Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sizce ne yapmalıyım konu telefon.

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Enes Gürel tarafından paylaşıldı.

  1. Enes Gürel

    Enes Gürel Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bundan iki ay önce bağcılar istanbul iletişimden
    sony xperia L model bir telefon aldım.

    Eve geldigimde ekranında 3 4 tane ölü pixel vardı çok dikkatli bakınca görünüyordu.
    Hemen götürdüm durumu izah ettim almışken iyisini almak için üzerine 400 tl daha verip
    sony xperia S aldım toplam 1.250 tl vermiştim.
    İyi birşey almanın rahatlıgı ile eve geldim
    4. günün sonunda bununda ekranında ölü pixel oldugunu farkettim video film izlerken sinir bozuyordu,
    hemen götürdüm geri.
    bir haftaya yakın kullanıldıgı söylendi bana geri alamayacaklarını fakat servise gönderip

    yeni bir cihaz gelir veya ekranı değişir yada para iadesi olur dediler bu konularda pek bilgim yoktu
    cihaz geldi ekranı degişmiş olarak sadece 1 gün kullandım fakat bu seferde konuşurken karşıya ses gitmiyordu

    nasıl olmuş ise cihaz kendisini sürekli kulaklık modunda sanıyordu. tekrar gitti servise şimdi bugun geldi dediler gittim
    önüme aynı model cihazın yaklaşık 2.5 yıl kullanılmış bir halini koydular tuşlar yıpranmış perişan bir xperia koydular önüme
    bende üstlerine fırtlattım dalga mı geçiyorsunuz siz benle filan dedim. kıyamet koptu o an sinirden dükkanı yıkacaktım

    özürler filan havada uçuşuyor. lakin sorunum düzelmiyordu beyfendi biz sizi arayacagız dediler çıktım dükkandan
    bugun üzerinden 3 gün geçti ve henüz cevap yok .sanırım çok uzattım
    arkadaşlar sizce ne yapmalıyım tek çözüm mahkeme mi ?
     
  2. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
  3. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    ben telefon değişimi almıştım zamanında, 5 ayrı arıza yazdırıp 6. yı yazdırırken değişim talep ettim. yenisi geldi :D
     
  4. Ahmet.Çetinkaya

    Ahmet.Çetinkaya Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hocam alacaksın faturanı, servis formunu, eğer hatalarını kabul eden bir yazı alabilirsen o :), ürünü götüreceksin tüketici hakem heyetine vereceksin dilekçeni hiç birşeye karışmayacaksın cebinden de 5 kuruş çıkmayacak. Elektronik alet tamamen şans işi, umarım bir an önce düzeltirler hatalarını, geçmiş olsun
     
  5. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.742
    Beğeniler:
    10.817
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    teknoloji şans işi. ve malesef bu ülkede tüketici hakları gelişmiş değil.
    ölü pikselli, veya fabrikasyon hatalı bir elektronik cihaz aldığınız zaman yandınız.. size, olması gerektiği gibi yardımcı olacak 1-2 firma ya vardır ya yoktur. vatan bilgisayar bu konuda iyi, fakat onun bile hataları oluyor. tüm teknoloji marketlerinde bu sorunu yaşayabilirsiniz..
    çünkü bu ülkede tüketici hakları "sözde" var.

    tek bir yol var, evraklarınızla birlikte tüketici hakları mahkemesi. uğraşırım, zamanım var, hakkımı ararım, diyorsanız. muhtemelen haklı çıkacaksınız. fakat çok uzun bir süreç, bilginiz olsun
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Öncelikle çok geçmiş olsun, teknolojide biraz şans lazım insana yoksa bu tür sorunlar olası. Burada istanbul iletişimin üzerine düşeni yapmış, oluşan sorunların ve memnuniyetsizliğin tamamen sony yetkili servisi ile alakalı olduğunu düşünüyorum.
    Ürünü satın aldığın yerin senin maduriyetin ile ilgili sony yetkili servis ile bu konuyu konuşması ayrıca ısrarcı olması çok önemli. Buda olmuysa faturan ve yetkili servis belgeleri ile tüketici hakem heyetlerine başvurarak maduriyetini giderebilirsin, merak etme bu sorun çabuk çözülür.
     
  7. serhat dura

    serhat dura Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2011
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    bursa-mudanya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    bende bir sony xperia Z kullanıcısıyım bugüne kadar hiçbir sorunla karşılaşmadım ama bir aynı durum Iphone 4 s kullanan arkadaşımın başına geldi ve ilk servise gönderdiğinde 45 gün serviste kaldıktan sonra sıfırını yollamışlardı.. durumunuza üzüldüm ama illaki olayın hukuki boyutu olmalı
     
  8. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bulunduğun ilde Tüketici heyeti mi ne olacaktı benim arkadaş parasını almıştı ama 1 ay sürüyor nerden baksan.
     
  9. sabihavni

    sabihavni Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Ürünü aldıktan sonra 15 gün içinde geri iade edilebiliyor(en azından vatanda öle 15 gün kullan değiştir ya da iade et ama iadeye herhalde kupon veriyorlar parayı sormadım ama notebook üzerinde denedim hiç sorgu yok)teknosada da iade var ama vergiyi kendisi alıp para iadesi yapıyor.Ama vatandan birkere hesap makinesi aldım bozuldu servise verdim garanti belgesi yok dediler yapmadılar servistede 1 ay bekledi gittim şube şef yardımcısıyla konuştum ürünü alalı 4 ay olmuştu dediki siz bana kutuyu getirin ben ürünü kendi stoğumda arızalı gösteriyim sizede iadesini yapıyım dedi eğer sizinde aldığınız mağaza böyle birşey yapar ise bence iade edin
    Eğer yapmıyorlarsa gidin uyarın ve tüketici haklarına başvurun ama benim bir tanıdığım tüketici haklarına başvurarak 10 güne işini halletmişti(devremülk almıştı iadesi oldu)Genelde uyarmak %70 işe yarıyor tüketici haklarından biri aradımı da mağza sizi arıyıp halletmeye çalışıyor(kendi denk geldiklerim ve yaşadıklarım)

    birde telefon servis kağıtları arkasında yazıyor cihaz x kere aynı hatadan dolayı servise gönderiliyorsa tüketici cihaz değişimi talep edebilir(x in kaç olduğunu hatırlamıyorum ama kvk dan 2 kere bu madde ile telefon değiştirdim)