Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sıkışan sele borusu

Konu, 'Kadrolar' kısmında BF Okuru tarafından paylaşıldı.

  1. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    herkese merhaba

    2 ay boyunca nem şartlarını bilmediğim bir mekanda bekletildi bisikletim. birkaç vidanın üst bölümünün paslanması dışında ciddi bi problemim yoktu ama sele borusu o kadar sert bi şekilde sıkışmış ki, değil yukarı çekmek, sağa sola bile oynatamıyorum. sanırım çamur ve pas karışımı yüzünden bu hale geldi, makine yağı falan akıtmaya çalıştım araya ama para etmedi. bi tezgahta kadroyu mengeneyle tutturup telef etmeden önce ne yapmamı önerirsiniz??

    teşekkürler
     
  2. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.805
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba,

    Sakın mengene vs seyler kullanmayın. Sele borunuzu değiştirmek zorunda kalırsınız.

    Tavsiyem bir yerlerden bulabilirseniz hidrolik yağı bulun ve başka bir noktaya sızdırmadan bir kaç damla sele borusunun kadroya girdiği yere dökün. Genelde bir kaç saate açılır . Ama bazen hava sıcaklığının değişmesi, iklim şartlarından dolayı bir de sele borusunun boyalı bir sele borusu olması yüzünden bu işi biraz daha zorlaştırılıyor. Bu tip bir durumla karşılaşırsanız size önerim en yakın bisikletçiye götürmenizdir. Önceki yıllarda Bisan'ın ve İhlas bisikletlerinin bazı modellerinde boyalı sele borusu kullanıldığı için hep bu tip sorunlar oluyordu. Değiştirilerek çözüm bulunuyordu. Eğer bir bisikletçiye götürürseniz de oksijen kaynağı ile söktürmeyin kadronuz zarar görebilir.

    saygılarımla
     
  3. Turhan Evci

    Turhan Evci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    621
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Fenerbahce/Istanbul
    Seviye:
    arkadaşın önerisini aynen desteklyorum, ayrıca çevrenizde kaliteli bir bisikletçi yoksa WD40 adında yağ, pas çözücü sprayi de denemenizde fayda var. Püskürtüldükten sonra bir süre bekleyin.
     
    ulas bunu beğendi.
  4. Akrep_Kral

    Akrep_Kral Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    kirklardiyari39
    Seviye:
    arkadaşa bende katılıyorum. en iyi çözüm bu görünüyor
     
    ulas bunu beğendi.
  5. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    hamurabi ve sevgili forum üyeleri.. Bu tarz sorunuzdan bahsederken lütfen biraz ayrıntı yazın. Kadronuzun, sele borunuzun metali nedir? Mesela boru en son ne zaman yağlandı vs vs..
    Bu durum genelde demir kadro içinde alüminyum sele borularında olabilir. Çünkü nemli ortam sele borusu ile demir kadro arasında iyonik alışveriş olmasına neden olur. (Deniz kenarındaki şehirlerde yaşayanlar için daha da büyük bir sorun).Bu olayın yan ürünü de alüminyum oksittir(beyaz sert toz gibidir) Bu aluminyum oksit boru ile kadro arasında kalan boşlukları doldurur çünkü hacmi büyür.Sıkışmaya neden olan da budur. Bu olay demir kadrodaki demir boruda veya alü kadroda alü boruda daha seyrek olur, çünkü iyonik alışveriş olmaz. Olsa bile çözülmesi nispeten kolaydır.(eğer yalnış -daha kalın- bir sele borusu kadroya zorla sokulmamışsa)

    Önce dışarıdan kimyasallar akıtılarak gevşetmeye çalışmalı, (arkadaşlar yazmış)sonra ucuz bir sele boruda takılı iken boruyu sağa sola oynatmaya çalışmalıdır. Bu işlem para etmzse bence dikkatli bir şekilde mengene kullanılabilir. (Tabii sele borusunu heba etmek kadroyu atmaktan daha mantıklıdır.Ama sele borusu kadrodan pahalıysa bilemem artık) Büyükçe bir mengeneye borunun kafası sıkılır ve kadro döndürmeye çalışılır. Böylece kaldıraç kolu uzamış olur. Kadro demir boru alü ise, diğer bir yöntemde (bu en inatçı borular içindir)kostik soda kullanılır.(Minik beyaz toplar şeklinde olan bu kimyasal aslında "lavabo aç"ın ana maddesidir.) Kostik soda sabunda da kullanılan ve kayganlık veren en kuvvetli "baz"dır. Bazlar demire etki etmez ama alüyü yer.

    İşlem: kadro çıplak hale getirilir ve baş aşağı çevrilir.boruya giden deliklerden (orta mil yuvası)içeri kostik soda dökülür ve su eklenir.Ve günlerce beklenir. Bir süre sonra işlemin tekrarlanması gerekebilir. Çok pis bir yöntemdir.Her yer batabilir.. Ama kıymetli bir CROMOLY kadronuz varsa değebilir.Bir süre sonunda alü boru resmen çürür..
    Selamlar,
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Evet kusura bakmayın, metalleri belirtmem gerekiyordu. Kadrom cromoly (steel frame geçiyor) , reynolds 853. Ancak sele borusu kendinden süspansyonlu ağır ve değersiz bir parça. Büyük ihtimalle alüminyum ve durum sizin belirttiğiniz gibi kötü. Tavsiyelerinizi değerlendireceğim ama zor bir iş gibi duruyor.

    Teşekkürler.
     
  7. senbonzakura

    senbonzakura Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    28 Haziran 2016
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    zonguldak
    Adı:
    OKAN ATAÇ
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    arkadaşlar bisikletim ilk geldiğinde nasıl rahat ediyorsam öyle kullanmalıyım mantığıyla bisikletimin sele borusunu en düşük seviyeye getirdim ama şimdi ise yükseltemiyorum sağa sola bile çok zor dönüyor ve kelepçe vidası veya kelepçenin kendisinden kaynaklı bir durum değil ne yapmalıyım sizce?

    14408244_10154523706527438_21084976_o.jpg
     
  8. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    647
    Beğeniler:
    914
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sıkışan sele borusu
    Sedona sele borusu sıkışması.
    sıkışan sele borusu

    belki başka başlıklar da vardır. wd40 ile bir başlayın. seleye burundan, alttan-üstten vuracağınız tatlısert darbeler belki sıkışmanın zayıflamasına neden olabilir. sabırlı olun. en ufak bir hareketlenme tünelin ucundaki ışık gibi olacak. eğer ki aksamı kurtarırsanız kadrodan çıkarıp sele borusunu ve kadronun içini iyice temizleyin. hafifçe gresleyip silin. ben yapamadım derseniz güvendiğiniz bir bisikletçiye gitme zamanıdır.
     
  9. erhan erhan

    erhan erhan Yeni Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    15 Haziran 2016
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    erhan
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    belki bu video yardımcı olabilir
     
  10. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Aynı şey benim de başıma gelmişti. Kaç tane tamirciye götürdüysem çıkaramadılar en sonunda içine sıvı gres boşatıp sele borusunu da matkapla deldik. Delikten uygun bi demir çubuk geçirip sağa sola oynatmaya çalıştık ve bikaç dakika sonra sele borusunu çıkarmayı başardık. Sıvı gres çok etkili oluyor yoksa kaba kuvvetle olacak iş değil bu