Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

single speed conversion

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında İsmailYetişir tarafından paylaşıldı.

  1. İsmailYetişir

    İsmailYetişir Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2008
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    AFYON
    Seviye:
    bisikletimin birini tek vitesliye çevirmeye karar verdim, bunu bilen gerçekleştiren arkadaşlarımızdan bir miktar destek bekliyorum.
     
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Forumda "fixie" nickli bir arkadaşımız var.Bu konularla ilgileniyor.Ona özel mesaj atabilirsin.Sanırım fixie diye tabir edilen vitessiz bisikletler var.Nicki de ordan geliyordur.
     
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bunlar için eğer ki kadronuz uygun değil ise arka vites yerine takılan bir gergi edinmelisizniz... Yada biraz el yeteneğiniz var ise bunu eski bir arkavitestende yapabilirsiniz...

    Daha sora yapmanız gereken tekli bir dişli bulmanız ve arka tekerde rublenin takıldığı yerde bunu sabitlecek pullar edinmesiniz...

    Bunlar hazır kitler halinde bulunabiliyor...
     
    Barış Kılınç bunu beğendi.
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Cagri'nin bahsettigi kit bir ara 2. el ilanlarinda sifir olarak satiliyordu bir kullanici tarafindan.
     
  5. İsmailYetişir

    İsmailYetişir Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2008
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    AFYON
    Seviye:
    İlgilenen arkadaşlara teşekkürler, fixie ye çevirmek istediğim bisiklet, hardtail bir model, diskli frenlere, xt ön, xtr arka attırıcılara sahip ve 11,3 kg ağırlığında.Bu bisikleti adelelerimi güçlendirmek maksadıyla bu hale getirmek istedim sınırlı ve düz bir bölgede sabit ağırlıkta pedal çevirerek koşulları kontrol altında bir ortam oluşturmak maksadıyla,benim bu niyetim sizce bu maksada yarar mı?
    Fixie ye dönüştürürken bisikletin modifiyesi onu en fazla ne kadar hafifletebilir bunu da kestirebilen arkadaşlarımın görüşünlerini rica ediyorum.
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Fixie kavramı biraz farklı single speed den sanırım biliyorsunuzdur... Bunun için ayrı göbek edinmeniz gerekmekte...
     
  7. İsmailYetişir

    İsmailYetişir Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2008
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    AFYON
    Seviye:
    fixie yi denersem arka fren i hiç takmayabilir miyim? Böyle bir avantaj sunan yoksa hangisidir? arka freni kaldırarak hafiflik ve malzeme arttırımı da hayata geçmiş olmaz mı?
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Arazide fixie kullanabilecek bir baba yigit sanirim analar daha dogurmamistir :)

    Ve MTB kadrolarinin arka kulak yapisi zinciri germeye uygun degil.
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  9. İbrahimBAKAN

    İbrahimBAKAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Kasım 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    İstanbul/Mecidiyeköy
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Mehmet Cemal abide (memocy) vardı ss kitlerden.Ulaşabilirsen ve satmadıysa inceleyebilirsin.
     
    memocy bunu beğendi.
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    başta tek vites (single speed) olarak tanımlamışsınız ve daha sonra sabit vites (fixed gear) düşüncesi de oluştu herhalde..
    arkadaşlar güzel yanıtlar vermişler...kadronuzun arka göbek bağlantı noktaları (drop out) tekeri aşağıdan yukarıya doğru değilde arkadan öne doğru montaj yapmasını sağlayacak şekilde olması gerekiyor. Diğer bir tanımla kadronun o bölgedeli oyuk noktalarının ağızları aşağıya doğru değilde arkaya doğru olması gerekiyor...Yani yatay drop outlar...
    Arka tekeri kadroya yerleştirip zinciri dişliye taktıktan sonra
    dropoutların iç kısımlarında her iki tarafta da aksı (göbeği) bisikletin arkasına doğru iten sabitleme,germe vidaları bulunur.
    Kadroya veya arka aks çıkışına sabitlenebilen zincir gergi mekanizmalarıda var.
    Ayrıca bisikletinizi hem single speed (tek dişli ama freehub var,ileriye doğru pedal basar...geriye boşa döner..bisikletlerimizde genelde olan göbek)hem de fixed gear
    (tek dişli ama göbek sabit olduğundan bisiklet hareket halindeyken pedallar sürekli döner) olarak kurabilirsiniz.
    Hem SS hem de FG için değiştirebilir arka göbek tasarımları var.
    Bunlara flip flop design deniyor. Yani arka göbeğin bir tarafı SS için freehub lı diğer tarafıda FG için sabit göbekli.
    Arka tekeri çıkarıp tersine çevirip yerine taktıktan ve zinciri gerdikten sonra diğer kullanım tarzına geçiş yapabilirsiniz.
    Arka göbekte çok değişik uygulamalar var.
    Flip/Flop olduğu gibi iki tarafı da FG olanlar var...tekeri değiştirerek arazi şartlarına göre yolunuza devam edebilirsiniz.

    FG de, SS te arazi sürüşü için uygun değildirler.
    Zaten arka lastiğin sürüş yönünü flip flop bir uygulamada değiştirdiğiniz için çoğu arazi lastiği buna imkan tanımamaktadır.
    Eğer cesur bir viraj tekniğiniz varsa, yani virajlarda bisikletinizi yüksek eğimlerle kullanabiliyorsanız, kadronuzun da düşük bir orta göbek (BB) yüksekliği varsa sabit vites (FG) kullanımında pedalkol uzunluğuna dikkat ediniz.
    Pedal kollarının alıştığınızdan daha kısa olması çok işinize yarayacaktır...aksi takdirde düşme tehlikesi büyük ölçüde artar.
    Frenlerde istediğiniz uygulamayı yapabilirsiniz.
    Zaten arka freni olmayan bir FG de bile bacaklarınızla geriye güç uyguluyarak bir miktar yavaşlama sağlıyorsunuz.
    FG kullanımında bisiklete biniş ve sürüş tekniklerinide kullandıkça öğreneceksiniz.
    Zinciriniz gergin, dişlileriniz uygun olması dileklerimle.
     
  11. İsmailYetişir

    İsmailYetişir Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2008
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    AFYON
    Seviye:
    selçuk bey kadrom sizin öngördüğünüz gibi drop out; bu demek oluyor ki benim proje de drop out malesef.
     
  12. memocy

    memocy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    740
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    bende arkayı tekli yapan ruble var.. ilanı vardı ama şimdi bulamadım :(
     
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mehmet Abi sanirim veri kaybiyla beraber gitti senin ilanin da. Actigin konular arasinda yok cünkü... :(
     
    memocy bunu beğendi.
  14. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    1 sene boyunca hemen hemen sadece single speed kullanmış birisi olarak katkıda bulunayım demiştim ama Selçuk abi ve diğer arkadaşlar söylenebilecek çoğu şeyi söylemişler.

    Arazide fixie kullanan ¨aşmış¨ diye tabir edilebilecek adamlar hususiyyetle ABD'de çok az da olsa mevcut. Klasikçiliği artık tepe noktasına çıkarmış bisikletlerle singletrack olsun, yangın yolları olsun kafalarına göre takılıyorlar. Buyrun enfes bir örnek:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Bunlarla yarışa katılacak kadar olayı abartan olduğunu çok zannetmiyorum ama. :rolleyes: Arazide fixie bence büyük saçmalık. Singlespeed ise uygun bir vites oranıyla gayet keyifli olabilir. Hele ki nisbeten düz parkurlar için yüksek, inişli çıkışlı parkurlar için de düşük vites oranları yakalayanileceğiniz bir flip-flop yahut, 2'li-3'lü freewheel kullanabilirseniz. Aşağıda gördüğünüz muhteşem alet bir Rivendell Quickbeam'dir. 2'li Suntour aynakolu ve arkada da tekerleği, fren ayarıyla oynamadan ileri geri alarak zincir gerginliği ayarlamaya yarayan çok özel bir dropout şekli vardır. 2'li freewheel ve 2'li aynakol ile çok güzel bir sistem kurmaya olanak sağlar.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Umarım biraz faydalı olabilmişimdir.
     
    HaliliOzturk ve Selçuk Çilek bunu beğendi.