Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sontour Xcm Lockout

Konu, 'Süspansiyon' kısmında after rain tarafından paylaşıldı.

  1. after rain

    after rain Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İST
    Seviye:
    Arkadaşlar xc1000 deki amortisörün tipi nedir acaba; yağlı tip mi , havalı mı ,yağlı mı? Bir de yokuş yukarı çıkarken bisikletin kolayca çıkması için , amortisörü aşağıya ayrlayıp, bisikletin önünü nasıl aşağıya çekebilirm. Bu ayar nasıl yapılıyor? Ve kalite olarak bu marka ve model in durumu nedir?
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Suntour xcm modeli yaylı bir amortisördür...Ve yükseklik ayarı bulunmadığı için malesef istediğiniz ayarı yapmanız pek mümkün değil...

    Suntour xcm şu an alınabilecek kaliteli ve en ucuz amortisör bence bende aynısını kullanıyorum tahmin bile etmediğim kadar iyi çalışıyor...
    Sadece 2400gr ağırlığı yüzünden sıkıntı yaratabilir ama o fiyatada bundan iyisini aramak biraz fazla olur:)
     
  3. forester

    forester Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İST.
    Seviye:
    Pre-loaded özelliğni okumuştum bu ne demek?
     
  4. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Pre-load;sertlik ayarı demek...
     
  5. silvercloud

    silvercloud Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ist
    Seviye:
    Acaba bu sertlik ayarı nasıl yapılıyor XC1000 lerde.Ve havalı, yağlı tip amortisörlerin yaylılara göre ne gibi avantaj ve dezavantajları vardır?
     
  6. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sadece yaylılarda kilit sistemi mekanik oluyor;
    ani darbelerde hasar olmaması için 1-2 cm çalışma mesafesi kalıyor(xcm lerde),
    Hidrolik (yağlı) amörtisörlerde kilit sistemi amörtisorün sıkışıp açılmasını
    sağlayan yağ kartuslarının arasındaki deliklerin kapanmasıyla kilitleniyor,
    amortisör çok daha sert hale geliyor ama ağır darbeleri absorbe edebiliyor.
    Bu yinede amortisörden amortisöre fark edebilir mesela benim eski RST Gila
    kitlenince banamısın demiyordu düz maşa oluyordu resmen.
    Yağlı amortisörlerin bir avantajıda rebound ayarına sahip olmaları; bunda
    amortisörün açılma hızını kendin belirleyebiliyorsun.
    Dezavantajı olarak bakımı artıyor, yağını kontrol etmen gerekiyor o kadar :)
     
  7. silvercloud

    silvercloud Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ist
    Seviye:
    havalıılarda durum nasıl acaaba? Ve bir de xc1000 de sıkışma aralığı kaç mm dir?
     
  8. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Havalılarda sistem daha karışık diye biliyorum;
    tek ve çift kartuşlu modeller bulunmakta (solo air, dual air)
    Havalı amörtisorler darbeleri absorbe etmekte ve çalışma sistemi olarak
    diğerlerine göre çok daha üstün fiyatlara da yansıyor zaten.
     
  9. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    sertlik ayarı maşanın üst tarafındaki köprünün üstünde sağ tarafta lock-out mandalı sol tarafta da sertlik ayarı mandalı var...Soldaki mandalı çevirdiğinizde(yönünü hatırlayamadım) amortisör sertleşir veya yumuşar..Ben 78kg birisi olarak en sertte kullanıyorum ki hala gayet hassas çalışıyo...:in:
     
  10. silvercloud

    silvercloud Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ist
    Seviye:
    çok teşekkürler...
     
  11. insane

    insane Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir/Karşıyaka
    Seviye:
    Bendeki Sedona Borla'da da bu maşadan var, geçen gün üzerindeki yazıyı okudum da,sert kullanımda, downhillde kullanmayın yoksa amortisörünüz mefta olur gibisinden yazılar yazıyordu. Bu durumda bu maşa ile 8-9 basamaklı merdivenden bile inemeyecek miyiz? Sadece kaldırımdan mı çıkıp inicez? Kilo da 86 bu arada :)
     
  12. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    O yazıyı yazmak zorundalar bence yoksa maşa sert kullanımda kırıldığında sorumluluk altında kalırlar..

    Bence xcm çok sağlam bir maşa ben 35km hızla taşlık/kayalık yoldan indim,30-40 basamak merdivenden indim,1.20 metreden düz zemine atladım...Çok şükür daha sorun çıkmadı ama bu çıkmayacak anlamına gelmiyor tabiki;) :Skull-175

    Bu arada bende 79/80kgyim...
     
  13. insane

    insane Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir/Karşıyaka
    Seviye:
    Hımm bu bana biraz cesaret verdi :) Peki sizdeki amortisörün etrafında da böyle hafif yağlanmış gibi bir tabaka oluyor mu?
     
  14. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Cesaret şart tabi ama salt cesarette tehlikeli olabiliyor:)
    Biraz mantık çerçevesinde değerlendirmek en doğrusu;)

    Amortisörün Etrafı derken tam anlayamadım nasıl yani??
     
  15. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    XCM; Fiyatına göre oldukça sağlam bir maşadır...

    Ben kullanmadım fakat kullanan bir arkadaşım Marzocchi MZ 2 maşası esniyor diye Eski maşasını(XCM) takıp ağır freeride koşullarında kullandı bir süre...

    Ve Amortisör toplam iki senelik kullanımın sonunda, 2 metreden düz zemine atlama sırasında, sağ kapağı kafasının yanından geçerek Hakk'ın rahmetine kavuştu:D:D

    O maşayı o arkadaş zorlayacak birini tanımıyorum...En azından Türkiye'de...O yüzden, normal ve hafif agresif sürüşte çok bir sorun çıkarmayacaktır...

    Amortisörün Etrafından kastınız iç borularda yağlanmaysa; Evet bir zaman sonra içindeki kirle yağın karışımı siyah bir kir yapar...Girip çıktıkça çizgi olarak yağ kalabilir...Genel bakımı sırasında açıldığında da içini temizleyince bir süre yine yağ görünümleri olmadan kullanabilirsiniz...;)

    İyi günler:)
     
  16. insane

    insane Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir/Karşıyaka
    Seviye:
    alican ne dediğimi anlamışsın teşekkürler, demek ki bizim maşada bir sorun yok, ayrıca d. berkay sana da teşekkürler :)
    Yaşasın ucuz ama kaliteli ürünler :) :p
     
  17. poibra

    poibra Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2007
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Peki arkadaşlar bu amortisör olayında yeniyim sağ ve soldaki plastik kapakların ne işe yaradığını , artı yönüne cevrilince ne olduğunu eksi yöne cevrilince ne olduğunu anlatabilirmisiniz? Dün kavuştum bende sedona vitra ma :)