Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sorunlu Alışveriş (Konya Emre Eroğlu)

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında Hakan Kök tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 3-4 gün önce forum üzerinden gördüğüm ve arkadaşıma tavsiye ederek almasına sebep olduğum bisikletle ilgili mağduriyetimi konu açarak sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle sorun yaşadığım ve alışveriş yapılmamasını tavsiye ettiğim arkadaş ve konusu buradadır.

    Arkadaşın ismi Emre Eroğlu'dur ve ilandaki üyenin abisidir. Üyenin ismi ise Oğuz Eroğlu ve Konya'da bulunuyorlar.

    30 Temmuz Perşembe günü bisikleti almak için arkadaşla bir görüşme gerçekleştirdik ve alıcı ödemeli kargo ile bisikleti Ankara'ya istedik. Cuma günü bisiklet arkadaşım tarafından teslim alınmış ve hemen kendi bisikletçimize toplanmak için götürülmüştür. Sorunlar da böyle başlamıştır. Maddeler halinde bisikletin ilanda belirtilmeyen sorunlarını yazacağım.

    1-) Bisikletin lastikleri kullanılamaz durumda geldi. Arkadaş ilanda belirtmediği için lastiklerin durumunu iyi olarak kabul ettim. Ancak ön lastiğin şekli tamamen bozulmuş ve düzeltilemiyor. Ayrıca ön jantta atlama mevcut. Arkadaşa bunu söyleyince "İkinci el ürün alıyorsun. Bir de iyi lastik bekliyorsun. İstesem kabak lastik gönderirdim sana" dedi.

    Lastik videosu için buraya tıklayın.

    2-) Ön maşa kilitleme pozisyonuna alınca kaçırma yapıyor. Kendi bisikletçimden sonra Delta Bisiklet'e götürdük ve sorun doğrulandı.

    3-) Aynakol göbeğinde problem var. Bisikleti toplarken krank kolunda parça eksik olduğunu gördük. Bir şekilde hallettik. Ancak bu seferde titreme mevcuttu. Aldığımız arkadaş sizin bisikletçi işi bilmiyor deyince sırasıyla Delta Bisiklet'e ve oradan da Eryaman'da başka bir bisikletçiye götürdük. 3 bisikletçi de göbeğin problemli olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak satıcı arkadaş ısrarla sorun olmadığını belirtiyor.

    4-) İlanda belirtilen Ritchey sele borusu, gidon boğazı ve gidon replika çıktı. Ancak ilanda bunları belirtmemiş kendisi. Biz orijinal sanıp aldık.

    5-) Orijinal olmayan replika sele borusu bir de kırık çıktı. Delta Bisiklet'te de onaylandı. Sele borusunun uç kısmında 3-4 cm lik bir ek parça var. Bu parça sıkılanmıyor ve sele takıldığı zaman sürekli sağa sola oynama yapıyor. Videosunu çekip arkadaşa yolladık. Tesadüfe bakın ki bu sorun onda yokmuş. Onu da bilmiyor yani.

    6-) Arkadaş gidon spacerlarını da eksik göndermiş. Gidip karbon spacer seti aldık bir de.


    Kısacası 2500 TL'ye bisiklet toplamaya hazırlanırken bu bisikleti görüp almak istedik. Ancak ilanda belirtilmeyen yukarıdaki sorunlar yüzünden bisikleti iade etmek istiyorum. Arkadaş kabul etmiyor. 2500 TL'ye piyasa altına aldın daha ne istiyorsun diyor. Yukarıdaki sorunlar görülene kadar piyasa altındaydı evet. Ancak şimdi bırakın piyasanın altını, kazık yeme moduna geldik.

    1 çift tubeless lastiğe 400 TL
    Spacer setine 50 TL
    Hollowtech II göbeğe 100 TL
    Seleyi kullanamadığım için almak zorunda olduğum sele borusuna 100 TL

    gibi harcamalar yaptığım göz önüne alınırsa bu bisiklet bana sadece şu an için 700 TL'lik masraf çıkardı. Hala piyasa altına aldın lafını ediyor arkadaş. Daha maşadaki sorun duruyor.

    Emre Eroğlu ve @oguzeroglu adlı bu iki arkadaşla alışveriş yapmaktan uzak durmanızı öneriyorum. Gidip ilanını inceleyin. Yukarıdaki sorunlardan bir tanesi bile ilanında yazmıyor. Bu sorunları benim uydurduğumu söylüyorlar. Sanırım PTT kargo ile gelirken bisikleti biri toplayıp ağır araziye falan girdi. Bana gelene kadar bu sorunlar oluştu. 3 bisikletçi tarafından onaylanan yukarıdaki sorunları 2 gün içerisinde ben yapmış olamam sanırım.
     
    itsaboutyou, taner07, aertan ve 2 kişi daha bunu beğendi.
    Son düzenleme: 2 Ağustos 2015
  2. Emre Sefa SEFER

    Emre Sefa SEFER Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    355
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre Sefa SEFER
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Yazdıklarınız doğruysa ki doğru olmasa yazmayacağınızı düşünüyorum; büyük ayıp edilmiş. Masraf 600-700 değil 100 lira bile olsa satıcının bunları size belirtmemiş olması durumu göze alınarak masrafları karşılaması gerekiyor. Ben de defalarca ikinci el ürün sattım ancak sattığım bisikletleri kendim kullanmadığım kadar temiz gönderdim alıcıya...
    Kimsenin ikinci el piyasasında güvensizlik oluşturmaya hakkı yok...
     
    Onur Ali İmren ve Hakan Kök bunu beğendi.
  3. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ben bu forum üzerinden 2 tane bisiklet sattım. Dediğiniz gibi kendim kullanırken yapmadığım bakımları ve temizliğiyle teslim ettim alanlara. Ayrıca lastiklerinin kullanılamaz durumda olmasını ikinci el ile açıklamalarını da komik buldum. O zaman satılan her bisiklete sorunlu lastik takıp gönderelim. Arkadaşın halen iade kabul etmemesi iyi niyetli olmadığını gösteriyor.

    Bisikleti kendime alsam tamam diyeceğim. Fakat arkadaşıma bu bisikleti alması için ön ayak oldum ve ona karşı mahcup oldum.
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    @Hakan Kök Peki bu kişiler iade garantisi vermediler mi?
    Ürünlerinin arkasında durmadılar mı?
    2.500 tl belki bazıların çok para değilmiş gibi gelebilir ama 2.500 tl iyi paradır.
    Satan için ahı olan paradır, Gönülsün alış-veriş ten gelen para hayırlı para değil ve inananlar için mutlak surette bir yerden çıkar.

    Ayıplı mal satmak kadar ayıp durum olamaz.

    Kardeş geçmiş olsun. hade sende bütçe vardıda eksik ayıplı parçaları değiştirdin ya o para cebinde olmayan biri bu ürünü alsaydı ne olurdu.

    Allah aşkına empati kurun, insanları enayi koymak kazanç değil yok oluştur.
     
    Hakan Kök bunu beğendi.
  5. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.142
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Geçmiş olsun. Umarım sorunu satıcıyla bir şekilde çözersiniz.

    Tüketici yasasında yapılan değişiklikler ile, ikinci el ürünlerin satışında satıcının sorumlulukları arttırıldı; ayıplı ürünlerde iade koşulu getirildi. Eğer satıcıyla sulh yoluyla sorunu çözemezseniz, vakit geçirmeden (mümkünse bir hukukçu tanıdığın desteğini de alarak) savcılığa şikayet dilekçesi verin.

    Naçizane bir öneri: İkinci el bisiklet alışverişlerinde, bizzat kendiniz veya bisiklet mekaniğinden anlayan güvendiğiniz bir tanıdığınız bisikleti görüp test etmeden ödeme yapmayın. Bisiklet, yapısı gereği birçok gizli kusur taşıyan parça barındırabiliyor; bunları fotoğraftan, videodan vs. anlamak mümkün değil.
     
    Hakan Kök bunu beğendi.
  6. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaş ilk gün bazı sorunlar çıkınca sinirle aramış. Emre Eroğlu da "geri gönder o zaman"demiş. Benim arkadaşım da "parayı harcama bu bisikleti toplatıyorum her yerinden bir şey çıkıyor iade edeceğim" demiş. Yani anlayacağınız iade kabul edeceğini söyledi. Daha sonra araya ben girdim. Konuştum tatlıya bağladım. Hadi bazı şeyleri hallederiz derken malzemelerin replica olduğunu öğrendik. Dün hemen iletişime geçtim. Bisikleti alamayacağını, ikinci el ürün aldığımı bu sorunların illa ki olacağını söylediler. Benim ürün sattığım kişiler beni bilir. Üründe bahsettiğimden öte tek bir şey çıkarsa iade alırım. Ancak bu arkadaşlar bu zihniyette değiller maalesef.
     
  7. Onur YCL

    Onur YCL “A bicycle ride is a flight from sadness.”

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.277
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    İddialarınız doğruysa arkadaş sorunlu bir bisikleti size tabiri caizse kakalamış. Telefonla kendilerine ulaşıp yasal yollara başvuracağınızı güzel dille anlatın. Çünkü aranızda yazılı olmasa da bir sözleşme söz konusu hukukta buna "tam iki tarafa borç yükleyen sözleşme" diyoruz. Burada sizin borcunuz malın bedelinin anlaşılan yerde veya zamanda teslimi iken karşı tarafın borcu malı size anlattığı şekilde teslim etmektir ve malın bir kusuru hatası varsa bunu size anlatmakla yükümlüdür ki ona göre bu defolu malın fiyatı belirlenir. Anlatımınıza göre karşıdaki aklıevvel arkadaş, niteliğine uygun olmayan amacına hizmet etmeyen bir malı elinden çıkarmak istemiş ve sizi bu hususta bilgilendirmemiş. Yani sizi aldatarak mal satmış. Gittiğiniz bisikletçilerden parçaların sorunlu olduğuna dair ufak bir kağıda yazılı beyanlarını alın, sorunlu, replika parçaların fotoğraflarını çekin elinizde bulunsun şahsın açtığı ilan sayfasını da bir yere kaydedin ki elinizde bir koz bulunsun... Olayın bir de cezai boyutu mevcut. Her ne kadar yasal koşullarının tam olarak oluştuğu şüpheliyse de yeni ceza kanunumuza göre dolandırıcılık suçunun ihmali hareketle de işlenebileceğini baz alırsak, karşıdaki aklıevvelin maldaki kusurları bildirmemek suretiyle sizi aldatarak kendisine menfaat sağlaması sonucu dolandırıcılık suçunun işlendiğini bir hukukçu olarak düşünüyorum.

    Ek olarak: E be sevgili güzel kardeşim verdiğin para 300 500 değil, 2500 Türk Lirası, insan biraz daha tedbirli dikkatli olmaz mı ? Ankara- Konya bildiğim kadarıyla çok uzak değil, 2500 lira verdiğin bir ikinci el mala ne olursa olsun baksaydın önce... Kusura bakma durumuna gerçekten üzüldüm.
     
    Nedim92, taner07 ve Hakan Kök bunu beğendi.
  8. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @Silmarillia Açıkçası ben kimseyi ithaf etmek istemem. Konuyu düzgünce halletmeye çalışırken güzelce konuştuk arkadaşla. O yüzden kötü sözler söylemek istemiyorum ve böyle bir hakkımın olmadığını düşünüyorum. Ancak bize satılan ayıplı ürünün ne kadar hayrını görürler Allah'ın bileceği iş.

    @Onur YCL Dediklerinizi dikkate alacağım ve akşam hukukçu bir arkadaşla konuşacağım. Ayrıyeten sahte ürün kullanma ve bunu satma gibi bir durum da var. Önerileriniz için teşekkür ederim.

    İşlerim çok yoğun olduğu için gidemedim. Keşke gitseydik görüp alsaydık. Dahası arkadaşın bulunduğu MTB grubundan da tanıdıklar varmış sonradan öğrendik.
     
  9. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    1. AYIPLI MAL
    Ayıplı mal, yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8 ilâ 12. Maddelerinde yer almaktadır.
    Kanundaki ifadesi ile ayıplı mal, “Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.”
    Bu ifade 99/44/AT sayılı Yönergenin 2. maddesinin ikinci paragrafındaki tanıma uyum da göz önünde bulundurularak yeniden yapılmıştır. Tanımda öncelikle ayıplı ifanın, sözleşmeye aykırı ifa olduğu vurgulanmakta; dolayısıyla malın teslim edildiği anda sözleşmede kararlaştırılmış olan özellikleri taşımaması veya taraflarca kararlaştırılmış örnek veya modele uygun olmaması halinde, ayıplı bir ifanın var olacağı kabul edilmiş bulunmaktadır. Bu açıdan sözleşme içeriğine hangi hususların dâhil olduğunun tespit edilmesi özel önem taşımaktadır. Tarafların mala ilişkin olarak üzerinde açıkça anlaşmış oldukları hususların sözleşme içeriği olacağı tartışmasızdır. Bunun yanı sıra, bir malın objektif olarak sahip olması gereken asgari özellikleri taşıması gerektiği de taraflar arasında zımnen kararlaştırılmış sayılmaktadır.
    Ancak, bir malın ayıplı olup olmadığının tespit edilebilmesi için bazı kriterler bulunmaktadır. Buna göre;
    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
    Bu ifadeler ile malın ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda veya reklam ve ilânlarında yer alan niteliklere sahip olacağının da taraflarca kararlaştırılmış olduğu kabul edilmiştir. Kamuya yapılmış olan bu tür bildirimlerden, satıcının ve tüketicinin haberdar olduğu ve bu bilgi ışığında sözleşmeyi kurdukları varsayılmaktadır. İşte malın, sözleşme ile belirlenmiş olan bu özelliklerinden herhangi birine sahip olmaması halinde ayıplı olduğu kabul edilecektir. Ayıplı bir ifanın var olup olmadığı, malın tüketiciye teslim edildiği ana göre belirlenecektir.
    Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
    Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etme zorunluluğunda bulunmaktadır.
    Reklam veya ilân yoluyla yapılan açıklamalara aykırı mal teslim edilmesi halinde bir ayıbın varlığının kabul edilmesinin nedeni, bu açıklamalarda yer alan taahhütlerin taraflarca bilindiği ve dolayısıyla bunların sözleşme içeriği olduğudur. Ancak nadiren de olsa, satıcının, mala ilişkin olarak örneğin üretici tarafından yapılan reklamlardan fiilen haberdar olmaması ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyecek olması ihtimali bulunmaktadır. İşte bu hallerde satıcının ilgili taahhütlerle bağlı tutulması uygun olmayacaktır. Kuşkusuz bu durumda ispat yükü satıcıdadır.
    Satıcının reklam ve ilânlarda vaat edilenlerden sorumlu tutulmaktan kurtulmak için başvurabileceği ikinci yöntem, gerçeği yansıtmayan reklam veya ilânın, satım sözleşmesinin kurulması anına kadar düzeltildiğini ispat etmesidir. Bu hallerde sözleşme içeriği zaten yeni reklama göre belirlenir. Son olarak satıcı, ilgili reklam ve ilâna rağmen, tüketicinin bunlardan etkilenmediğini, yani buradaki taahhütlere bağlı olarak sözleşme kurma iradesinin oluşmadığını da ispat edebilir. Örneğin ilgili reklamın hiç ulaşmadığı bir bölgede kurulan bir satım sözleşmesi açısından bu imkân mevcuttur. Bu hallerde yine reklamdaki taahhüdün sözleşme içeriği olmadığı kabul edilebilir.
    Teslimden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların teslim anında var olduğu kabul edilir. Sözleşmeye aykırı bir malın ifa edilip edilmediği teslim anına göre saptandığından, tüketicinin ayıptan doğan haklarını kullanabilmesi, ayıbın o anda var olduğunu, malın açık veya gizli bir ayıbı o anda taşıdığını ispat etmesine bağlıdır. Fakat özellikle malın bu ayıp nedeniyle telef olduğu hallerde, ispatın getirilmesi muhakkak ki güç olacaktır. Dolayısıyla Kanun, ilk altı ay için ispat yüküne yer değiştirtmiştir. Bir malın altı ay boyunca sorunsuz çalışması, hayatın olağan akışına uygun olarak kabul edilmiş ve bu süre içinde mal yine de bozulmuşsa, kaynağında yani teslim anında var olan bir ayıbın yattığı sonucuna varılmıştır. Kuşkusuz satıcının bunun aksini ispat etmesi imkânı her zaman bulunmaktadır. Diğer yandan, bazı mallar açısından tüketiciye bu tür bir ispat kolaylığı getirilmesinin satıcıyı mağdur edebilmesi de söz konusudur. Örneğin doğası gereği çabuk bozulan, çürüyen veya yok olan mallar açısından bu tür bir karinenin kabulü, malın niteliği ile bağdaşamaz. Koltuk takımlarında sigara yanıkları gibi, ayıbın, tüketicinin kullanım hatasına dayanmasının çok daha muhtemel olduğu hallerde de, satıcının ispat yükü altında olması doğru olmaz. Bu açıdan hâkimin, ayıbın ve malın niteliğini takdir ederek, ayıbın teslim anında var olduğu konusundaki ispat yükünün yine tüketicide olduğuna karar vermesi mümkündür.
    Ayıplı malda tüketicinin seçimlik haklarından faydalanabilmesi için ayıbı belirli bir süre içinde ihbar etmesi yükümlülüğü kaldırılmıştır.
    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulması zorunlu tutulmuştur. Teşhir ürünü olmaları sebebiyle bir takım ayıp oluşan mallar da benzer şekilde bu durumunun belirtilmesi gerekmektedir. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Böylelikle, sözleşmenin akdi anında tüketicinin maldaki ayıptan haberdar olması sağlanmış olacaktır ve tüketicinin, sözleşmenin akdi anında malın ayıbından haberdar olduğu haller için bir sözleşmeye aykırılık söz konusu olmayacaktır. Ancak güvensiz ürünlerin etiketle dahi satışa sunulması yasaktır. Güvensiz ürün söz konusu olduğunda Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanunun hükümleri uygulanacaktır.
    Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketicinin seçimlik hakları bulunmaktadır.
    Bunları şu şekilde sıralayabiliriz;
    • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    • Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    • Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    • İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
    Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    • Tüketici, ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Belirtilen bu hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
    • Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
    Ayıplı maldan sorumluluk, ayıp sonradan ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslim tarihinden
    iki yıllık zaman aşılına tabi bulunmaktadır. Bu süre ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz. Bu süre kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde kullanılacak süredir.
    Ancak, ayıp, ağır kusur yada hile ile gizlenmiş ise zaman aşımı süreleri uygulanmayacaktır.


    ...............................

    Alıntı : YENİ TÜKETİCİNİN KORUNMASI KANUNUNA GÖRE AYIMLI MAL VE HİZMETLER

    @Hakan Kök Siz bu ürünü derhal iade edin. Sıfır aldığınız ürünlerde geriye alırlar. İçinize sinmediyle sizde keyif alamıyacaksınız.

    Ayrıca satıcı arkadaşın sitedeki ilanı KANITTIR:)

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun her zaman tüketiciden yanadır.

    Alacaklı yada Müşteri her daim haklıdır. Hakkını arayamayan haksız duruma düşer.
     
    Hakan Kök bunu beğendi.
  10. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @BF Okuru çok sağolun hocam. Satıcı arkadaş girdi konuyu okuyor. Bakalım ne diyecek yazılanlara.
     
  11. 1dost

    1dost Yazıyor...

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    965
    Beğeniler:
    929
    Şehir:
    40
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Yazık ya gerçekten. Ne insanlığa ne Müslümanlığa sığar. Azıcık ahiret inancınız, Allah korkunuz varsa yapmazsınız.

    "ALDATAN BİZDEN DEĞİLDİR." Hadis-i Şerif

    İlandaki fotoda lastiklerin durumu kötü görünmüyor. Demek ki aynı lastikler gelmedi size. Doğru mu?
     
    olympos bunu beğendi.
  12. Özgür Atılgan

    Özgür Atılgan Aktif Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    23 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Özgür
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Arkadaslar keske biraz bekleseydiniz ne olursa olsun tek tarafli yorum yapmak haksizlik olur satici arkadas da aciklasin durumu , ondan sonra konusulur yine. Hemen hakaretler yagdirmak haksizlik .
     
  13. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @1dost aynı lastikle geldi diye biliyorum hocam. Arka lastikte problem yok. Ön lastiğin şekli tamamen bozulmuş. Zaten bunu satıcı arkadaş da kabul etti. Gelen kargodan bir fotoğraf paylaşayım.
    [​IMG]

    @Özgür Atılgan Ben de aynı şeyi düşünüyorum. Bu yüzden arkadaşı davet ettim kendini savunması için.
     
  14. dodobir

    dodobir Kıdemli Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    2 Haziran 2015
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    259
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Kerem
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Insanlar bisikletlerini satarken en ufak cizikten bile bahsederken boyle bir lastikle satisi yapip bundan bahsetmemek hic etik degil en hafif tabirle. Orijinal olmayan parcalara hic girmiyorum bile.
     
    Hakan Kök bunu beğendi.
  15. BicycleLover

    BicycleLover Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    lazım değil
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ayıptır yazıktır günahtır. Bu arkadaşlar sorunları bilerek çakallık olsun diye gizliyor. Olmaması lazım yanlış bir şey. Bence geri iade kabul etmesi lazım elini yüreğine koyup. Geçmiş olsun.
     
  16. oguzeroglu

    oguzeroglu Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,

    Yukarıda bahsi geçen kişi benim.
    Öncelikle, şahıs beni ilk aradığında bisiklet hakkında bilgiler vermeye baslamışken, şahıs "BEN BİSİKLETİ İNCELEDİM ANLATMANIZA GEREK YOK, PARAYI HEMEN GÖDEREBİLİRİM HEMEN HALLEDELİM İSTERSENİZ" dedi ve benim bisiklet hakkında bilgi vermemi engelledi. Tabi ki sorunlu ayıplı mal yolladığım anlamına gelmez.
    İlk konuşmamızda hangi ilde olduklarını sordum, Ankara dedi. "İyi ozaman Ankara yakınmış, hızlı trenle 2 saatte gelin elden yüz yüze halledelim bir problem çıkmasın, ikimizin de içi rahat etsin" dedim. Problemli-Ayıplı mal satıyor olsam böyle bir şey teklif eder miyim? Şahıs ısrarla kargo ile almak istediğini belirtti.

    Ben şahsa göndermeden önce bisikleti aktif olarak kullanıyordum. Şahsın 2 gün sonra saymış olduğu bir çok hata bendeyken yoktu. Arkadaş ürünü ilk aldığı gün telefonda ses tonunu yükseltmesinden dolayı ürünü iade etmesini istedim o ise telefonu suratıma kapattı defalarca tekrar aradım ama şahıs İADE ETMİYECEĞİNİ belirtti. Ardından birkaç saat sonra beni arayıp hayırlı olsun dileklerini ilettiler. İADE ETMEK İSTEMEDİKLERİNİ BELİRTTİLER.
    Bisikleti satış sebebim para lazım olmasıydı ve parayı da doğal olarak kullandım. Şahıs 2-3 gün sonra gelmiş simdi iade etmek istiyorum diyor. Ben zaten en başında iade hakkı tanıdım, ısrar ettim ve reddettiler.

    Ürün hakkında belirtilen sorunlara gelince;

    Arkadaş sorunlu dediği lastiğin fotoğrafını bizzat kendisi paylaşmış.(Buyrun bizzat kedisinin çektiği ve yüklediği fotoğraf: http://i.hizliresim.com/rVRBO7.png)
    Fotoğraflardan da görüldüğü gibi lastik gayet kullanılabilir vaziyette.
    Kullanılmaz halde dediği lastikte sadece ön lastikte eğiklik tarzı bir problem var tabi ki keyfe keder bir sorun kullanımına engel teşkil eden bir sorun yok. Görüntü olarak bile belirgin bir şey yok ama çok titizse değiştirebilir tabi, satıcı olarak bu beni ilgilendirmez.

    Aynakol, ortal göbek konusuna gelirsek;
    "Orta göbek dönmüyor" dediler. Sonrasında "boşluk var" dediler. Şimdi "titreme yapıyor" diyorlar. Her konuşmamızda problem farklı şekillerde dile getiriliyor. Bendeyken üründe olmayan problem arkadaşta çıkmaya başladı nedense. Saydığı sorunlar olsa zaten bisiklet kullanılmayacak durumda olurdu ki ben sürekli bir bisiklet kullanıcısı olmasam da kampüse gidip gelişlerde biniyordum ara sıra.

    Maşa sıfır bir bisikletten sökülmüştü 3 aylık maşa ortalama olarak. kitleme kısmını hiç kullanmadım fakat sorun varsa yapım ücretini karşılarım o benim hatam test etmedim çünkü.

    Eksik spacer konusu zaten olayın en trajikomik kısmı.
    Ben kesinlikle eksik bir parça göndermedim. Fotoğraflarda ne görünüyorsa onu gönderdim. Kesinlikle eksik göndermediğimden eminim ama hadi diyelim ki eksik spacer gönderdim.
    Yahu bahsettiğimiz şey alt üstü en ucuzundan aluminyum spacer. Tanesini Konya Özceylan Bisikletten 1 TL'ye aldım.
    Kendisine telefonda yeni bir spacer göndermeyi de teklif ettim... Fakat gerek yok zaten ucuz dediler. Arkadaş gitmiş kendisi KARBON SPACER SETİ almış ve burada bunun lafını yapıyor.

    Gerçekten kim art niyetli diye düşünüyor insan istemeden...

    Sonuç olarak ilanlarımda ne görüyorsa onu gönderdim. İlanlarımın da gayet açıklayıcı olduklarını düşünüyorum. Zaten art niyetim olsa Profesyonel fotoğraf Makinesi ile değil, düşük pikselli telefonla fotoğraf çekerdim.
    Ürünün açık ve net olması için ayrıca emek harcayıp yüksek pikselli kaliteli fotoğraflar yükledim.

    Olayın aslını astarını bilmeden, olaya tek taraflı bakıp karalama yapan arkadaşlar daha dikkatli olurlarsa sevinirim.

    Teşekkürler, İyi Forumlar.

    NOT: Bu konuya tek yazacağım yorumdur. Tartışmalara katılmayacağımı belirtmek isterim.
     
    Emre Sefa SEFER ve Özgür Atılgan bunu beğendi.
    Son düzenleme: 2 Ağustos 2015
  17. BicycleLover

    BicycleLover Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    lazım değil
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    oguzeroglu, Zurnanın zart dediği noktadayız. Kim haklı kim haksız? Kim yalan söylüyor kim doğru konuşuyor? Kanıtların olması lazım. Ama tek yorumum ve bir daha bakmayacağım gibi söylemleriniz biraz şüpheli efendim:cool:
     
  18. Hakan Kök

    Hakan Kök Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2014
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @oguzeroglu ,

    Sizi arayıp iade etmeyeceğimizi söyleyen bendim. Yukarıda yaptığım harcalamarın sorun olmadığını, iyi niyetli olduğumuzu belirttim ve parayı güle güle kullanmanız temennilerinde bulundum. İade hakkı tanıdığınızda bisiklet toplanma aşamasındaydı ve sorunlar ardı ardına geliyordu ve bir şekilde hallediyorduk.

    Lastiğin keyfe keder değiştirilmesi söz konusu değil. Hadi Delta ve diğer bisikletçi bana parça satmak için değiştir dedi. Peki ya kendi bisikletçim neden değiştirilmesini önerdi? Ki bu bisikletçi bana fren vites kolu aldırmamak için 3 ay kendi bisikletimin kollarını onarmaya çalıştı. Bu adam mı lastiği değiştirmemi isteyecek?

    Aynakolda parçanın eksik olduğunu kendiniz de kabul ettiniz. Takarken eksik olduğunu anlayıp gidip krank koluna takılan gri halkayı aldık. O halkayı takmasaydım boşluk oluyordu. O sorunu kendim çözdüm hallettim. Bisikleti tamamen topladıktan sonra ise aynakolda titreme olduğunu gördük. Bunu Delta Eryaman da onayladı. Binip test ettiler. Daha ne diyeyim ben size?

    Maşa dediğim gibi kaçırıyor. Buraya videosunu yükleyebilirim.

    Bisiklet madem karbon parçalara sahip spacer da karbon olsun diyerek spacer seti aldım. Hadi bu da benim tercihim olsun.

    Replika parçalara ise cevap yok!!. Tabi ki neden olsun ki?

    Ben ilanınızı gördüm ve direk arkadaşıma al bu bisikleti dedim. Çocuğa telefonda bir sürü isteyen var demişsiniz. Heyecanla bana almak istediğini kaçırmak istemediğini söyledi. Konya'ya gelme imkanım olmadığı için kargo istedik. Bisikletinizin sorunlu olmasının açıklaması benim Konya'ya gelmemem midir?

    Yukarıda bahsettiğim bütün sorunların videosunu çeker buraya koyarım. Başından sonuna kadar bisikletin sorunlarını çözmeye çalıştım, iyi niyetli olmaya çalıştım. Ancak bir yere kadar. Halen iyi niyetli davranmaya ve yasal sürece başvurmamaya çalışıyorum.
     
    itsaboutyou, dodobir ve BicycleLover bunu beğendi.
  19. BicycleLover

    BicycleLover Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    lazım değil
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Hakan Kök

    Haklıysanız başvurmamanız hata. Yarın öbür gün alacakları arabayı da hatalı satarlar. Yılanın başı küçükken ezilmesi lazım. Çok acımasız oldum sanırsam :krsn:
     
  20. dodobir

    dodobir Kıdemli Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    2 Haziran 2015
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    259
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Kerem
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @Hakan Kök

    Bence hukuksal olarak en kisa zamanda hakkinizi aramaya baslayin. Arkadas sorulan sorularin bazilarina hic deginmeden konuya bile bakmayacagim diyerek iletisim yollarini kapamis durumda cunku.
     
    Hakan Kök bunu beğendi.