. yeşil yeşil belli ediyor kendini .

    selamlar
     
  19. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:

    Ataruh verdiğn bilgiler için çok teşekkür ederim.
    kızmazsan bir , iki şey daha sorayım.

    Bende de araba sipoplu lastikler var. Bu dediğin slime yi sıkarken sipopu yani içinde ki iğne, diyeyim onu söküyormuyuz? Kusura bakma hakikaten bu konuda hiç bir bilgim yok.

    Senin anlattığına görede süper bir olay bu . Antalya da bunu bulabileceğimi sanmıyorum ama bir araştıracağım.

    Bide bu gün bisikletime yedek iç lastik aldım. Benim lastik ebadları 26 x210 ama Antalya da iç lastik olarak 26 x 200 yazan iç lastik buldum. Bu olur dedi ama tabi tam numarayı bulsam daha iyiydi herhalde. Sizlerin görüşü ne? bu olurmu iç lastik olarak.

    Ve dış lastik değiştirme vaktim gelince hiç buralarda aramamam lazım kesinlikle bulamayacağım . getirteceğiz İstanbul dan artık.

    Hepinize, mutlu, neşeli, pol pedallı günler dilerim.
    Şimdiye kadar cevap verip, biligilerini paylaşan arkadaşlarıma da teşekkür ederim.
    Hoşçakalın.
     
    SerkanEriş bunu beğendi.
  20. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    evet ,
    otomobil siboblu olanların iğnesi sökülüyor. oradan içeri boşaltıyorsun.
    http://www.slimesealant.com/index.php
    sayfasından bike i tıklatıp sağ alt tarafına bakarsan uygulaması gösteriliyor. sökecek alet slime la beraber geliyor sanırım. yeşilbisikletin elinde varsa kargoyla alabilirsin sanırım slime mi. bir tüp iki lastiğe yetiyordu sanırım.
     
    Ender Alıcıoğlu ve tolgayuksel bunu beğendi.