Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sigma Sport KM saati tekerlek ölçüsü şema değerleri hatalı!

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında Lisaju tarafından paylaşıldı.

  1. Lisaju

    Lisaju Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    istanbul/Ümraniye
    Seviye:
    Sigma Sport km saati kullanım klavuzunda bulunan "wheel size chart" değerlerinden örnek vermek gerekirse;

    50-559 --> 26x1.9 --> 2089
    54-559 --> 26x2.00 --> 2114
    57-559 --> 26x2.125 --> 2133

    Görüldüğü üzere yazılan bu tabloda bazı teker ölçülerini bulamıyoruz. Mesela benim tekerlek 56-559 -- 26x2.1 ve sigma sport listesinde bulunmuyor. Bu durumda kendimiz hesaplama yapmak zorunda kalıyoruz.

    54-559 --> 26x2.00 --> 2114 için;

    559 + (54 x 2) = 667 Bu değeri Pi sayısı (3,142) ile çarparız.
    667 x 3,142 = 2095,714

    Tabloda verilen değer ise 2114'tür. Çünkü Sigma Sport bu tabloyu hazırlarken Pi sayısını 3,142 yerine 3,17 olarak kullanmış.

    667 x 3,17 = 2114,39 (Toblodaki gibi 2114)

    57-559 --> 26x2.125 --> 2114 için;

    559 + (57 x 2) = 673
    673 x 3,142 = 2114,566 (Gerçek değer)
    673 x 3,17 = 2133,41 (Sigma Sport tablosundaki değer)

    Sigma Sport'un Pi sayısında yaptığı bu yanlışlık, gerçek değerlerin %1,6 sapmasına sebep oluyor.

    Benim bisikletimin gerçek şema değeri:

    56-559 --> 26x2.1 --> ???

    559 + (56 x 2) = 671
    671 x 3,142 = 2108,282 (Gerçek değer)

    Bu durumda 56-559 --> 26x2.1 ölçüleri için Sigma KM saati Wheel size ayarlarına 2108 yazabiliriz.

    İsteyen arkadaşlar Sigma KM saatindeki "wheel size" değerlerini kontrol edip, formüle göre doğru değerleri girebilir.

    Sağlıcakla kalın...
     
  2. murat16

    murat16 Aktif Üye

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    12 Mart 2006
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Çeşme İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aynı sıkıntıyı ben de 28 Jant bisikletim için değer girerken farketmiştim.Fakat hiç Pi sayısı vs.ye girmeden tekerleği düz bir zeminde tam bir tur attırıp bulduğum mesafeyi cm. olarak girdim;Sonuç mükemmel. Kılavuzda verilen değer biraz farklı idi.
     
  3. Şeref ARSLAN

    Şeref ARSLAN Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    151
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Umarım doğrudur, tekerlek ölçülerimiz aynı , senin uyguladığın formuldeki değeri yazdım.Ve kullanıyorum.
     
  4. Eren Yoloğlu

    Eren Yoloğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    715
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Trabzon/Kocaeli
    Seviye:
    ben de bunla uğraşıyodum şimdi,faydalı olmuş teşekkürler :)
     
  5. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sizin hesabınızda sürücü ağırlığı ve lastik genişliğinin ağırlıkla oranlı lastik çapında yapacağı azalma göz önüne alınmıyor. Sigma sportun mühendisleri hatta telefona bakan elemanları dahi pi sayısını bilir. Bence Sigma lastikler arasındaki hamur yumuşakığının ortalama değerine ve ortalama sürücü ağırlığı ve tavsiye edilen lastik basıncına ortalama standart sapmaya göre tahmin veriyor. doğal olarak praktikteki değerleri kusursuz tutturamaz.
     
  6. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Aslında MTB için bu sapma çok normal sonuçta Jef'inde dediği gibi lastiğin esnemesi baya fazla.. Bu teker çevresini ölçüm işinde en güzeli bisikleti genel olarak kullandığınız lastik basınçlarında ve bisikletin üzerindeyken çölüm yapmanız. Bir arkadaşınızın desteği ile bunu kolayca yapabilirsiniz.. Birde o şekilde deneyip sonucu yazarsanız tam olarak kontrollü deney yapmış olursunuz..
     
  7. kizak

    kizak Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    903
    Beğeniler:
    1.984
    Şehir:
    Balıkesir/Akçay
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Selamlar doğrudur kardeşim çarpımda hata var.3.14 kullanılmamış En sağlıklı yöntem :tekerleğin X 1 turunda çıkan değer milimetrik olarak girildiğinde tam değer çıkıyor.Google cetvelde doğru çıkıyor
     
  8. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Sayın Lisaju;

    Bu tespitinizi Sigma'ya da yazdınız mı? Yazdıysanız ne cevap geldiğini bilmek isterim.

    Sigmanın yazdığı değerleri kullanarak ayar yapıp anayollardaki km test tabelalarıyla test ettim. (Hani 0+000 km kontrol yazan tabelalar) 5km sonunda 10m'nin altında bir sapma olmuştu. Ki bu da kabul edilebilir bir değer sanırım...

    Böyle bir olay Sigma'yı bitirir. Çok büyük bir yanlıştır. Böyle bir şeyi yapacaklarını sanmıyorum...
     
    Serden Us ve ilyasss bunu beğendi.
  9. HAKAN UZ

    HAKAN UZ Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    güzel konu olmuş teşekkürler
     
  10. Komando_Turk

    Komando_Turk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2010
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    Osmaniye
    Seviye:
    Katılıyorum.. Ama en güzel hesaplama biçimi kendiniz lastiği bir tam tur ilerleterek aradaki mesafeyi hesaplamanızdır..
     
  11. ahmeterdol

    ahmeterdol Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bende 26*.25 lastik var . ben ne değer giricem . tam tur atınca kaç cm ise ne gireceğiz makinaya . güzel açıklayan biri olurmu?
     
  12. özcan parlakoğlu

    özcan parlakoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2010
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbuL / PendiK
    Seviye:
    aldığım çin malı saatin içinden çıkan değerler bu şekilde umarım işinize yarar =)

    [​IMG]
     
    frustrated ve Mücahit Kıvrak bunu beğendi.
  13. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Sizin bulduğunuz hata doğru olabilir. Fakat " jef" arkadaşın dediği de doğru. Hiçbir zaman sıfır hata ile bulunamaz. Sonuçta herkes aynı koşullarda kullanmıyor bisikletini öyle değil mi..
     
  14. M.Cilasun Bayülgen

    M.Cilasun Bayülgen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence sizin hesapta ciddi bir hata var... Örneğinizde 559'a 2X54 eklemişsiniz, zannımca 54'ü lastiğin (iç) çapı gibi düşündünüz, oysa o değer lastiğin yere basan yüzeyinin (sırt genişliğinin) ölçüsüdür...
     
  15. Hüseyin Demirel

    Hüseyin Demirel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    yüzde 1 veya 2 fark bence görmezliketn gelinebilir hem ne var az göstersin daha çok atreman yaparsınız :D
     
  16. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Bu tekeri 1 tur çevirip ölçme işini biraz detaylı anlatabilecek var mı acaba? Yardımlarınızı bekliyorum..
     
  17. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    düz bir zemınde sıbobu yere dık vazıyette ıken başlangıc noktanı çiz (sibobun tam altına denk gelecek şekılde) bısıkletı dumduz ılerlet sıbop tekrar yere dık vazıyete geldıgı zaman tekerının tam bır tur mesafesı ortaya cıkmıs olur bu mesafeyı milimetreye cevır ve saatın bılgı kısmına yaz umarım yeterlı olmustur :)
     
    Ahmet Fidancı, egemen akın ve RAHMİ bunu beğendi.
  18. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim yardımızın için. Bunu en kısa zamanda yapacağım. Çok faydalı oldu bilginiz. Tekrar teşekkürler..:)
     
  19. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar tekerleğin dişleri eridikçe bu sayının değiştiğini düşünürsek sürekli yeni ayar yapmamız gerekecek, bence ellemeyin ;)
     
  20. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Söylediğiniz mantıklı ama ölçülen değeri çok da değiştirmez diye düşünüyorum:)..