Sonunda ben de patlattım. Yama için teknik bir soru içerir

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Mesaj
774
Tepki
2.025
Yaş
53
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
1 yıl ve 1500Km'nin sonunda bugün ben de ilk lastiğimi patlattım. Kartal İDO'dan döneli henüz 500m olmuştu ki arkamda birden büyük bir "pofff" sesi ile irkildim. Arkama dönüp bakınca ayağımdaki SPD'leri de unutup yumuşak bir inişle sağdaki çimenlere kapaklandım. Dizde biraz şişme dışında sorun yok.

Gelelim asıl konuya, benim ilk yamam ama arkadaşlara yardım etmişliğim var ve iyi kötü nasıl yapılır biliyorum :) Dış lastikten zımba teli gibi U formunda ama zımba telinden çok daha kalın "yabancı cismi" söküp güvenli bir yere kaldırdım. Doğal olarak iç lastikte 2 tane delik var ve bu iki delik lastik üzerinde kalıptan kalmış izlenimi veren çıkıntının iki yanında. Yanımda zımpara hariç her türlü donanım vardı, yamayı yapıp kontrol ettikten sonra lastiği taktım ama henüz hareket etmemiştim ki havanın yine indiğini fark ettim. Aynı işlemi tekrar edip yine aynı sonucu alınca (Einstein'ı hatırlamamak elde değil) bir arkadaşı arayıp beni almasını rica ettim. Onu beklerken yağmur bastırdı vs vs. Neyse bir arefe günü macerası sonunda eve geldim.

2 sorum var. İlki, 1 yıldır bugünü bekleyen ve sele altı çanta içinde 1500km boyunca güneş altında benimle gezen yama takımı ve solüsyonun özelliğini yitirmiş olma ihtimali var mı? İkincisi, sözünü ettiğim çıkıntının 2 tarafındaki 2 deliğe aynı yama parçası ile müdahale ettiğim için bu çıkıntı köprü vazifesi görüp benim yamanın tutunmasını engellemiş olabilir mi?
 
Scudo

alper 76

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2014
Mesaj
1.780
Tepki
1.822
Yaş
48
Şehir
mersin
Bisiklet
Scott
Bu konuyu ben de sık yaşadım, patlağı tamir ettikten sonra hemen yamanın kenarından bir kaçırma daha gördüğüm ve ona da yama yapıştırdığım oldu. Ancak sonuç yeni bir iç lastiğe kadar gitti ve ancak sorunu çözebildim. Nedeni nedir bilemiyorum iki tane yakın delik olduğunda aynı durumu ben de yaşıyorum ancak solüsyonun eskiliğinden oldugunu sanmıyorum sonuçta hava almıyor, alsaydı biterdi ve kullanamazdınız. Zaten son zamanlarda anladığım kadarıyla o solüsyonlar bildiğimiz bally (bali) tabir edilen yapıştırıcı ile aynı kimyasal içöeriğe sahip çünkü aynı kokuyor. Yanılıyor muyum? bilen varsa düzeltsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik

baykuş97

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2015
Mesaj
678
Tepki
866
Yaş
45
Şehir
istanbul
İsim
ilhan beyoğlu
Bisiklet
Trek
En iyisi yedek lastik taşımak... Yama hem vakit alıyor hem de böyle sıkıntılar olabiliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik

phrygian

Halaybaşı
Kayıt
3 Nisan 2012
Mesaj
433
Tepki
559
Yaş
35
Şehir
Eskişehir
İsim
Ali Burak
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
bahsettiğiniz köprü durumu kesinlikle oluyor ve onun çözümü yamayı yapıştırdıktan sonra çok sağlam şekilde kuruyana kadar bastırmak, tavsiyem yedek iç lastik taşıyıp patlayan lastiklere yamayı evde yapmanızdır, bol şans. :)
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Mesaj
774
Tepki
2.025
Yaş
53
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Sanırım yedek iç lastik taşımaya başlayacağım. Çantada yer var nasıl olsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
İyi zımparalama o kalıp izinin yok etmek gerekir. Solüsyonu geçin kendinden yapışkanlı bant her zaman daha iyidir. Kendinden yapışkanlı bantta dikkat edilmesi gereken nokta çok iyi temizlenmiş yüzey istemesi. Solüsyon iki yüzeye sürüp 10
Dakika beklenmeli sonra yüzeyler yapıştırılmalı yoksa solüsyon kurumadan basılan hava yol buldumu bir daha tutmuyor.
İki delik yan yana yani iki yama gerekiyor ama yamalar üst üste gelecek.
Ben iki yama üst üste yapmam çünkü Yamanında bir hacmi ağırlığı var ve zor oluyor. Yamada deliği ortalamak esastır ve iki yamayı üst üste gelmeyecek şekilde kesip yapıştırmak daha mantıklı. Başıma hiç gelmedi ama iki yama üst üste hemen kaçırmasada bir süre sonra kaçırır.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Yanlış anlamadıysam zımpara yokmuş yanınızda. Peki lastiği zımparalamadan mı yamayı yapıştırdınız? Eğer öyleyse bu yüzden tutmamıştır.

Çift deliğe denk gelen arkadaşlar; zımparayı çok iyi yapın ve solüsyonu iyi yedirin. İki delik arasında ve etraflarında zımparasız alan hiç kalmasın. Yapıştırınca iyice bastırırken kurumasını da sağlayın ondan sonra takıp şişirin ve lastiği boşta şişirmeyin. Ben bu şekilde çözüyorum, problem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Ben uygulaması biraz uzun sürse de sıcak kaynak kullanıyorum. İç lastik yırtılmadan yamanın atma, hava kaçırma ihtimali yok. Fakat elimde 2-3 yama kaldı, bulmakta zorlanıyorum. Yapıştırmalı değil de, yakılıp eritilip mengene ile yapıştırılan yamalardan nereden bulabiliriz?
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
@uguryilmaz144
(link)
(link)

"Sıcak yama" şeklinde internette çeşitli sonuçlar çıkıyor. Bir de lastikçilerde olabilir diye tahmin ediyorum ama hiç gidip sormadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
@uguryilmaz144 o yamayı biz çocukken bisikletçi kullanıyordu ve iç lastiği bulunmayan bir bisikletim vardı Nasıl oluyordu bilmiyorum ama o yamalar çok sıcak havalarda salıyordu. Yani ölen sıcağı asfaltta giderken fısss sonra yeniden bisikletçiye giderdik şikyet eder gibi konuşunca o da bu sıcakta salar yamalar derdi.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Zekeriya Çab Yaktıktan sonra mengeneyle iyice sıkmazsa dediğiniz olabilir. Yama ve lastik yüzeyleri düzgünce zımparalanıp mengenede sıkıldıktan sonra, fitili yakıp tekrar bir miktar daha sıkmak gerekiyor. Zaten yarım saat sonra söktüğünüzde o sıkmanın etkisiyle yama lastikle bütünleşiyor. Mengene düzgün sıkılmazsa, ve acele edilip çabuk sökülürse dediğiniz olabilir..
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Mesaj
774
Tepki
2.025
Yaş
53
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
2 deliğe 2 ayrı yama ile sorunu çözdüm. İkinci yama ilkinin üstüne de geldi. Açıkta hava bastım, bekledim. Sorun yok gibi ama ben yine de bisiklete yedek (ve sıfır ) iç lastiği taktım. Yamadığım kenarda kalacak.
 

Barış TURAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2011
Mesaj
2.677
Tepki
1.990
Yaş
43
Şehir
Bursa
Bisiklet
Kron
@uguryilmaz144 Bursa'da bulamayınca tanıdık aracılıgı ile Muş'tan getirtmiştim.Bisikletçilerin hiçbirinde yok burada.Sıcakta kendini salar falan gibi laflar da sehir efsanesi ve bisikltçilerin uydurması ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

ÇaNakkaLeRuHu

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2015
Mesaj
1.845
Tepki
5.645
Şehir
İstanbul
İsim
MuHammeT
Bisiklet
Merida
@Kaan.Özçelik
Ben 4 tane taşıyorum :)

Hiç uğraşmayın arkadaşlar gün içinde binerken tamir yapmaya. Direk değiştir devam et eve gelince tamir et. Bende yöntem bu. Gerçi bende henüz 1 kez patlattım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan

GrandHan

Üye
Kayıt
14 Eylül 2015
Mesaj
64
Tepki
26
Yaş
50
Şehir
İstanbul
İsim
Elif
Bisiklet
Salcano
en temizi alttakiler hep yanında olacak
1- İç lastik ;)
2- İç lastiği değiştirebilen bir refakatçi :krnz:


birde ben farklı bir yöntem deniycem bu hafta başlıyorum kullanmaya. Arkadaşım çok memnun, tutarsa size de söylerim ;)
 

cnyn rdr

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Kasım 2009
Mesaj
585
Tepki
371
Şehir
x
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar yazmışlar zaten yine de belirtmek istedim,zımpara yapmadan o yamanın tutma ihtimali %5 :) en az 1 adet iç lastik taşımak ve yama setinin içine çok küçük bile olsa zımpara koymak şart,kazasız pedallamalar. . .
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik