Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

SIRRUS ELITE AF, SIRRUS ELITE , SIRRUS ELITE 2013 Sizce Hangisi?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Salih Eroğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Arkadaşlar nasip ise almayı planladığım Specialized markanın bu üç modeli ile ilgili takipçilerine aşağıdaki soruları sormak istiyor ve yardımcı olmalarını rica ediyorum..

    1- Aralarındaki fiyat farkını ödemek için ne kadar yeterli sebep var sizce diyelim ki Sirrus Elit AF("af" neyin kısaltması acaba?) alıp geçeyim mi? Cevap Hayır ise neden
    2- Daha önce amortisörsüz bisiklet kullanmadığım için çok yadırgar mıyım? İstanbul içi kullanıyorum fakat malum yollar normal maşa bisiklet için mükemmel diyemeyiz. Geçen sene sol elimde uyuşukluk olmuş 1 ay kadar bisiklete binmeme engel olmuştu bir ay ara verdikten sonra kendiliğinden geçti. Foruma da konu açmıştım o zaman. Bu uyuşma sorunu ile ilgili kaygılarım var bunun için "Yeni Body Geometri elcik" lerine güveniyorlar uyuşukluğa engel oluyormuş bu ne kadar doğru elcikler ne kadar etkili..
    3- Diyelim ki bunların üçünden birini almaya bütçeniz yeterli siz olsanız bu üçü arasında hangisini alırdınız?
    4- Merida ürünlerini inceliyordum orada da crossway 300 modeli var yalnız hidrolik disk diye vazgeçtim v fren istiyorum. Yalnız aklımdan çıkmayan şey ayarlanabilir gidon boğazı oldu. Peki Specialized markanın bu modellerinde ayarlanabilir gidon boğazı yok görünüyor(yanlışsam düzeltin), mtb'den şehir bisikletine geçmek isteyen biri için bence büyük bir özellik bunun olmasını isterdim sizce abartıyor muyum gerek var mı?

    Not: bisiklet ve bileşenleri konusunda sadece 1 senelik bir tecrübem var onu da bu forumdan edindim kullanıp test etmediğim bileşenleri görünce bir fikrim olmuyor yardımcı olmanızı bekliyorum arkadaşlar konu ile ilgili sorduklarımdan daha fazlası içi yazabilir tüm tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz tatmin olduğum taktirde sirrus ailesine katılabilirim (yoksa merida 300'e kendimi aşık etmeye çalışacağım) :p şimdiden teşekkürler.

    Sırasıyla linkler:
    http://www.aktifpedal.com/specialized-bisiklet/sehir-bisikleti/sehir-bisikleti-sirrus?product_id=3095#.UcgjivlUee4
    http://www.aktifpedal.com/specialized-bisiklet/sehir-bisikleti/sehir-bisikleti-sirrus/sirrus-elite#.UcgmTflUee4
    http://www.aktifpedal.com/specialized-bisiklet/sehir-bisikleti/sehir-bisikleti-sirrus?product_id=3290#.Ucgj9flUee4
     
  2. ender77

    ender77 Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    SİRRUS ELİTE AF ön maşa aluminyumdur (AF = Alloy Fork). Buna kaşın üzerindeki komponentler dah üst seviyedir. Ön aktarıcı Acera, arka aktarıcı Deore gibi.
    Sirrus Elite ise karon maşalı ve markaya özgü patentli titreşm engelleme sistemi vardır. Ben Sirrus Elite AF kullanıyorum ve bisikletimden gayet memnunum.

    Ama 50 euro fark verererk karbon maşa almaya değer bence.
    Eğer asfalt şehir yollarında kullanacaksanız, her iki moel de sizi fazlasıyla memnun edecektir.

    Elciklere gelirsek; hem elcikler hem sele "body geometri" özelliğine sahip fakat kesin çözüm değil.
    Uzun mesafeli kullanımlar için pedli tayt, uyuşmayı engellemek için ise kesinlikle eldiven şart.
     
  3. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Peki karbon maşalı modelde bu titreşim engelleme sistemi elbette bir amortisör gibi değildir fakat bahsedilen özellik ne kadar çalışıyor ve işe yarıyor acaba bir fikriniz var mı ya da tahmin? Ayrıca bu modeller arasında 2013 en pahalısı peki diğer modeller arasında 2013 ün bileşenleri bu fiyat farkını vermeye değer mi sizce?
     
  4. ender77

    ender77 Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sirrus Elite 2013 dediği model yılı. Diğeri 2012 model olabilir. donanımları aynı.
    Karbon maşa mı üst seviye donanım mı? bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir, ama donanım daha sonra değiştirilebilecek birşey.
    Ben yerinizde olsam Sirrus elite AF kullanmama rağmen karbon maşayı tercih ederdim. Zeirt titreşim engelleme sisteminin ne kadar verimli çalıştığı konusunda ise bir fikrim yok. (not: bu sistem bir amortisör değil, yoldan gelen titreşimi absorte eden sistem).
    Hiçbirisi hatalı seçim değil ancak siz kalbinizin sesini dinleyin ve gidin onu alın, sürmeye başlayın. Sonra "keşke" demeyin.
     
  5. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Karbon maşa diyorsunuz.. Peki teşekkür ederim.. Fikri ve tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. teşekkürler.
     
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Düz gidon eğer elinizde uyuşma yaptıysa ya bisikletin ergonomik ayarları yanlıştır ya da her ne olursa olsun tekrar uyuşma yapacaktır. Düz gidonlar ellerin doğal duruşuna uygun açolara sahip değil. Sorun yaşamamak için Drop bar (yarış gidonu) tavsiye ederim. Kesinlikle doğal pozisyona uygun ve elleri rahatlataca çok sayıda tutuş kombinasyonu sunuyor.
    Maşayı sorun etmeyin, karbon maşaya kısa sürede alışacak ve komfor sağlayacaktır.
     
  7. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Düz gidon yapmadı da süspansiyonlu bir bisiklette oldu bu el uyuşması hani bu kötü yollarda giderken ele gelen darbeler ile uyuşmuştu elcik barend filan da iyiydi.. o zaman olmuştu şimdi tekrarlamadı. fakat maşadan korkmuyor değilim yani yoldaki bozukluğun bileklerime elime yapacağı darbeleri düşündükçe düz maşa gözümü korkutuyor açıkçası. Fakat bu sirrus modellerini de hatırı sayılır sayıda kullanan arkadaşlar görüyorum internette forumlarda. Yani bu da benim için önemli bir ölçü elbette bisiklet seçerken. Karar veremiyorum bazen merida 300'e kayıyor gönlüm fakat sonra tekrar karşılaştırıyorum kararsız kalıveriyorum bir anda :)
     
  8. murat atay

    murat atay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    491
    Beğeniler:
    632
    Şehir:
    izmir/istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sirrus'ların en can alıcı kısmı kadro geometrisidr.Karbon ve maşa ve donanımlar temelde çok önemli değidir.Bu donanımlar sonradan da geliştirilebilinir.Sirrus'larda kadro tasarımı aerodinamik yapı bozulmadan hız ve konfora göre düzenlenmiştir.Espoir sport lastiklerle asfalt alanlarda hız yapabilir ,dişli 28'lik lastiklerde hafif cross alanlarda da başarılı bir sürüş yapabilirsiniz.El uyuşması km tecrübesine göre zaman zaman ortaya çıkabilir.Bu sorunda boynuz vs gibi ek donanımlarla en aza indilebilirki targa elcikler el uyuşmasında kesinlikle görevini yerine getirmekte.Bu tecrübelerimi 100-120 km lik günlük turlar neticesinde yazıyorum.Şehir içinde Sirrus'lar oldukça başarılı olup butcesıne gore kullanıcısına gerek yarış gereksede lastik tercihine göre cross tadı veren çok iyi dizayn edilmiş bisikletlerden biridir.Unutmayın Sirrus alıyorsanız mükemmel bir kadro alıyorsunuzdur.

    Not ;Benim bisikletimde ön aktarıcı acera arka deore iki senedir yoğun bir şekilde kullanmama rağmen bugüne kadar hiç bir arıza yapmadı.Daha iyisi tabiki var ama ben vites geçişlerinde saniye altı hesapları tutmuyorum.) Fayda/Fiyat orantısı iyi düşünülmeli.
     
  9. murat atay

    murat atay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    491
    Beğeniler:
    632
    Şehir:
    izmir/istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Geçen hafta İzmir'de Sığacık(Teos) turumda 98 km yol yaptım bu yolun 30 km yakını fotoğraftaki arazi koşullarında geçti.Bu fotoğrafı örnek olması açısından yayınlıyorum.

    [​IMG][/IMG]
     
  10. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Peki çok teşekkür ederim yavaş yavaş kafama yatmaya başladı fakat şimdi de bir başka problem. Sabahtan beri inceliyorum her yeri. SSE AF bileşenleri vs SSE Karbon maşa mı? Ya pek de anlamıyorum fakat karbon olanı seçince üzerindeki bileşenler AF ye göre çok mu düşük serilerden haberim yok. Yani ben karbon alsam AF yerine çok mu düşük bileşenler olur SSE ye göre. Çünkü karbon alırsam uzun bir süre üzerindekilere dokunamam bütçeyi zorlamış oluyorum her iki modelde de.. Arada çok fazla bişi yok karbon maşaya değer mi diyorsun diğer arkadaşlar gibi?
    not: ben de izmir torbalı'lıyım bu arada emicem orada yaşar ;)
     
  11. Salih Eroğlu

    Salih Eroğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Karar verdik arkadaşla birlikte yakın zaman içinde iki adet ŞU makinanın beyazından alıyoruz nasipse. Üzerindeki donanım mı yoksa karbon maşa mı soruna karar aldığımız cevap donanım oldu çünkü karbon maşalıyı alıp tekrar upgrade yapabilecek durumda değiliz velhasılı heryeri karbon olmayan bir bisikletin sadece maşasının karbon olmasını tercih etmedik.. İnşallah alırsak resimleri paylaşırız arkadaşlar. Teşekkürler.