Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sirrus pro sürüş pozisyonu değiştirme

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında KaanG tarafından paylaşıldı.

  1. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Genelde işe gidip gelirken kullandığım bir 2013 Sirrus Pro'm var. M boy.
    Bazen, özellikle düzgün yollarda ve sahilde rüzgara karşı giderken bisikletin dik sürüş pozisyonunun benim hızımı kısıtladığını hissediyorum.
    Gidon boğazının altında 2 adet spacer var. Belki de L kadro almalıydım, ondan da tam emin değilim.
    Pozisyonu daha yatık ve aerodinamik hale getirmek için hangi yöntem daha anlamlı olur? Bu konuda fikirlerinizi alabilir miyim?

    a) 1 ya da 2 spacer'ı boğazın altına alıp gidonu aşağı indirmek.
    b) Daha uzun bir gidon boğazı ile değişim.
    c) İkisinin kombinasyonu ?
    d) Yol bisikleti al :D

    [​IMG]
     
  2. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    2 spacer'ı boğazın altına alıp, gidon boğazının da açısını tersine çevirirseniz faydası olacaktır.
    Bunlar da yetmezse yol bisikletine geçersiniz.
     
  3. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Onu denemeyi düşünüyorum zaten, benim asıl merak ettiğim gidon boğazını uzatmak, gidonu aşağı almaya göre geometri açısından daha doğru bir operasyon mudur? (Masrafını saymazsak). Yeni gidon boğazı alıp bir de öyle denemeye değer mi? Yoksa tamamen anlamsız bir masraf mı olur?
     
  4. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    evet Sirrus'un alın borusu uzun olduğu için yelken etkisi yapabiliyor. Bu durumda söylediğiniz gibi rüzgarlı havalarda hızı çok düşüyor.
    ***
    Eser Bey'in söylediği gibi spacer'ları yukarı çıkarıp gidonu aşağı indirin. gidonu da ters çevirdiğiniz zaman kısmen işe yarar.
    gidon boğazını uzatmanın ise hıza hiç bir katkısı olmaz
     
    Eser Sevinç bunu beğendi.
  5. Gurkan Ortamevzi

    Gurkan Ortamevzi Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    KIEV
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bu pozisyon arkandaki trafiği rahatlikla takip edebilmen için uygundur. Sehir bisikletini yol bisikletine cevimeye calismak cok birsey kazandirmaz. Pedala daha saglam bas ruzgarin keyfini cikar.
     
  6. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Barend alıp aşağı doğru takarak daha yatay bir sürüş pozisyonu sağlayabilirsiniz.
     
  7. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.417
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Mehmet ali bey bir önceki konuda SS in alın borusu uzunluğunun (head tube length) bir dezavantaj oluşturduğunu söylemiştiniz. Sonra dönüp kendi sitelerinden bu uzunluğu çek etmek istedim. SSE de M boyda (485 mm) alın borusu uzunluğu 165 mm. Sonra dönüp birde scott sub a baktım. Yine M boy (480 mm) da bu uzunluk 155 mm. Acaba 1 santimlik bir fark önemli bir farkmıdır diye düşünüyorum. Sanırım buradan fitneslar için bir kadro geometrisi incelemesi bize farz oldu.
     
  8. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    evet dezavantaj oluşturuyor. zaten arkadaşın rüzgar sorunun temelinde yatan nedenlerden biri bu.
    SSE.................M............165mm
    Scott SUB........M.............155mm
    ayrıca bu fark kadro büyüdükçe daha da fazlalaşır.
    SSE................ L ...............190mm
    SUB................ L ...............175mm
     
    SongülB. ve mehmetsunu bunu beğendi.
  9. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    [​IMG]

    şunalrdan alabilirsn
     
  10. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    2 spacerı üste alıp gidonu aşağıya indirdim. 1 haftadır bu şekilde işe gidip gelerek (23 km) yaklaşık 100 km yaptım, bisiklet biraz hızlandı gibi geliyor. Ama dramatik bir değişiklik olduğunu söyleyemeyeceğim.
    Herhangi bir rahatsızlık, ağrı vs yapmadı o sebeple böyle bırakacağım. 80+ km'lik bir sürüş yaptıktan sonra eğer hala ağrı sızı ve rahatsızlık hissetmezsem boruyu da keserim :)
    [​IMG]
     
    MehmetAliB. ve Murat B. bunu beğendi.
  11. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.325
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bu kadar kişi yorum yapmış, kimse boyunuzu sormamış.

    Boyunuz kaç cm?

    Sirrus ile o kadar dik pozisyonda durmuyor olmanız lazım zira.
     
  12. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    boyum 176 cm,bisiklet M boy.
    Aslında pozisyon aşırı dik değil, ama ben biraz daha fazlasını istedim. Bu aralar yol bisikletine halleniyorum belki de o sebepten :)
     
  13. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.325
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
  14. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    176 cm tam M ile L'nin tam sınırında sayılır:). Şu an fena olmadı gibi, masrafa girmeyip böyle bırakacağım.
     
  15. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.325
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Aslında teamül sınırdaysanız küçük kadroyu alın der ama vücudunuz ve kollarınız uzunsa kadro küçük kalmış olabiliyor.

    Küçük bisikleti kullanmanın ve hakim olmanın zevki de başka aslında :)