Herkese merhaba bisikletimin restorasyonunu bitirdim ve derli toplu bir anlatım yapabilmek için bu konuyu oluşturdum.
Pendiğe gidip bisikletimi aldığım gün şu konuyu acmistim " (link) " burada yapim asamasinda karsilastigim sorunlar ve aldigim cevaplar mevcut. Bisiklet ile ilgili teknik sorunlarim icin sheldon brown ın yazilarını ve "bisikletforumu" kullandim .yardimi dokunan herkese cok cok cok tesekkur ederim
Gidip aldigimdaki hali bu
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/40d2533f84db57a096f60e2cb66bdd95.jpg
Fotograflar biraz yaniltici , bisiklet cok temiz gorunuyor fakat oyle degildi sanirim daha once boyanmis bir releigh , modelini 1970 gibi dusunuyorum (sheldon brown sitesinden edindigim bilgilere gore ) fakat hicbir sekilde teyit edemedim bunu . neyse aldigim halinden bahsedeyim biraz . tekerleri ve seleyi almamistim , elimde aynakol kadro maşa ve sele borusu vardi .aynakol ve maşa iyi durumdaydi , kadronun kimi yeri hafif pasli ve bircok yerinde boya deformitesi vardi , sele borusu çok kotu durumdaydi ustundeki pasi kaziyabilmek icin anam ağladi diyebilirim .
Yaptiklarimi numara vererek sıralayayım dedim
1)kadronun ustunden herseyi soktum
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/0e18fd087e24b9838706b9a422ad43a4.jpg
2)sonra kadronun ve maşanin ustunden tum boyayı pası söktüm bunun için zimpara , matkap ucuna bağladığım temizlik teli ve boya sökücü kullandım , birde boya sokucuyu kolay temizleyebilmek icin basincli su kullandim (otoyikamada)
Buda boya sokucuyu uyguladigim hali , boya sokucuyu 1 kere uygulamak yetmedi 2. defa uyguladim o bile yetersiz kaldi aslinda ama 3. ye yine bulasmak istemedim uygulaması biraz zor .
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/dc8ea907ab41bdbbfb413e5d55b84fb7.jpg
3) soktugum rulmanları ve kucuk parcaları mazotta beklettim temizledim ve ustlerine wd40 sıkıp kutuya koydum .
4)aynakolu gidonu ve pedalları henkelin metal parlatıcısı ile parlattım
5)kadroyu ve maşayı boya için kutulayip ankaraya yolladim , can abim benim icin boyayi yaptı , burada firma bilgileri mevcut((link)) , araba boyar gibi benim biskleti boyadilar. Renginide araba renklerinden seçtim. Olimpic blue benim rengim
Gitmeden once
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/6d799789cd763ce47ef40887c2a10816.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/a4d7adca9d8f2ea6b39265bedac73f08.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/0e05f0687b8927d18aab810cb7dc8892.jpg
Geldikten sonra
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/c66d5193d226ca759ce1a429f76e8c64.jpg
Buda kutudan cikan rötuşlarda kullandığım boya http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/25a0fbbde55c9291e15c594f0b83c848.jpg
6) aliexpressten gidon sargisi 2 adet (gidona cift sargi yaptim) sele , ışıklar, kadronun ustundeki cantalar , fren kolları , fren kablolarını sipariş verdim . bikecomponentsden jant göbeklerini , zinciri ve birkac ivir zivir , merlindende lastikler ve ic lastikleri siparis ettim . ebaydan da fren bacaklarini (uzun kollu bacaklar gerekiyordu bisikletin orijinal jant takimi simdiki standart 700c lerden buyuktu sanirim)
7) 2. El salcano xrs040 in profilli jantlarini satin aldim birinden . tum telleri cikardiktan sonra sprey boyayla beyaza boyadim , onlarla beraber ayakliğı , sele bogazini ve kornamida beyaza boyadim
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/bc3ff124b9356eb703a8664bc4a828e2.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/a13e4dba5dcaada1cd4c217b884ac5b0.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/fa29224aea32d96838d592121236611f.jpg
8) jantları ordum , on jantı ormek kolaydi cnku yeni göbeğin boyutları eski gobekle ayniydi fakat arka tekerin yeni gobegi sram automatix oldugu icin bilezikleri kasetli eski gobege gore daha buyuktu bu nedenle daha kisa tel kullanmam gerekti (26" teker teli kullandım) tekerleri orerken once tum telleri takip fotograflardaki gibi lastikle bagladim , boyadigim jantin cizilmesini istemiyordum.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/d565151d1133f163682a786ae5dcc6dc.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/d91e23dfaaa7916199841e3b60053692.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/3b3ad61b9e2247ec818daae1c35f9d2f.jpg(profilli jantlarda tel baslarini sokmak zor , bunun icin kurdan yardimima yetisti)
9)jantlari ormek kolaydı fakat sifir jant akort etmek cok zahmetli ve bilgi gerektiren bir iş. Bir cok deneme yanilmanin ardindan janti ordukten sonra gobegi nasil ortalayacagimi , jantı sağa sola nasıl kaydiracagimi ogrendim . bir püf soylemek istiyorum jantin alt ust yani dikey akordunu yaptiktan sonra (yani gobegi jantin tam ortasina aldiktan sonra ) sag-sol ayari yaparken eger alt ust ayarinin bozulmasini istemiyorsaniz bir teli gevsettiginizde sonraki teli ayni tur miktarinda sikmalisiniz)
Bu arkadasta akort sehpam , hem 650c hemde 700 c jantlar ile uyumlu , delikleri matkapla açtım .
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/a7b7ca5daa0788054449d5cc3373705d.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/5f18727129e1ab734fb6616f16b15012.jpg
10) jantlari ordukten sonra lastikleri taktim fakat takarken boyam zarar gordu. Baktim ki jantlardaki boya hic saglam olmamis , surekli beyaz ojeylede yamamak kotu goruntuye neden olacak , bnde yat vernigi alip 3 kat vernik attim. Eskisi gibi karbeyazi degil jantlar fakat yinede beyaz ve guzel gorunuyorlar.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/308ceeb6c13ec50df9dd685de9de0f42.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/081500d45b3890896cb73d53ce3ea2b3.jpg
11) jantlari hallettikten sonra bisikleti birlestirmeye basladim gereken yerleri greysleyip birlestirdim , en son fren ayaklarini ve fren kablolarini ayarladim. Fren kollarinin yerini belirleyebilmek icin birkac deneme surusu yaptim. Ondanda emin olduktan sonra gidon sargisini sardim .
12)sonrada aksesuarları monte ettim ışik , cantalar , korna isiklar .
Montaj asamasinda
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/bb1d28de05274710144249d58587bfd0.jpg
Test surusunde
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/eea93728c2ad98fe8ea89e8072a6c112.jpg
Bisikletin son hali bu sekilde
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/b946854f64d5e9a4ec8828b2492bd913.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/da61a22657e19e45544b7701b142144a.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/76acde2c6ac38ca181dfa2b1b15b1bf6.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/f9011c676c604c0baf9bce3c00545f9a.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/df0b84af1e7298a52eedf3e4f8322961.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/3484d1b3942a27e42f2dea3acfc2b2d4.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/31d36f80cc4e59ad92fbfa971c81c60c.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/50b66fc1ac0c68255bba3f3e66100d10.jpg
Yanindakide abisi konumunda ki sehir bisikletim
Burasida imalathanem
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/35cf28e6e652f2568404b0d0f46bb321.jpg
Lastiklere duzgun hava basabilmek icin decathlondan aldigim başlik (cok onemli bir parca)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/ae0a2b4c5e7722608559bb95fdf62d53.jpg
Bisiklet bittigi siralarda yeni staja basladim cerrahi bir staj oldugu icin cok yogun o nedenle 150-200 km yapabildim henuz . biraz bisikletten bahsedeyim . kadro boyunu cok iyi ayarlamişım ilk sürüşüm rüya gibiydi gerçekten . bisikletin aynakolu 50 disli , arkada gobekten otomatik 2 vitesli bir teker var . duz yolda 40 km/h ye ulasabiliyorum fakat kondusyonum fazla kaldirmiyor bu durumu , zorlanirsa 45 km/h gorur bisiklet sonrasi icin daha yuksek vites gerekicektir duz yolda. Yokuslarda ise korktugum basima gelmedi , (hizim 17km/h nin altindayken birinci viteste oluyor bisiklet , 17 nin ustune cikinca pedal otomatik agirlasiyor yani ikinci vitese geciyor) birinci viteste ciktigim yokuslardan bahsedeyim yedikuleden topkapiya dogru cikan yokusu tirmanabiliyorum , yine yedikuleden fatih sultan mehmet koprusune kadar gidip geldim sahilden , arada bulunan yokuslar sorun olusturmadi tek eksisi yokuslari yavaş cikmak zorunda kaliyorsunuz . diger bisikletimde v fren sistemi var bunda yengec frenler var . v frenlerin görünümünü begenmedigim icin yengec fren siparis etmistim alhonga marka . cok iyi diyemem , biraz daha kotu olsa katlanilmazdi bu frenlere. Onun haricinde aliexpressten aldigim isik gercekten cok cok iyi . sehir icinde aksam vakti onun cakarini fark eden kesinlikle size dikkat ediyor, donup arkasina bakiyor , yol veriyor
Ayrintili donanima gelecek olursak
Toplam agirlik 13-14 kg(aksesuarlar ile)
Jant cemberleri weinmann(xrs040tan cikma )3 cm profilli
Jant telleri markasiz
Lastikler michelin pro4 service course
Gobekler on tiagra arka sram automatix
Maşa ve kadro çelik (releigh tahminen )maşa açıklığı 96 mm arka çatal açıklığı 132 mm ???
Gidon ve gidon bogazi bilinmiyor
Sele aliexpressten
Fren pabuclari jagwire
Fren bacaklari alhonga
Fren kablo boruları jagwire
Fren kolları çin malı ucuz hafif markasiz kollar
Aynakol yine orijinal ama marka yok
Toplamda 1050 liraya mál oldu bisiklet , butcenin aslan payini fotograf makinemin lensini satarak sagladim , geri kalanida aydan aya biriktirdim diyebilirim sonuç olarak sehir icinde kullanabilecegim birazda performans sergileyebilecegim retro bir bisikletim oldu .
Bisikleti sade olsun diye yaptim ama gece sürüşüne ciktigim icin ustunde bir suru ivir zivir var , bu haliyle bile beni kendine aşık etmeyi başarıyor.
*bilgisayarim bozuldugu tum islerimi telefondan hallediyorum , konu akisini cok iyi saglayamamis olabilirim , devrik cumleler ve yazim hataları icin affınıza siginiyorum . aklima gelenleri anlattim merak edilenleri zevkle cevaplayabilirim
Pendiğe gidip bisikletimi aldığım gün şu konuyu acmistim " (link) " burada yapim asamasinda karsilastigim sorunlar ve aldigim cevaplar mevcut. Bisiklet ile ilgili teknik sorunlarim icin sheldon brown ın yazilarını ve "bisikletforumu" kullandim .yardimi dokunan herkese cok cok cok tesekkur ederim
Gidip aldigimdaki hali bu
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/40d2533f84db57a096f60e2cb66bdd95.jpg
Fotograflar biraz yaniltici , bisiklet cok temiz gorunuyor fakat oyle degildi sanirim daha once boyanmis bir releigh , modelini 1970 gibi dusunuyorum (sheldon brown sitesinden edindigim bilgilere gore ) fakat hicbir sekilde teyit edemedim bunu . neyse aldigim halinden bahsedeyim biraz . tekerleri ve seleyi almamistim , elimde aynakol kadro maşa ve sele borusu vardi .aynakol ve maşa iyi durumdaydi , kadronun kimi yeri hafif pasli ve bircok yerinde boya deformitesi vardi , sele borusu çok kotu durumdaydi ustundeki pasi kaziyabilmek icin anam ağladi diyebilirim .
Yaptiklarimi numara vererek sıralayayım dedim
1)kadronun ustunden herseyi soktum
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/0e18fd087e24b9838706b9a422ad43a4.jpg
2)sonra kadronun ve maşanin ustunden tum boyayı pası söktüm bunun için zimpara , matkap ucuna bağladığım temizlik teli ve boya sökücü kullandım , birde boya sokucuyu kolay temizleyebilmek icin basincli su kullandim (otoyikamada)
Buda boya sokucuyu uyguladigim hali , boya sokucuyu 1 kere uygulamak yetmedi 2. defa uyguladim o bile yetersiz kaldi aslinda ama 3. ye yine bulasmak istemedim uygulaması biraz zor .
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/dc8ea907ab41bdbbfb413e5d55b84fb7.jpg
3) soktugum rulmanları ve kucuk parcaları mazotta beklettim temizledim ve ustlerine wd40 sıkıp kutuya koydum .
4)aynakolu gidonu ve pedalları henkelin metal parlatıcısı ile parlattım
5)kadroyu ve maşayı boya için kutulayip ankaraya yolladim , can abim benim icin boyayi yaptı , burada firma bilgileri mevcut((link)) , araba boyar gibi benim biskleti boyadilar. Renginide araba renklerinden seçtim. Olimpic blue benim rengim
Gitmeden once
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/6d799789cd763ce47ef40887c2a10816.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/a4d7adca9d8f2ea6b39265bedac73f08.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/0e05f0687b8927d18aab810cb7dc8892.jpg
Geldikten sonra
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/c66d5193d226ca759ce1a429f76e8c64.jpg
Buda kutudan cikan rötuşlarda kullandığım boya http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/25a0fbbde55c9291e15c594f0b83c848.jpg
6) aliexpressten gidon sargisi 2 adet (gidona cift sargi yaptim) sele , ışıklar, kadronun ustundeki cantalar , fren kolları , fren kablolarını sipariş verdim . bikecomponentsden jant göbeklerini , zinciri ve birkac ivir zivir , merlindende lastikler ve ic lastikleri siparis ettim . ebaydan da fren bacaklarini (uzun kollu bacaklar gerekiyordu bisikletin orijinal jant takimi simdiki standart 700c lerden buyuktu sanirim)
7) 2. El salcano xrs040 in profilli jantlarini satin aldim birinden . tum telleri cikardiktan sonra sprey boyayla beyaza boyadim , onlarla beraber ayakliğı , sele bogazini ve kornamida beyaza boyadim
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/bc3ff124b9356eb703a8664bc4a828e2.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/a13e4dba5dcaada1cd4c217b884ac5b0.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/fa29224aea32d96838d592121236611f.jpg
8) jantları ordum , on jantı ormek kolaydi cnku yeni göbeğin boyutları eski gobekle ayniydi fakat arka tekerin yeni gobegi sram automatix oldugu icin bilezikleri kasetli eski gobege gore daha buyuktu bu nedenle daha kisa tel kullanmam gerekti (26" teker teli kullandım) tekerleri orerken once tum telleri takip fotograflardaki gibi lastikle bagladim , boyadigim jantin cizilmesini istemiyordum.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/d565151d1133f163682a786ae5dcc6dc.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/d91e23dfaaa7916199841e3b60053692.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/3b3ad61b9e2247ec818daae1c35f9d2f.jpg(profilli jantlarda tel baslarini sokmak zor , bunun icin kurdan yardimima yetisti)
9)jantlari ormek kolaydı fakat sifir jant akort etmek cok zahmetli ve bilgi gerektiren bir iş. Bir cok deneme yanilmanin ardindan janti ordukten sonra gobegi nasil ortalayacagimi , jantı sağa sola nasıl kaydiracagimi ogrendim . bir püf soylemek istiyorum jantin alt ust yani dikey akordunu yaptiktan sonra (yani gobegi jantin tam ortasina aldiktan sonra ) sag-sol ayari yaparken eger alt ust ayarinin bozulmasini istemiyorsaniz bir teli gevsettiginizde sonraki teli ayni tur miktarinda sikmalisiniz)
Bu arkadasta akort sehpam , hem 650c hemde 700 c jantlar ile uyumlu , delikleri matkapla açtım .
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/a7b7ca5daa0788054449d5cc3373705d.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/5f18727129e1ab734fb6616f16b15012.jpg
10) jantlari ordukten sonra lastikleri taktim fakat takarken boyam zarar gordu. Baktim ki jantlardaki boya hic saglam olmamis , surekli beyaz ojeylede yamamak kotu goruntuye neden olacak , bnde yat vernigi alip 3 kat vernik attim. Eskisi gibi karbeyazi degil jantlar fakat yinede beyaz ve guzel gorunuyorlar.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/308ceeb6c13ec50df9dd685de9de0f42.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/081500d45b3890896cb73d53ce3ea2b3.jpg
11) jantlari hallettikten sonra bisikleti birlestirmeye basladim gereken yerleri greysleyip birlestirdim , en son fren ayaklarini ve fren kablolarini ayarladim. Fren kollarinin yerini belirleyebilmek icin birkac deneme surusu yaptim. Ondanda emin olduktan sonra gidon sargisini sardim .
12)sonrada aksesuarları monte ettim ışik , cantalar , korna isiklar .
Montaj asamasinda
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/bb1d28de05274710144249d58587bfd0.jpg
Test surusunde
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/eea93728c2ad98fe8ea89e8072a6c112.jpg
Bisikletin son hali bu sekilde
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/b946854f64d5e9a4ec8828b2492bd913.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/da61a22657e19e45544b7701b142144a.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/76acde2c6ac38ca181dfa2b1b15b1bf6.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/f9011c676c604c0baf9bce3c00545f9a.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/df0b84af1e7298a52eedf3e4f8322961.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/3484d1b3942a27e42f2dea3acfc2b2d4.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/31d36f80cc4e59ad92fbfa971c81c60c.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/50b66fc1ac0c68255bba3f3e66100d10.jpg
Yanindakide abisi konumunda ki sehir bisikletim
Burasida imalathanem
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/35cf28e6e652f2568404b0d0f46bb321.jpg
Lastiklere duzgun hava basabilmek icin decathlondan aldigim başlik (cok onemli bir parca)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/13/ae0a2b4c5e7722608559bb95fdf62d53.jpg
Bisiklet bittigi siralarda yeni staja basladim cerrahi bir staj oldugu icin cok yogun o nedenle 150-200 km yapabildim henuz . biraz bisikletten bahsedeyim . kadro boyunu cok iyi ayarlamişım ilk sürüşüm rüya gibiydi gerçekten . bisikletin aynakolu 50 disli , arkada gobekten otomatik 2 vitesli bir teker var . duz yolda 40 km/h ye ulasabiliyorum fakat kondusyonum fazla kaldirmiyor bu durumu , zorlanirsa 45 km/h gorur bisiklet sonrasi icin daha yuksek vites gerekicektir duz yolda. Yokuslarda ise korktugum basima gelmedi , (hizim 17km/h nin altindayken birinci viteste oluyor bisiklet , 17 nin ustune cikinca pedal otomatik agirlasiyor yani ikinci vitese geciyor) birinci viteste ciktigim yokuslardan bahsedeyim yedikuleden topkapiya dogru cikan yokusu tirmanabiliyorum , yine yedikuleden fatih sultan mehmet koprusune kadar gidip geldim sahilden , arada bulunan yokuslar sorun olusturmadi tek eksisi yokuslari yavaş cikmak zorunda kaliyorsunuz . diger bisikletimde v fren sistemi var bunda yengec frenler var . v frenlerin görünümünü begenmedigim icin yengec fren siparis etmistim alhonga marka . cok iyi diyemem , biraz daha kotu olsa katlanilmazdi bu frenlere. Onun haricinde aliexpressten aldigim isik gercekten cok cok iyi . sehir icinde aksam vakti onun cakarini fark eden kesinlikle size dikkat ediyor, donup arkasina bakiyor , yol veriyor
Ayrintili donanima gelecek olursak
Toplam agirlik 13-14 kg(aksesuarlar ile)
Jant cemberleri weinmann(xrs040tan cikma )3 cm profilli
Jant telleri markasiz
Lastikler michelin pro4 service course
Gobekler on tiagra arka sram automatix
Maşa ve kadro çelik (releigh tahminen )maşa açıklığı 96 mm arka çatal açıklığı 132 mm ???
Gidon ve gidon bogazi bilinmiyor
Sele aliexpressten
Fren pabuclari jagwire
Fren bacaklari alhonga
Fren kablo boruları jagwire
Fren kolları çin malı ucuz hafif markasiz kollar
Aynakol yine orijinal ama marka yok
Toplamda 1050 liraya mál oldu bisiklet , butcenin aslan payini fotograf makinemin lensini satarak sagladim , geri kalanida aydan aya biriktirdim diyebilirim sonuç olarak sehir icinde kullanabilecegim birazda performans sergileyebilecegim retro bir bisikletim oldu .
Bisikleti sade olsun diye yaptim ama gece sürüşüne ciktigim icin ustunde bir suru ivir zivir var , bu haliyle bile beni kendine aşık etmeyi başarıyor.
*bilgisayarim bozuldugu tum islerimi telefondan hallediyorum , konu akisini cok iyi saglayamamis olabilirim , devrik cumleler ve yazim hataları icin affınıza siginiyorum . aklima gelenleri anlattim merak edilenleri zevkle cevaplayabilirim