Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sonunda ben de patlattım. Yama için teknik bir soru içerir

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Kaan.Özçelik tarafından paylaşıldı.

  1. Kaan.Özçelik

    Kaan.Özçelik Forum Demirbaşı

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    1.041
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    1 yıl ve 1500Km'nin sonunda bugün ben de ilk lastiğimi patlattım. Kartal İDO'dan döneli henüz 500m olmuştu ki arkamda birden büyük bir "pofff" sesi ile irkildim. Arkama dönüp bakınca ayağımdaki SPD'leri de unutup yumuşak bir inişle sağdaki çimenlere kapaklandım. Dizde biraz şişme dışında sorun yok.

    Gelelim asıl konuya, benim ilk yamam ama arkadaşlara yardım etmişliğim var ve iyi kötü nasıl yapılır biliyorum :) Dış lastikten zımba teli gibi U formunda ama zımba telinden çok daha kalın "yabancı cismi" söküp güvenli bir yere kaldırdım. Doğal olarak iç lastikte 2 tane delik var ve bu iki delik lastik üzerinde kalıptan kalmış izlenimi veren çıkıntının iki yanında. Yanımda zımpara hariç her türlü donanım vardı, yamayı yapıp kontrol ettikten sonra lastiği taktım ama henüz hareket etmemiştim ki havanın yine indiğini fark ettim. Aynı işlemi tekrar edip yine aynı sonucu alınca (Einstein'ı hatırlamamak elde değil) bir arkadaşı arayıp beni almasını rica ettim. Onu beklerken yağmur bastırdı vs vs. Neyse bir arefe günü macerası sonunda eve geldim.

    2 sorum var. İlki, 1 yıldır bugünü bekleyen ve sele altı çanta içinde 1500km boyunca güneş altında benimle gezen yama takımı ve solüsyonun özelliğini yitirmiş olma ihtimali var mı? İkincisi, sözünü ettiğim çıkıntının 2 tarafındaki 2 deliğe aynı yama parçası ile müdahale ettiğim için bu çıkıntı köprü vazifesi görüp benim yamanın tutunmasını engellemiş olabilir mi?
     
    GrandHan ve _Seyfullah bunu beğendi.
  2. alper 76

    alper 76 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.317
    Beğeniler:
    1.122
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu konuyu ben de sık yaşadım, patlağı tamir ettikten sonra hemen yamanın kenarından bir kaçırma daha gördüğüm ve ona da yama yapıştırdığım oldu. Ancak sonuç yeni bir iç lastiğe kadar gitti ve ancak sorunu çözebildim. Nedeni nedir bilemiyorum iki tane yakın delik olduğunda aynı durumu ben de yaşıyorum ancak solüsyonun eskiliğinden oldugunu sanmıyorum sonuçta hava almıyor, alsaydı biterdi ve kullanamazdınız. Zaten son zamanlarda anladığım kadarıyla o solüsyonlar bildiğimiz bally (bali) tabir edilen yapıştırıcı ile aynı kimyasal içöeriğe sahip çünkü aynı kokuyor. Yanılıyor muyum? bilen varsa düzeltsin..
     
    Kaan.Özçelik bunu beğendi.
  3. baykuş97

    baykuş97 "fekku ragabe"

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    14 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    805
    Beğeniler:
    1.472
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ilhan beyoğlu
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    En iyisi yedek lastik taşımak... Yama hem vakit alıyor hem de böyle sıkıntılar olabiliyor...
     
    Kaan.Özçelik bunu beğendi.
  4. aliburak

    aliburak Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Ali Burak ÜNAL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bahsettiğiniz köprü durumu kesinlikle oluyor ve onun çözümü yamayı yapıştırdıktan sonra çok sağlam şekilde kuruyana kadar bastırmak, tavsiyem yedek iç lastik taşıyıp patlayan lastiklere yamayı evde yapmanızdır, bol şans. :)
     
    GrandHan ve Kaan.Özçelik bunu beğendi.
  5. Kaan.Özçelik

    Kaan.Özçelik Forum Demirbaşı

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    1.041
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Sanırım yedek iç lastik taşımaya başlayacağım. Çantada yer var nasıl olsa.
     
    GrandHan bunu beğendi.
  6. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İyi zımparalama o kalıp izinin yok etmek gerekir. Solüsyonu geçin kendinden yapışkanlı bant her zaman daha iyidir. Kendinden yapışkanlı bantta dikkat edilmesi gereken nokta çok iyi temizlenmiş yüzey istemesi. Solüsyon iki yüzeye sürüp 10
    Dakika beklenmeli sonra yüzeyler yapıştırılmalı yoksa solüsyon kurumadan basılan hava yol buldumu bir daha tutmuyor.
    İki delik yan yana yani iki yama gerekiyor ama yamalar üst üste gelecek.
    Ben iki yama üst üste yapmam çünkü Yamanında bir hacmi ağırlığı var ve zor oluyor. Yamada deliği ortalamak esastır ve iki yamayı üst üste gelmeyecek şekilde kesip yapıştırmak daha mantıklı. Başıma hiç gelmedi ama iki yama üst üste hemen kaçırmasada bir süre sonra kaçırır.
     
    mutlu07 ve Kaan.Özçelik bunu beğendi.
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Yanlış anlamadıysam zımpara yokmuş yanınızda. Peki lastiği zımparalamadan mı yamayı yapıştırdınız? Eğer öyleyse bu yüzden tutmamıştır.

    Çift deliğe denk gelen arkadaşlar; zımparayı çok iyi yapın ve solüsyonu iyi yedirin. İki delik arasında ve etraflarında zımparasız alan hiç kalmasın. Yapıştırınca iyice bastırırken kurumasını da sağlayın ondan sonra takıp şişirin ve lastiği boşta şişirmeyin. Ben bu şekilde çözüyorum, problem yok.
     
    Kaan.Özçelik bunu beğendi.
  8. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.586
    Beğeniler:
    3.647
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Ben uygulaması biraz uzun sürse de sıcak kaynak kullanıyorum. İç lastik yırtılmadan yamanın atma, hava kaçırma ihtimali yok. Fakat elimde 2-3 yama kaldı, bulmakta zorlanıyorum. Yapıştırmalı değil de, yakılıp eritilip mengene ile yapıştırılan yamalardan nereden bulabiliriz?
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    uguryilmaz144 bunu beğendi.
  10. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @uguryilmaz144 o yamayı biz çocukken bisikletçi kullanıyordu ve iç lastiği bulunmayan bir bisikletim vardı Nasıl oluyordu bilmiyorum ama o yamalar çok sıcak havalarda salıyordu. Yani ölen sıcağı asfaltta giderken fısss sonra yeniden bisikletçiye giderdik şikyet eder gibi konuşunca o da bu sıcakta salar yamalar derdi.
     
  11. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.586
    Beğeniler:
    3.647
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Zekeriya Çab Yaktıktan sonra mengeneyle iyice sıkmazsa dediğiniz olabilir. Yama ve lastik yüzeyleri düzgünce zımparalanıp mengenede sıkıldıktan sonra, fitili yakıp tekrar bir miktar daha sıkmak gerekiyor. Zaten yarım saat sonra söktüğünüzde o sıkmanın etkisiyle yama lastikle bütünleşiyor. Mengene düzgün sıkılmazsa, ve acele edilip çabuk sökülürse dediğiniz olabilir..
     
  12. Kaan.Özçelik

    Kaan.Özçelik Forum Demirbaşı

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    1.041
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    2 deliğe 2 ayrı yama ile sorunu çözdüm. İkinci yama ilkinin üstüne de geldi. Açıkta hava bastım, bekledim. Sorun yok gibi ama ben yine de bisiklete yedek (ve sıfır ) iç lastiği taktım. Yamadığım kenarda kalacak.
     
  13. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @uguryilmaz144 Bursa'da bulamayınca tanıdık aracılıgı ile Muş'tan getirtmiştim.Bisikletçilerin hiçbirinde yok burada.Sıcakta kendini salar falan gibi laflar da sehir efsanesi ve bisikltçilerin uydurması ;)
     
    uguryilmaz144 bunu beğendi.
  14. ÇaNakkaLeRuHu

    ÇaNakkaLeRuHu Bisikletkolik

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    11 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.310
    Beğeniler:
    1.311
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Batuhan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben 4 tane taşıyorum :)

    Hiç uğraşmayın arkadaşlar gün içinde binerken tamir yapmaya. Direk değiştir devam et eve gelince tamir et. Bende yöntem bu. Gerçi bende henüz 1 kez patlattım :)
     
    GrandHan bunu beğendi.
  15. GrandHan

    GrandHan Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    14 Eylül 2015
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Elif
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    en temizi alttakiler hep yanında olacak
    1- İç lastik ;)
    2- İç lastiği değiştirebilen bir refakatçi :krnz:


    birde ben farklı bir yöntem deniycem bu hafta başlıyorum kullanmaya. Arkadaşım çok memnun, tutarsa size de söylerim ;)
     
  16. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Arkadaşlar yazmışlar zaten yine de belirtmek istedim,zımpara yapmadan o yamanın tutma ihtimali %5 :) en az 1 adet iç lastik taşımak ve yama setinin içine çok küçük bile olsa zımpara koymak şart,kazasız pedallamalar. . .
     
    Kaan.Özçelik bunu beğendi.