Sonunda DHde Carbon başladı

csumerkent

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2008
Mesaj
223
Tepki
44
Şehir
istanbul
Daha önce GT markası denedi ama o kadar ses getirmemişti şimdi Santa Cruz denyor hadi bakalım Santa Cruz V10.4 ön kısım carbon arka çatalda herhangi bir ağırlık değişiliği olmadığından aluminyuma devam diyorlar ancak ön tarafta 600 gr hafifleme olmuş.Olmuşta benim anlamadığım niye ya bi kere insan altında çatır çutur kırılabileceğini bildiği bişeyle nasıl 7-8 metre atlayabilirki (ha şu var direk alın borusuna 110 kglık ağırlığı bırakıyorlar bişi olmuo ama )bence sadece profesyonel yarışçılar kullanır böyle bir şeyi
 
Scudo

koraymalkoc

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2007
Mesaj
1.364
Tepki
371
Şehir
İstanbul/Küçükyalı
300-500-1000 gr çok fark etmiyor bu işte bence.Gereksiz bişey sadece reklam amaçlı yapılmış bi kadro bence.Normal V10'la çok fark olucağını sanmıyorum iniş performansında tabi v10 devam ederken V10.4 kırılabilir :).
 

Özgür Tunalı

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ağustos 2006
Mesaj
1.190
Tepki
600
Şehir
Bahçelievler, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bunu extreme freeride,north shore vs için değil, sadece Dh Race amaçlı üretmişler.Onun için alan adamlarda kırılabileceği bilinciyle çok abartı extrem şeyler yapmazlar herhalde...Bencede marka ismini öne çıkarmak için üretilmiş sadece. Bu arada Cihan ne link vermişsin ne resim bi faydamız olsun bari:) (link)
Bu arada V10,4 10 inç çalışıyomuş peeeehhh:eek: Biraz fazla olmuş sanki.Direk dh race bir makina için günümüzde...
http://lp1.pinkbike.com/p4pb5002868/p4pb5002868.jpg
 

Doruk Atay

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2008
Mesaj
1.084
Tepki
1.507
Şehir
Tuzla
Elinize sağlık güzel konu... Ama 10inç (250mm) biraz fazla değilmi yahu, koca boXXer üstünde 100lük xc maşası gibi durmuş.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Özgür Tunalı


Buna Boxxer yerine karbon bi Dorado yada Foes maşa takmak lazım ki ekip tamam olsun :)
 

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
893
Tepki
1.432
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Kadronun on parcasinin karbon olmasindan ziyade, bir dh bisiklet tekerinde karbon cember kullanmalari daha da ilginc olmus:eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay

Güvenç Terzierol

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2007
Mesaj
1.161
Tepki
251
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
bence bu tarz bir aletin yokuş aşşağı ivmelenmesi ağırken daha kolay olmazmı??

daha doğrusu kazandığı hızı koruması hızlandığı zaman ağır bir cisim hafif olana göre Hareketi koruma dan dolayı daha zor duracak veya yavaşlayacaktır..

yani carbon yap hafiflet vs bence çokta gerekli değil..
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner YAMAN

Doruk Atay

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2008
Mesaj
1.084
Tepki
1.507
Şehir
Tuzla
@gvenc

Dostum mantığın doğru fakat şöylede birşey var teknik geçişlerde bisikletle fazlaca oynuyorlar.. Eh dolayısıyla hafif bir bisikletle teknik kısımları aşmak çok daha kolay. Yani bowling topu mantığın doğru fakat hızlı, atik hareketlerde yetersiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Güvenç Terzierol

csumerkent

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2008
Mesaj
223
Tepki
44
Şehir
istanbul
Saol Özgür ya cidden unutmuştum.Ayrıca aleti istersen 8.5 inç kullanabiliyosun, ayarı varmış. Ve 10 inç gerçekten saçma, 10 inçi kim kullanır biliyomusunuz ,Josh Bender o manyaktan başka kimseye yaramaz. Düşünsenize Bender 10 küsür metreden bunla atlıo puahaha kesin, parçalanır hatta şarapnel etkisi yapar :)

Yanlız bi yerde okumuştum deliler artık daha hızlı gitsin diye sadece bisikletin malzemesiyle diil aerodinamiğiyle hatta sürücünün bile aerodinamiğiyle uğraşıyorlar
Yanlış hatırlamıyosam Trek rüzgar tüneli testleri yapıodu hatta ona göre özel kıyafet ve bisikletede özel kaplamalar geliştirmiş.
 

Özgür Tunalı

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ağustos 2006
Mesaj
1.190
Tepki
600
Şehir
Bahçelievler, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@csumerkent

Özel kıyafetler,aero dinamik kasklar sadece hız denemeleri,rekorları için falan:rolleyes: Yeni Uci downhill kurallarına göre güvenlik için vücuda yapışan tayt forma vs gibi şeyler yasak. Yasak olmasaydı bütün yarışçılar yaklaşık on sene önce olduğu gibi hız avantajı sağlamak için rüzgarlı parkurlarda tayt,cx forması falan giyerdi.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@csumerkent

Gee atherton dünya şampyonu olduğunda öyle bir giysi giymişti sonra yasaklandı güvenliği azalttığı için...

Bu arada Benderin artık denemeler yaptığını sanmıyorum :D kırılacak bir tarafı kalmadı çünkü başka :D
 

Doruk Atay

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2008
Mesaj
1.084
Tepki
1.507
Şehir
Tuzla
@Hasan Çağri

Motokrosçu Travis Pastrana bir Bender iki... Makarna gibi oldular artık. :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: -erkan-

Soner YAMAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2007
Mesaj
736
Tepki
51
Şehir
istanbul
@csumerkent

Daha önce GT markası denedi ses getirmedi ama unutmayınki carbon teknolojisi de gt nin denediği zamandaki ile aynı değil ve her geçen günde gelişiyor .
Santa cruz deneme yapıyor ve sürekli markalar olsun veya kendi çabaları ile DH tarzı carbon bisiklet yapmaya çalışanlar var .

Onun için dayanıklı olmaz demeyin . Unutmayalımki bundan 10 sene önce aliminyumunda bu kadar dayanıklı ve ağır sanayide kullanacağını söyleseler aynı bu şekilde olmaz tutmaz dayanıklı olmaz diyenler olmuştur kesin .

Bu güne bakınca o hafif ve yumşak direncsiz sadece iyi bir iletken olan aliminyum bu gün uçak gövdelerinin yapımında kullanılıyorki uçağın havada maruz kaldığı basıncı düşünürseniz aliminyum teknolojisinin ne kadar geliştiğini anlarsınız karbonda aynı şekilde her geçen gün geliştirilmeye çalışılıyor ve gelişiyor . Örnek sizce bir f1 arabasının şaftı ne kadar kuvvete basınca maruz kalıyordur ...?
F1 araçlarında kullanılabilecek kadar dayanıklı bir hale gelmiş ise Carbon
bu gün santa cruz markasının böyle bir Dh tarzı bisiklet yapmak istemesi ve dayanıklı olması gayet de mümkün , kaldıki bu markaların bu tür kadro v.s. argesi için dünyanın parasını harcadığını düşünürsek Eminim bir bildikleri vardır
Ayrıca bahsettiğiniz model in resmi bu link de var be baya zorlanmış görünyor linkde birde video var bir bakın

http://www.pinkbike.com/news/maribor-DH-finals-2010.html

Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: bachibouzouk

sefasahin

Aktif Üye
Kayıt
5 Haziran 2009
Mesaj
144
Tepki
88
Şehir
İstanbul
Karbon alimünyumdan daha dayanıklı diye biliyorum ben.yasevyaterket nickli arkadasın dediği gibi f1 araclarınn şasesinde kullanılıyor karbon.
 

DWHL

Üye
Kayıt
16 Ocak 2007
Mesaj
68
Tepki
75
Şehir
İzmir
Daha dayanıklı olup olmadığı konuşu tartışılır, ama daha hafif olduğu doğru.
Özgürün de dediği gibi dh race amacı ile üretilmiş bir bisiklet.. world cup dh yarışlarını izlediğimizde ordaki yarışcılar en fazla 2 metre kadar air alırken hızları 65-70 km ile 15-20 km arası sürekli inip çıktığını gözlemleyebiliriz... hızlanmaları için gerekli eğimi her an yakalayamadıklarından bisikletlerini hafifletme yoluna gidiyor bir çok yarışmacı.. bunun yanında bisikletin hafif olması sürücünün bisikletten istediği tepkiyi daha kolay almasını sağlıyo...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Tunalı

mertcan gölge

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2010
Mesaj
675
Tepki
513
Şehir
eskişehir
evet sağlamlık isteyen bir tarzda böyle bir hafiflik yapılmaya çalışması çok yanlış geldi garipsedim açıkcası carbon kadro o kadar atlamaya dayanabilirmi dersiniz ?
 

Soner YAMAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2007
Mesaj
736
Tepki
51
Şehir
istanbul
arkadaşlarcarbon diye zayıf olacağını düşünmeyin aşağıdaki linkte bisikletin babası Demo 8 serisi bir dh canavarının haline bir bakın


(link)

Kırılmaz diye bişey yoktur hepsi kırılabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: sefasahin