Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sol diz ağrısı ve bir kaç soru

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında erdem öncel tarafından paylaşıldı.

  1. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    isterseniz olayı başından anlatayım. bisikletimi mecburen burada servisi olmadığı için burada tavsiye edilen bir yere götürdüm. orada aslında orjinal olan gidon boğazını taktırdım. şimdi düşününce bunu keşke sonra yaptırsaydım diye düşünüyorum :rolleyes:

    gidonu takan adam çok rastgele bir şekilde gidonu ve gidon boğazını taktı. öyle ki bunları yaptırdıktan sonra eve gidiyordum. sonra eve giderken direksiyon döndü. Allah'tan trafik içinde değildim de bir kaza yapmadım. sonra tekrar gidip sıktırdım vs..

    aslında ne gidonun doğru bir şekilde takıldığından ne de diğer ayarların doğru bir şekilde yapılmadı. gidonu değiştirdikten sonra ellerimde daha fazla baskı oluşmaya başladı ve asıl önemlisi özellikle sol dizimin dış kısmında, hatta topuklarıma yakın bölgede ağrılar oluşmaya başladı. ilk gün ciddi şekilde ağrıdı, hatta ikinci günde.. bu gün bisiklete binmedim o yüzden bir ağrı yok sayılır.

    benim sormak istediğim şimdi bu diz ağrılarından kurtulmak için ne yapabilirim. demek istediğim bu ağrılar daha önce olmuyordu. büyük ihtimal bisikletin gidon boğazı uzayınca (orjinal olanı taktım) belki sele de bazı ayarlamalar yapmak gerekiyordu.

    şimdi ne yapabilirim. demek istediğim bu sele ve gidon ayarlarını kendim yapabilirmiyim. gidonun şekli ---U---- şeklinde. yani düz bir çizgiyken alta U şeklinde kıvrılıyor. selenin boyunu kontrol ettim (orjinal servisinde ilk ayarlayan arkadaş sanki benim bacak içi boyuma göre milimetrik ayarlamış) yani bir problem yok. ama seleyi daha geri mi çekmeliyim. sanki bir yerlerde ön taraftaki diz ağrıları için böyle bir şey tavsiye ediyordu. yoksa selenin açısını mı değiştirmeliyim. gidonun u şeklinde olan kısmını tam 90° yukarı bakıyor kabul edersek bu eksenden kaç derece içe bakmalı.

    bir de her parçanın belirli bir torkla sıkıştırılması gerektiğinden bahsediyor kılavuzda. bu tür bir alet almanın bir faydası olur mu. bir daha direksiyonun gevşek vidalardan dolayı dönmesini istemem :)

    gene bazı arkadaşlar sabit bir kadansla düşük viteslerde pedallamak gerektiğinden bahsetmişler. bunu da yapmaya çalışacağım.

    ya da belki daha çok topuğa yakın kısımla pedala basıyor olabilirim. özellikle yeni gidon boğazı takıldıktan sonra. özellikle pedal çevirmek için üretilen ayakkabılardan almanın faydası olur mu? teşekkürler ..
     
  2. oguzvardarli

    oguzvardarli Üye

    Kayıt:
    30 Ocak 2008
    Mesajlar:
    87
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Tekirdağ
    Seviye:
    arkadasım ben derimki her zaman kendi tamirini kendin yap neyi ne şekilde yaptıgını bildigin için daha güvenli oluyor.
     
  3. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Sele ayarı: pedal en aşağıda iken topukla bastığınızda, bacak gergin olacak şekilde ayarlanır.

    Sürerken diziniz hep bükük kalırsa diz ağrılarınız artar. Çünkü kaslar yerine eklemlere daha çok yük biner.

    Diz çok gergin olursa, bu sefer kaslarınız çok gerilir. Sağa-sola kayarak sürüş yapmak zorunda kalırsınız.

    Düştükten sonra dizinizin ağrıması çok normal. birkaç gün istirahat edip, ağır yük kaldırmayın. Merdiven çıkarken dizinizi zorlamayın. Vücudun kendi kendini tamir mekanizması vardır. (Yaratan ona göre yaratmış. Biz sadece ilaç kullanarak bu mekanizmaları hızlandırıyoruz. Yaratıcıya şükür, ilaçları bulanlara teşekkür)

    Düzenli bisiklet kullanarak dizlerin yanındaki bağları kuvvetlendirebilirsiniz. Bu da menisküslere binen yükün dizlerin yanındaki kaslar tarafından paylaşılması manasına gelir.
     
  4. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    merhaba selenin boy ayarında bahsettiğim gibi problem yok. örneğin benim bacak boyum 76 cm sele yüksekliği de 67 cm. ilk aldığımda ayarlarını yapan arkadaş neredeyse milimi milimine ayarlamış ;)


    benim diz ağrısı dizin dış kısmında oluşuyor. diz ağrısının oluştuğu yere göre seleyi sanırım geri çekmem gerekiyormuş.

    ayrıca hala gidonun ayarlarının doğru yapılmadığını düşünüyorum :rolleyes:

    aslında düşmedim şimdiye kadar :)
     
  5. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bu sorun bisikletin bazı ayarlarını yaptıktan sonra düzeldi. belki başka arkadaşların da işine yarayabilir diye yazıyorum.

    ilkönce bisikletin gidonunu rahat bir pozisyonda olacak şekilde ayarladım. bunun pozisyonunu düşünürken elimize 2 kalem alıp görebiliyoruz. çünkü ellerin ve kolun doğal pozisyonu bu şekilde.

    selenin ileri-geri ayarlarını yaptım. bunu yaparken de bisiklet gurusu sheldon brown'un bir yazısından faydalandım.

    http://www.sheldonbrown.com/kops.html

    bunu yaparken geleneksel yöntem şu şekilde. sol ayağınız yerdeyken sağ ayağınızla pedala basıyorsunuz. aynakol (pedallar) tam yere paralel hale gelecek. bu durumdayken ve pedala ayağın ön tarafıyla basarken dizin bittiği yerden çıkan ve yere dik olan hayali çizgi tam pedalın üzerinden (pedal milinin) geçecek. şekilden daha iyi görebilirsiniz.

    [​IMG]

    benim durumumda seleyi biraz daha geri almam gerekti.

    daha sonra sele açısı genelde yere paralel olacak şekilde ayarlanıyor. ancak seleden rahatsız olanlar için biraz aşağıya eğimli olabiliyor. bende aşağıya doğru biraz eğim verdim ve sele daha rahat oldu.

    bir de yüksek devirde (kadans yüksek şekilde) kullanmak gerekiyor. böylelikle diz ağrılarından tamamen kurtuluyorsunuz
     
    Hasan Kuru ve binRR bunu beğendi.