Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Siboplar?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Tolga Can Sabah tarafından paylaşıldı.

  1. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    sibopların kalın ya da ince olması ne kazandırıyor?
     
  2. Bulunmaz

    Bulunmaz Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.053
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Ankara-Isparta
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bir parça kullanarak, presta siboplarıda benzinliklerde şişirebilirsiniz..

    Bana göre presta siboplar çok kibar; uçları kırılıyor filan el pompasıyla şişiremiyorum ben presta sibopları :D.. Oto siboplara ise el pompamla girişiyorum korkmadan, sağlamlar gerçekten..
     
    GrandHan ve İzmirlioğlu bunu beğendi.
  3. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    bence ınceler daha sportıf duruyor ve vıdalı olmaları cok iyi bence ama kalınlara da yesıl kapak takarak ıcerde azot gazı oldugunu anltabılıyoruz :rolleyes: :)
     
  4. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ince (presta) sibop daha yüksek basınçlara dayanır.Bu yüzden yol bisikletlerinde özellkle tercih edilir.
    Aynı şekilde ince olmaları ince jantta açılan sibop deliğinin küçük olmasını sağlar.
    El pompası ile "daha az güç sarfedilerek" şişirilir.Daha yüksek basınçlara ulaşılabilir.
    Ucunun hatalı kullanımda kırılganlığı dışında daha güveni ve sağlamdır.
     
  5. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    mtb için yol lastiklerinde hangi tür sibop kullanmak daha akıllıca olur?
     
  6. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Cant uygunsa Schrader uygun (araba tipi)
    ama ince jant ise Presta kalmalı, jant sibop deliği bu amaçla genişletilmemeli.
     
  7. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    şu anda normal donanım var bisikletimin üzerinde elime para geçince lastiklerden başlamak istiyorum uzun yol yapmayı sevdiğim için yol lastiği almaya karar verdim sibopları presta mı olmalı jantları değiştirmem gerekiyor mu ? neler gerekli?
     
  8. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Presta sübap (Fransız) daha kolay şişirilir ve yüksek basınçları kaldırabilir.
    Schrader de yüksek basınç kaldırırı, ama daha geniştir.
    Uzun yolda yol lastiği (ince jant ve lastik) daha amaca uygun olur.
    Seçim kişinin alışkanlıklarına ve Jant kalınlığına, uygunluğuna bağlıdır. Oresta ile geleni Schrader takacağım diye genişletmek anlanmsız ve Schrader çapında delik halihazırda varken İnce Presta kullanmak da anlamsızdır.
    Aşağıdaki not daha açıklayıcı olacaktır.
    Bisikletlerde üç farklı sübap kullanılıyor. Bunlar
    a) Sıradan bisiklet sübabı, Dunlop sübap: Bu model yaratıcısının adıyla anılıyor, Dunlop sübap. Bu sübap 8-8,2mm’lik bir dış safta sahip, asil sübap öğesi bu şaftın iç tarafında ve yukarıdan bir somun ile tutturuluyor, kapak görevi de gören bu somun aynı zamanda sübaptan hava kaçmasını da engelliyor, ölçülü hava bırakmak için sübabin kapağını biraz gevşetmek yeterli. Avantajı güvenilir, sorun çıkarmayan bir sübap olması, dezavantajı ise hava basarken biraz güç gerektirmesi
    b) Fransız ya da Sclaverand sübap: En büyük özelliği inceliği, 6-6,2mm çapında bir safta sahip. Sübap konisi somun ile şaftın içine yerleştiriliyor. Hava boşaltmak gerektiğinde bu somun çıkarılıp sübaba bastırılıyor. Bir dezavantajı pompa yerleştirilirken hava kaçması ve pompayı eğri koyma gibi durumlarda sübabin da eğrilebilmesi. En büyük avantajı ince şaftı sayesinde çok yüksek basınç kaldırabilmesi, 9-10 barlık basınçlara dayanması. Bu nedenle yarış sübabı olarak da bilinen bu model, daha çok yüksek basınç gerektiren yarış bisikletlerinde kullanılıyor. Yine yarış bisikletleri açısından bir avantajı ince yarış jantlarında dar sübap deliğine imkan tanıması.
    c) Araba tipi sübap: Araba sübabının en büyük avantajı sübap öğesinin şaftın içine yerleştirilmiş olması nedeniyle sağlam olması ve bu sayede aynı şekilde yüksek basınçlara dayanabilmesi. şaftı bu modelin de 8-8,2mm çapında. En büyük avantajlarından biri de tabii ki her benzincide hava basılabilmesi. Bu model son yıllarda dağ bisikletlerinde gittikçe yaygınlaşıyor.
     
    cihan aksoy bunu beğendi.
  9. erolslmz

    erolslmz Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Mart 2015
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Birca N.
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    birisi presta sibopun fotosunu atabilir mi?
     
  10. srdrmrs

    srdrmrs Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    529
    Şehir:
    İST
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    GrandHan, Hayrettin, Uğur S. ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  11. Gökhan BİROL

    Gökhan BİROL Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    1.010
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Birol
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    aynen :ckkmk:

    Mtb? Uzun yol?

    birbirine uzak iki kavram. yapmayın etmeyin. bir defa ilk golü amortisör gramajından yiyeceksiniz.
     
    GrandHan bunu beğendi.
  12. ciftlan

    ciftlan Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    TEKİRDAĞ
    Bisiklet:
    Mosso
    Merhaba, Mosso Legarda 1521 MsM V bisikletim var. Sübapları Dunlop(maalesef Presta / Schrader değil). Elimdeki pompa Zefal Air Profil XL sadece Presta ve Schrader için uyumlu. Acaba bu lastikleri elimdeki pompa ile şişirmek için bi adaptör mevcut mu? Google'da aradım ama bulamadım. Daha doğrusu bu işlere biraz yabancı olduğum için bulduğum şeylerin doğruluğuna güvenemedim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
     
  13. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @ciftlan Presta ucu takınca dunlopu şişirmiyor mu? Adaptör denk gelmedim hiç ama presta ve dunlop uç kısımları yakın kalınlıkta olduğu için uyabilir belki.
     
  14. Hayrettin

    Hayrettin CCX'sel üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    534
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hayrettin
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bilmem haberiniz var mı ama söyle bi parça varmış presta sübablar için.
     

    Ekli Dosyalar:

  15. googoo__

    googoo__ Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2015
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    gökhan
    Seviye:
    Merida crossway bir bisiklet aldım birde baktım siboplar ince, haftada bir iner durur şişirmeye kalkarsın safi problem. Zefalin pompasını aldım onlada beceremedim, benzinliklere giremezsin çünkü şişirme imkanın yok, kendimi bir an ezik hissettim dedim 2000 lira verdim 15 liradanmı kaçacağım decathlonun internet mağazasından iki tane schrader kalın araba siboplu iç lastik aldım gittim bir bisikletçiye 8 mm matkapla bir güzel sibop deliklerini genişlettirdim taktırdım yeni iç lastiklerimi şimdi karada ölüm yok en kötüsü 2 km de bir benzinlik var şişirememe diye bir eziklik yaşamıyorum , eskiden kaç hava bastığımı bile göremiyordum boşu boşuna 3 ay rezillik yaşamışım, şimdi birde slime sıvı alıp boşaltırım tüpüde içine değmeyin keyfime ne diken nede yol kenarlarındaki ufak cam parçaları, bu arada geçenlerde ayvalık- bergama yaptım arkadaş sanki herkes anlaşmış yol boyları komple bira şişe kırıntıları ayıptır ya, 1 mt ileri tarlaya bari atın emniyet şeridine atmak , çakmak kırmak Niye anlamıyorum ben bu insanları, boşuna küfür yemeyin içiyorsanızda efendi gibi ağzınıza için
     
    poet, hogutmen ve Hayrettin bunu beğendi.
  16. googoo__

    googoo__ Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2015
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    gökhan
    Seviye:
    Bu arada slime lastik dolgusu aldım
    Gerçekten olağan üstü
    Ön lastiğe 2 tane aynı anda dev gibi deve dikeni girdi bir anda tıss sesini duydum dikenleri çıkarttım lastiği birer tur çevirdim ne ses kaldı ne delik harbiden mükemmel çıktı, gecenin o karanlığında lastik sök yama yap artık tarihde kaldı, 30 lirada para değil herkese tavsiye ederim
     
    poet bunu beğendi.
  17. Mert S.

    Mert S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @googoo__ hocam yanlışınız var, el pompası kullanacaksanız ince sibop her zaman avantajdır. Yay olmadığından dolayı daha kolay şişirilir.
     
  18. Canince

    Canince Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    536
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Hayrettin habermiz var fakat şayet ben daha bulamadım :(
     
  19. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Hangi yay?
     
  20. tugrulboraerkil

    tugrulboraerkil Forum Demirbaşı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    23 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    633
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Tern
    Seviye:
    Zefal' in telescopic el pompası ile presta valfli lastiklerimi çok rahat şişirebiliyorum ama şu ana kadar bisikletçilerdeki kompresör ile şişirilen kıvama getiremedim el pompasıyla.Kompresörle şişirilince taş gibi oluyor lastikler.