Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Single speed ve birkaç soru işareti için yardım.

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Doğan Sağlam tarafından paylaşıldı.

  1. Doğan Sağlam

    Doğan Sağlam Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Eskişehir
    Merhaba değerli forum arkadaşları, abileri. Aranızda yeniyim ondandır ki teknik bilgim yok denecek kadar az. Bir MTB kullanıcısı olarak 'single speed' olarak tabir edilen türe merak salmış durumdayım. Bundan 2 ay önce Eskişehir bitpazarından gözüme kestirdiğim bir yol bisikleti aldım. Hedefimde toplayıp binmek, kendim yaptım diyebilmek vardı. Ancak zamanla forumda dolandıkça bilgi ve deneyim yönünden eksik olduğumu fark edip beklemeye aldım. Artık ufaktan başlamaya hazırım.

    Öncelikle öğrenmek istediğim bisikletin üstündeki krank seti 'kamalı' (ne kadar doğru bilmiyorum bu tabir.) diye tabir edilen modelden. Bunu göbeği civata/somun yardımı ile (dedim ya teknik bilgi sıfır.) göbeğe takılan krank setleri ile değiştirmek mümkün mü ?

    Bir diğer sorum single speed ideal dişli oranları nedir ? Ve bildiğim kadarı ile zincirin aksamaması için olabildiğince çapraz olmaması gerekiyor. bisikletin üstünde 5'li vites dislisi var; şimdi bunun yerine tek dişli takınca bu çaprazlamayı minimuma nasıl indirgeyebilirim ?

    Bunlar da bisikletten birkaç fotoğraf. durumu pek iyi değil, değerli bir parça olduğunu da sanmıyorum. Üstünde etiket, seri numara, marka/isim yok. Ancak aldım bir kere ve toplamayı kafama koydum. Her şeyi toplayıp bitirdikten sonra kadroyu fırın boya yaptıracağım. Yardımlarınız, fikirleriniz için şimdiden teşekkürler hepinize. :eek::eek:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jantlar göründüğü gibi oldukça pis ve boyalı. Bunları temizleyip altındaki nikelaji ortaya çıkarmayı düşünüyorum.


    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    muhammet örencik bunu beğendi.
  2. Mehmaddict

    Mehmaddict Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2012
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Kolay gelsin, hayırlı olsun.
    Marka model belli olmuyor ama göbek boğazı Sakae Rinyo iyi markadır kalanı bilemiyoruz :)

    Zincir meselesine Chainline deniyor biraz zor ama hayati bir mesele ingilizcen iyiyse birkaç kaynak var verebileceğim.

    Deneyimlediğim kadarıyla öncelikle Arka göbeği ne yapacağına karar vereceksin, converter mı kullacanaksın yeni göbek mi alacaksın.Onun kararına ve ölçüsüne göre aynakol göbeğini halledeceksin. O ortagöbek ve arka göbeğe göre aynakol almak kolay iş.

    aynakolu sabit tutucağım dersen resimlerde gözükmüyor. yaprak sökeceksen bisikletçilerde çırçır diye tabir edilen tek arka dişli ilede çözebilirsin çok para gömmeden önce.

    Ben 46 ön 18 arka kullanıyorum oldukça rahat.
     
  3. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bence her şeyden önce bisikleti komple bir parçalayın. Her şeyini sökün. İlk işiniz önce kadroyu boyatın hazırlayın.
     
    ufuk şimşek bunu beğendi.