Sizce hangisi: Slick Lastik, Yol Bisikleti ya da Tur Bisikleti?

xelon

Üye
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
31
Tepki
11
Şehir
Istanbul
Merhabalar,

2010 yazında aldığım Whistle 1053V bisikletim ile son 2 senedir 50-90km'lik turlara çıkıyorum. Kurtköy'de oturduğum için bu turlar genellikle İstanbul Anadolu yakasının kuzeyindeki köylere doğru oluyor. Bilenler bilir yokuşu ve inişi bol olan bir bölgedir. Bir süredir de birlikte çıktığım arkadaşımla birlikte daha uzun mesafelere örneğin Şile'ye pedal basmaya niyetleniyoruz.

Haftasonları genelde gittiğimiz rotamızın uzunluğu 55km ve ortalama 19km ile bu yolu alıyoruz. Düz yollarda ise ortalamamız 25-30km civarı. Yanımızdan gezinti modunda geçen yol bisikletleri ufukta kaybolurken insanın canı sıkılabiliyor. :)

Şu anki bisikletimle daha uzun mesafeler elbette çıkarılabilir fakat daha kısa sürelerde daha uzun mesafeler katedebilmek, yol bisikletleri ufukta kaybolmadan arkalarından takip edebilmek daha cazip geliyor. Önümde birkaç alternatif var.

1. Slick lastik
2. Yol bisikleti almak
3. Hibrid ya da tur bisikleti almak

Slick lastik ne kadar etkili olacak ve istediğimi ne kadar karşılayacak emin değilim. Forumda yaptığım araştırmalara göre tam istediğim şeyi karşılayacağından şüpheliyim.

Yol bisikleti görünüş olarak inanılmaz çekici geliyor (birlikte çıktığımız grupta yol bisikleti kullanan arkadaşlar da var). Her baktığım modelin farklı albenisi var. Fakat konfor konusunda şüphelerim var. Yaptığımız gezileri daha kısa sürede bitirmeye çalışsak dahi gittiğimiz yolun, doğanın da keyfini çıkarmaya çalışıyoruz. Hem bu gerekçeyle hem de bahsettiğim gibi yokuşu bol olan yollarda ne kadar mantıklı bir tercih olur bilemiyorum.

Şu an için en mantıklısı son seçenek gibi duruyor. Hem konfor, hem hız. Ama yol bisikleti duruşuyla, albenisiyle aklımı çeliyor. Bir yanım çok masraf yapma güzel bir slick lastik al devam et diyor. Ama bir yanım da slick lastikten memnun kalmazsan 100TL'nin üzerinde para harcamış olacaksın gereksiz yere diyor.

Kısacası kafam çok karıştı. Sizlerin de fikirlerinizi almak istedim.

Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

Not: Bir defa haricinde (o da yanlışlıkla) asfalt dışına hiç çıkmadık ve araçların seyrek olduğu yolları tercih ediyoruz.
 
Scudo

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
622
Tepki
1.105
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
merhaba 2 yıldır aralıksız yol bisikleti kullanıyorum ve inanın gidemiyeceğim yol çok bozuk olmadığı sürece yer olmadığını düşünüyorum. Konfor olayına evet en başta biraz canınızı yakıyor fakat 1-2 ay sonra alışıyorsunuz. Tavsiye ederim bu arada tur bisikletleri yani hibritlerin aynakol dişli sayısı biraz daha düşük olduğu için yol bisikletinden kısmen daha yavaş ve yine aerodinamik yapısı da konfor önplanlı olduğu için bu da hıza etki ediyor. Eğer gençseniz ve bel probleminiz yoksa dikkat etmeniz gereken tek şey çok yokuş çıkmayı düşünüyorsanız arka dişli sayısındaki en büyük dişlinin 27 gibi yüksek ön dişlinin de 50-34 veya 48-34 gibi dişliler olması. bu şekilde değişikliklerle yol bisikletini yokuşlara daha hakim bir hale getirebilirsiniz. emin olun kaslarınız alışınca zaten yokuşları çıkıyorsunuz bir şekilde:)
 

B.Toy

Üye
Kayıt
19 Nisan 2012
Mesaj
28
Tepki
4
Şehir
Mardin
@özhan akgök
Bende Trek fx 7.2 ile trek ds 8.2 arasında kararsız kaldım acaba size görede trek 7.2 mi ( 23 yaşında 188 boyunda ve 82 kiloyum)
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.462
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklet seçimi için analitik bir akıl yürütme yapmış ve doğru sonuçlara ulaşmışsın. Tezlerini güçlendirmek veya çürütmek için bende bazı kanıtlar sunmak isterim.
1-lastik meselesi: Slick lastiklerin sürüşü daha sportif yaptıkları doğru bir tespittir. Mesela ben özellik bakımından birbirine benzer iki hibrit arasındaki bariz hızlanma ve son hız farkını buna bağlamışımdır. Continental sportcontac slick lastiklerin-ki bir değerlendirmesini şu bağlantıdan edinebilirsiniz ((link) iyi hızlanma sağladığı tecrübe ile sabittir. yalnız slick lastiklere güvenerek akrobatik hareketler denemeye girişmek tehlikeli sonuçlarıda beraberinde getirmektedir ki bu durumda tecrübe ile sabittir. özellikle hızlı girilen virajlarda ve ıslak yollarda lastikler hiç güven vermemektedir.
2-Yol bisikleti meselesi: Mtb ile tutturmuş olduğun ortalama düz yol hızı makul bir hız ve tempodur. Ama içgüdüsel bir şekilde bisiklette kas gücü ile yapılan hız daha fazla hız yapmayı da tetiklemektedir. Bu durumda seni ister istemez yeni arayışlara itecektir. Yol bisikleti bu amaca ulaştıran en uygun model olacaktır. Yalnız yol bisikleti albenili görünüşü yanısıra bazı olumsuzluklarıda beraberinde taşımaktadır. Birincisi hiçte öyle konforlu bir araç değildir. Flatbar dışındaki gidonlar, dar sele, ince lastik, aynakolun güç isteyen dişli oranları v.b. bir süre sonra bu işi profesyonel olarak yapmayan-daha doğrusu katlanmayan- sürücüler için bir işkence haline dönüşebilir. Bu tür bisikletler farklı kullanımlar için kolayca mobilize edilemeyecektir de.(turlardan bahsediyorum) Kısaca şunu demek istiyorum görünüş (albeni) çoğu zaman yanıltıcıdır.
3-Hibrit meselesi: Bana kalırsa en uygun ve spektrumu en geniş tercih hibritten yana yapılandır. Aynı anda çok amaçlı oluşu içinde barındırır.(hız, tur, şehiriçi, kısa mesafe, bozuk arazi, asfalt, uzun mesafe v.s.) tercihini bu yönde belirlersen pek çok amacınıda gerçekleştirmiş olursun
 

xelon

Üye
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
31
Tepki
11
Şehir
Istanbul
Hepinize yorumlarınız ve yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

Aslında hibrit bir bisiklet almaya karar vermiştim. Trek FX 7.1 veya 7.3 arasında kalmıştım. Hatta ileride hibride ek olarak belki bir de yol bisikleti alırım diyordum. Fakat forumda gezinirken daha önce bilgim olmayan bir seçenek daha çıktı önüme; (link).

Bu seçenek ile de ilgili görüşlerinizi alabilir miyim? Hibrit ve ileride alma ihtimalim olan yol bisikleti mi yoksa tek bir cyclocross mu?

Trek FX 7.1 veya 7.3'e drop bar gidon takarak benzer bir sonuç alabilir miyim. Çok mu masraflı olur. Gerçi Bora Bey kadro geometrisinin elverişli olması gerektiğini yazmış.

Tekrar çok teşekkürler
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Trek FX modelleri cyclocross çevrimine uygundur. Fakat bu işlem maaliyetli olacaktır. Drop bar gidon ile STI vites fren kolları kullanmanız gerekiyor. Bunların sıfırı oldukça maaliyetli. Ayrıca 2'li yada 3'lü aynakol seçimi yapmanız gerekiyor. Yol komponentleri cyclocross ruhuna daha uygun. Durumu toplarsak;
gidon, STI kollar, Aynakol, ön - arka aktarıcıların değişimi gerekecek.
Bence cyclocross keyfi bunlara değer. Yapacaksanız ikinci el kadrosu sağlam bir TREK FX 7.1 alıp tiagra veya üstü set kurun.
Ama benim gibi arkanızda çocuk koltuğu ile turlara çıkacaksanız Hibrit + cyclocross + MTB üçlüsü daha avantajlı :)
Cyclocross lastik değişimi ile yol kullanımına uygun olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan

xelon

Üye
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
31
Tepki
11
Şehir
Istanbul
@Tolga Günsezer

Tolga Bey, dün Trek FX 7.3 almak için mağazaya gittim. Fakat 7.5'i de görmek istedim. Bütçemin üstünde olduğu için zaten almam ama görmemin de bir sakıncası olmaz diyordum. Derken 7.4 ile 7.5 arasında kaldım. Uzun süre düşündüm. Derken ne olduysa oldu 7.5 almış bir şekilde mağazadan ayrıldım! :)

Sizce iyi bir seçim mi olmuş?
 

Basar K.

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2012
Mesaj
29
Tepki
24
Şehir
Istanbul
@TolgaO

Hangi mağazadan ve ne kadara aldın? :) Hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız kullan :)
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
@TolgaO

Çok yerinde bir seçim olmuş. Keyifle, sağlıkla pedallayın.
Ama bu bisiklete kıyılmaz, Cyclocross'a çevirmeyin böyle kalsın. İleride ihtiyaca göre cyclocross, MTB, yol yavaş yavaş toplarsınız. Hem böylesinin keyfi daha fazla olur.
FX 7.5 e kıymayın hakkını verin orjinal haliyle bol bol gezin.
Tekrardan hayırlı olsun :)