Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Soğuk havanın bisiklet donanımına etkisi?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Şahin Bulut tarafından paylaşıldı.

  1. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Forum da kabaca bir araştırma yaptım.Ancak benim soruma cevap olabilecek bir konu bulamadım.
    Bisikletimi üstü kapalı ancak yanları açık bir yerde muhafaza etmem gerekecek.Yani yağıştan herhangi bir şekilde etkilenmeyecek fakat kışın soğuğunda ayazdan bisikletin donanımı nasıl etkilenir,özellikle amortisor ve lastikler nasıl etkilenir,herhangi bir bozulma defarmasyon olayı olur mu?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Soğuk hava değilde yağmur,çamur,tuzlu ve nemli olsa daha güzel olmaz mı? Şahin kardeşim..Yanlış da anlama..Gerçi o bizce.Tecrübeli arkadaşlar bilmediğimiz konuları bize yansıtırlar sanırım.Ön yargılı olmamalıyım.

    Sadece amartisör yani süspansiyon ve hidrolikle ilgili küçük sıkıntılar olur diye düşünüyorum oda bildiğim kadar pek etkilemez diye düşünüyorum..
    Paylaşımın için tşk ler..
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  3. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Amortisörünüz üst model birşey ise soğuktan pek etkilenmez ama daha ucuz yollu olanların performansında düşme olabilir.XCM tarzı maşaların da sabah ayazında ilk kullanım sırasında donduklarını duydum.Hidrolikler nasıl etkilenir bilmiyorum ama soğukta metal balata daha iyi performans verir.Hatta soğukta diskler daha çabuk soğuyacağı için performansını olumlu bile etkiler diyebilirim.Lastiklere gelince soğuk havada lastikleriniz içindeki hava daha kalıcı olur.Lastik havasını yaz aylarına göre daha seyrek basmanız gerekir.
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  4. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Teknik olarak mtb'nin yağmurun çamurun içinde olması lazım Ali abi doğru:)Ama benim bahsettiğim amortisör donar mı veya keçeler ayazdan deforme olur mu onun hakkında fikir edinmek istiyorum.Bu arada havalı yağlı bir maşa kullanıyorum.
     
  5. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Yağ Mutlaka kardeşim etkilenir sonuçta metalde ortama göre tepki verir.Bende Diğer türlü açıklama yaptım sanırım..
    Umarım bir sorunun çıkmaz güzel kardeşim...kib okulda da başarılar..
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  6. M.Uğur Özkol

    M.Uğur Özkol Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yazın hava daha sıcak olduğu için lastiğin içindeki havanında ısısı artacak buna bağlı olarak basıncıda artacaktır. soğukta ise sıcağa oranla lastik içindeki hava miktarı aynı olsada basıncı düşecektir.
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  7. M.Uğur Özkol

    M.Uğur Özkol Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    erzurum'un kışını düşününce (-20,-30 dereceler) amortisör yağını donduracak kadar soğuk olabilir ama o soğukta siz bisiklete biner misiniz yada biniyor musunuz bilmem. ben olsam amortisörden daha önce donacak başka yerlerimi düşünürüm :)
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  8. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Erzurumda bisikleti kışın açıkta bırakmak gibi bir gaflette düşmem.Ha kışın elbette ki bisiklete biniyorum.Binerken de hiç öyle donma tehlikesi falan atlatmadım aksine pedal çevirdikçe ısınıyor insan:)Ben lastik havasından ziyade kauçuk yapısını düşünüyorum.

    Ben aslında bu soruyu Elazığ için sormuştum.Elazığ'ın kışı Erzuruma göre nispeten ılık geçiyor.;)

    -Her neyse soğuk havanın etkisi olacağı kesin ben bu etkinin ne derece olacağını yani bisiklette mekanik bir sorun yaratıp yaratmayacağını merak ediyorum:7:
     
  9. M.Uğur Özkol

    M.Uğur Özkol Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    otomobillere takılan kar lastiği diye geçen lastiklerin özelliği hamurun o soğuktada yumuşaklığını koruması. karlı zeminde sizde bu özellikte bir lastik seçmelisin diye düşünüyorum.http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=47722 biraz bahsedilmiş kış için hangi lastiğin uygun olacağı.
     
  10. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Benim anlatmak istediğim bu değil.Performansta ki değişmelerle ilgili değil.Lastiğin yapısı daha önemli.Deforme olur mu olmaz mı yani lastik çöpe gider mi?Asıl önemli olan o_Ondan daha önemlisi ise hareketli parçalar amortisör hidrolik frenler vs.Hidrolik fren kullanmadığım içinde amortisörün durumunu merak ediyorum.

    Sanırım kimse bisikletini -10'lara -20'lere varan soğukta bırakmamış.Galiba bu sorunun cevabı için ben bırakmalıyım:D Ancak o zaman merakımı giderebilirim.Biraz pahalı bir deney olabilir:)
     
  11. qatrio

    qatrio Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2007
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul-Ataköy
    Seviye:
    inanmıyıcaksınız belki ama ben karda bisiklete çıktıgımda v-break kulanıyorudum ve arasıra papuclar jant yüzerinde kayıyordu :D
     
  12. Ufuk KERİMOĞLU

    Ufuk KERİMOĞLU Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2009
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    iZMİR
    Seviye:
    Yapacağınız deneyde başarılar dilerim, sonuçlarını bizlerden esirgemeyin:)
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  13. ramazan35

    ramazan35 Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2009
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Antalya-İzmir-İstanbul
    Seviye:
    Lastiklerde az da olsa yapısal değişiklikler olur...Ben 2 sene kadar bisikletimi bahçede(yağmur almayan bir yerde)açıkta bırakmıştım...Lastiklerde çok ufak çizik şeklinde çatlaklar oluşmuştu(Vee Rubber marka vasat lastiklerdi)...
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  14. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Lastikler yumuşak hamurlu ise yapısal değişikliğe uğramıyor.Testim Michelin XCR Dry 2.1700 mt rakım,-10 derecede tipide sürdüm bisikleti.Rengi biraz soldu lastiğin ama hala taş gibi ne çatlama var ne bir şey 4 mevsim kullanabilirsiniz lastiği(Aman dikkat! Yağıslı havada tavsiye edilmez.Kuru zemin ve yoğun kar tabakası altında sadece arazi koşullarında tavsiye edilir).Vazelinle yumuşatırsanız lastiği lastiğiniz yazın bile ilk günkü performansında olur.
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  15. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Verdiğin bilgiler için teşekkürler Sertaç.Aslında lastikler o kadar da onemli değil en azından amortisör kadar pahalı değil(Boşa çıksalar da gam yemem:))Ben R 7 soğuttan bozulur mu onu kestiremiyorum...
     
  16. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    R7'nin bozulacağını zannetmiyorum.Ben sid kullanıyorum hala kullanıyorum.Sidin çalışmasında herhangi bir problem olmadı soğuk havalarda.Üst seviye maşalar pek etkilenmiyor.Firmanın kendi üretim yağından kullanmanızı öneririm.
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  17. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Uzun zamandır Elazığda donlu gün olmuyordu:İki gün önce hatırı sayılır bir soğuk vardı.lastiklerde şimdilik birşey yok.R 7 ise birazcık sertleşmiş hassasiyet kaybı var ama bence o kadar ayazda kalıp yinede çalıştığı için sevinmem lazım:)

    Soğuk hava gresin yoğunluğunu artırıyor fren-vites telleri düzgün ilerlemiyor.Uzun süre vites değiştirmezseniz vites kolları çalışmayabiliyor özellikle sol kol.
    Birşey daha dikkatimi çekti yine gresin sertleşmesine bağlıyorum göbekler akıcılığını birazcık kaybediyor.Bilmiyorum belki zincirde bir sertleşme veya aynakol göbeğinde soğuktan sertleşme oluyordur.

    Gresin sertleşmesi önlemek için bir fikir geldi aklıma ama ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum.Anti-friz kullanmak.Grese karıştırsak nasıl olur?