Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Slime şerit ve sıvı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Burak Meşe tarafından paylaşıldı.

  1. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Slime şerit ve sıvıyı aynı anda kullanmak gereksizmidir. Eğer birini kullanmakta aynı işi görecekse hangisini kullanmalıyım ?
     
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İkisininde çalışma şekilleri farklı, slime deliği içten tıkarken şerit zırh gibi delik oluşmasını engelliyor, ikisini aynı anda kullanmak bisikleti gereksiz olarak çok ağırlaştıracaktır buna karşılık getirisi az olacaktır. ikisini kullanmak çok gerekli değil bence, öncelik olarak şeriti bir deneyin derim ...
     
  3. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Tavsiye için teşekkürler. Benim gözümüde sıvının uygulaması korkutuyordu. Şeriti bir deniyim. :in:
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Slime şerit patlağın oluşmasını engeller.
    Slime sıvı patlağı tıkar ve hava kaçırmasını engeller.
    Sonuç olarak ikisi de "yola devam" ilkesinden ortaya çıkmıştır. Sadece yöntemleri farklıdır.
    Slime sıvı belirli bir çağın üzerindeki patlaklara etki etmez. Her iç lastiğe uygulanması yeterince basit değildir.
    Her ikisini birden kullanmak %99,9 gibi önler sanıyorum patlakları :D. Ancak sadece birisi dersen bu bir tercihtir. Süper hafif (süper ince :D) iç-dış lastik kullanıp üzerine şerit çekmenin bir anlamı yok mesela, ama böyle bir durumda slime sıvı kullanılabilir. Tabi sıvıyı bir lastikten bir lastiğe aktarmak çok söz konusu olan bir durum değil, ama şeridi ister tak, ister sök :) Havasını indir, tekerlek değiştir, bir daha tak, bir daha sök. Yani biraz daha uzun ömürlü sanırım şerit.
    Herhalde benim böyle bir düşüncem olsaydı Slime şerit + Zefal (Michelin) patlak giderici+önleyici köpük kullanırdım. En azından şerit patlağı önleyemezse içine sıvıyı basar lastiğimi tamir ederdim.
     
    Bülent Oğuz bunu beğendi.
  5. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Siz patlak önleme için ne kullanıyorsunuz, yada birşey kullanmıyor musunuz ? :)
     
  6. bora_jb

    bora_jb Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2007
    Mesajlar:
    469
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bende bu sıvılar dan alıcaktım arkadalarım vaz gecırdı dırek yama yap daha manıklı dedıler bu sıvılar ne kadar ıdare eder yanı kac lastık patlaması ama oyle koca yarıklardan bahsetmıyorum:) bırde acaba neden boyle bırsey demıs olabılırler avantaj dezavantajları soylermısınız
    ben yarıslara katılmıyorum yanı lastık yama yapma zamanı benı etkılemıyor ama neden ugrasıyım boyle bır kolaylık varken??
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ben patlak önlemede "3 İhlas, 1 Fatiha" yöntemini kullanıyorum :).
    Şaka bir yana, sağlam dış lastik seçmekten başka ekstra yaptığım bir şey yok. Sadece yarışlarda Zefal'in patlak lastiğe sıkıldığında anında tamir eden spreylerinden taşıyorum. Günlük antrenman vs için ise yama yapmayı tercih ediyorum.

    Sıvıların aslında sağladığı kolaylık müthiş, ancak biraz ağırlık yapıyorlar :). Tabi bu ağırlık 50 gr'ın hesabını yapıyorsanız geçerli bir durum. Ben bir de çok sık lastik değiştirdiğim için tercih etmiyorum açıkçası.Stan's ve Slime olmak üzere benim bildiğim lastiğe direk uygulanan iki ayrı sıvı var. Kaç patlağa dayanıyor derseniz, ben üzerinden 2 çivi 30'a yakın diken çıkmış lastik gördüm derim :). Hem de tek yarışta ve hiç hava kaçırmadan ;).
     
    Bülent Oğuz bunu beğendi.
  8. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    size slime ve serit uzerine son bir ayda yasadiklarimi anlatayim, 2 ayri senaryo, Serkanla dumur bile olduk, belki isinize yarar..

    Gecen sene tam bu zamanlarda 2 ayri bisiklete 2 farkli uygulama yaptik. Annemin bisikletine hem slime hem serit (kadincagiz hayatinin sonuna kadar bir daha patlakla ugrasmasin diye)

    Benimkine sadece serit..

    Neredeyse tam bir sene hatta belki 11 ay sonra her ikimizin de lastikleri patladi. Once onunki, icindeki slimelari disari akitarak, sonra benimki. Patlaga sebebiyet veren seritti. Yani disaridan darbe vs soz konusu degildi. Ha bu sure icinde potansiyel delinmelere karsi gecerlimiydi, evet.. ama suna bir bakin:

    Annemin tekerlerini acinca slime'in kapatamayacagi kadar buyuk kesiklerden disari aktigini, ve seritin agac kabugu kadar sertlesip, teker etrafinda slime yuzunden kayganlasip ic lastige tam yapismadigini gorduk. Ic lastigi attik, dis lastikten slime'i temizlemek icin anamiz agladi, sonra sadece serit takip yeni ic lastiklerle tekerleri onardik..

    1 hafta sonra benim arka lastik patladi. Tekeri actik, serit 1 sene icerisinde ortalardan farkli yerlerden cizgi/catlak seklinde yarilmis, neredeyse pulverize olmus yer yer, ve yarildigi yerlerde ic lastigi ısırarak patlaklar olusturmustu. Arka ic lastigi ve seridi yeniledik, on lastik henuz patlamamisti, ama cizgi cizgi ısırıldıgı icin yer yer incelmis ve ilerine patlama moduna hazirlamisti kendini. Seritler elimizin icinde paramparca oldu. Ama ic lastiklerde slime olmadigi icin ic lastigi tam anlamiyla kavramislar (neredeyse ambalaj bandi gibi yapismislar) ve nispeten koruyorlardi.. Ama on teker de bir hafta gecmeden patlardi o durumda.

    Yani bundan su sonuca vardik, seritlerin de ayni slime gibi belli bir omurleri var. Ve bu omur (belki markaya gore degisiyor ama) 1 sene -/+ 1 ay.

    Hem annemde hem bende sadece serit var artik.. Onumuzdeki sene bu aylarda da olasi bir bakim ;)
     
    Bülent Oğuz bunu beğendi.
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Şeritler ile ilgili yapılan çok büyük bir hata da lastik hava basınçlarının iyi ayarlanmaması. Düşük basınçlı lastikte şerit sıkça hareket ettiği için iç lastiğe zarar verebiliyor.
    Bir de ülkemizde sadece tek bir boy şerit var (en olarak). Ancak yabancı siteleri biraz gezerseniz 1,40-1,50 1,75-1,90 1,95-2,10 2,10-2,30 gibi minik değer aralıkları için farklı kalınlıkta şeritler olduğunu görebilirsiniz.
     
  10. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Sanırım sıvı kullanmak daha sağlıklı gibi. Öncelikle iyi bir iç ve dış lastik seçip ona uygulamak en kalıcı çözüm olacak gibi gözüküyor. O zman yeni bir soruya geçelim :D Sağlam ve çok ağır olmayan, ortalama iç ve dış lastik önerebilir misiniz ?
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Slime sıvı kullanacaksan şiddetle Schwalbe iç lastik öneririm. Çünkü sibopları çıkarılabiliyor bu sayede sıvının uygulanması çok kolay oluyor.
    "Extralight" modeli 10 $ kadar ve sadece 130 gr. Üstelik normal bir iç lastikten daha az sağlam kesinlikle değil! ;)
     
  12. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    2 gün önce Schwalbe iç lastik almıştım ama araba siboplu. Sanırım iğne siboplu almam gerekiyor.
     
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Araba sibopluların tümünün sibobunun içi sökülebiliyor zaten :). Özel bir anahtarı var ve çok da basit bir işlem ;)
     
  14. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    O zaman yeni bir iç lastiğe gerek yok :) Sibop için anahtarı daha önce görmemiştim. Satan bildiğiniz bir yer var mı ?
     
  15. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Otolastikçilerinde vardır sanıyorum. Kimisi tornavida şeklinde oluyor, kimisi de sibop kapağına benzer oluyor. Nerede satılır bilemiyorum, biraz araştırma gerekli sanırım ;)
     
    Burak Meşe bunu beğendi.
  16. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bikem abla noktayı koymuş bence. ikisinden de uzak duralım, yamayalım biz yine en iyisi:)

    bu arada sağlam iç/dış lastik olarak ne önerirsiniz mtb ve tur bisikletleri için?
     
  17. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Çok saol. Etraftaki oto tamircileri bir araştırıyım
     
  18. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bizde tonla var.
    Bedava..
     
  19. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Slime almaya geldiğimde onuda sorarım o zman :)
     
  20. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Patlağa karşı en yüksek verimi " tubeless + stan's "ikilisinden aldım. Tavsiye ederim.