Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

soda

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında ahmett.01 tarafından paylaşıldı.

  1. ahmett.01

    ahmett.01 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    ben uzun yola meraklıyım ama uzun yol yapmak için yeterli gücüm yok.kendimi geliştirmeye çalışıyorum hergün 20 km falan yol yapıyorum.yakında biraz daha arttıracam.bazı arkadaşlarım bana soda içmemide söylediler.sodanın bisiklet sürerken ne gibi bi faydası var.benide bilgilendirirseniz sevinirim
     
  2. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:
    Sodanın faydası içerdiği minerallerdendir.Ayrıca vücudun su ihtiyacını karşılar.Vücutta suyun tutulmasını ise başta tuz olmak üzere mineraller sağlar.Soda da içerisindeki mineraller ile suyun tutulmasına yardımcı olur.Özellikle vücudun su ve mineral ihtiyacını giderdiği için soda içmeni tavsiye etmiş olabilirler.

    Sodanın içerisindeki sodyum sıvı dengesini sağlar.Ayrıca sodyum sinir hücrelerindeki uyartı iletiminde görev alır.

    Kalsiyum da kemikler için önemlidir(kemiklerin yapısında bulunur).Ayrıca kas faaliyetlerinin düzenlenmesinde ve çeşitli hücre olaylarında görevlidir.

    Bunların dışında soda da bikarbonatlı asitler,magnezyum,flor vb madddeler bulunur.Onlar da iç dengenin sağlanmasında yardımcı olarak görev alırlar.

    Vucudun su ihtiyacını karşılamak için ayran da tüketebilirsin.Ayran hem su ihtiyacını karşılar hem de içerdiği tuz sayesinde suyun tutulmasını sağlar.(vücutta suyu tutan şey tuzdur.Ama tuz tüketiminde aşırıya kaçmamak gerekir.Fazla tuzda zararlıdır.)

    Yazdıklarım umarım işine yararlar. ;)

    Kazasız - Keyifli ve Bol Pedallı Günler
     
  3. lapaci55

    lapaci55 Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Soda ve maden suyunu karıştırmamak gerek tabii. Soda dediğimiz yapay maden suyudur ve çoğunlukla da şeker katkısı içerir. Maden suyu ise sodadan çok daha fazla çeşit mineral içerir ve olduğu gibi şişelenir. Sodadaki şekerin antrenmanda yararlı olacağını düşünmüyorum, aksine kan şekerini bir anda yükseltip sonra da normal seviyenin de altına düşüreceği için yorgunluğa ve performans kaybına neden olacaktır.
     
    Ahmet Gürkan ve sametapo bunu beğendi.
  4. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    evet lapaci nin dediğine bende katılıyorum.Aynı şeyi kolada yapıyor.
     
  5. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    hem soda hem maden suyu izotonik değildir. yani vücudun normal su, tuz ve mineral seviyesine eşit değildir içerikleri. bu yüzden bazı mineralleri ve diğer gerekli aktif maddeleri fazla verirken diğerlerini veremezler. soda-maden suyu bisikletçilerin çok tükettikleri bir içecek. ben ciddi bir faydası olacağına inanmıyorum. şişkinlik yapıyor bende. bisiklete geri bindiğimde -afedersiniz- GOARK ses efektlerine yol açıyor.

    izotonik değil demiştik, izotonik olmadığı için bazı kişilerde (hemen herkeste) tansiyonu gereksiz yere yükseltir. şeker karıştırılmış güya meyveli aslında meyva esanslı maden suları ise lapaci'nin dediği gibi kan şekeriyle manasız biçimde oynar, faydası zararından büyük olduğu gibi içlerinde katkı maddeleri de var. sporcunun bedeni en değerli varlığıdır böyle gereksiz şeyler almaması lazım. izotonik sıvılar olan powerade, gatorade, izostar gibi ¨spor içeceklerini¨ ille de spor esnasında sudan başka birşey içeceksek tercih etmek lazım.

    ha ille bi ton para verip powerade mi içelim? hayır. su içelim, ayran içelim. arada bir soda da içelim ama çok faydalı olmayacağını ve bazı kişilerde zararlı olabileceğini de bilelim.

    bir not daha, istisnası yok HİÇBİR sıvı performans arttırmaz, sadece vücudunuzun kapasitesini daha iyi kullanmanızı sağlayabilir. kapasiteyi arttırmanın yolu aerodinamikliği arttırmak, soda içmek, doping yapmak değil zaman ayırıp devamlı ve zor parkurlarda bisiklete binmektir.